Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

    Първоначално публикуван от Tramp Преглед на мнение
    Като питаш, та да ти кажа: перки от Порше (барабар с цялото Порше) се намират баш до кея- слизаш от лодката и отиваш отсреща до бар L'Adresse или бар Gandhi и си избираш по модел и цвят- там ги има много. В краен случай и на перка от Ламборджини мое да кандисаш. Коматсу си нямат дилър в Сен Тропе. Кофти.
    Сега сериозно- шибвай му по-големи алтернатори с въздушно охлаждане. Най-много да се наложи да се смени ремъчната шайба за пистов ремък.
    Мммммдддда. Не слушат, а тръгват право с бутонките.
    Направо да слагат антифриз, че ако ги отвее на север , ше им замръзне ООто.

    Коментар


    • #17
      От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

      Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
      Мммммдддда. Не слушат, а тръгват право с бутонките.
      Направо да слагат антифриз, че ако ги отвее на север , ше им замръзне ООто.

      Пенчо за втори път ме караш да те слушам........а кажи,слушам те,в момента вентилаторите са ми 50 пъти по-големи от това което ти вдига чергата в кенефа и въпреки това търся резервен вариант ако в бъдещето нещо се изпляка на другото нещо.Питам сериозно и идеи за ЛЕД тубички вместо бойни фарове и кенефните вентилаторчета вместо водно охлаждане ги чета,но не приемам,че трябва да те слушам,а за влизане с бутонките ти си го изпроси.


      а кажи,слушам те,единия вентилатор вади за 5 минути това което ти спрягаш тук ти вади за час и имам 4 такива.Да му набия една кофа над него,да му завра фунията от нощната лампа вътре и да му отрежа дъното не ми е проблем,не е проблем да му закрепя и гъвкава тръба която да отведа пред вентилатора на Алтернатора,не не ми е проблем.

      Вьпроса ми беше за домашно преработен алтернатор с охлаждане вода или антифриз било то от мотора или морска.Ако ше го духам знам какво да правя.

      кажи сега,слушам те.
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #18
        От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

        Щом като генератора е правен за вуздушно охлаждане ще се озориш ако трябва да го преправяш на водно .....също така ефекта е неясен .
        Пускаи духалките и това е ....
        Наи простия начин – намери едни токови клещи – натовари всичко за проба –демек пускаш каквото можеи виж тока- после кажи на чорбаджите или работодателяти или които е там че повече от едикаво си не може да се пуска...
        Ако са като на кола-такав тип –то това са синхронини генератори –кпд е доста високо и за да почнат да парят требе много да се претоварят.
        Тия на колите са направени така че ако има късо на изхода то и напрежението дето отива на възбудителната намотка и то изчезва и нещата се регулират -В случаи че големите диоди изгорят и прекъснат де щото може да изгорят и да станат на проводник и тогава спасение няма.... къдежа е неизбежен –предполагам и тия за лодката са правени по тоя начин ,даже сега слагат нещо като бушон вътре в диодите -чака около 10 сеkунди и ако тока е над едиколко си гори ....

        Коментар


        • #19
          От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

          Нещото е на чертожната дъска още и го мислим как да е,от един тип лодка се опитваме да изцицаме мускули като за друг.Всичко няма как да му натоваря,ще му изпкялат какви да са алтернатори,ние гледаме на нормално натоварване да държат без да избият кочината.
          Ако по някаква причина почнат да клякат ми трябваше идея как да ги охладя водно,вьздухарски е ясно и частите ги имаме.

          2 дни ровя и идеи из нета няма,явно Алтернатора няма да е от Кумацу,а от ГОЛЯМО Кумацу или някой ЯК тремокинг .

          Алтернатора е като на кола,леко по-голям с маааалко повече и по-яки диоди.Допьлнително им се накачат външни защити против изгаряне както и външни регулатори с които им определяме какъв ампераж макс да вади,до какъв % да се натовари Алтернатора преди да свали на 50% при прегряване.Тия ще са прости обаче,простото е вечно,а и аз не съм жичкаджия.
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #20
            От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

            Е що не започна с това че това е проект ..... аз останах в впечатлението че това е в експолатация и някои иска да го товари ,евентуално с повече от нормалното.
            Имаш ли си на идея колко ще е консумацията – винаги при проект се определя максималната консумация ......иначе няма да стане.
            Ако искаш мога да ти изнеса една лека лекция по въпроса – в техникума съм завършил електрически машини и апарати -макар че беше преди бая време все нещо ми е останало в кухата глава.... обаче пак да кажа накратко – трябва да ограничиш консумацията на около 90% от това дето може да даде генератора и си готов- няка да грее или ще грее поносимо и си готов.
            Друго не ти трябва

            Коментар


            • #21
              От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

              Нещо май говорим на различни езици. Както и да е. Аз като ел.иженер с 30г. практически опит, ще си трая, докато не видя адекватно задание:
              изходящ ток и напрежение. Мощността ще си я сметна сам.

              Коментар


              • #22
                От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                Хи, преди време гледах метални радиатори , които се нахлузват на масления филтър за коли с въздушно охлаждане. Та идеята ми е да се сложи подобно нещо на магнитопровода на статора на генератора а той така или иначе ще бъде с въздушно охлаждане и това ще му е + ,когато тръгне да го претоварвате а самия генератор си има подходящите отвори за продухване. Все си мисля, че водата там няма място и според ме трябва нещо просто и нечупливо - въздух

                Коментар


                • #23
                  От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                  Не съм го учил в училище, та поправяй, ако не съм прав

                  .Слагаме 2 алтернатора с външен регулатор /P type/, който регулира алтернаторите базирано на температура на алтернатора, температура на акумулатори, колко ампера приема акумулатора и максимално натоварване на алтернатора. Задават се и параметри за минимум и максимум волтаж. Могат да се нагласят да не работят повече от 80% от капацитета си. При достигане на температура на алтернатора от 210 по Фаренхайт, регулатора автоматично ги спъва до 50% натоварване докато не изстинат. Няма прегряване и горене. Balmar е компания, която ги продава всички тия неща.-

                  проблемите:Нямат намиране в някоя забутана част на Латинска Америка. Никакви шансове да намериш и нещо подобно на нормални пари. Единия алтернатор е около $3500.00...

                  Вариант 2. Слагаме обикновенни алтернатори от Коматсу да речем. 200 ампера на 24 волта. Алтернаторите са с вътрешен регулатор. Той чете само волтаж. За 7 бона в зелено ще напълним един гардероб с резервни алтернатори... Във всеки загубен град намираш къде е месния ДАП и алтернатори да искаш. И за 2 дъфки пари ги оправят.

                  Проблемите:Гемийката ще има 16 AGM размер 8D акумулатори. Това са 2040 ампера на 24 волта. Тези акумулатори приемат заряден ток до 40-50% от капацитета си. На практика, като ги разредим и запалим, и 1000 ампера да им подаваш, и 1000 ще приемат.Ние винаги палим моторите един след друг. Няма как да се палят едновременно. При вътрешен регулатор, алтернатора го шамаросваш с камшика на 100%. Качва волтажа и като запалиш другия, той чете висок волтаж и не си дава много зор. Така сме в момента. Единия алтернатор пече яйца, другия студен. И се редуват. Няма как да ги направим да работят еднакво натоварени- регулаторите се четат взаимно.

                  Е за да не печем яйца се чудим какъв фик флак да спретнем. Ако електро терминологията ми куца, да знаете, че корабния ел техник е на 13 000 километра от мен. Неговата идея е да не се гаси никога генератор. Нашата идея е да минем Атлантика без да угаснем. Няма нафта за генератор. Генератор няма да работи докато собственика спи и ние сме на котва. Ако ще турско да стане... Както винаги навалицата в машинното и тия на мостика са на различно мнение...
                  Последно редактирано от NIKSD; 03-10-12, 20:25.
                  https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                  Коментар


                  • #24
                    От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                    Пенчо аз съм проС тройкаджия с 29 годишен опит има малко морета и океани.Ти искаш да е лесно ма няма как и ще се опитам да ти го обясня.

                    За да се направи като хората ни трябват сложни,скъпи и рядко срещани алтернатори със също толкова скъпи и рядко срещани външни регулатори.Нагласят се много лесно с химикал или шило,имат малък екран на който си пише и температура на Алтернатора и ампераж и каквото искаш,регулира се и колко макс % от капацитета си да подава ако ще Катерпиларите да съм ги нагазил като луда крава телето си.

                    Кофтито брата го каза,хубавото е ясно.Това се слага на 30 метра лодка за 6 бимберици,никой идея няма още какво ще има по лодката,събудят се и поръчат още нещо от рода на барбекю или хладилник за виното или 5-6 вентилатора или..........
                    Нещото ще има всичко каквото се сетиш,уж е мислена да върти около брега,но ни мислят Атлатника в двете посоки,Южна Европа / За Северна се мисли още / и Северна Америка.Ония инжинери живеят с мисълта,че правят моторна лодка,ние се опитваме да я направим лодка за експедиции.Те мислят 75 ампера алтернаторчета и 2 генератора по 30 киловата,че като ти кефне да завъртиш копчето и здравей живот,а ние мислим голям,среден и малък и бримчим на алтернатори.Те не са съгласни за момента,а на нас ни липсват около 4 тона нафта за да не изгаснем преди Карибите на връщане от Европа.Идеята Пали генератор е добра ма трябва да влачим и барджа с Тунджа зад нас.

                    Никой не знае параметрите които на теб и на мен ни трябват и пердашат генератори.Ние пердашиш големи до огромни алтернатори и се търси идея ако заврат в средата на океана как да ги охладим с вода,с въздух ми е ясно как става.

                    довечера ще прочета кой маркуч е гъвкав и държи на температура,ще вземем 2-30 метра и ако се наложи ще ги увивам с маркуча и по него пускам студена солена вода,за толкова все ми стига акъла.

                    Вентилаторите за машинното са Делта Т,виж им параметрите на 11 инча 24 волта и ще стане ясно колко ни е лесно да ги обдухваме Кумаценцата.

                    искам и аз да го сметна ма много неизвестни в задачата и няма как.И като проС тройкаджия се чеша по тиквата и друго освен 2 по 250 и 2-3 резервни на цената на половин Балмар не ми идва на акъла.

                    И само това да е,електроника,електрика,гориво,помпи,климатици,малки лодки,стабилизатори..........аз и брата срещу банда инджинери без идея за открития океан ма с големи Елки смятат ли смятат.До момента покриваме половината океан с горивото,а те питат сигурни ли сме,че ни трябва още гориво.

                    Така,а сега някой да каже пожарникарски маркуч на каква външна температура държи,ако го сложа на горещ алтернатор ще се запали,ще изпуши,ще се пробие или бием гьзь в тавана от кеф?
                    TOYOTA SEQUOIA ‘11
                    W140 S420 '99

                    Коментар


                    • #25
                      От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                      Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                      ...........
                      Така,а сега някой да каже пожарникарски маркуч на каква външна температура държи,ако го сложа на горещ алтернатор ще се запали,ще изпуши,ще се пробие или бием гьзь в тавана от кеф?
                      Нормалните алтернатори с въздушно охлаждане, разчитат, че въздуха ще премине през/около ротора (между ротора и статора и около статора, но от вътрешната страна) и на този въздушен поток са съсредоточени радиаторите и охлаждането на силовите елементи и тамошната електроника.
                      Алтернатора не е мислн да се охлажда отвън. Дори и да се намери начин да се охлажда статора/корпуса от външната страна, това ще доведе до минимален ефект.
                      Пожарните маркучи не знам до колко издържат, но покритието отвън е на стъклопастова основа т.е. си е чист изолатор и не би трябвало да се очаква някакъв сериозен ефект върху охлаждането на алтернатора.

                      Мисля сега за едни шунтове, ама ако го измисля ще пиша ...
                      Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
                      LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
                      Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                        Като ви чета си мисля, че проблема не са алтернаторите, а липсата на допълнителен горивен танк.
                        Как да си направите сметката, като още не знаете окончателно какви консуматори ще има на борда?
                        Вземайте един сандък резервни алтернатори с въздушно охлаждане и обяснете на собственика: колко мили автономност изяждат климатиците и хладилника за вино.
                        There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                        No wahalla.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                          Нормалните ги знам как се охлаждат,но и водните на Мерцедес примерно не охлаждат ритора,а около него.Колкото и минимален да е ефекта все ще го има,аз да го покрия с маркуч по който минава 15 градуса вода и да му оставя перката да върти пък да видя после колко ще грее.Трябва да е просто,яко и лесно за изпълнение,в средата на морето имаме много по-важни грижи от това.

                          Трампе знам ма няма как,харесал си е един модел лодка която не е мислена за целта,но това си харесва човека,това плаща,а на нас остава да го мислим и няма как да му кажа Забрави пич,с това си храним децата.Идва с 3200 галона нафта,на нас ни трябват 4000 поне,всичко живо се луди как да го нагласи и акъл имаме ли ма на 2600 мили по 1.5 галона на миля много лесно се смята и това ако пристигнем празни.Няма и как да тръгнем срещу брокера или да обясним,че му трябва друга лодка,ония 5 Чеченци ше наеме да ме очистят после и пак ще му останат пари от комисионната.

                          той ги брои парите за да се кефи,ние мислим как да му е кеф,номера със Заеби виното не играе в случая още повече,че нещото все пак е на чертожната дъска и се мисли.

                          Ти се стягай,че след година ако всичко е нормално ще ни трябва трета свирка на мостика за през Атлантика,ше те видя тогава как ще му обясниш за виното и пурите.
                          TOYOTA SEQUOIA ‘11
                          W140 S420 '99

                          Коментар


                          • #28
                            От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                            Вариант е да се раздели поравно товарът върху двата алтернатора и тогава може да не греят чак толкова. Но пак без електротехник на място няма да мине...

                            Коментар


                            • #29
                              От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                              И двата (трите?) алтернатора на мотора които палите пръв(справка БТР 60 ПБ-винаги десния мотор се пали)
                              1 регулатор може ли да храни 2 алтернатора?
                              Извеждане на диодите "на баня" извън алтернатора?
                              Калин Владов,09РСПБЗН

                              Коментар


                              • #30
                                От: Алтернатор с водно охлаждане - как се прави?

                                Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                                Вариант е да се раздели поравно товарът върху двата алтернатора и тогава може да не греят чак толкова. Но пак без електротехник на място няма да мине...

                                Няма как да стане това с тъпи алтернатори,но тъпото е яко и евтино и се намира във всеки един автобус на коя да е морга в Гватемала или Хондурас.Умните искат електроника и е готино да ги имаш,но си до там ако нещо се скапе.Тоя фифел и ние го правим еле ако е извън гаранция лодката,монтирали сме такива,но на тая лодка друг да ги монтира,там не пипаме и за това го искаме просто,да не си тровим нервите после ние.

                                http://www.yachttake5.com/

                                виж тая,2 по 100 ампера,но на моторчета 700 коня двата,а не 2000 и горница.Верно по-малка лодка е,но и носи повече гориво от нас и е мислена за целта.Реално на 65 фита кютюк ако сме само профита харчим около 50-70 ампера и проблема е никакъв и с половин алтернатор.Да ама там никой не ползва сушоари за коса и не се къпе по половин час.


                                Оставете варианта да им обяснявам как се пести вода или ток,те си плащат,а от къде идва тока е наша работа и с това си вадим хлеба.Мисленето е как да охладим ако почнат да пушат.Разлика в цената от 250 амперов до 300 амперов е 2 бутилки от виното в единия хладилник тук,така са ни оставили да го мислим.
                                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                                W140 S420 '99

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X