Обява

Свий
Няма добавени обяви.

TRIP "компютри"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: TRIP "компютри"

    Подсветка - има. За сега съм я направил да свети когато е подадено захранване от автомобила, във всички режими освен в режим работа. В режим на работа дори и да отпадне по някаква причина захранването от автомобила (скъсан кабел - как ли???? или изключване на захранването от т.н. ключ маса по някаква причина) подсвтката продължава да работи от вътрешната батерия. В момента съм оставил да работи само на батерия с включена подсветка за да съм сигурен, че изчисленията са ми верни .
    Искам само да попитам някой който ползва трип с датчик на кардана да кайе колко приблизително импулса му показва при калибровката на 1 км. Много ще съм благодарен за такава информация, по простата причина, че информацията ми е, че броят болтовете на кардана, а аз съм в инвалидна количка от "добри шофьори" и не мога да си легна под Мицукошито да не задавам такива елементарни въпроси. Благодаря предварително ако някой даде такава информация.

    Коментар


    • #17
      До: TRRIP "компютри"

      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
      250 до близо 400 е самото устройство. Отделно са датчик, дистанционно и стойка за монтаж (общо около 100-на евро)
      Ми ... освен ако не пропускам нещо ултраважно - множко са си Затова и пожелах усех на колегата.

      Първоначално публикуван от eddiesoft Преглед на мнение
      ... даже един диод да сложат за защита. Така, че не съм го написал без основание
      Ясно, че не е без основание, тъкмо за това въобще го споменах. А начин винаги има. Просто си представи за момент, че кардана (примерно) се скъса посред състезанието и закачи датчика. Всичко е кал и мизерия, вече е станало 2 след полунощ, когато механиците са се добрали и до датчика. Ако има и минимален шанс да се върже обратно - сещаш се
      Същото се отнася и за бутоните, които колегата Itsso спомена. Представи си как навигатора, който до преди 5 секунди е навивал лебедката, бодва с калната ръкавица бутона - до третото натискане е блокирал като пич. И тук има варианти, разбира се.

      Колегите, които карат по състезания, да кажат дали това са реални ситуации.

      Не се заяждам, ясно ми е, че това е експериментална бройка и няма никакъв начин всичко да е идеално. То нали затова беше темата по начало, за изясняване. Мисля, че щом си стигнал до тук, няма да те затрудни и доработката. 120 кинта няма да стигнат като окончателна цена, защото се натрупват куп дреболийки, като започнеш от въпросните бутони, които от 50ст изведнъж могат да скочат на 5 лв за парче, за да гарантират надеждност, а и едва ли ще има кой-знае колко голяма серия. Освен ако не го правиш на приятелски начала де, без да си броиш труда, времето и знанията.
      Но определено няма да е и 250 или 400 евро, ще е българско и, искрено се надявам на това, по-добро от другите.
      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

      Коментар


      • #18
        До: TRIP "компютри"

        @tef4o, не го приемам изобщо като заяждане и съм благодарен за идеите, но ако се сетиш как да защитя самиа датчик който е под машината - приемам всякакви препоръки. Затова се спрях на такъв който е на жилото на километража. Все пак е малко по-защитен. Най-добрия вариант е да има два датчика разбира се, но общата цена на датчиците може да прескочи самото устройство . А за бутоните-винаги могат да се сложат други. Учудващо е, че тия се държат непонятно добре. Понеже съм в количка дадох едно на комшийчето което е на 8 години и го накарах да го хвърлят в една локжа в градинката до блока и с ритници да го поразходи. Хлапето се разпали от идеята и щях да ям бой и от майка му, че приличаше на магаре, а и от жената, че "тоя кален боклук" го вкарвам в къщата . Съжалявам само, че не направих клип как работи в това си състояние, но и на мен ръцете ми не бяха много чисти за да пипам камерата... но след тая интервенция и тестове дали работи, измит в банята под душа за да го огледам за последствия, го отворих и жътре влагата не беше дори 20 %. Умишлено бях сложил тестов стикер.

        Коментар


        • #19
          До: TRIP "компютри"

          Първоначално публикуван от eddiesoft Преглед на мнение
          ... В режим на работа дори и да отпадне по някаква причина захранването от автомобила (скъсан кабел - как ли???? или изключване на захранването от т.н. ключ маса по някаква причина) подсвтката продължава да работи от вътрешната батерия. ...
          Ако трипът остане без захранване, май липсата на подсветка ще е най-малкия проблем.

          Между другото, как е предвидено свързването на захранващите кабели и кабела от датчика? "Твърда" връзка или с някакъв куплунг?
          За предпочитане е второто, но куплунгът трябва да е достатъчно стегнат, за да няма проблеми с лоша връзка.

          Първоначално публикуван от eddiesoft Преглед на мнение
          ... Има вариант да се виждат едновременно и общите и междинните резулрати ...
          А вариант да се виждат едновременно, но групирани по различен начин? На един екран общ и междинен пробег (в 2 колони, отгоре надпис, отдолу цифрите), на друг екран общо време и време за отсечката?
          Последно редактирано от Чавдар (V93); 29-09-09, 23:33.
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #20
            До: TRIP "компютри"

            За това какво да се изписва мога да слагам във всякакъв вид групиране. Единственото ограничение е само в 16-те символа на ред само. Има вариант за графичен дисплй, но на някои им се видя малък защото ако си изтрил примерно буца кал от дисплея и си позамазал малко като тръска и подскача казаха, че няма да се вижда и затова пак казвам, че го направих с тоя дисплей. Другият вариант е да се сложи втори по-малък дисплей за общите показания, защото междинните са по-належащи...

            Коментар


            • #21
              До: TRIP "компютри"

              Първоначално публикуван от eddiesoft Преглед на мнение
              ...ако се сетиш как да защитя самия датчик който е под машината ...
              Ако кажеш какъв точно е датчика, ще е по-лесно.
              За чисто механичната защита - най-вече трудно Зависи къде смяташ да монтираш все пак. Не съм достатъчно в час, за да имам мнение къде е подходящо.

              Първоначално публикуван от eddiesoft Преглед на мнение
              ... Учудващо е, че тия се държат непонятно добре...
              Ти си знаеш, а и това наистина е лесно за преправяне.
              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

              Коментар


              • #22
                До: TRIP "компютри"

                @tef4o, датчика е някакъв Hall датчик който е от TERRATRIP оргиналния и е позапечатан малко . Нещо не ми се иска да пробвам дали ще издържи на обратно захранване при положение, че изрично на опаковката пише да се свърже по начина който са указали, а и цената му е около 60 долара... (сигурно са сложили диамантени ролки на движещите се части )

                Коментар


                • #23
                  До: TRIP "компютри"

                  "tvertrip" е безсмислен набор от букви, и нямам представа защо автора на съобщението го използва. Ако си мисли че с това се приближава до оригинала на производителя, то не е прав. Старинното славянско име на въпросния град е Тверь, и се пише на кирилица от 1 000 години. Преди това - чертами i резами, но никак не на латиница. Засрамете се, за да не казвам друго.
                  С това ядът ми свърши. Остава да отбележа, че когато пиша в такива теми, имам предвид единствено това, което съм написал, и никакви други сложни мисли. Подобна надеждност няма как да се постигне в рамките на 100 лева. Нито по кутиите, нито по уплътненията на кабелите и щепселите, нито по термоустойчивостта на платките. Гриза това дърво от примерно края на 70-те, и раздавам тия съвети не за да съм най-великия, а защото не виждам защо да ги нося в гроба. Ако искате - може да ги вземете и използвате. Ако не - то проблемът не е мой. А вашите пари, и вашите загубени години, са си ваши.

                  Коментар


                  • #24
                    До: TRIP "компютри"

                    Ами използвам го защото и братушката го използва. ето и снимка да го видиш. А това, че за 100 лв не може да се постигне - сякаш слушам баща ми. Много ми се иска да видя дали физиономията е същата като неговата когато види, че стават неща които е бил абсолютно сигурен, че е невъзможно да станат. Не го приемай като заяждане, но от години имам един в къщи който звучи точно по същия начин.
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                    • #25
                      До: TRIP "компютри"

                      Мини утре в удобно за тебе време, ще ти дам ключовете от моите камиончета. Докарай им каква да е надежност, на коя да е част от електроавтоматиката. После ще разкажеш колко ти е струвало. На линеен метър магистрала, на точка на свързване, по непресичане с други магистрали, по ремонтопригодност.
                      Как да е, и в лабораторни условия, работят много неща. Някои от тях стават технологични демонстратори. Които преживеят и това, заминават за прототипи. До тук струват обикновенно 10 пъти цената на лабораторния образец. За още 100 пъти тая цена, ако им провърви, стават серийни изделия. Ако производителя е умен, още някое време отчита резултатите от гаранционните сервизи, и това е примерно още 15 пъти началното финансиране. След това можеш да кажеш че имаш конвейерно изделие. Преди всичко това, имаш любителска идея, за развлечение на няколко приятели. Или менте тип европейски автомобил, за който части от син на червен вече не стават, без значение че са слезли от един конвеер, в един и същи ден.
                      Много отдавна не се интересувам нито от спорове, нито от убеждаване на когото и да било, в очевидното. Нито ме интересува как не се прави, когато знам как се. Освен исторически, но това май не е място за лекции.
                      Последно редактирано от Стефан; 30-09-09, 02:22.

                      Коментар


                      • #26
                        До: TRIP "компютри"

                        Не слушай Стефан той си е песимист по природа .
                        А относно надеждността тепърва могат да изпробват различни бутони и ел. връзки затова е форума надявам се да помогнем. Предлагам ти да свържем в една от състезателните ни коли успоредно с TERATRIPa и твоето устройство, можем да ползваме един датчик или да свържем два на жилото, състезанието в което можем да го тестване е на 28 ноември в Атина.
                        Според мен не с важни 50лв по-висока цена за сметка на надеждността.

                        Коментар


                        • #27
                          До: TRIP "компютри"

                          Първоначално публикуван от eddiesoft Преглед на мнение
                          ... Има вариант за графичен дисплй, но на някои им се видя малък защото ако си изтрил примерно буца кал от дисплея и си позамазал малко като тръска и подскача казаха, че няма да се вижда и затова пак казвам, че го направих с тоя дисплей. Другият вариант е да се сложи втори по-малък дисплей за общите показания, защото междинните са по-належащи...
                          Това да е с големи цифри е добре. Мисълта ми беше не да сменяш дисплея с друг, а, ако е възможно, да промениш начина, по който се извежда информацията на него. Т.е. да не показва поотделно пробег и време, а комбинирано - един път общо и междинно разстояние и втори път общо и междинно време. В същност, нека да си кажат мнението и други колеги, но поне аз не намирам особена полза от информация за времето, за което съм преминал между 2 точки от пътната книга.

                          Първоначално публикуван от eddiesoft Преглед на мнение
                          ... ако се сетиш как да защитя самиа датчик който е под машината - приемам всякакви препоръки. Затова се спрях на такъв който е на жилото на километража. Все пак е малко по-защитен. Най-добрия вариант е да има два датчика разбира се, но общата цена на датчиците може да прескочи самото устройство . ...

                          ... вътре влагата не беше дори 20 %. ...
                          Трудна работа това със защитата. Датчикът си е там отдолу, изложен на кал, вода и дървета, които по принцип могат да скъсат всякакви жици.

                          А за защитата на самото устройство ... Все пак не се фиксирай единствено върху влагозащитеността. Не по-малко важно е как ще държи на постоянните вибрации и сътресения, от които самите коли започват да се "разсандъчват", както казват някои колеги.

                          Не е задължително да включваш в комплекта 2 датчика, но наистина няма да е лошо, ако устройството има възможност за работа с повече от 1. Пък всеки ще си решава дали иска да сложи 2 или ще кара само с 1 датчик.


                          Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                          ... Зависи къде смяташ да монтираш все пак ...
                          Той няма никакъв избор. Датчикът, който използва, се завинтва на скоростната кутия преди жилото.

                          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                          ... Подобна надеждност няма как да се постигне в рамките на 100 лева. ...
                          Стефане, хайде да оставиш теоретизациите а! Човекът се е заел да направи нещо реално и го е докарал до някъде. Ако можеш да дадеш конкретни идеи и предложения - направи го! От обяснения как тая работа нЕма да стане, никой няма полза.

                          А що се отнася до надеждността, мога да ти кажа, че оригиналното дистанционно на TerraTrip, за което искат над 70 лв (за по-евтиния вариант), е в същност една най-обикновена пластмасова кутийка, вътре с 2 мембранни бутона и парченце лентов кабел, който е свързан с кабела към трип-а с мижава пластмасова буксичка. Всичкото това направено неразглобяемо и неремонтируемо, с идеята да си купиш ново, ако/като се прецака ...

                          Та тази "златна" кутийка не можа да изкара дори един сезон, въпреки че не е била дърпана, мачкана и т.н. Просто си спря да работи насред едно състезание поради това, че гореспомената пластмасова буксичка се беше разхлабила. Сега е заменена от кутийка за дистанционно на аларма за 2 лв + 1 бутон за някакви там стотинки. Вярно, че на външен вид е по-зле от купешкото, ама навигаторката не се оплаква от работата му.

                          Това, което колегата се е заел да направи няма да е хомологирано по FIA изделие, но, ако стане, може да е добър вариант за начинаещи състезатели, които ще могат да избегнат -стотинте лева за TerraTrip или алтернативата да използват таксиметров апарат.
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар


                          • #28
                            До: TRIP "компютри"

                            Първоначално публикуван от eddiesoft Преглед на мнение
                            @tef4o, датчика е някакъв Hall датчик който е от TERRATRIP оргиналния и е позапечатан малко . Нещо не ми се иска да пробвам дали ще издържи ...

                            За подобен датчик ли говорим? Най-малкото може да се клъцне кабела преди куплунга, а ако няма куплунг - да му се добави, както предложи Чавдар, и да се добави обратен диод. Примерно.


                            Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                            ...
                            Трудна работа това със защитата. Датчикът си е там отдолу, изложен на кал, вода и дървета, които по принцип могат да скъсат всякакви жици.
                            ...
                            Той няма никакъв избор. Датчикът, който използва, се завинтва на скоростната кутия преди жилото.
                            ...
                            Това вече трябва да се решава при монтажа, но на скоростната би трябвало да е по-лесно да се защити, отколкото ако е на фланеца на кардана. Да де, ако успееш да набиеш някой по-дебел клон - нищо не го спасява, но това си е в зоната на рисковете.

                            Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                            ...Не е задължително да включваш в комплекта 2 датчика, но наистина няма да е лошо, ако устройството има възможност за работа с повече от 1. Пък всеки ще си решава дали иска да сложи 2 или ще кара само с 1 датчик....
                            Тично това имах предвид.
                            Прикачени файлове
                            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                            Коментар


                            • #29
                              До: TRIP "компютри"

                              Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                              Най-малкото може да се клъцне кабела преди куплунга, а ако няма куплунг - да му се добави, както предложи Чавдар, и да се добави обратен диод. Примерно.



                              Това вече трябва да се решава при монтажа, но на скоростната би трябвало да е по-лесно да се защити, отколкото ако е на фланеца на кардана. Да де, ако успееш да набиеш някой по-дебел клон - нищо не го спасява, но това си е в зоната на рисковете.



                              Тично това имах предвид.
                              Датчика е такъв, диод има. Датчика за сега съм оставил букса на която се включва. Идеята ми беше, че датчика се предлага без букса и при монтирането на буксата ако размениш + и - не знам какъв ще е ефекта за самия датчик. Извинявам се ако не съм успял да се изразя правилно.

                              Коментар


                              • #30
                                До: TRIP "компютри"

                                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                                Това да е с големи цифри е добре. Мисълта ми беше не да сменяш дисплея с друг, а, ако е възможно, да промениш начина, по който се извежда информацията на него. Т.е. да не показва поотделно пробег и време, а комбинирано - един път общо и междинно разстояние и втори път общо и междинно време. В същност, нека да си кажат мнението и други колеги, но поне аз не намирам особена полза от информация за времето, за което съм преминал между 2 точки от пътната книга.
                                Не е проблем да ги показва по този начин. Това което сега мисля да променя е да се настройва и това от менюто преди да се започне работата. Да се избира как да се показва. Дали на един екран да е всичко мейдинно или всичко общо както сега или на един екран да е всичкия път (общ и междинен) а на друг да е всичкото време (общо и междинно). Мисля, че така се удовлетворяват и двата вида показания

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X