Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пак алтернаторни мисли

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Точно така. Едно от причините поради които ми харесва Мусото е, че е просто, даже може да работи без абсолютно никакъв ток, а и си е правено за обикновен оловен акумулатор.

    Понеже говорите за Тойоти от този век, там компа ли регулира динамично напрежението или релето е на/в алтернатора, и ако е второто, колко всъщност е то ?
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

    Коментар


    • Никога не съм се интересувал какъв е регулаъора на Секвоята. Знам, че до запалката вутре стигат около 13.7-14.1 волта. Не ме интересува, защото всеки ден глвдам прости алтернатори по лодките, правени за обикновенни акумулатори, да си бръмчят с години като им ръгнеш AGM.
      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

      Коментар


      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        И аз така - не съм отварял алтернатора ма е прост автомобилен с вграден регулатор,не съм виждал външен да има и не знам комп да го клати.Имам хуйня която показва волтажа на батерията,стои си в средата постоянно на нормални обороти след 2-3 минути работа.

        И мойта е евридейка,ходят до хоремага с нея,с все лопатата,брадвата и триона,
        Аз пак предлагам да сметнеш дали не е добре да вържеш едно соларче да подпира батерийката след като я караш на късо градско тая колица,ще се родиш

    • А ако съвсем ти откаже алтернатора денем е го варианта,защо само си играят със скапания модел регулатори не ми е ясно,за тия пари малииииииии какви ‘убави има.

      https://www.cascadia4x4.com/collecti...od-solar-panel
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • Май не става ясно, а и не виждам как може да откаже нормален читав акумулатор.

        Като караш на градско акумулатора е недозареден, особено ако имаш поне 20÷30 запалвания на ден, а като сме с постоянно запалени лампи, още повече, пък зимата и с вентилатора на парното хептен, еле пък като се заговоря с някой "за 5 минути", които обикновено отиват на час/час и половина, през които колата си бачка на празен ход със всички консуматори и музика.
        При такива режими дори за оловен акумулатор е добре напрежението да е 14.2/3, а за AGM и малко отгоре.
        Не случайно ви попитах дали Тойотите ви са с умно зареждане през компа, защото почти всички автомобили които стандартно са с AGM (и заради "старт/стоп" системата) са с такова.
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Стандартно не идват с АГМ

          При добра батерия и алтернатор каквото и да включиш на градско то пак батерията стои на 97-98%заредена.

          Батерията е консуматив,АГМа ще извади повече от оловния та не съм смятал чак толкова какво може да иска,сменям я на 6-7 години и газ от начало.

      • Мисля,че всички коли след 2000 вече са с умни алтернатори.
        Трябва да е някаква стара кола, която да не се оправи с AGM-а и да го съсипе.

        Проблемите ще дойдат с допълнителните литиеви. Те смучат като зверове заради ниското си съпротивление и гърчи алтернатора на макс и изпушват.
        Затова се слагат DC-DC зареждачки да ограничават заряда.

        https://www.youtube.com/watch?v=jgoIocPgOug

        Коментар


        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Зимата тия не зареждат,иначе за тягов са супер

        • Венци- малкия
          Венци- малкия коментира
          Редактиране на коментар
          Дам, до 5 градуса C.

        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          А такава засилка бях взел,че и регулатор между тая и стартовата намерих,Виктрон.........ма няма място къде да я сложа,600 кинта е,регулатора 300.......и не зарежда в снега.Като теглих калема и не ми излезе сметката,за тия пари 4 пъги моята ще сменя,по 5 години та 20,ще съм се пенсионирал до фитка.

          Това е за някой който бие 10 лебедки на разходка или 100 дни къмпинг на година,е там вече шапки долу,заслужава си на 100% играта с алтернатора

      • Ами аз в момента съвсем конкретно разсъждавам относно зареждане при OM602 на Мерцедес, което е от '80-те, а явно е измислено десетина години преди това, ако не и по-рано, когато AGM-ите не са били много популярни.
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • Джоу (x3mrjoe)
          Джоу (x3mrjoe) коментира
          Редактиране на коментар
          Няма нужда, но няма да ти се разсърдя ако туриш един мултицет на Дървото докато бачка и го щракнеш.

        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          На какво да бачка,на ниски ли?

          Мога да ти снимам какво дава на ОБДто,хакнал съм му една макина която праща сигнал до Айпада та в реално време дебна каквото ми се дебне - токова,налягане,температури,разход,проценти...........

          Като запали бие 14.4 волта ако правилно помня,на ход 13.6 ма пак трябва да проверя,така по памет много лъжа

        • Джоу (x3mrjoe)
          Джоу (x3mrjoe) коментира
          Редактиране на коментар
          На място, на празен ход, но така и не разбрах, с реле в/около алтернатора ли си, или компа регулира напрежението ?

      • Пристигнаха ми релетата

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200822_140458310_HDR.jpg
Прегледи:191
Размер:176.7 КБ
ID:6637775

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200822_140524119_HDR.jpg
Прегледи:191
Размер:236.1 КБ
ID:6637776

        ама не съм сигурен дали баш с тези ще се случат нещата.

        Междувременно си поръчах диодна плочка 100А, даже две, та ако гръмне едната да имам резервна.
        Ще трябва и радиатор, но като/ако му дойде времето.

        С релетата ми пристигнаха и два модела волтметри - водоустойчиви.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200822_141604993.jpg
Прегледи:170
Размер:179.9 КБ
ID:6637777

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200822_141521574_HDR~2.jpg
Прегледи:183
Размер:200.0 КБ
ID:6637778

        Първият ще го лепна около акумулатора, а другият, който е с по-подходящ корпус, съм го предвидил за платката на която ще сложа два контакта по 60 и 90А с бушони, нооо, това са бъдещи творчески планове.
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • СтанА ми любопитно и проверих - това XH-M604 не са регулатори за алтернатор и според мен не е тривиално да се преправят.

          Коментар


          • Така е, но ги бях поръчал.
            За това после си викнах 100А трифазен токоизправител и едно по-кораво нещо от горните, с което мога да си регулирам и тока, и напрежението.
            Плочката с диодите пристигна онзи ден, ама нямам време да я отворя и разгледам, че нещо екшъна ми е голям.

            Междувременно си намерих релета за жиповият алтернатор на 14.3, 14.5, 14.6, а Густав 36 каза, че има и на 14.8V, което ми обезмисля филмите по вадене на фази, щото жипката ми е ежедневен гъзовоз.
            Остава да видя дали ще мога да си взема нов AGM или ще е обикновен акумулатор, че този вече го ползвам 3г, а обикновено като направи 2 и го сменям, та съм прескочил психологическият си лимит почти с година.
            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

            Коментар


            • А токоизправителя за какво ти е? Алтернаторите обикновено си имат вътре каквото трябва.

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X