Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Напрежение при работещ мотор?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Напрежение при работещ мотор?

    Да, това за пада го знам и дори успях да го добавя към последния си пост още преди да прочета твоя.
    Но не мога да се съглася че е едно и също да мериш волтаж преди или след контактния ключ. Защо да добавям и пада в контакта към този на кабела?

    Коментар


    • От: Напрежение при работещ мотор?

      Падът в един контакт зависи от качеството на контакта. В конкретния случай, това може да е или да не е проблем.

      Коментар


      • От: Напрежение при работещ мотор?

        Пада в контакта, ти е бял кахър. Нали идеята е да се следи дали се зарежда ака?

        Коментар


        • От: Напрежение при работещ мотор?

          Разбира се че зависи и точно за това в 21 годишна барака е добре да се мери преди контакта, естествено ако те интересува заряд/разряд на източника на ток в бордовата инсталация. Ето колегата bojitch си хваща 2-3 стотни пад в клемата на акумулатора. Ако иска да мери самия акумулатор ще трябва да забие една самонарязка в оловния полюс от където да взема напрежение само за волтметъра. Хайде няма да се вманячвам чак толкова, но поне контактния ключ...
          Сега имам вързано там едно свето-диодно индикаторче и дори стоповете (2 х 21W) скоро след палене карат последния свето-диод да мига.

          Коментар


          • От: Напрежение при работещ мотор?

            ако ще навиваш болтове в полюсите на акумулатора, да знаеш, че и минусът търпи падове

            Коментар


            • От: Напрежение при работещ мотор?

              Да бе, вярно. Значи и там 1 болт само за волтметъра.
              А още по-маняшко ще е малък отвор в оловото и края на кабелчето залято с разтопено олово вътре

              Коментар


              • От: Напрежение при работещ мотор?

                Ще трябва да мислиш и за температурни компенсации - кабелчето е медно и с оловото прави термодвойка, а двата полюса имат разлика в температурата. Сплавта на положителния и отрицателния електрод е различна...

                Коментар


                • От: Напрежение при работещ мотор?

                  2-3 стотни не знам самото приборче дали и как ги различава, та едва ли е проблем.
                  Филтрирането на напрежението - както го е казал Спарки - LC филтър, филтърче с 200-300uH струва 5-10 стотинки, кондензатор 470u и той е там някъде. Кондензатора да е поне за 25V, желателно 50. Аз бих сложил и обратен диод след филтъра.
                  По инсталацията има достатъчно интересни пикове и в двете посоки, изхвърлих 2 mp3 плеера, докато се убедя, че акумулатора всъщност не ги обира.

                  Използувам случая да питам нещо: баща ми от 1 месец ми пили на главата да му направя ампермер, но без да се размотават излишни жици - тоест, да се ползува част от кабела от акумулатора кум главния предпазител на инсталацията за шунт. До тук нищо лошо, въпросът е колко точно трябва да бъде това нещо? До 50А +/- 0.5А не е голям проблем, но ако трябва да хваща 1mA ще стане доста скъпо.
                  Приемам съвети, къде е разумния компромис точност/сложност/полезност.
                  О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                  Коментар


                  • От: Напрежение при работещ мотор?

                    Ще дам поръчка на БАН да изработи карта на влиянието на температурата върху електрически преход олово/мед а после ще те помоля да ми програмираш едно микроконтролерче или каквото там се казва........

                    Оф, голям спам стана

                    Коментар


                    • От: Напрежение при работещ мотор?

                      Медна жица не става за шунт. Съпротивлението и се мени двойно само от огъване. Виж, потърси думичката "шунт" във Форума - Стефан и Спарки я бяха разчоплили. А полза от амперметъра пак няма.

                      Коментар


                      • От: Напрежение при работещ мотор?

                        Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                        2-3 стотни не знам самото приборче дали и как ги различава, та едва ли е проблем.
                        Филтрирането на напрежението - както го е казал Спарки - LC филтър, филтърче с 200-300uH струва 5-10 стотинки, кондензатор 470u и той е там някъде. Кондензатора да е поне за 25V, желателно 50. Аз бих сложил и обратен диод след филтъра.
                        По инсталацията има достатъчно интересни пикове и в двете посоки, изхвърлих 2 mp3 плеера, докато се убедя, че акумулатора всъщност не ги обира.
                        Виж това вече е по въпроса ми. Би ли ми драснал на какво да прилича този LC филтър? А.. и друго... намерих из боклуците си някакъв филтър за захранване на касетофон от едно време, бях го слагал в москвича. Та дали ще върши тази работа без да влияе на показанията?

                        Коментар


                        • От: Напрежение при работещ мотор?

                          Ник'ви кабели за шунт. Има си шунтове специално за целта, до колкото ампера ви душа иска. Правени от каквото трябва, и тарирани както трябва. Само цената няма да ви хареса, а и както каза Ясен, смисъла е под въпрос. Сложете си просто волтметър. При обикновена всекидневна експлоатация на автомобила говори достатъчно за това какво става с акумулатора, зареждането и прочие. Ако искате да ви е лесно, сложете аналогов уред. Не му трябва захранване, а утечката му е достатъчно малка, за да го сложите да мери постоянно. МОже да се вземе и от някаква кола, например лада самара. Само не знам дали продават отделно само волтметъра, но няма логика да не го продават. А си е разграфен както трябва, не във волтове, а на зони, като горе-долу средата му значи нулев заряд.

                          Филтъра за радиото, ако е проста бобина, ще свърши работа. След него трябва да се сложи кондензатора. 2 жици дирекно от акумулатора, бушонче на плюсовата, и малко реленце, което да я прекъсва като няма контакт. Крайно простя установка. Да вържеш жиците на клемите е предостатъчно. При нормално дебели жици за автомобилна инсталация, примерно половин-един квадрат, при консумацията от уреда (не вярвам да е повече от 100mA, а даже и това е супер песимистичен вариант) пада върху жиците и релето ще е нищожен и няма да влияе на показанията. А истински доброто решение е волтметър с LCD екран. Него също може да оставите включен постоянно. Добрите такива са с нищожна консумация, примерно милиампер и надолу.
                          Последно редактирано от sparkybg; 16-02-11, 11:14.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • От: Напрежение при работещ мотор?

                            Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
                            Виж това вече е по въпроса ми. Би ли ми драснал на какво да прилича този LC филтър? А.. и друго... намерих из боклуците си някакъв филтър за захранване на касетофон от едно време, бях го слагал в москвича. Та дали ще върши тази работа без да влияе на показанията?
                            Aко не закачаш нищо друго, освен уреда след него, няма да променя показанията. Спарки е казал за кондензатор, ако трябва.

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Ник'ви кабели за шунт. Има си шунтове специално за целта, до колкото ампера ви душа иска. Правени от каквото трябва, и тарирани както трябва. Само цената няма да ви хареса, а и както каза Ясен, смисъла е под въпрос. ...
                            Спарки, на мен лично въобще не ми трябва ампермер, обаче тати ми мрънка
                            За моята съм си направил волтмер (и още няколко неща-мер), само дето няма кой да го монтира от 2 месеца вече ...
                            Я дайте линк към тая тема за шунтовете и медните кабели, че май говорим за различни неща?
                            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                            Коментар


                            • От: Напрежение при работещ мотор?

                              Не са ми ясни някои неща. За какво ви е този филтър? Има ли по-добър филтър от акумулатора?
                              За какво ви е реле? Цифровият волтметър ще консумира в пъти по-малко от саморазряда.
                              Ако се безпокоите от честото мърдане на показанията, включете волтметъра след диод и паралелен електролит от 5-10мкф. Пада върху диода ще компенсирате при настройката.
                              За какво ви е амперметър? Първо трябва с нула в средата. И второ, като най-главно, ами той, през по-голямата част от времето, ще си седи на нулата в средата.
                              За колегата, който иска да мери пада върху кабела от акумулатора до генератора. Напълно възможно е, но трябва чувствителна система, а тя е механически нестабилна (неподходяща за автомобил).
                              За волтметъра. Това, което писах за 2-3 стотни, беше да кажа, че при включване на консуматор мърда и напрежението на акумулатора. Стотните не са ми били цел - такъв ми е уреда, а и има значение дали е 14.4 или 14.49 - абе перфекционисти!
                              Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                              Коментар


                              • От: Напрежение при работещ мотор?

                                Божич, като прищрака някое реле, пиковете, които хвърля, акумулатора НЕ ги обира. Ако не вярваш - пробвай. И аз си мислех че ги обира, даже бях тръгнал да споря със Стефан (за което му дължа извинение). Ролята на филтъра е да не допуска всякакви такива красоти до електрониката на волтмерчето или на каквато и да било друга, по-чувствителна електроника. Не случайно на ECU-тата има по един як ценер на 28V на входа и въпреки това входните им електролити сдават багажа от време на време.
                                Отделно са всякакви възможни издънки от страна на генератора, стартера, запалителната система, чистачки, централно и т.н. Миналия ден мерих сигнала от Хол-датчика на Витарата - активно ниво нула, с отворен колектор, там всичко е наред. Обаче като лашне към единица, за около 2uS се вясва един пик на 55 волта. И това все пак е доста безобидно място.
                                Та толкова с акумулатора и обирането - обира нискочестотните неща, останалите минават и заминават и бъркат в г..а на всяка незащитена електроника.

                                Между другото, схемата с последователен диод и кондензатор лъже. Всякакви пикове минават и се натрупват в кондензатора и ако не е много точно разчетен, започва да показва повече. Разликата може и да не е голяма, но пък е непредсказуема. Всъщност, това сигурно го знаеш и се чудя дали просто не се бъзикаш, да видиш колко ми е акъла
                                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X