Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Що е то акумулатор и с какво се яде?

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Това с "профилактичната замяна" и аз го мисля - ако не го сменя, ще ме остави точно когато ми трябва, а не си струва ядовете за 200лв.
    Сигурно за следващата зима, че тая вече мина.

    P.S. Сега забелязах, какво сходство откъм години съм докарал с мерцедеса
    Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)

    Коментар


    • То не е баш изключено да те предаде и лятото. Почти всичките ми сдали акумулатори сдадоха изведнъж и не баш зимата. Например палиш, караш 2 часа, гасиш, и акумулатора го няма до степен само като врътнеш ключа да изгасва всичко. На другия ден може и да се е освестил, но не се знае за колко време. Един такъв баша ми упорито го търкаляше около месец докато не му направи 2 пъти един и същи номер. Накрая гръмна при зареждане.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • Asen Kushlev
        Asen Kushlev коментира
        Редактиране на коментар
        На Монеото ми сдаде края на юли, оригиналния на 5 години и нещо. И то не с първото палене за деня, а към обед след 60 км извънградско с няколко междинни паленета.

      • kbot
        kbot коментира
        Редактиране на коментар
        Бях позабравил, че от 20г не съм купувал акумулатор. Така се случи, като купих дачията, другите две коли ги продадох годни.
        Обаче се сещам, че на москвичите се сдухваха през лятото. Не помня зимата да съм сменял. Само зареждане се е налагало.

    • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

      То и с Тойотата така...
      Тогава бях тръгнал баш за акумулатори Ти ме спаси. Ама тя не е хавтомат
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение

        Тогава бях тръгнал баш за акумулатори Ти ме спаси. Ама тя не е хавтомат
        Ама аз и с тераното така - почти преди всяка зима се зарежда за едно денонощие, и после още при първи признаци на нефелност - нов. При първото ми терано интересното беше че зимата не смогваше да навакса токът за свещите, докато го карах на обикновени къси. Башка дето не смогваше и да загрее докато стигна работата. И не го ли заредях преди зимата, по някое време осезаемо "омекваше". С трилитровото не съм имал такива драми, но то и не грееше докато стигне 60 градуса, ами максимум 5 минути, та явно наваксваше по-лесно.

        И да, с тоя автоматик сега е лоша работа, та ще трябва да си вдигна изискванията. Ама той пък зарежда доста добре - алтернаторът му е с доста ампери, и пали доста лесно, освен че и стартера е е смешно малък и редукторен и няма подгряване.Стартерът направо е като детска играчка - сигурно двойно по-малък от на тераното. Все пак акумулаторът един път вече беше паднал до степен да не може да запали - въртеше за малко, но не палеше. Не помня точно, но май го беше изстискал вентилатора на парното, докато човърках клапи и прочие полюции.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • Карам едната ми играчка много рядко -често по 2 месеца не й идва реда . Пали си нормално , винаги .Седи в подземен топъл гараж и ме гледа тъжно . Закачвам й едно умно зарядно , настроено е да подава само 2А , когато си пожелае , и така е от две години . Как да разбера , какви са първите признаци , че ще се предаде акуто ? Шубе ме е , щото и тя е ауто . Обмислям вариянт , да си возя една от тия джаджи за еднократно подаване на ток . Съвети ,плз?
          TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

          Коментар


          • IvanIvanovi
            IvanIvanovi коментира
            Редактиране на коментар
            А правя следното: като почне да върти тегаво, го зареждам и ако продължи и е на 7-8 години го сменям, ако е по нов, го нося за тест и срещу 10-12лв ми казват дали има живот в него. Два пъти съм си спестявал нов по този начин

        • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

          Ама аз и с тераното така - почти преди всяка зима се зарежда за едно денонощие, и после още при първи признаци на нефелност - нов. При първото ми терано интересното беше че зимата не смогваше да навакса токът за свещите, докато го карах на обикновени къси. Башка дето не смогваше и да загрее докато стигна работата. И не го ли заредях преди зимата, по някое време осезаемо "омекваше". С трилитровото не съм имал такива драми, но то и не грееше докато стигне 60 градуса, ами максимум 5 минути, та явно наваксваше по-лесно...
          А на първото Терано колко години те изкарваше един акумулатор?

          Моето си дойде с акумулатор Tudor. На третата зима, януари, издъхна, но не знам кога беше слаган

          Купих синя Варта - първата зима беше добре. На втората въртеше тегаво, но не ме остави, а и проблема беше в стартера. Тази пролет оправих стартера - започна да върти бясно, все едно че няма компресия. До тази зима беше ок. От както застудя започна пак да върти неубедително. Миналата седмица акумулаторът отказа - беше паднал на 11.6V. Заредих го 12 часа на едно старо селеново зарядно - стартерът завъртя бодро. Съмнявам се, че акумулаторът си отива

          На старата ми бензинова Лагуна, същата синя Варта е на 7 години. Предната и тя изкара толкова.
          Nissan Terrano 2,7 TDI

          Коментар


          • коко келеша
            коко келеша коментира
            Редактиране на коментар
            Kaто начало аз бих започнал да го зареждам всяка неделя, но с някое зарядно от типа на лидълските. Хем да не буха много висок ток, хем да изключва само. Предполагам, че ще успее да избута зимата. Иначе на теория 11.7 волта е граничното разреждане, каето би трябвало да отговаря на 25% заряд.

        • Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
          А на първото Терано колко години те изкарваше един акумулатор?
          4-5 години. Но в интерес на истината сдаването винаги е съвпадало с някакъв период на дълъг престой. Първия сдаде след престой за правене на ламарини, втория след престой преди да го продам.

          На новото терано този, с който дойде, просто в един момент умаля. Тотално. По описания по-горе начин. Втори не съм му купувал.

          На Fabia-та и Ферозата пак сдават предимно от седене, но винаги си изкарват гаранцията.

          Всичките, купени до сега, са Bosch и Varta, сребристи и сини, тоест обикновен клас с нищо специално в тях. На Гранда пак съм със синя VARTA.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • На моята ОФБ 3.2 V6 - ACK, 6 годишния ми акумулатор Tudor 85ah, умря изведнъж и се налага да купувам нов, ще има ли проблем моята Фронтера да зарежда AGM акумулатор? Отзиви за този конкретно:

            Препоръчайте ми и качествено "умно зарядно" което да дозареждам акумулатора ако не го карам повече от месец?


            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:1.jpg Прегледи:0 Размер:158.4 КБ ID:6918388



            Или да си взема този Silver Plus и да не се занимавам с AGM акумулатор?

            Кой от двата би бил по-издръжлив с времето, проблема при мен е че го карам по-рядко зимата и по-често през пролетта и лятото?

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2.jpg Прегледи:0 Размер:130.0 КБ ID:6918389
            Последно редактирано от Еделвайс; 03-04-23, 16:39.

            Коментар


            • krassitch
              krassitch коментира
              Редактиране на коментар
              Аз прецених за себе си, и купих-Варта Силвър...Не ти трябва АГМ

            • Еделвайс
              Еделвайс коментира
              Редактиране на коментар
              Ще се ориентирам към Bosch Silver, няма да е AGM, а мнение за умното зарядно на Bosch C3?

          • Павка и лидълското зарядно ще ти върши работа .
            На нас клиренс ни трябва , не скорост

            Коментар


            • Еделвайс
              Еделвайс коментира
              Редактиране на коментар
              Сашо, по-долу мнението на колегата aleksna, писа че C3 ще помни настройките си и при спиране на тока, та мисля него да избера

          • Лидълското иска рестартиране при спиране на тока. С3 си е автоматично. Ползвам 3 броя и нямам забележки.
            Хюндай Санта фе 2,2, АК; Форд с-мах 2.0, РСК; Форд Транзит; Киа Соренто

            Коментар


            • Еделвайс
              Еделвайс коментира
              Редактиране на коментар
              Благодаря, това при спиране на тока не го знаех, определено ще е C3 в този случай.

          • По-новите лидълски май и те помнеха, моето е старо. АГМ ако колата е правена за такъв, а тя не е, та не виждам никакъв смисъл. Марка и цвят по твой избор, колко ще изкара никой не знае.
            Ford Maverick II 2.3 XLT
            Ford Mondeo MK5

            Коментар


            • От мойте наблюдения - Напълно разреден акумулатора (под 1.10 гъстота) автоматично зарядно го зарежда, за около 16-20 ч. но гъстотата на електролита се увеличава малко, и вътрешното му съпротивление е сравнително високо.
              На "циклещ режим" с малък ток 0.05-0.02 С, акумулатора си вдига гъстотата на електролита за около 72 часа до 1.22-1.23, и съответно му спада вътрешното съпротивлние.
              Резултатите са от необслужваеми акумулатори, които все пак могат да се отворят и да се премери гъстотата на електролита.

              Коментар


              • Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнение
                По-новите лидълски май и те помнеха, моето е старо. АГМ ако колата е правена за такъв, а тя не е, та не виждам никакъв смисъл. Марка и цвят по твой избор, колко ще изкара никой не знае.
                Днес извадих късмет, успях да намеря на промоционална цена зарядно на Бош С3 от 118 лв. намалена -41% на 69.65 лв, беше последна бройка и купих преди малко.

                Утре ще купувам новия акумулатор Бош Силвър Плюс 85ah, чудя се дали да го дозаредя новия акумулатор с умното зарядно, че не се знае колко ще е стоял в магазина преди да го монтирам на джипката?

                Коментар


                • Asen Kushlev
                  Asen Kushlev коментира
                  Редактиране на коментар
                  Нищо не пречи да му пуснеш едно зарядно. Още повече като не караш редовно.

              • Колеги, за въпросния Бош Силвър, къде да гледам и как да разбера кога е произведен, също така колко "стар" е нормално да е залежал в магазина от датата му на производство, ако е произведен миналата година няма да е добре предполагам?

                Акумулатора мисля да го купувам от " Акумулатори Тема" имат магазин в Младост и е на 2 крачки от нас?

                Коментар


                • chataloff
                  chataloff коментира
                  Редактиране на коментар
                  Датата на производство е "кодирана" в продуктовият номер гравиран в/у батерията.
                  детайли може да намерите в този линк:
                  https://chaika.net/how-to-determine-...te-of-a-bosch/

              • Акумулатор се купува само ако можеш лично да го грабнеш от края на поточната линия. Всичко останало е компромис! Огромен компромис!
                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                И коментаторите...

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X