Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Що е то акумулатор и с какво се яде?

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • На 2.5 годините акумулатора. Нямам и намерение да прелива. Интересна ми е причината поради която се е стигнало до това положение. Периодично зимата го закачам на едно зарядно закупено от лидл. Зарежда 1-2 часа и светва лампата че е,, зареден''.

    Коментар


    • Пряката причина е разлики в температурните промени на крайните и на вътрешните клетки или замърсяване или друга промяна на крайните клетки при изработката на терминалите. Непряката може да е че акумулатори на тази марка и друг път са имали проблеми с качеството на терминалите.
      ​​​​​Карането в града или други субективни особености може да са ускорили проявлението на заложения проблем.

      Коментар


      • Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение

        Не е нужно да ги изравняваш!
        Относно "новите" акумулатори като "капацитет" ползвам приятелят ми Гого, който в продължение на години е вицесветовен (първи винаги е един руснак който си пише софтуера) шампион по корабо при електричките, та според него трябвало BSM.
        Понеже ми трябва бая ток за стартера, а коравите BSM-и бяха цифра (поне преди две-три години) го попитах кво ше стане ако са без, та той каза, че щели да отидат по-бързо в коша.
        Това май беше 2019, като порових още малко, посмятах, цифрите не ми харесаха и реших, че ще е АГъМъ, но миналата година, по това време, когато щях да си сменям акумулатора, почти с насилие ме убеди да не си взимам AGM, а ми даде някаква непозната за мен марка, която постоянно монтират по кемперите които прави, и която била "да си бззз мамата".
        Акумулатора е перфектен и върти стартера на трилитровия дизел като вентилатор, но догодина вече мисля да е джеуезен, или AGM ако нещо не се подредят правилно звездите.
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение


          Ako си поръчаш клетки заедно със свръзващите мостове и сам си сглобиш акумулатор, може да се върже до 200 долара. Сглобен, с "фирмен" вид се връзва около 320-330 долара. С други думи са на една цена с АГМ-а и по-евтини от МВР-а Ooбаче, литиевият е на половина по размер и на 1/3 от теглото на МВР-а на Монбат и почти с размерите, но с половината тегло на АГМ-а. АКО се вярва на братския китайски народ, лития има около 4000 цикъла срещу 500 на АГМ-а
          В момента има ли промени нагоре в цената на доставчика ти?
          ще съм благодарен да кажеш коя марка си купил.
          байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
          Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
          Суперспам - спама на суперите

          Коментар


          • Това е търговеца https://www.aliexpress.com/item/1005...:%223339%22%7D. Елементите са без заглавие, но бяха по 100 Ач. Виждам, че сега за заложени някакви нови по 105Ач. Мисля, че няма голяма разлика в цените, но нямам под ръка документи. Може да попрочетеш отзивите на купувачите.
            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар


            • DBRS
              DBRS коментира
              Редактиране на коментар
              Благодарности!

            • Ясен
              Ясен коментира
              Редактиране на коментар
              Това не го препоръчвам за стартерно. Иначе сигурно става.

            • s_s1
              s_s1 коментира
              Редактиране на коментар
              Какво се случва като при -20С запалиш двг на МПС-то и генератора заработи? Как се осигурява защита от зареждането при отрицателни температури?


            • Ясен коментира
              Вчера, 23:07
              Това не го препоръчвам за стартерно. Иначе сигурно става.
            В нашия случай не е и предвидено да служи за стартиране на двигател. Само за кемпера и евентуално за захранване ел. двигател на надуваема лодка.

            П.П. В отзивите все пак има и такива от хора, които ги ползват за стартерни.
            Последно редактирано от коко келеша; 26-10-21, 23:11.
            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар


            • DBRS
              DBRS коментира
              Редактиране на коментар
              Да споделя, ако поръчате в лева, излиза 2% по-евтино от еврото. Почти винаги е обратното. Взели са на прицел бг пазара

          • Някой някакви съображения по отношение нa EFB? Разликата в цената спрямо обикновен не е чак велика, ама не е и за пренебрегване. Ще се слага върху обикновен автомобил, който фабрично е с обикновен акумулатор.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • Туряй

              Коментар


              • Аз дори не разбрах какво попита
                Враг усраине

                Коментар


                • Има ли смисъл да влагам EFB на мястото на обикновен беше въпроса. Но вече няма значение - EFB нямаха налично.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • Esper
                    Esper коментира
                    Редактиране на коментар
                    Имах предвид, че си нямам представа какво означава EFB

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Ми гледам имаш интернет.

                  • Esper
                    Esper коментира
                    Редактиране на коментар
                    Бех сигурен, че нема да има нужда да търся - гледам по-долу.
                    Пък и не съм чак толкоз любопитен.

                • Возилото така и така още пътува, та рекох да го "освежа", че де да знам колко е седял по рафтовете. Преди процедурата - 12.75 волта, което се брои за зареден, уж.

                  Сега съм го пуснал на 13.6V от около час, и от около 3А в началото, за това време тока падна до към 1.45А (aкумулатора е 80Ah). Да го оставям ли за през нощта? Чисто лаишки очаквах амперажът да е по-малък за зареден акумулатор, но до сега и не съм си играл толкова. Токът продължава да намалява, но много бавно.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • Family guy
                    Family guy коментира
                    Редактиране на коментар
                    Нормално, повечето зарядни първо наливат с голям ток за кратко, после наполовина или по-малко за известно време и накрая най-дълго насищат с минимален ток, и това според зависи кой профил за зареждане избереш, съживяващ профил зарежда с малък ток за много часове, аз оставям за цяла нощ. 3А не е супер голям ток, дори е малък, 8-10А е довоно голям и хубавите зарядни го постигат и после си свалят на колкото им е настроен профила.

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Не ползвам зарядно с профил, а лабораторно такова. Просто го закачих към 13.6 волта.

                    В момента е паднал на 0.120А. Явно все пак е било нормално, просто съм му долял до 100%, което бешс целта.

                • Някъде четох, че EFB и AGM било едно и също По-точно, че АГМ може да работи също толкова успешно при автомобили със "старт-стоп" системи.
                  Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                  Из "Златния телец"

                  Коментар


                  • Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                    Някъде четох, че EFB и AGM било едно и също По-точно, че АГМ може да работи също толкова успешно при автомобили със "старт-стоп" системи.
                    Хич не е едно и също. Да, и двете стават за "start-stop", но параметрите на зареждане на EFB са същите като на обикновен акумулатор, и в това отношение могат да се слагат на мястото на обикновен без притеснение за недозареждане като при AGM. Иначе, да, издържат уж повече цикли, включително по-дълбоки такива, затова и се бях навил да пробвам.

                    И... по-евтини са. Обикновено някъде по средата между обикновен акумулатор и AGM. Обаче имаше оферти за +20% като цена спрямо обикновен, например на Banner, което изглеждаше добре. Ама наличности нямаше, та пак се сдобих с редовата синя Varta, като в последните 15 години. Не че имам някакви особени функционални съображения, но купувам Bosch и Varta, защото от нито един до сега не е имало и капка изтекло или овлажняване около клемите и последваща корозия. Никога. СЪответно клемите са ми перфектни, с нула корозия, и без да слагам греси и прочие полюции. На доста акумулатори, които съм виждал, именно такива са им били проблемите, а не толкова че са изкарали по-малко.

                    А и нямам преждевременно свършил. Винаги си изкарват 3-те години, най-често 4+, и винаги се скапват заради мои простотии - дълбок разряд, недозареждане (изключително рядко зареждам акумулатор, а си карам колите съвсем не оптимално, за да си възстанови мотора изхарченото от подгревните свещи зимата например).
                    Последно редактирано от sparkybg; 06-02-22, 09:19.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • Абе и аз от 15+ години карам все на синя Варта. Но все на бензинови коли. Карат по 7-8 години.

                      Но сега на Тераното едвам върти сутрин. На 2 години е акумулатора - сива Варта. И аз карам по 5 км градско в посока. Тъкмо изключат свещите и съм пристигнал. Иначе като покарам извънградско - на другата сутрин върти както си трябва. Дори миналата седмица след три дена престой, на -12 ( яз. Батак) си запали като стой та гледай. Но бях минал 70 км планинско за час и половина.

                      Колата дойде с акумулатор Tudor от Италия и сякаш през двете години, докато го карах, нямаше проблеми с паленето.
                      Nissan Terrano 2,7 TDI

                      Коментар


                      • 2.7TDI-то иска дозареждане преди зимата, особено ако караш и на фарове. Моите проблеми приключиха когато му сложих диоди за дневни и диодни крушки на габаритите. Въпреки това е добре преди зима да се пусне едно профилактично зареждане.

                        3.0 е с по-голям алтернатор, по-малък акумулатор, пак съм с диодни крушки и такива проблеми няма, ако го карам поне 2-3 пъти в седмицата дори градско и за малко.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • bullet_pk
                          bullet_pk коментира
                          Редактиране на коментар
                          Като го купих му сложих модул за пали гаси фаровете. Работят на 30% без габаритите и таблото. Но сега зимата е тъмно, като излизам и съм на къси + габарити

                        • sparkybg
                          sparkybg коментира
                          Редактиране на коментар
                          30% са 40 вата за двата. Диодите са общо 5 вата.

                          Просто преди зима го дозареди. Разликата е потресающа - това от личен опит. Алтернатора не вдига над 13.8V, а на ниски обороти е около 13.5. Трябва ДОСТА да покараш, за да възстанови заряда. А една нощ на истинско зарядно преди зимата ти решава проблема за цялата зима. Поне при мен го решаваше.

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X