Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Напрежение при работещ мотор?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Напрежение при работещ мотор?

    Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
    просто не се бъзикаш
    Изобщо не се бъзикам. Май ти се бъзикаш.
    Като знаеш толкова неща, защо питаш? Всичко, което казваш си е чиста теория. Къде видя толкова прецизна електроника и защо мислиш, че не е защитена. А в китайското волтметърче какво има за чупене? Досега съм сложил 2-30 такива и страдат единствено от лош контакт с проводящата гума. Всички приказки за термокомпенсации, филтри и защити звучат смехотворно.
    За диода и кондензатора пак говориш теоритично. Никога не съм забелязал такъв ефект. А и "вашият" кондензатор би реагирал по същия начин. Тези филтри ги измислиха с търговска цел. Да си видял един защитен компютър? Парички!
    Конкретно за твоето питане: Сам разбираш, че колкото по-дълъг или по-тънък е проводникът, върху който ще мериш пада, толкова с по-високо напрежение ще разполагаш - т.е. може да ползваш по-груба система, но си остава изискването за нула в средата с цел, все пак да показва нещо. Но пак ще си стои почти постоянно на нулата и няма никаква полезност. Е, кеф от реализацията.
    Lancia Delta HF Integrale Evolucione

    Коментар


    • От: Напрежение при работещ мотор?

      Не си прав че не трябва реле, особено за LED волтмер. Консумацията му е около 50-60mA, а често и повече, и иде главно от LED дисплея. Аз горе споменах че акоп се сложи LCD, всичкото това може да се направи с нищожна консумация, доста по-малка от например алармата.

      За другото - има пикове и пикове. Някои имат гадното свойство да се вмъкват в измерителния уред, дори да ги няма по конкретната измервана жица. И това трябва да се има в предвид. Пиковете от релетата локално не винаги се обират добре, но ако ги мериш на клемите на акумулатора, няма да ги видиш, или поне ще се с минимална амплитуда. Причината е съвсем тривиална - индуктивности, съпротивления и капацитети из инсталацията на возилото.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • От: Напрежение при работещ мотор?

        @Божич:
        Това последното определено ще го връча на баща ми да го чете
        Иначе за филтрите и пиковете - хич не са теоретични. Пък и за диодите и кондензаторите. Ако ще правиш индикатор, който да показва над 12/под 12волта - е, верно не е голямо чудо. Но ако ще мериш нещо по-нормално и искаш показанията на уреда да не се влияят от настроението на арменския поп - хоп и кацнахме и на филтрите и на защитените входове и на всичко останало.
        Виж, не се заяждам, а и темата с надеждността е предъвквана вече, но ако ще се прави нещо, което да работи, е добре да се прави както трябва. Иначе си е просто шаренийка, така мисля аз.

        П.П. Уф, някой ден ако се видим, ще ти редя още за филтрите, ама стига толкова тук, задръстих темата на колегата, а и въпроса ми беше съвсем друг
        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

        Коментар


        • От: Напрежение при работещ мотор?

          Защо не харесвате информацията от амперметър? Според мен е много полезна. Ще дам пример с една УАЗка където по амперметъра хванах разхлабен ремък (и не пищи). Алтернатора се върти достатъчно за да не светне лампата, но не достатъчно за да зарежда. Разхлабването се е случилило в движение и по едно време гледам че ампа все седи на минус и само при много обороти горе-долу стига до нулата. Не че по волт нямаше да се хване, но ще е чак когато акумулатора започне да сдава. Средната "0" е хубава работа, дори само за посоката на тока - дали в момента ядеш акумулатора или генерираш достатъчно и за заряд и за консумация. Вижда се много ясно и с половин око, без да се задълбочаваш в цифри. Виждаш графично как се помпи акумулатора, виждаш на какви обороти алтернатора насмогва на консумацията..... според мен си е полезно нещо.
          Последно редактирано от MAP; 18-02-11, 10:45. Причина: правопис

          Коментар


          • От: Напрежение при работещ мотор?

            Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
            Защо не харесвате информацията от амперметър? Според мен е много полезна. Ще дам пример с една УАЗка където по амперметъра хванах разхлабен ремък (и не пищи). Алтернатора се върти достатъчно за да не светне лампата, но не достатъчно за да зарежда. Разхлабването се е случили в движение и по едно време гледам че ампа все седи на минус и само при много обороти горе-долу стига до нулата. Не че по волт нямаше да се хване, но ще е чак когато акумулатора започне да сдава. Средната "0" е хубава работа, дори само са посоката на тока. Вижда се много ясно и с половин око, без да се задълбочаваш в цифри. Виждаш графично как се помпи акумулатора, виждаш на какви обороти алтернатора насмогва на консумацията..... според мен си е полезно нещо.
            Същото ще го хванеш безгрижно на волтметър, далеч преди акумулатора да започне да сдава. Всичко под 12.5 - 12.6 волта значи разряд. Вижда се от километри просто.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • От: Напрежение при работещ мотор?

              Всичката тази информация можеш да я вземеш от волтметъра - без да разхождаш всичкия ток през половината кола. Иначе няма лошо.

              Коментар


              • От: Напрежение при работещ мотор?

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Всичката тази информация можеш да я вземеш от волтметъра - без да разхождаш всичкия ток през половината кола. Иначе няма лошо.
                Защо да разхождаш тока? Един шънт при акумулатора, и 2 тънки жички до уреда.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • От: Напрежение при работещ мотор?

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Всичката тази информация можеш да я вземеш от волтметъра - без да разхождаш всичкия ток през половината кола. Иначе няма лошо.
                  Е защо да е "всичкия ток"? Шунта си седи до клемата на акумулатора и караш 2 жички от 2'те му страни до таблото.

                  Коментар


                  • От: Напрежение при работещ мотор?

                    ...и струва в добрия случай около 50-60 кинта, китайски, без доставката, митото и ДДС-то.

                    Още ли искаш ампермер?
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • От: Напрежение при работещ мотор?

                      Искам 2 светодиода да показват посока и баланс. Това в комбинация с волтметъра.

                      Коментар


                      • От: Напрежение при работещ мотор?

                        Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
                        Искам 2 светодиода да показват посока и баланс. Това в комбинация с волтметъра.
                        Няма значение. Самия шънт е скъп.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • От: Напрежение при работещ мотор?

                          Шунтът точно до акумулатора няма да изкара дълго. Не сме първите, които са се сетили и тази идея не случайно не се е развила.

                          Коментар


                          • От: Напрежение при работещ мотор?

                            Добре де не че ще се хвана да го правя, но по принцип не е ли сравнително просто да се хване пада в един кабел който и без това си е там и да се усили примерно с по 1 транзистор за всяка посока колкото да пали по 1 светодиод - не за мерене на стойност а само за посоката внос/износ ?

                            ПП: а за "развитието" на измервателните прибори по таблата на автомобилите.... да, някой са толкова развити че дори нямат термометър!?!? а само лампа която обикновено свети когато и гарнитурата е светнала. А колко дизелови автомобила имат изключително важния термометър на изгорелите газове?
                            Последно редактирано от MAP; 18-02-11, 11:26. Причина: ПП

                            Коментар


                            • От: Напрежение при работещ мотор?

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Шунтът точно до акумулатора няма да изкара дълго.
                              ...щото? Ако корозия, слага се в кутийка. Ако трябва се пълни и със силиконова паста. Особено на автомобил без лебедка не виждам какви грижи може да има.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • От: Напрежение при работещ мотор?

                                Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                                ...Ако се безпокоите от честото мърдане на показанията, включете волтметъра след диод и паралелен електролит от 5-10мкф. Пада върху диода ще компенсирате при настройката...
                                Доста по-добро решение е RC филтър с времеконстанта 1 сек. Диодът си променя параметрите температурно, както предполагам знаеш. Не е кой знае какво, но не му е там мястото.

                                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                                Защо да разхождаш тока? Един шънт при акумулатора, и 2 тънки жички до уреда.
                                Мислете в посока датчик на Хол, монтиран някъде по кабелите. Ще иска и допълнителна калибровка.
                                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                                И коментаторите...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X