Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Напрежение при работещ мотор?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Напрежение при работещ мотор?

    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
    Импулсен стабилизатор със специализиран чип, но зависи какво е откриваемо в търговската мрежа при теб. Решение с чаркове намиращи се в повечето магазини - MC34063, някакъв мосфет драйвер, примерно на Майкрочип, някой по-мощничък мосфет, дросел, шотки диод, няколко резистора и кондензатора. Лошото е че направата му изисква малко повече познания и опит в електрониката.
    Не ми се занимава, ще търся нещо готово Мерси все пак за съвета .
    Най-добрия реглаж на преден и заден мост

    Коментар


    • #62
      До: Напрежение при работещ мотор?

      Добри, ти явно не обичаш готовите неща ...

      По въпроса за схемата:

      Тук, където пише Rectifier bridge е големият изправителен мост за захранване на акумулатора, Diode trio е малкият триос за захранване на възбудителната верига. Вижда се и индикаторната лампа, която е на таблото. В големия пунктир е оградено цялото динамо, а в малкия пунктир е оделен РРН.
      Там до положителната клема на акумулатора се вижда клема, от която тръгва проводник, който влиза във вход номер 2 на РРН. Това по принцип е входът за контрол на напрежението.
      По принцип така трябва да бъде. Де факто не съм видял такава реализация на никой автомобил! Това, което съм виждал е въпросният проводник тръгва от клемата Bat на динамото, която е всъщност силовият изход. Всъщност тази връзка е напрадена направо вътре в динамото. Така РРН на практика следи напрежението на изхода на динамото, а не на клемата на акумулатора. Ако се прекъсне веригата между акумулатора и динамото, последното няма и да усети... Ако се влоши въпросната верига - също. Тогава ще имаме вечно недозареден акумулатор. Затова и в новите коли напрежението, което РРН дава е 14.8 волта.
      А за сведение - по спецификация акумулаторът има номинално напрежение в диапазона от 12.0 до 13.8 волта. Зареждането е най-добре да става с 13.8 волта.

      Коментар


      • #63
        До: Напрежение при работещ мотор?

        Ами ти си дал схемата, но защо я тълкуваш по този начин?
        Плюсът на възбудителната е постоянен (напрежението на генератора при определени обороти)
        Минусът минава през отпушения TR1.
        Когато напрежението на BAT превиши пробивното на D2, той се отпушва.
        Отпушва се и TR2 (в определени граници) и намалява базовото напрежение на TR1
        Той леко се запушва и намалява тока на възбудителната намотка.
        Ясно е, намалява и изходното напрежение на генератора.
        По-нататък цикълът се повтаря - да не го описвам, че ми писна
        Ако, по някаква причина (лоша връзка), напрежението в т. 2 падне с 1 волт, с толкова ще се качи и изходното напрежение на генератора. (Това което написах в предишния пост)
        Колкото до прекъснатата връзка с BAT - има голяма опасност за генератора (изгаряне на възбудителна, пробив в диодите...)
        Не бях писал толкова много по нито една тема - не че пиша нещо съществено, ама така - да се намирам на работа!
        Lancia Delta HF Integrale Evolucione

        Коментар


        • #64
          До: Напрежение при работещ мотор?

          Всичко, което си описал важи само при дословна реализация на тази схема. Но пакказвам, че реално напрежението за контрол не се взима от акумулатора, а от изхода Bat. Това е особеното ...

          Коментар


          • #65
            До: Напрежение при работещ мотор?

            Доста инсталации на коли съм чоплил до сега. Вярно е, че никой производител не си прави труда да пусне отделна жица от акумулатота до РР само за следене на напрежението. Но от друга страна, проводникът от иазхода Bat на алтернатора до акумулатора е вторият по дебелина в цялата инсталация след този до стартера. Така че спадът на напрежение в него е нищожен и аз продължавам да твърдя, че 14.8V е прекалено много. При такова напрежение, веднага след запалването акумулатора може да дръпне и 50А, което си е направо опасно.

            Коментар


            • #66
              До: Напрежение при работещ мотор?

              Въпросната силова жица от динамото до акумулатора, но при условие, че е цяла. Виждал съм инсталации с обувки по тази жица. И като се окислят тези ми ти обувки, става интересно ... Обикновено заменям с лустер-клеми или запоявам направо ...

              Коментар


              • #67
                До: Напрежение при работещ мотор?

                Понеже в момента се човъркам с разни алтернатори, и аз да споделя:

                За TOYOTA има барем 3 вида регулатори - с 2,3 и 4 извода.

                На единия извод идва напрежение при даден контакт от ключа, втория управлява лампата за зареждане, и евентуално пуска ток на бобината, третия е вход "sense", демек за контрол на напрежението. До предназначението на четвъртия не стигнах...

                Та тия с 2 извода са си свързани вътрешно, демек се контролира напрежението в самия алтернатор. Те обикновено са за нисък ампераж - до към 50А. Тези с 3 и повече извода , имайки отделен вход, могат да се включат всякак. Най-правилно според мен обаче е да се пусне отделен тънък проводник от плюса на акумулатора до тази клема. Тока по нея е нищожен, съответно е по-малко чувствителна към корозия и замърсяване. По този начин регулатора вижда напрежението върху акумулатора, стига масите между двигателя и шасито да са в ред.

                Моя оригинален е с 2 извода, 45А. Новия, бидейки 130А, е с 3 извода, и точно така ще го включа.

                А и между другото за 3 дена се нагледах на спецификации на регулатори. Не видях нищо над 14.6V и под 14.3V. 14.8V може да мине за нормално, стига да няма разни гадни пикове. В твоя случай, щом се е оправило след смяна на ценер, приключенията са били най-вероятно от това. Ценерите често като тръгнат да се скапват, стават шумни, и напрежението им от време на време играе. Гадното е че от време на време се закротват на някакво напрежение, а от време на време вземат че подскочат. Тяхната кожа ценерова!
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #68
                  До: Напрежение при работещ мотор?

                  "Новия, бидейки 130А, е с 3 извода, и точно така ще го включа."
                  При този вид на свързване внимавай! Подсигури си хубаво силовия кабел от динамото към акумулатола и масата между двигателя и шасито и самия акумулатор. Защото ако някоя от тези жици прекъсне, реакцията на динамото ще е да пусне максималното напрешение, което умее (в някои случай до 40-60 волта, а без товар и пикове от по 120-150 волта) и ако имаш свързано нещо там ще започнат фойерверки. Същото важи и за предпазители, ако ще слагаш - тогава е по-добре тънката жичка за мерене да се свърже към клемата на предпазителя, откъм страната на динамото, за да може все пак да остане някакъм самоконтрол над напрежението и да не ти изпуши електрониката.
                  Подсигури и самият проводник за меренето - ако се заголи и опре на маса, пак ще имат "напреженова" неакция от страна на динамото. Постави го в съответни шлаухи и далече от нагряващи се елементи, за да е добре защитен. И нека да не е съвсем тънък - примерно квадрат, квадрат и половина, за да има механична здравина.
                  Успех!

                  Коментар


                  • #69
                    До: Напрежение при работещ мотор?

                    Мерси за съветите. Предпазител няма да слагам - регулатора си има защита, до колкото успях да се докопам до някаква информация. Отделно си има и вътрешна връзка, която също ограничава волтажа. Като дойде ще го разглобя и разгледам, и тогава ще решавам окончателно.

                    Колата си има маркучи, в които са набити всички кабели. За плюса от алтернатора да акумулатора ще пусна нов, по-дебел кабел, който ще си минава от където си минава и оригиналния - в маркуча. Кабелчето за волтажа ще е нормално като за инсталация на кола. Мисля да пусна и нов кабел за минуса от болта на алтернатора до акумулатора, и по този начин да дублирам оригиналния. Отделно ще огледам оригиналния в какво състояние е. Ако пък е достатъчно добре направен, и в добро състояние, ще го оставя него, или просто ще го заменя с по-дебел, имайки в предвид тройния ампераж на новия алтернатор. Така си мисля че ще съм максимално сигурен в резултата и безопасността.

                    Замислил съм се за някаква допълнителна защита по напрежение, която ще седи на кабела, отиващ към бушоните, компютъра, и всичките му там чувствителни джаджи. Не се прави особено трудно.

                    Но това са само намерения засега. Като тръгна да го сменям и сваля старото, тогава ще решавам окончателно.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #70
                      До: Напрежение при работещ мотор?

                      Първоначално публикуван от vilik Преглед на мнение
                      Днес се сблъсках със следния проблем ... напрежението на акумулатора при работещ мотор беше в рамките над 14,6V дори при форсиран двигател стигаше до 14,82V
                      Как мислите това нормално ли е или реле-регулатора на алтернатора е сдал багажа
                      13.8 максимум 14.0 иначе нов акумулатор(а той не е никак не е евтин)
                      "Винаги правя това, което не мога, за да мога да се науча да го правя. "о8894оЗ81З

                      Коментар


                      • #71
                        До: Напрежение при работещ мотор?

                        "Мисля да пусна и нов кабел за минуса от болта на алтернатора до акумулатора, и по този начин да дублирам оригиналния"
                        По същия начин дублирай и кабела от масата на двигателя към купето на возилото. За всеки случай ...

                        Коментар


                        • #72
                          До: Напрежение при работещ мотор?

                          Хайде и аз да се обадя...
                          1.Повишеното до 14.6 волта напрежение понякога не се дължи само на реле-регулатора.
                          2.Може да се дължи и на изтощен акумулатор или с нередовен електролит в него.
                          3.Ако акумулатора е добър, и въпреки това напрежението достига 14.6 волта,не е фатално.Най-много по често да сменяш крушки.
                          Нека да уточня: това си е мое мнение.
                          Така съм мислил по въпроса засега,така съм написал.Ако някой има друго мнение и ме убеди,ще се съглася.
                          Който може,го може. Който не може,не може....

                          Коментар


                          • #73
                            До: Напрежение при работещ мотор?

                            При 14.6 волта акумулаторът ще кипи. Дали е кипял може да се провери по капачките. Отвиват се и се поглежда от долната им страна - ако имат черно по тях, значи акумулаторът редовно кипи, което означава, че е редовно презареждан.

                            Коментар


                            • #74
                              До: Напрежение при работещ мотор?

                              Ще повторя казаното от мен в тази тема, че за акумулатор с по-голям капацитет това напрежение може да бъде нормално, защото се счита, че зареждането става с максимум 1/10 от капацитета, т.е. за акумулатор от 55 Ah-> до 5,5 А, за акумулатор 63 Ah -> до 6,3A и т.н.
                              Цитирам част от книгата на Т. СТРЕЗЕ и К.БЬОТХЕР за "ЛАДА": "Напрежението на зареждане... то трябва да бъде от 13,5 до 14,6 В. При по-високи, а и при по-ниски външни температури е възможно да настъпят отклонения от +/-0,2 до +/-0,3 В ...".
                              От това, поне за мен следва, че при норма 14,6 В и допустимо отклонение +0,3 В, то 14,8 В е допустимо, макар и на горна граница.
                              Такива стойности дават всички издания, отнасящи се до авто електроинсталации.

                              Иначе личното ми мнение от опит е, че оптимално напрежение е около 14,0-14,2 V, с оглед по-силни фарове и недопускане на кипене на акумулатора.
                              Последно редактирано от Еmil; 16-04-08, 23:14.

                              Коментар


                              • #75
                                До: Напрежение при работещ мотор?

                                Предполагам, че напреженията 14.6 - 14.8 V, за които говориш (като се има предвид и източникът на литературата) са валидни при много ниски температури. Тогава действително за да протече необходимият заряден ток през акумулатора и да се оживят химическите процеси в него са необходими по-високи напрежения. Иначе при умерени и високи температури това е много.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X