Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Напрежение при работещ мотор?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    До: Напрежение при работещ мотор?

    Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
    Предполагам, че напреженията 14.6 - 14.8 V, за които говориш (като се има предвид и източникът на литературата) са валидни при много ниски температури. Тогава действително за да протече необходимият заряден ток през акумулатора и да се оживят химическите процеси в него са необходими по-високи напрежения. Иначе при умерени и високи температури това е много.
    +1

    Освен това, някои зарядни схеми непосредствено след запалването повишават напрежението до около 15 волта, а после плавно го намаляват за 1-2 минути до предвиденото за тази температура. Целта на тази гимнастика е да се върне бързо енергията, изразходвана от стартера, без значим риск от кипване.

    Коментар


    • #77
      До: Напрежение при работещ мотор?

      Ами то...всички "зарядни схеми" правят така!
      А това зависи от мощноста на генератора, е - и от капацитета на акумулатора.
      Lancia Delta HF Integrale Evolucione

      Коментар


      • #78
        До: Напрежение при работещ мотор?

        Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
        Ами то...всички "зарядни схеми" правят така!
        А това зависи от мощноста на генератора, е - и от капацитета на акумулатора.
        Със сигурност не всички. Аз конкретно имам две коли чиито алтернатори категорично не правят така.

        Коментар


        • #79
          До: Напрежение при работещ мотор?

          Първоначално публикуван от panjeto71 Преглед на мнение
          13.8 максимум 14.0 иначе нов акумулатор(а той не е никак не е евтин)
          Изчетох цялата тема и цитирания отговор е най близо до това какво трябва да дава едно зареждане, това не е мое мнение(не ангажирам никой с него), а мнение на няколко човека, които смятам, че имат капацитет в тази насока .
          Просто трябва да си сменя акумулаторите, защото са капутише и реших да замеря какво зарежда и се оказа точно 13,9 на макс с фарове и без тях .
          Пуснах един сърч и попаднах на тази старичка тема и реших да се включа и аз за да се абонирам, защото ми се стори любопитна !

          Коментар


          • #80
            До: Напрежение при работещ мотор?

            Като са капутише, не само не отдават, ами и не поемат ток. От там се и вдига волтажа на мах. Акумулаторите, освен като батерия, действат и като кондензатор - изглаждат напрежението, и като регулатор - не му позволяват да се качва колкото си иска, до някъде.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #81
              До: Напрежение при работещ мотор?

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Като са капутише, не само не отдават, ами и не поемат ток. От там се и вдига волтажа на мах. Акумулаторите, освен като батерия, действат и като кондензатор - изглаждат напрежението, и като регулатор - не му позволяват да се качва колкото си иска, до някъде.
              Не те разбрах, сори !

              Коментар


              • #82
                До: Напрежение при работещ мотор?

                Имат понижен капацитет, и повишено вътрешно съпротивление. Не се зареджат, и не се разреждат. Действат като много по-малки акумулатори. Ама МНОГО по-малки.

                Алтернатора ти е предвиден за нормални акумулатори, с нормални параметри. Като не са в ред, напрежението на зареждане се вдига, защото няма какво да товари алтернатора ти. Освен това става и по-шумно. С пикове и спадове.

                Тоест акумулатора не е зареден, а алтернатора отчита че е на мах, и не го зарежда повече. Напрежението при стартиране пада много, а при зареждане се качва на мах. Обаче акумулатора все си седи разреден.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #83
                  До: Напрежение при работещ мотор?

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Имат понижен капацитет, и повишено вътрешно съпротивление. Не се зареджат, и не се разреждат. Действат като много по-малки акумулатори. Ама МНОГО по-малки.

                  Алтернатора ти е предвиден за нормални акумулатори, с нормални параметри. Като не са в ред, напрежението на зареждане се вдига, защото няма какво да товари алтернатора ти. Освен това става и по-шумно. С пикове и спадове.

                  Тоест акумулатора не е зареден, а алтернатора отчита че е на мах, и не го зарежда повече. Напрежението при стартиране пада много, а при зареждане се качва на мах. Обаче акумулатора все си седи разреден.
                  Какво значение има дали са читави акум. за самото зареждане, като включа светлините, релето си върши своята работа и казва да произвежда повече ток, каква е разликата, махнал съм единия акум. и меря на клемите без него и показва тези стойности в същото време меря на клемите на втория закачен и дава едно и също .

                  Коментар


                  • #84
                    До: Напрежение при работещ мотор?

                    Първоначално публикуван от LEDENATA Преглед на мнение
                    Какво значение има дали са читави акум. за самото зареждане, като включа светлините, релето си върши своята работа и казва да произвежда повече ток, каква е разликата, махнал съм единия акум. и меря на клемите без него и показва тези стойности в същото време меря на клемите на втория закачен и дава едно и също .
                    A сега хвани и погледни, ама с осцилоскоп. И ще разбереш. За по-интересно можеш да си поиграеш и с консуматорите - да включваш и изключваш.

                    Щеше да е перфектно ако всичко сработваше мигновено, и работеше във всякакви граници, ама още никой не го е постигнал.
                    Последно редактирано от sparkybg; 11-06-08, 00:46.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #85
                      До: Напрежение при работещ мотор?

                      Първоначално публикуван от LEDENATA Преглед на мнение
                      Изчетох цялата тема и цитирания отговор е най близо до това какво трябва да дава едно зареждане, това не е мое мнение(не ангажирам никой с него), а мнение на няколко човека, които смятам, че имат капацитет в тази насока .
                      Просто трябва да си сменя акумулаторите, защото са капутише и реших да замеря какво зарежда и се оказа точно 13,9 на макс с фарове и без тях .
                      Пуснах един сърч и попаднах на тази старичка тема и реших да се включа и аз за да се абонирам, защото ми се стори любопитна !
                      Както светят фаровете, угаси двигателя и ги остави да светят. Виж на колко волта ще падне напрежението в този момент и после примерно след две минути. Ако спадне с повече от няколко десети от волта, значи акумулаторът издъхва...

                      Коментар


                      • #86
                        До: Напрежение при работещ мотор?

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        A сега хвани и погледни, ама с осцилоскоп. И ще разбереш. За по-интересно можеш да си поиграеш и с консуматорите - да включваш и изключваш.

                        Щеше да е перфектно ако всичко сработваше мигновено, и работеше във всякакви граници, ама още никой не го е постигнал.
                        Спарки, не би трябвало да има никаква разлика, независимо какво включваш, ще го изпробвам с новите акумулатори, че не ми се бута и ще напиша резултата !
                        Идеята на релето е да рабере от каква консумация има нужда и да реагира навреме, не говорим за мили секунди, а просто за секунди, японците си знаят работата, те поне са номер едно в това отношение и им вярвам напълно !

                        Първоначално публикуван от optron Преглед на мнение
                        Както светят фаровете, угаси двигателя и ги остави да светят. Виж на колко волта ще падне напрежението в този момент и после примерно след две минути. Ако спадне с повече от няколко десети от волта, значи акумулаторът издъхва...
                        То аз си знам, че акум. са ми "капутише", просто имат волтаж, но не и ампераж !

                        Коментар


                        • #87
                          До: Напрежение при работещ мотор?

                          Първоначално публикуван от LEDENATA Преглед на мнение
                          Спарки, не би трябвало да има никаква разлика, независимо какво включваш, ще го изпробвам с новите акумулатори, че не ми се бута и ще напиша резултата !
                          Идеята на релето е да рабере от каква консумация има нужда и да реагира навреме, не говорим за мили секунди, а просто за секунди, японците си знаят работата, те поне са номер едно в това отношение и им вярвам напълно !
                          Ето че сам/а стигаш до правилни изводи, ама може би не го осъзнаваш напълно.

                          Регулатора за да сработи му трабва време. Регулира се тока в едната от намотките на алтернатора. Сега представи си какво става като пуснеш фаровете например. Регулатора вдика тока в намотката. Обаче тока в намотката не може да скочи моментално, защото си има физични закони. Така. Тока се покачва, обаче това товари двигателя, чиито обороти спадат, обаче пък това води до намаляване на напрежението още повече, и регулатора трябва още повече да увеличи тока в намотката. И така докато се стигне до равновесно положение.

                          Ключовия момент е какво става в интервала от време докато се стигне до равновесното положение. Този интервал не е ограничен от бързодействието на регулатора, който вече е предимно електронен. Регулатора може да се направи да реагира и за милисекунди. Ограничава го това, че управляващия ток в намотката на алтернатора не може да скочи изведнъж, поради различни физични явление, както и това, че товара от алтернатора влияе на оборотите на двигателя, който пък от своя страна иска време, за да поеме натоварването. При тия ограничения, ако регулатора се направи да реагира прекалено бързо, системата двигател-алтернатор-регулатор ще стане нестабилна. А колкото е по-скапан акумулатора, толкова напрежението в тези преходни периоди скача повече, както в минус, когато включваш консуматор, така и в плюс, когато изключваш. Когато акумулатора е във форма, този ефект е по-малък, защото нужния ток за поддържане на напрежението в преходните моменти се дърпа или поема от акумулатора.

                          Още нещо - алтернатора е трифазен генератор на променлив ток. За да върши работа тоя ток, той се изправя от диоди. Ако обаче няма какво да го изглади допълнително, напрежението на изхода е "къдраво", и при това колкото е по-голяма консумацията, толкова е по-къдраво.

                          За изглаждането в случая пак отговаря акумулатора. Тоест когато напрежението, идващо от алтернатора се стреми да нарастне, акумулатора поема излишния ток, и дърпа напрежението надолу. Обратното - когато напрежението от алтернатора е по-ниско, се черпи допълнителен ток от акумулатора, което дърпа напрежението нагоре. И всичко това се случва по 6 пъти за всеки оборот на алтернатора (в общия случай. Зависи от конструкцията на алтернатора).

                          Макар "статичното" напрежение, което мериш с мултицета да излиза почти едно и също при скапан и при добър акумулатор, тия подскачания в напрежението при скапан акумулатор са много по-големи.

                          Надявам се сега да е по-ясно какво имам в предвид.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #88
                            До: Напрежение при работещ мотор?

                            Какви стойности трябва да показва при неработещ двигател?
                            Смених акумулатора и реших да го замеря. Показа ми 0,08 V, което било "на ръба". Имам доста електроника и ме е страх, че ще се скапе и този. Пък и къде има добри майстори за лек.
                            Няма безнадежни ситуации; има единствено хора, които гледат безнадежно на тях.

                            Коментар


                            • #89
                              До: Напрежение при работещ мотор?

                              Къде го измерваш 0.08 волта!? Това число не ми пасва нещо ...
                              Я пак!

                              Коментар


                              • #90
                                До: Напрежение при работещ мотор?

                                Разкачат минуса и слагат уред.
                                Няма безнадежни ситуации; има единствено хора, които гледат безнадежно на тях.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X