Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

    Аха, значи няма начин да го вържа и да му наглася крушка така, че да си стои на 26 волта, и да го отсвиря за няколко седмици? Все трябва да му бая на главата?
    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

    Коментар


    • От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

      Точно така, не можеш да го оставиш неконтролирано.
      С крушката постигаш горе-долу постоянен заряден ток, който при постоянна консумация от батерията ще и вдига плавно напрежението, но няма да спре където искаш.
      Трябва си волтматър и следене. Толкова с подръчни средства.
      Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
      LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
      Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

      Коментар


      • От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

        Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
        Аха, значи няма начин да го вържа и да му наглася крушка така, че да си стои на 26 волта, и да го отсвиря за няколко седмици? Все трябва да му бая на главата?
        Те за това са регулаторите.

        Иначе ако знаеш какво правиш има начини. Примерно да му нагласиш такава мощност, че да е леко под консумацията и тогава батериите пак ще падат, но много бавно. И пак ще им помагаш с генератора, но рядко.

        Коментар


        • От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Те за това са регулаторите.

          Иначе ако знаеш какво правиш има начини. Примерно да му нагласиш такава мощност, че да е леко под консумацията и тогава батериите пак ще падат, но много бавно. И пак ще им помагаш с генератора, но рядко.
          Е за това говоря. 2 етажа над алтернатора, там където караме, имаме монитори на волтажа. Слагам му една малка крушка /нещо мижаво LED става ли?/, прави алтернатора някакви 30-40 ампера, аз харча 60-70, и всеки няколко часа си паля генератора.
          Отивам да търся крушки на 24 волта различни ватове.
          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

          Коментар


          • От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

            Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
            Е за това говоря. 2 етажа над алтернатора, там където караме, имаме монитори на волтажа. Слагам му една малка крушка /нещо мижаво LED става ли?/, прави алтернатора някакви 30-40 ампера, аз харча 60-70, и всеки няколко часа си паля генератора.
            Отивам да търся крушки на 24 волта различни ватове.
            Тъй както гледам ще ти трябват 30-60 вата. Лед не става.

            Иначе има и друг вариант. Свързваш + и field с една жица и алтернаторът заработва с всичките 220 ампера. Ти имаш примерно 1200 амперчаса банка, значи на напълно изтощени батерии ще му трябват 5 часа. Можеш да го оставиш 2-3 часа и да го спреш.

            Коментар


            • От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

              На 24 волта имам 25 вата крушка. От навигационните светлини. В джунглата друго няма.
              Ей сега го връзвам и ще докладвам.
              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

              Коментар


              • От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                Имаш ли с какво да измерваш ампери?

                Коментар


                • От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Имаш ли с какво да измерваш ампери?
                  Ако питаш за това колко харча- имам индикация в пилотската кабина колко товар имам на отделните банки акумулатори. Ако питаш колко ампера дава алтернатора, там меря само с волтметър. Амперклещи нямам. Парите отидоха за Bose музика...

                  Такааа. 24волта 25 вата крушка си свети почти нормално. Никакво мъждукане няма. Или е съвсем малко. Алтернатора от 25 волта качи акумулаторите на 28.5 волта за 3 минути. Втора крушка /нямам фасункаааа!/ или крушка от камионски светлини с все фасунката ми трябва. Отивам да мародерствам местното население за крушки.

                  Ако опъна 15 метра тънък кабел, от плюса преди крушката, пада на волтажа ще помогне ли на тая гяволия да не се юрка толкова много?
                  Последно редактирано от NIKSD; 14-05-13, 19:05.
                  https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                  Коментар


                  • От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                    Остави го 1ч. на заряд и после сменявай някакви товари(с една и съща,примерно 25W крушка за възбуждане).С този товар,с който ти падне напрежението по-осезаемо,е максимума,който можеш да постигнеш с тази крушка за възбуждане.
                    А тези простотии се правят от името на всички ни.
                    Даника
                    Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                    Коментар


                    • От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                      Нали ти казах топова светлина!

                      За по-нежно зареждане ти трябва ... кърмова светлина.

                      Кажи какво става?
                      Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                      Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                      Коментар


                      • От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                        Значи акумулаторите са били почти заредени.
                        Остави ги да се изтощят малко.

                        Коментар


                        • От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                          Отидохме до Колон /половин час с такси/ и си намерих магазин за автомобилни части. Взех 3 фасунки и 3 крушки 24 волта/ 30вата /абе май по толкова са, нещо китайски ментета са и не са го написали като хората, та се зверих половин час/. Вързах ги последователно на възбудителния и голямо мъждукане. Запалихме главния двигател- алтернатора едва се затопли. Май много идват трите на куп. После проба с 2. Мааалко по-добре. Накрая само с една, акумулатора се разработи, затопли се, даже малко пареше. Лошото е, че не ми се бръмчи продължитвлно с 450 коня моторетка на високи обороти в марината. Гледат ме странно...
                          Я кажете сега, мога ли да ползвам и 12 волтови крушки закачени последователно на 24 волтовата. От тук нататък май е жонглиране с броя и ватовете на кружките. 12 волтови има няколко, 24 волта са само един вид. Мога ли да си ги мешам? С това мъждукане май никакъв зор не виждат.

                          Имам снимки на ръкоделието. Грозна картинка от типа "на млад индианец му пречат ръцете"... Ама около мене се впечатляват де. Току виж ме обявили за гений...
                          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                          Коментар


                          • От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                            Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                            Мога ли да си ги мешам? С това мъждукане май никакъв зор не виждат.
                            Може. Ако на някоя от тях се падне над 12 волта, най-много да изгори тя, на алтернатора пак нищо му няма.

                            Даже мога да ти кажа и приблизително как да прецениш какви ампери ще хвърля. Ама много приблизително.
                            Като светнат крушките, мериш волтовете на field и умножаваш по 10.

                            Коментар


                            • От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                              12 волтовите последователно ще са ти вечни,нямаш проблем да ги мешаш-2х12в последователно=1х24в самостоятелно(ако е необходимо и 1или 2х24в.,но паралелно/успоредно на ДВЕТЕ 12в ).Иначе с ватовете добре си се ориентирал,проба с ватовете,докато те устройва резултатът.Може и повече групи от по две х12в.последователно,всяка група паралелно на другата.
                              А тези простотии се правят от името на всички ни.
                              Даника
                              Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                              Коментар


                              • От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                                Картинката се изяснява. Сега вече трябват само крушки с различни ватове. На една устер клема, през бушон 7.5 ампера и ключе, съм закачил последователно 3 фасунки. "Регулирането" ще става със смяна на мястото на fild кабела по устер клемата. Нещо като клавишите на пиано. Само дето не съм музикален, ама както е тръгнало, ще пропея!

                                Ясене, това за волтовете на възбуждащия кабел x10 за 24волтов алтернатор ли се отнася?

                                Мерси на всички за съветите! Този алтернатор не би трябвало да е много важен /както и всичко останало на борда/. Би трябвало да можем и без него. Да де, обаче /много я мразя тая дума/ преди седмица намерих помощния двигател с, който мога да подпирам тоците, защото си има и той алтернатор, та намерих го пълен с вода. Под "пълен" разбирайте "виждам вода да се джурка в тръбичката на щеката за масло. Естествено, по средата на нищото /между Кайманите и Панама/ в двигателно дето е 50 градуса, му направих 3 бързи смени на маслото. Е, сега маслото е чисто като сълза ама моторетката духа като сушуар от тапата на маслото. После намерих ремъка на генератора на парчета, естествено резервния е грешен размер и не влиза /добре, че си купих и аз един та влезе/... И след всичките тия дандании, като се сетя, че целия ток на коритото виси на един ремък, започва да ме сърби. Вчера, освен крушките, взех и няколко ремъка. Сега чакам кое ще е следващото, което ще тресне.
                                След 3 дни минаваме канала и после имаме 12 дни до Мексиканската граница /дано не се наложи спиране в Хондурас, Гватемала, Салвадор.../ и като се докопам до мексикански интернет, ще пиша какво е станало.
                                https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X