Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

    БРАВОС!!!!
    И на дизайн си го докарал!
    Само му сложи решетка на вентилатора, защото много и различни боклуци ще се опитват да влезнат там.
    АИГ-Заваряване ООД
    Заваръчни апарати "DEL"
    http://www.aigwelding.com
    0889 522 036

    Коментар


    • От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

      А колко тежи?

      Коментар


      • От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

        Вече има и решетка и тежи 5кг със захранващия кабел. Дължина - 28см, височина - 17.5см, широчина - 12см.
        Панайот Бърдарски
        0887 60 77 22

        Коментар


        • От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

          Здравейте колеги!
          Нов съм във форума, но имам питане. Направил съм инвертора на Бармалеев. На празен ход всичко е ок. Не смея да го натоваря, защото управляващите импулси са с амплитуда наполовина на захранващото напрежение, това показва осцилоскопа(с uc3844 съм, захранването е 18v) Това нормално ли е? Не трябва ли да са с по-голяма амплитуда? Моля за помощ, ако някой е наясно!

          Коментар


          • От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

            Засега имам два работещи бармалейника и при 14.4 захранване имам около 13в импулси. Според мен, нещо си сбъркал, провери си трафчето, междината и материала от който е направено, да не си попаднал на някой фалшив ферит, особено ако грее транзистора и трафчето.

            Коментар


            • От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

              Колега Pansim, като го гледам твоето електроженче как добре се е получило, при 5кг 200А , се сещам днес на един обект как се мъчеха с една метална конструкция. Голяма фирма,а заваряват с 300 кила електрожен. Направо си е гавра с работниците .

              Коментар


              • От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

                Радвам се, че ти харесва. Утре или в четвъртък трябва да пристигнат заводските платки и пускам серията.

                ПП Не са единствени тези с 300кг електрожен. Миналата седмица пред очите ми влачиха една кракра до покрива на кооперация за монтаж на стойки за слънчеви панели за топла вода. 5 /пет/ етажа + покрив. Не мога да ги разбера - честно. С един такъв обект се избива стойноста на инвертора.
                Панайот Бърдарски
                0887 60 77 22

                Коментар


                • От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

                  Към колегата "1.4"
                  Почисти си пощата, не мога да ти пратя ЛС
                  Панайот Бърдарски
                  0887 60 77 22

                  Коментар


                  • От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

                    Първоначално публикуван от pansim Преглед на мнение
                    Радвам се, че ти харесва. Утре или в четвъртък трябва да пристигнат заводските платки и пускам серията.

                    ПП Не са единствени тези с 300кг електрожен. Миналата седмица пред очите ми влачиха една кракра до покрива на кооперация за монтаж на стойки за слънчеви панели за топла вода. 5 /пет/ етажа + покрив. Не мога да ги разбера - честно. С един такъв обект се избива стойноста на инвертора.
                    А...и ние бяхме така преди 2-3 години,качвахме една кракра по отвесна стълба на едни жарета по 30-40 метра високи,и така 2-3 седмици докъто ни писна !
                    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                    Анатолий Пейчинов o8875о9815
                    https://dvrbg.com/

                    Коментар


                    • От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

                      Колеги,

                      Може ли някой да ми каже, защо феритните трансформатори на инверторите загряват на празен ход?
                      Сърцевината загрява и само с навита първична, без вторични намотки. Понякога това загряване е повече от 40' С, на усет с пръст.
                      Изчислявам трансформаторите на инверторите с програмата ExcellentIT(5000) - http://www.vegalab.ru/forum/showthre...80%D0%BE%D0%B2,
                      която е сравнително точна, после ако се наложи или коригирам малко честотата или променям броя на навивките на първичната намотка, но винаги има загряване на трансформатора на празен ход. Вероятно е от индукцията и може и да е нормално.........
                      При увеличаване индуктивността /броя навивки/ на първичната се намалява загряването на празен ход, но пък се намалява работната индукция и не се ползват оптимално параметрите на сърцевината.

                      Коментар


                      • От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

                        С думи прости - заради промяната на магнитното поле в сърцевината. Загубата е "обемна", тоест ватове за кубичен сантиметър, примерно.

                        А самата загуба се дели на загуба от хистерезис и загуба от вихрови токове. Загубата от хистерезис зависи от площта, затворена в "хистерезисния цикъл" на конкретния материал. Вижда се върху B/H графиката.

                        Загубите от вихрови токове при феритите зависят от електрическото съпротивление на метериала.

                        Това накратко и съвсем с думи прости.

                        Иначе по-подробно тук:
                        http://focus.ti.com/docs/training/ca...?sku=SEM401014

                        А съвсем подробно - по хиляди книжки сигурно. Ама в момента не мога да кажа.

                        Как да изберем сърцевина - всеки производител има таблици и графики коя съецевина от даден материал, при дадена честота, за каква мощност става. След като избереш по тая графика или таблица, обикновено има налични данни да се сметне конкретната сърцевина при конкретните параметри какви загуби ще има. От там можеш да прецениш дали е прекалено голяма или прекалено малка за това, което правиш. Ако е малка - избираш следващия размер. И най-накрая, въпреки всичките предварителни сметки, може да се окаже че след първата проба грее прекалено много и все пак трябва да избереш по-голяма.

                        Обикновено при честоти до около 50Khz ограничението е по насищане, защото по-ниска честота значи по-малко хистерезисни загуби. При високи честоти - над 50Khz, ограничаващ фактор са загубите в сърцевината - там вече трябва са смяташ при твоята конкретна задача какви ще са загубите, колко може да отдаде самата сърцевина, и съответно колко ще се нагрее над околната температура. Самите свойства на сърцевината също се менят при нагряването. Накратко, задачата не е от най-простите, и затова може да се окаже че след всички сметки все пак ще ти трябва по-голяма сърцевина.

                        Една практически насочена книжка на що-годе достъпен език е например "POWER SUPPLY COOKBOOK" на Marty Brown (ISBN:
                        075067329X
                        ) Горния линк също ще ти изясни много неща.

                        Впрочем, нагряване до към 60-70 градуса не е велика беда. При заваръчната техника трябва да гледаш да избереш такава сърцевина, та да е невъзможно да се насити при всякакви преходни и работни режими. След това трябва да сметнеш загубите, да сметнеш за колко време ще се нагрее до максималната температура, на която искаш да се нагрее, от там да сметнеш ПВ-при тоя режим, и да прецениш дали ти е достатъчна или да търсиш по-голяма. Сметките по повечето книжки са за класически захранвания, тоест за постоянна работа, или иначе казано ПВ 100%. Съответно по тях обикновено излизат доста по-големи трафове, отколкото реално са нужни например за 60% ПВ, което за повечето машини е повече от достатъчно. За гаражна употреба всичко над 25-30% ПВ е повече от достатъчно. Например, ако правиш 200А инвертор, смяташ траф за 130 или 150А na ПВ 100%, после проверяваш дали няма да се насити при пълна мощност, и ако всичко е ок - ето ти го трафа за например 50% ПВ при максимален ток, което е повече от добре.

                        Програмата, която си цитирал, ползвай за ориентир. Накрая като опиташ може да се наложат корекции.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

                          sparkybg, благодаря за бързия отговор, но не разбрах за топлинна загуба на празен ход ли говориш или при натоварване?
                          Интересувам се само как да намаля топлинните загуби на празен ход, и не конкретно при електрожените, а по принцип.

                          Коментар


                          • От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

                            Има ли "клатене" на полето, има загуби, независимо дали е на празен ход или не, по простата причина че дори на празен ход тока в първичната ти не е съвсем нула. Колкото повече клатене (или като количество, или като честота), толкова по-големи загуби. Мощността, консумирана на празен ход изфирясва през намотките и сърцевината - то няма и от къде другаде.

                            ...ако помня добре, че отдавна не съм се човъркал, а бързо забравям. Но в общи линии е това.

                            Между другото, за добре оптимално сметнат траф се приема тоя, при който в работно състояние загубите в намотките са горе-долу колкото загубите в сърцевината.

                            ПП: Потърси из интернет дефиниция за "magnetising current". За да "намагнитиш" сърцевината в някаква посока се иска енергия и време. Това е енергията, консумирана на празен ход, и тя изфирясва през сърцевината. Въпросните хистерезисни загуби, демек. Можеш да ги намалиш като ползваш сърцевина от друг материал, сърцевина със същото сечение но по-малко материал, или по-голяма сърцевина при същия брой намотки, или по-голям брой намотки, което ще вдигне индуктивността на първичната, от което ще падне токът... ъъъъ, или поне до колкото помня.
                            Последно редактирано от sparkybg; 14-05-12, 12:58.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

                              Първоначално публикуван от EDM electronics Преглед на мнение
                              sparkybg, благодаря за бързия отговор, но не разбрах за топлинна загуба на празен ход ли говориш или при натоварване?
                              Интересувам се само как да намаля топлинните загуби на празен ход, и не конкретно при електрожените, а по принцип.

                              Загуби на празен ход винаги ще имаш. Спарки е обяснил горе-долу разбираемо. Ако искаш да намалиш затоплянето на празен ход, увеличи броя на навивиките в първичната.
                              Какво конкретно те интересува?
                              Панайот Бърдарски
                              0887 60 77 22

                              Коментар


                              • От: Как да си спретнем заваръчен инвертор - какво купуваме и на каква цена

                                Калеги скоро прочетох в упътването на един китайски инвертор да се пази от офазяване или зануляване заварявания детайл. Дали е опасно щото се случва да се завяват разни железа които са в земята и нула по тях има със сигурност. Има ли възможност да изгори самия апарат най-вече ме притеснява заземяването, щото за офазяването е по малко вероятно да се случи при работа.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X