Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

    Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
    "Специалните" алтернатори ги управлява компютърен регулатор. Може да се регулира на колко температура какво да прави. Температура и на акумулатора и на алтернатора. Може да се регулират поне още 15 неща. И алтернатора не гори защото електронния регулатор го ограничава. Ама ние точно такива не искаме!...
    Уффф ама си...
    Не можеш ли да заобичаш сложното, като всеки добър чуковладелец ???

    Сега без майтап:

    - Избягването им само поради сложнотията в поправка и скъпотията да се заменят ли е, или по идеологически причини ?

    - АКО е само по практически причини - няма ли начин просто да се прекопират по евтин и елегантен начин ?

    Тези регулатори ли са, какво са, колко са големи ? Какво представляват ?
    Ако са само електроника с букси - тук има хора програмират, пикове чипове ала бала - няма ли начин това нещо да се изкопира със стандартни части, да се създаде аналог - може би с премахването на излишните функции и с възможност за пълен ръчен байпас ?

    Ако става - правите си няколко, и си носите де да знам, поне по две резервни...

    Нали се сещаш, като автокрадците - когато трябва да крадат някоя "многоелектронна" кола не си носят в сака комплект карбуратори щото инжекциона е блокиран, носят си "глупаво" но работещо ECU...
    Издъних се на Тюринг теста

    Коментар


    • #47
      От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

      Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
      Уффф ама си...
      Не можеш ли да заобичаш сложното, като всеки добър чуковладелец ???

      Сега без майтап:

      - Избягването им само поради сложнотията в поправка и скъпотията да се заменят ли е, или по идеологически причини ?

      - АКО е само по практически причини - няма ли начин просто да се прекопират по евтин и елегантен начин ?

      Тези регулатори ли са, какво са, колко са големи ? Какво представляват ?
      Ако са само електроника с букси - тук има хора програмират, пикове чипове ала бала - няма ли начин това нещо да се изкопира със стандартни части, да се създаде аналог - може би с премахването на излишните функции и с възможност за пълен ръчен байпас ?

      Ако става - правите си няколко, и си носите де да знам, поне по две резервни...

      Нали се сещаш, като автокрадците - когато трябва да крадат някоя "многоелектронна" кола не си носят в сака комплект карбуратори щото инжекциона е блокиран, носят си "глупаво" но работещо ECU...
      Въпросът не е да си носят по две резервни, а да ги има резервните, подобните на тях, винтчетата за тях и хората, дето разбират от тях, във всяко пристанище. И понеже не може във всяко, поне в тези, дето си имат и автобусна линия.

      Носенето на резервни неща от екзотика, която познава само някой на съседния континент, не те спасява от конкретен вроден проблем на екзотиката, който ще го имат и 17-те резервни екземпляра, които носиш. Нито можеш да го завещаеш на някого, дето знае само колкото да вземе изгорялото, да му забърше номера с парцал и да хукне по магазините с мострата.

      Автокрадците решават принципно различна задача. Пак е отказоустойчивост, но от различен вид. Те трябва да направят удар. Нашите хора имат да оцелеят по месец-два-три, да ги запомнят с добро, па ако може и с кинти да се върнат.

      Коментар


      • #48
        От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

        Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
        Ясно- намаляваме напрежение на възбудителната намотка.
        А па най-тарикатско ще е, ако "силовите" алтернатори са по два на мотора (тоя за стартовата - отделно) и просто ги свържеш в паралел, а възбуждането - последователно.

        Така хем живи резерви ще имаш, хем ниска вероятност нещо реално да се оклепа. Малко с ремъците ще има игра, ама то обикновено има.

        Коментар


        • #49
          От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Въпросът не е да си носят по две резервни, а да ги има резервните, подобните на тях, винтчетата за тях и хората, дето разбират от тях, във всяко пристанище. И понеже не може във всяко, поне в тези, дето си имат и автобусна линия.

          Носенето на резервни неща от екзотика, която познава само някой на съседния континент, не те спасява от конкретен вроден проблем на екзотиката, който ще го имат и 17-те резервни екземпляра, които носиш. Нито можеш да го завещаеш на някого, дето знае само колкото да вземе изгорялото, да му забърше номера с парцал и да хукне по магазините с мострата.

          Автокрадците решават принципно различна задача. Пак е отказоустойчивост, но от различен вид. Те трябва да направят удар. Нашите хора имат да оцелеят по месец-два-три, да ги запомнят с добро, па ако може и с кинти да се върнат.
          Да се цитирам: Уффф, ама си...

          Просто питам, понеже не разбирам. Идеята ми беше - ако това нещо е малко и може да се направи - не вярвам логиката му да е по-сложна от тази в стандартна кафеварка дето се вика.

          За оставянето на добър спомен - да, има логика. Но не изпускай момента "пипане от друг след години", и реакцията "мааалиии, глей тук някой скот е връзвал жици и е слагал термостат от бойлер на лодка за милиони, шефе, на коя маймуна си я давал тая лодка бре", и "мааалиии, глей тук някакъв джедай е програмирал сам блок за управление, леле леле леле".

          Сигурен съм че си се сблъсквал с процедурата цял ден оправяш компютър на приятел > става кукла > казваш му повече да не прави това и това > той пак прави това и това > после идва горд, и ти казва "дадох го на професионалист, оправи го за маса пари" > и после пак идваш на първа точка.

          Иначе разбира се сте прави. Не споря.
          Издъних се на Тюринг теста

          Коментар


          • #50
            От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

            Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
            Сигурен съм че си се сблъсквал с процедурата цял ден оправяш компютър на приятел > става кукла > казваш му повече да не прави това и това > той пак прави това и това > после идва горд, и ти казва "дадох го на професионалист, оправи го за маса пари" > и после пак идваш на първа точка.
            ЪЪ, да. Сега съм я съкратил.
            Цял ден оправям компютър на приятел, става кукла, давам му акаунт без права да се почеше, казвам му, че ако нещо не иска да става, значи не трябва да стане и админската парола в запечатан плик, най-често вътре в кутията или под батерията. После, или ми идва със запечатания плик, или с нов компютър.

            Коментар


            • #51
              От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

              http://www.marinewarehouse.net/image...ulator-pic.jpg

              Ето го регулатора. Излизат 7-8 кабела, има чак екранче показващо различните параметри...
              От засуканите неща бягаме по следната причина- тръгваш от Сан Диего да речем и караш на юг. Първото нещо, което ще преживееш е една Baja 1000 само, че по вода. Освен чук и тел, друго няма да намериш по рибарските села. Тук таме по някой трактор /трактора го запомни/. После спираш в Кабо Сан Лукас на 300-400 долара на ден. И, ако поръчваш части от щатите, ще чакаш митницата 10 дни. Пращали са ни части с Лиърджет... Като продължиш южно, другото голямо пристанище е Акапулко. Там и Лиърджет не те оправя. После те чака Гватемала. Около марината се разхождат с пушки помпи. Има и телена ограда... Летището е на 150 километра. В Коста Рика същата работа, но се кара през порой в джунглата. Панама е добрата новина- там само паркинга от 400 на ден ти е проблема. И ще се наложи някой да лети до там с куфари пълни с резервни части. Като минеш Канала и завъртиш към Карибите- Колумбия е много кофти, Венецуела е самоубийство...
              Схващаш ли идеята? Няма оправяне. Джунгли и пустини. И въоръжени бандити. И ние светим в тъмното...

              На всички тези места има строителна техника от някакъв сорт. И тирове, комбайни... Като обявиш 100 награда на тоя дето ти донесе работещ алтернатор, рибарите забравят за мрежи и кукички. И ти ги носят алтернаторите на крака. Да не говорим, че звъниш по телефона и от местния дилър ти пращат алтернатора директно в марината.

              Всяко спиране обърква много неща. И ядосва собственика. И "Няма смисъл, егати ваканцията, паркирайте я някъде и се прибирайте. Не ми се занимава повече..." И дотам...

              Като при колите- пресичаш ли Африка, не си взимай S Мерцедес последен модел. Не се поправя с чука...
              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

              Коментар


              • #52
                От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                п.п. а това, което аз предлагам, може да се прехвърли в заводски вид за 10 минути. Отчел съм и фактора "електротехник с капаци".

                Коментар


                • #53
                  От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                  Ясене, представям си го цветно и стерео. Че и номера с крушката на алтернатора съм го виждал на живо на няколко лодки. И идеята е върха. Сега ще се праща емаил до ония с дипломите за да кажат дали ще го направят. Освен всичките останали простотии, двигателите имат някакъв максимум на странично натоварване на шайбите отпред. Не ми се вярва да е проблем, ама докато не се получи ОК от Катерпилар за слагане на 200 ампера алтернатори на допълнителни планки, ония няма да ги сложат. Гаранцията пада... Не е една...
                  https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                  Коментар


                  • #54
                    От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                    Аз гаранция давам,че нищо няма да му стане,но и брата е прав,Катерпилар С18 с монтажа е колко поне 3 Ски залепени и то не от моя модел.

                    Алтернатора е 2 педи,лодката е 30 метра,тема за електроника няма да отварям,че и там е Барак.

                    И да,не е само едно,лодка ли да караме,интернет ли да ровим,алтернатори те бял кахър.
                    TOYOTA SEQUOIA ‘11
                    W140 S420 '99

                    Коментар


                    • #55
                      От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                      Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                      Ясене, представям си го цветно и стерео. Че и номера с крушката на алтернатора съм го виждал на живо на няколко лодки. И идеята е върха. Сега ще се праща емаил до ония с дипломите за да кажат дали ще го направят. Освен всичките останали простотии, двигателите имат някакъв максимум на странично натоварване на шайбите отпред. Не ми се вярва да е проблем, ама докато не се получи ОК от Катерпилар за слагане на 200 ампера алтернатори на допълнителни планки, ония няма да ги сложат. Гаранцията пада... Не е една...
                      Имай предвид, че номерата с крушката са два и аз ти разказвам за по-сложния. Има и по-прост и той е шитване на всякакъв регулатор и поставяне на крушка директно между възбуждането и + - така получаваш някакви приблизителни ампери, които ако ги изтървеш ще ти кипнат батериите, ама става за стигане до сушата.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                        предполагам иде реч за дизелови лодки щото на бензин неможе да се сложи авто алтернатор ма това навярно го знаете.
                        When I'm good, I'm very good. When I'm bad, I'm even better!

                        Коментар


                        • #57
                          От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                          От както станах баща преди 2 и малко години, на бензинови лодки се качвам само, ако са скутерите качени на палубата на голямата дизелова лодка. Мислят я да има около 13-14 тона гориво. Ние пък я мислим да я караме по тропиците. Собственика пуши...

                          Двигателите са дизелови Катерпилар по 1000 и малко конски сили. Не ми се рови сега, но имат турбо, само не се сещам по едно или по две турбини на мотор.
                          Иначе си прав за алтернаторите май. То и с това гориво, пак всичко е защитено от искра /без на шефа пурата.../.

                          Ясене, акумулаторите комбинирано струват повече от колата ми. Няма да е крушка значи. За аварийно ги караме да сложат 3 цилиндров 9 киловата генератор /към допълнение на 30 и 20 киловатовите/. Към него ще вържем поне 3-4 автоматични зареждачки по 100 ампера. Ще си носим и дъъъълги кабели за подаване на ток. И всичките акумулатори ще са един вид и размер. Даже и стартовия на малкия генератор. Да си ги местим като някой клекне. Много обичам акумулаторни танци между нажежени мотори...
                          Последно редактирано от NIKSD; 05-10-12, 04:09.
                          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                          Коментар


                          • #58
                            От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                            Понеже имам известни не толкова малки познания по темата с алтернаторите, реших да се намеся. Отдавна ви чета мъките и мога да споделя малко сухоземен опит. Алтернатор на автобус. Автобуса е Исузу и алтернатора е на прекрасно място. Точно по средата на шасито зад двигателя. По край него няма място да бръкнеш с пръст. Всичката жега от мотора е издухана назад от перката. Дига от асфалта вода и пепеляк и го набива в алтернатора. Горяха като пуканки. Намотки, диоди релета ... абе всичко. Много специалисти се чешат където не ги сърби. Слагат по-дебели намотки. Резултат 0. Слагат по-тънки, но 3-4 жици едновременно. Оригинално са 2. Резултат 00. Оказа се, че моята идея е най-удачна. Диодите със все охладителите и релето навън в единия сандък при акумулатора. Алтернатора вече почти празен е студен на мъртвец. През него минава много повече въздух и се охлажда супер. Диодите нямаше как да ги извадим от плочките. Закупихме руски диоди за някакъв камион с подходящ ток и ги монтирахме на радиатори от компютри с по един вентилатор отгоре. От тогава тази система я копираха над 10 пъти и всеки път резултата е отличен. За вас остава да си измислите подходящ радиатор с канали за водата и място за оригиналните диоди. Успех
                            Aкълa e кaтo жeнскoтo нepaзпoлoжeниe. Нe ти ли дoйдe нa вpeмe, нe гo и чaкaй!

                            Коментар


                            • #59
                              От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                              и като се строши това как точно ще монтират алтернатора от скрапа на негово място ?
                              When I'm good, I'm very good. When I'm bad, I'm even better!

                              Коментар


                              • #60
                                От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image.jpg
Прегледи:1
Размер:96.9 КБ
ID:5415012
                                Малко снимки за идея какво имаме и кое къде ни виси.Вратата на моторното,влизаш от към задника на лодката,генераторите са зад вратата в ляво и дясно.
                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image.jpg
Прегледи:1
Размер:140.8 КБ
ID:5415013
                                Турбините се виждат,от това ниво тегли въздух и реално под нивото на кръста ти е съвсем друга температурата даже при изключени вентилатори.
                                Прикачени файлове
                                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                                W140 S420 '99

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X