Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

    Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
    И двата (трите?) алтернатора на мотора които палите пръв(справка БТР 60 ПБ-винаги десния мотор се пали)
    1 регулатор може ли да храни 2 алтернатора?
    Извеждане на диодите "на баня" извън алтернатора?
    Може,но проблема пак се явява акъла на Алтернатора - тоя без вътрешен регулатор е 3500 долара бройката,а акъла му е около 1500 и няма намиране никога никъде.Тьпия алтернатор от кой да е модел Термокинг е 3-400 долара и мога да си го поръчам от кафето в Ямайка и ще ми го намерят на втора употреба за 200 кинта и 20 минути.

    Тьпия чете волтаж,единия почва да зарежда и другия спи,но е тъп и евтин и як.За да ги накараме да работят като хората ни трябват едни 15 000 и много късмет за да не се прецака,прецака ли се в Монако да речем си стоим на 7 долара на фут на ден или цената на 2 тъпи Алтернатора,къде им отива ваканцията на всеки му е ясно.


    пак го казвам - тъпо,яко и просто с подръчни средства,скъпото и сложно друг да го такова.
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #32
      От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

      Само давам идея, не съм много вещ в тия работи, асъл пък за лодки.....
      Не може ли просто, да се направи прекъсване от генератора към релето, защото уж така проверяваме, дали зарежда генератора... Вярно на Нива, ама вярвам, че пак ще има малко съвпадение.. Защото като извадя жицата, която идва от към генератора до релето/ за зареждането/, двигателя се усеща как му "улеква", демек прекъсвам връзката на генератора, с релето/следователно не зарежда/, от там и с цялата мрежа на колата, а просто волно си се върти, а щом се върти се и охлажда в това време.....
      Е, ако може да се направи така и с вашите там спец. генератори, ако сложите едно термо-реле например да изключва връзката на 1ви генератор на 60 градуса и да включва 2ри, после обратното, не би трябвало ли да се получи, желаният ефект? Докато единият работи, другият да се охлажда, без да работи?
      Натоварва се 1ви и почва да пуши, термо-релето дава индикация/ при определени градуси зададени от вас/ към реле, което прекъсва връзката на 1ви и същевременно подава "топката" на 2ри, докато не започне да пуши и той, след като почне да пуши го изключва и пак 1ви? Малко играчка, 1ви, 2ри, 1ви, 2ри, но би трябвало да работи тоз' начин? Пък колко постижим и аз не знам...
      Остава само, да измислите, къде да закачите датчика за температурата, на генератора...
      Може да пиша и глупости, за което се извинявам предварително, но по моята логика, би трябвало тоз' начин да работи? Или съм далеко от истината?
      Ще каже някой по-вещ от мен... Ако сметнете, че са глупости, махнете поста, да не спамя излишно темата
      За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
      Honda Dominator 650
      088ЧЧ93979-->Борис
      0878956Ч38-->Борис

      Коментар


      • #33
        От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

        Bob4oo, идеята е върха! Датчика на гъзарските алтернатори е вързан с болт за кожуха отвън на алтернатора. При достигане на 210 Фаренхайт, регулатора ги сваля на 50%.
        Ние зор да работят на 50% нямаме. Зора е за 20тина минути, когато са разредени акумулаторите. Тогава регулатора /вътрешния/, кара алтернатора да работи на 100%. Акумулаторите няма да имат почти никакво съпротивление и от зор алтернатора замирисва на бакелит. Ако има нещо да го изключва като загрее, няма да гори. Идеята с релето или ключе за спиране ще я дадем на ония дето ще ги слагат машинките.
        Кой алтернатор колко ток прави може да се мери с ампер клещи. Това е лесно.

        Идеята с 200 амперови алтернатори е- ако гръмне единия, другия да може да поеме всичко докато сме на ход. Нашата консумация няма да е повече от 100 ампера. По този начин няма да си печем алтернатора. Говоря за средата на морето- акумулаторите ще са заредени, алтернатора ще трябва да произвежда само това, което ние харчим. Да гасим мотор и да сменяме алтернатор ще е само, ако гръмне и другия алтернатор. Мотор по средата за глупости не гасим.
        Последно редактирано от NIKSD; 04-10-12, 00:45.
        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

        Коментар


        • #34
          От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

          Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
          Bob4oo, идеята е върха! Датчика на гъзарските алтернатори е вързан с болт за кожуха отвън на алтернатора. При достигане на 210 Фаренхайт, регулатора ги сваля на 50%.
          Ние зор да работят на 50% нямаме. Зора е за 20тина минути, когато са разредени акумулаторите. Тогава регулатора /вътрешния/, кара алтернатора да работи на 100%. Акумулаторите няма да имат почти никакво съпротивление и от зор алтернатора замирисва на бакелит. Ако има нещо да го изключва като загрее, няма да гори. Идеята с релето или ключе за спиране ще я дадем на ония дето ще ги слагат машинките.
          Кой алтернатор колко ток прави може да се мери с ампер клещи. Това е лесно.

          Идеята с 200 амперови алтернатори е- ако гръмне единия, другия да може да поеме всичко докато сме на ход. Нашата консумация няма да е повече от 100 ампера. По този начин няма да си печем алтернатора. Говоря за средата на морето- акумулаторите ще са заредени, алтернатора ще трябва да произвежда само това, което ние харчим. Да гасим мотор и да сменяме алтернатор ще е само, ако гръмне и другия алтернатор. Мотор по средата за глупости не гасим.
          Ми не ги знам вашите алтернатори, много сложни бре... Намалят си се сами, увеличават си се сами
          Значи в крайна сметка, някаква част от идеята, може да се използва, така ли да го разбирам, че не ми се дрънкат глупости, ако стане някогаш, я стане, я не стане, де, дума за охлаждане на алтернатори.. Да си знам, да си трайкам или пък да я споделя...
          Пък ако помогна, ще е още по-добре, хем научил нещо за вашите спец. алтернатори, хем и помогнал => Пълно щастие, от моя страна......
          За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
          Honda Dominator 650
          088ЧЧ93979-->Борис
          0878956Ч38-->Борис

          Коментар


          • #35
            От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

            "Специалните" алтернатори ги управлява компютърен регулатор. Може да се регулира на колко температура какво да прави. Температура и на акумулатора и на алтернатора. Може да се регулират поне още 15 неща. И алтернатора не гори защото електронния регулатор го ограничава. Ама ние точно такива не искаме! Тая електроника и тия алтернатори няма кой да ги поправя. Където пък има, трябва да се стои в марина на 500 кинта на ден... И да се чака седмица. И ваканцията на собственика е свършила...

            Простите алтернатори пък горят, защото няма кой да ги ограничи. Много ни се чудят как горим алтернатори, които работят с години на фадрома да речем. Ама фадромата не носи 15 разредени акумулатора...
            https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

            Коментар


            • #36
              От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

              Да добавя малко към брейнсторминга.
              Охлаждане външно: има медни тръбички с различни диаметри във всеки Хоум Депо или друг подобен. Навита около алтернатора и захранена с вода би трябвало да помогне външно. Ако въздухът охлажда ротора то ще има и от вътре охлаждане.

              С тоците съм на вие, ама ако регулирането е по напрежение, не може ли да се манипулира лесно напрежеието на втория алтернатор за да почне и той да се товари(резистор/потенциалометир, връзка към терморезистор който мери температурата на другия алтернатор... нещо просто).

              А дали може да се използвана таймер да превключва от единия алтернатор на другия през определено време (1-2, 5 мин ...)
              Toyota Land Cruiser BJ70 1985
              Lexus LS430

              Коментар


              • #37
                От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                Как може да се направи водна риза или водно охлаждане на нормален алтернатор?
                Кратък отговор: не може.
                Дълъг отговор: алтернаторът произвежда топлина в намотките и в диодите. Роторът и лагерите са пренебрежими в тази случка. Нормалните водно-охлаждани алтернатори са (в зависимост от мащаба) с магнитопровод залепен на водната риза, с медни тръби в магнитопровода, с медни тръби в намотките или с намотки, направени от медни тръби. Диодите - отделно, с уговорката че водата не е изолатор и значи изолирани диоди, т.е. съвсем други и по-скъпи и с друга форма. Там няма надежда.

                На нормален алтернатор с перка на шайбата или с две перки на ротора, максимумът, който можеш да направиш с медни тръби наоколо, е да му намалиш въздушния поток.

                Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                Ако са стандартни и с въздушно охлаждане, става излишно трудно да ги преработваш на водно. Много по-лесно е с малко електроника да се ограничи токът им до максималния, който дава производителя. До там е сметнато и охлаждането.
                Алтернаторите имат чудното свойство да се самоограничават. На автомобилните примерно, охлаждането е сметнато много смело - докато загрее двигателят и самият алтернатор, акумулаторът да се е вдигнал и после да не трябва чак толкова ток. На корабните, уж са сметнати в стационарен режим, ама ако беше хептен пък така, нямаше да има тия проблеми.

                За ограничаване на тока до зададена част от максималния, няма нужда от кой знае каква електроника. Трябва да се намали тока на възбуждането, а при полеви условия - с лампа от фар. По-долу ще обясня на братята, как.

                Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                Ние винаги палим моторите един след друг. Няма как да се палят едновременно. При вътрешен регулатор, алтернатора го шамаросваш с камшика на 100%. Качва волтажа и като запалиш другия, той чете висок волтаж и не си дава много зор. Така сме в момента. Единия алтернатор пече яйца, другия студен. И се редуват. Няма как да ги направим да работят еднакво натоварени- регулаторите се четат взаимно.
                Тука работата е друга. Единият регулатор примерно прави 14.003 волта, другият - 14.002, те не могат да са точно еднакви. Единият се напъва да направи своето, другият вижда, че е направено вече неговото и не се напряга въобще. За да работят заедно, регулаторът трябва да е общ - колкото и да е прост, ще свърши работа, а може и един друг фокус.

                Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                Нормалните ги знам как се охлаждат,но и водните на Мерцедес примерно не охлаждат ритора,а около него.Колкото и минимален да е ефекта все ще го има,аз да го покрия с маркуч по който минава 15 градуса вода и да му оставя перката да върти пък да видя после колко ще грее.Трябва да е просто,яко и лесно за изпълнение,в средата на морето имаме много по-важни грижи от това.
                Ц, няма да стане. Мисли за сплескана медна тръба, залепена с термоконтактна паста на магнитопровода. И пак я спасиш 20% от топлината, я не.

                Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                Може,но проблема пак се явява акъла на Алтернатора - тоя без вътрешен регулатор е 3500 долара бройката,а акъла му е около 1500 и няма намиране никога никъде.Тьпия алтернатор от кой да е модел Термокинг е 3-400 долара и мога да си го поръчам от кафето в Ямайка и ще ми го намерят на втора употреба за 200 кинта и 20 минути.

                Тьпия чете волтаж,единия почва да зарежда и другия спи,но е тъп и евтин и як.За да ги накараме да работят като хората ни трябват едни 15 000 и много късмет за да не се прецака,прецака ли се в Монако да речем си стоим на 7 долара на фут на ден или цената на 2 тъпи Алтернатора,къде им отива ваканцията на всеки му е ясно.


                пак го казвам - тъпо,яко и просто с подръчни средства,скъпото и сложно друг да го такова.
                Глей са.

                1. Алтернаторът с вътрешен регулатор лесно става алтернатор с външен, като му се отвинти регулатора и се изкара с жици навън.
                2. По възможност и това не трябва. Просто последователно на ротора (възбуждане, Field) трябва да вържеш съпротивление. Така алтернаторът ще е ограничен по ампери и докато не се вдигне напрежението, другият ще не ще, ще му помага.

                Идеята: вземаш достатъчно по-мощен алтернатор(и) с вътрешен регулатор, ограничаваш го предварително и независимо от температурата на 40 или 60% от каквото му пише на табелката и той няма да прегрее никога, а работа ще върши. Ако си съгласен с идеята, да обяснявам нататък. В зависимост от това колко си на зор - с малко жици и подръчни лампи и в морето ще го направиш. Хем ако е наистина зор, лесно можеш да махнеш ограничението и да вземеш всичко от тях, с отчитане на риска. Може и бобчовата идея с термостата да се приложи.

                Коментар


                • #38
                  От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                  Идеята: вземаш достатъчно по-мощен алтернатор(и) с вътрешен регулатор, ограничаваш го предварително и независимо от температурата на 40 или 60% от каквото му пише на табелката и той няма да прегрее никога, а работа ще върши. Ако си съгласен с идеята, да обяснявам нататък. В зависимост от това колко си на зор - с малко жици и подръчни лампи и в морето ще го направиш. Хем ако е наистина зор, лесно можеш да махнеш ограничението и да вземеш всичко от тях, с отчитане на риска. Може и бобчовата идея с термостата да се приложи.
                  Ясене, направо започвай с подробностите по темата- баш това им трябва.
                  Аз продължавам да си мисля, че им трябва задължително и допълнителен горивен танк, за да си вържат автономността, но това е друга тема.
                  There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                  No wahalla.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                    Нафтата си е нафта и няма лошо да има още, но от резерви по тока още никой не е потънал. Пък и някак ми се вижда неправилно да палиш (и да храниш) 1000кс мотор заради 5-те кс, които въртят генератора, при положение, че с тия 1000 много по-далеч няма да стигнеш, отколкото само с вятър. Ще напиша/нарисувам по-късно, а сега само една рекламка на идеята:

                    Генераторът грее според произвеждания ток, ама не пропорционално, ами приблизително на квадрат. Т.е. ако за 100 ампера ще произвежда топлина Х, за 200 ампера ще произвежда топлина 4 по Х, за 300 - топлина 9 по Х. Съответно, за 50 ампера - топлина 1/4 Х. Тази топлина си я представяйте като градуси над околната температура.

                    После си представяме, че в установен режим в алтернатора влиза 70 градуса въздух, а той на около 150 градуса изгаря.

                    Това идва да каже, че ако алтернаторът е направен за 300А и едвам издържа, като е ограничен на 200А сигурно ще износи няколко чифта лагери. Ние понеже сме флота, ще си вземем 400А алтернатор, ще го ограничим на 200 и няма да го мислим повече.
                    Последно редактирано от Ясен; 04-10-12, 10:15.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                      Нощес мислих отново.
                      Ако на всеки генератор се свърже последователно по един шунт (резистор, правилно оразмерен по съпротивление и мощност) не на възбуждането а на изхода към батерията, на който да падат по 200-300 mV (0.2-0.3V, които да са повече от производствения толеранс на номиналното напрежение) при номинален товар на генератора, според мен ще се получи следното:
                      1. Примера го давам за 12V
                      2. Приемаме че първия генератор държи 14.6, втория 14.5 VDC при номинален ток и обороти
                      3. Приемаме че сме изчислили шунтове, които при номинален ток (200А примерно) да имат пад по 200 mV (0.2 V)
                      4. Приемаме че батерията е доволно разредена, че да натовари алтернатора/ите до номинален ток
                      5. Палим първия двигател с напрежение 14.6 VDC, който се натоварва на 200А и имаме пад 200mV върху шунта, т.е. на батерията имаме 14.4V. В случая шунта играе ролята и на леко токоограничение, ама много леко.
                      6. Палим втория двигател с напрежение 14.5 VDC, регулатора вижда, че напрежението е 14.4 VDC на батерията и взима решение и той да се включи в играта и подава възбуждане колкото трябва, така че на изходите му да се появи 14.5 VDC, което значи че и той ще започне да подава ток към батерията.
                      7. Тока от втория генератор (с по-ниското напрежение) никога няма да достигне тока на първия генератор, но поне ще участва с някакъв процент в заряда на батерията.
                      8. Когато зарядния ток на батерията спадне под определена (допустима) стойност (батерията се е позаредила), се закъсяват шунтовете (медна шинка, шпилки, перчати гайки) и минава в нормален режим и батерията ще се дозареди до номилното си напрежение.
                      9. От шунтовете ще зависи колко може да се изравнят токовете и колко ще е пада на напрежение. Колкото по-големи шунтове (като съпротивление), толкова двата тока ще са по-близки и по-малки (което може и да е добре май), но и батерията ще се зарежда до по-ниско напрежение.
                      10. Шунтовете НЕ са ужасно мощни. При горните параметри (200mV при 200А) са около 40W, което е нищо като големина.
                      Не знам дали се изясни моята идея, но вероятно има хляб в тая работа.

                      Въпрос: Колко е температурата на въздуха около генераторите при работа на двигателите?
                      Последно редактирано от Радослав Райчев; 04-10-12, 10:34.
                      Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
                      LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
                      Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                        Шунтовете тука са враг. Обикновено еднакви по дължина и дебелина кабели решават проблема, но се губи заряден ток.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                          Ясене къде 'одиш толкова време и си траеш?Направо почвай със схемите или там вече брата да си казва,че той мъчи токовете,аз съм по маркучи,тръби или чук ако трябва да отпера на някой алтернатор.

                          Температурата на моторното сега е висока,около и над 50 на някои места и давам пример.Вентилаторите за машинното са 4 както казах,всеки с капацитет 40 кубически метра в минути,2 смучат и 2 го духат.Джинджинерната мисъл ни ги е наковал на по 110 волта вместо на 24 ма никой не смята как се стига от Панама Канал до Пуерто Рико с 1600 галона нафта при положение,че ни трябват всяка една маша с гориво,а генератора харчи поне галон на час или около 120 кинта на ден или разликата между пристигнал и свършил горивото.
                          Като ги пуснем температурата при херметически затворени врати е 5-6 градуса по-висока от външната.Алтернатора който захранва многото батерии е на дъното на мотора,нивото на картера.Имаме и копче за дишащи и същото за смучещи,та мога само да им вкарвам или вадя и от там да пестя някой и друг ампер ако са на 24 волта,ако са като сега на 110 ще ни трябва един тон нафта само за да духаме моторите през Атлантика.Кофти е долу да е жега,ще има климатик на другата та ако сме близо до брега и има нафта ще им пускаме климатици на Катерпиларите.

                          Сега им е жега ма да са мислили,20 киловата генератор за 2 вентилатора няма кой да пусне на лодката.Другата я мислят с 2 генератора по 30 киловата и добре,че не разбират Български,но са на път да го научат.

                          Трампе борбата е с горивото също,мъчим ги да ни качат още 5 тона,но за момента намериха място за по-малко от половината и пак сме под кантара ако всичко е перфектно.Може да носим на дека бладьри с по тон нафта всеки и то така ще стане,но искаме повече Тунджа долу.Искаме ма колкото повече неща имаме долу толкова по-малко място остава за неща с размер на трикрилен гардероб.
                          TOYOTA SEQUOIA ‘11
                          W140 S420 '99

                          Коментар


                          • #43
                            От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                            Майка плаче.

                            Поне вижте да се пускат заедно един духащ и един смучещ накръст, ама там не знам дали можете да пипате. Така или иначе при алтернатора студено няма да стане, освен ако не завиете край Аляска да подпрете батериите.

                            Значи карам с обяснения, че пак нема как да се чертае.

                            1. Вземат се камионджийски алтернатори, двойно по-мощни от нужните ампери, с вградени регулатори.
                            2. Откачат им се регулаторите, вижда се как са свързани. Минимум, трябва да имат 3 контакта - към маса, към + на помощния диоден блок и изход за възбуждането.
                            3. Измерва се съпротивлението на възбудителната намотка (на ротора).
                            4. Набавя се резистор със съпротивление = на съпротивлението на намотката +/- 20% и мощност - вие ми кажете какво сте измерили, аз ще ви кажа за мощността. То ще е една керамична гад с два извода. В полеви условия, това са 1-2-3 лампи, с подбрана мощност, които ще мъждят някъде.
                            5. Е те тази керамична гад трябва да се свърже последователно на възбуждането и всичко друго - както си е било.
                            6. Може да се играе с термостат за бойлер - преди да е загрял двигателят, алтернаторите да са свързани директно и да бачкат колкото могат.

                            Ако ще слагате по два алтернатора на мотор, мога да ви дам и други дивашки схеми за ограничаване/разделяне на натоварването помежу им.
                            Предлагам консултации на всеки етап.

                            Коментар


                            • #44
                              От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                              Ясно- намаляваме напрежение на възбудителната намотка.
                              Алтернаторите така или иначе са по 2 на мотор. На фадрома алтернатора може да е един и да захранва всичко. В морето оригиналния алтернатор зарежда отделни стартови акумулатори. Тия новите дизели се нуждаят от ток за да работят. И аз искам стар Детройт Дизел да го паля на стартер и това да му е единствения ток ама не се продават вече. Пък и е забранено на нови лодки... Е заради тая простотия оригиналния алтернатор върти само на стартов акумулатор. И там не се товари, и го къткаш като рохко яйце тоя алтернатор. Алтернаторите за, които говорим се слагат допълнително и те обират шамарите.
                              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                              Коментар


                              • #45
                                От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                                Аз за това те обичам.

                                Един алтернатор за многото батерии и един алтернатор за стартова на мотора,това имаме сега и това ще има другата,но ампери те ще са други.

                                Отивам да снимам,брата поема карането,поне на снимки да стане ясно каква е борбата.
                                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                                W140 S420 '99

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X