Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

    Аа, ясно. Това вече си ни го казвал http://www.offroad-bulgaria.com/show...13#post1893613. Грешката ти идва от там, че смяташ с една и съща циклова порция при различни обороти, а именно тя се променя. Sparky беше дал измервания от неговата кола и там се виждаше точно това. Примерно от 9мм3 се променя на 10мм3(не ми се търси сега точно какво беше, а и при него беше на празен ход, защото тогава компа си поддържа зададените обороти) за да се поддържат същите обороти при новото натоварване от алтернатора. Сега умножаваш разликата от 1мм3 за всяко впръскване по броя впръсквания в час и получаваш. А броя впръсквания трябва да е еднакъв при еднакви обороти със и без фарове. В твоя случай 1500об/мин. За час са 90 хиляди, но за един оборот се впръсква два пъти гориво(в два различни цилиндъра) стана 180 хиляди мм3... Това са 180ml/h ако не бъркам някъде. Но и сметката ми е примерна за да се смята лесно. Може разликата да е само половин куб.мм и тогава пак ще е 90ml/h. Или пък само четвърт мм3 и тогава ще е 45ml/h и те така... А въпроса е точно колко се променя цикловата порция за да се поддържат същите обороти и с включени фарове. Факт е, че ако не се промени тя, оборотите ще се променят, то друг начин няма, това му е принципа на регулиране на дизеловия двигател.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

      ъхъ,

      и смяташ ли, че за компенсиране на разлика <3% в оборотите ще имаш >10% увеличение на порцията?
      Последно редактирано от DBRS; 04-09-12, 11:18.
      байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
      Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
      Суперспам - спама на суперите

      Коментар


      • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

        Тей като явно не прочетохте всички от другата тема си поствам мнението от там тук...


        40-50 милилитра ми харчат фаровете на час (вече колко км ще мина зависи от много неща) това е премерено с ОБД диагностика чрез отчитане моментно количество впръскване на бензин ...Показва с точност до хилядна
        тея ала бала работи за завишени разходи са врели некипели...Примерно само давам...Празен ход около 762 оборота...без никакви консуматори разход на час празен ход 628милилитра(около 670-780 на фарове) и около 1000 милилитра на климатик...Изводите за вас...


        И това е най-песимистичния разход когато мотора е на празен ход с ниско КПД ...
        За мен фаровете не повишават по никакъв начин ,че да го усетя разхода...
        Ако вкарвахме толкова страсти и размисли и в това как да изкараме повече пари равни нямаше да имаме...
        Стандартна Витара c20ne с уазов мост...Изпълнение за България

        Коментар


        • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

          ама кажи и колко вата са фаровете де .

          Че ако са 200вт, да знаш,че си еретик перпетуммобилещник и т.н. накратку, ни ги разбираш рабутити
          байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
          Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
          Суперспам - спама на суперите

          Коментар


          • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

            Ами стандартни 50вата на лампа...Да речем 100 вата (за двата на къси)като пренебрегнем някакви загуби...мога да направя и клипче ако искате Мога да пробвам всъщност всякакви консуматори какъв разход добавят...Ако има интерес ще постна резултати ..нищо няма да ми струва...тей де...ще ми струва около 400-500мл бензин в зависимост колко е моткам Ама айде това ще е моя принос...
            Стандартна Витара c20ne с уазов мост...Изпълнение за България

            Коментар


            • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

              Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
              ей го факта:


              4/2 х ~40об х порцията х 60 = ? с порция 10мм3 я смятаме за по лесно

              вярно е че +/- 40об. мин са различни режими. Аз чеша репата и до над +400% разлика не моа го докарам
              Кога най-сетне ще вденеш че тая сметка с пада на оборотите просто не е коректна. Трябва да се мери при константни обороти. Вече няколко пъти го дъвчем това.

              Другото - ти твърдиш нещо и аз твърдя нещо. Ако ще е коректно, трябва да определним максимално (като процент) отклонение от твърдението, при което някой печели. Аз (вече) твърдя че харча е около 50-60ml, и по-горе написах защо се получава това, а не ония 73 милилитра, за които твърдях в началото. Понеже ти твърдиш че е примерно 20, то тогава КПДто на системата двигател+алтернатор, с извадени от сметката статични загуби (зависещи от оборотите, а не от товара) трябва да е някъде около 0.7. Айде сега сметни го като как се получава 0.7 и ни просветли. Ама без термини от сорта на "излишна мощност", "натрупана енергия в колелата" и прочие, щото е смешно.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                ... Ама без термини от сорта на "излишна мощност", "натрупана енергия в колелата" и прочие, щото е смешно.
                Ми незнам как да е без смешните факти, и двете неща в кавички съществуват. Термините по учебниците съм ги забравил

                Разминаването на "физиците" идва от очакванията им за идеален двигател при идеални условия. "Със сигурност ще е повече от 73мл/ч" вече стана -20%
                със сигурност няма да пълня резервоар

                остана да видим при 1500об колко ще е че нещо и там не излиза по учебник рабутата
                Веселба да става!

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                ... Трябва да се мери при константни обороти...
                подаването на още гориво нали е точно разликата за фаровете.

                Дотук имаме съгласие че и/или падат обороти (замерени < -3%), и/или се дига порцията, и/или се дига КПД-то. За да дойде светлото.

                Намираме ли за реалистично -3% компенсация в оборотите да става с +10% гориво ? Че за да се случат 70мл толкоз нейде трябват
                Последно редактирано от DBRS; 04-09-12, 15:54.
                байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                Суперспам - спама на суперите

                Коментар


                • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                  Първоначално публикуван от Петър Минчев - MaxBass Преглед на мнение
                  Ами стандартни 50вата на лампа...Да речем 100 вата (за двата на къси)като пренебрегнем някакви загуби...мога да направя и клипче ако искате Мога да пробвам всъщност всякакви консуматори какъв разход добавят...Ако има интерес ще постна резултати ..нищо няма да ми струва...тей де...ще ми струва около 400-500мл бензин в зависимост колко е моткам Ама айде това ще е моя принос...
                  два къси 50вт + 4х 5вт габарити + лампа на номера + осветлението на таблото+ светещи глезотийки(при някои коли стигат 40вт ! )

                  виж при тебе дали можеш закрепи стабилно 1500об и при изключване на фаровете дали имаш промяна.

                  па че черпим депозит има
                  байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                  Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                  Суперспам - спама на суперите

                  Коментар


                  • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                    Това с процентите не е коректно да се сравнява. 3% се намалили оборотите, па 10% се увеличило горивото. ДА. За конкретен режим на конкретен двигател е така. На Sparky джипа е 2,7 литра мотор и за работа на празен ход, без фарове му трябват около 8-9мм3 циклова порция. С фарове, около 0,5мм3 в повече. Това е малко над 5%. На друг автомобил с малък ДВГ, порцията ще е 4-5мм3, а увеличението ще е същото 0,5мм3. Тогава ще е 10% и отгоре. И какво от това?! При режим под товар, цикловата порция може да е в пъти по-голяма, а частта от нея за фаровете си остава пак малка и процента става съвсем незначителен, затова тук се опитваш да сравняваш ябълки с круши. Например под товар, циклова порция 50мм3, а увеличението за фаровете пак ще е 0,5мм3(че и по-малко заради нарастване на КПД). И к'во става, тук ако го мерим в проценти е 1% и надолу. Но нас не ни интересува процента, а реално колко е като количество за един час. A реалното количество на горивото за фаровете за един час, зависи от изменението на цикловата порция като абсолютна стойност(да подчертавам ако трябва) и от оборотите които се поддържат. Колкото са по-високи оборотите, толкова по-малко изменение на цикловата порция оказва влияние върху този разход. С пример(връзвам го нарочно към предишния): В автомобила на Sparky разликата в цикловата порция е 0,5мм3 (закръглявам ги малко, иначе той беше дал точни данни, но нали ще смятаме на ум). Това при поддържане на празен ход 750об/мин(истинското е 725, но да смятаме лесно). За час в този режим, двигателят прави 45хиляди оборота общо. Впръсква по две циклови порции на всеки оборот, което прави 90 хиляди пъти. Това по разлика от 0,5мм3 прави точно 45ml/h. Както виждаш, не е нито 3,6ml/h нито 20ml/h. И това, при положение, че не може да се разчита на 100%, че данните за цикловата порция и разликите в нея са коректно отчетени, защото компютърът ги мери относително точно(демек косвено). Заради тези данни, Sparky промени леко цифрата, но не и основната си теза. При реално замерване, резултата вероятно ще е като предишните му предположения. Грешка идва и от подценения КПД на алтернатора при този режим, при който той е мерил. Както се каза, и КПД на алтернатора и на ДВГ се променят според режимите в които работят.

                    А "натрупаната енергия в колелата" и "излишна мощност", мисля че ги разясних отделно. Смятах и кинетични енергии и още какво ли не... Макар да е безполезно за точно тази тема.

                    ПП: А и доколкото знам, Sparky е намалил разхода на ток с намаляване на ползването на класически крушки. Така че вместо 200W консумира доста по-малко, а всяка друга кола с класически крушки ще харчи повече.
                    Последно редактирано от cecoa1; 04-09-12, 17:25.
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                      Расясненията ти са хубави

                      и виждам че наближавате моите данни пък имахте други изчисления

                      Нас основно ни интересува , дали пестим като изключим фаровете. И колко.

                      За мене 20мл/час не е "разход". И ако са 20мл/час то и тезата ми че ~80% от тока е наличен при празния ход също е вярна.
                      Щото абсолютния минимум спарки го изчисли, ама вече кометираме стойности около 3х, а не 4х или 5х ? Пък всеки знае факта че 20% общо КПД е не за всеки двигател.

                      пп
                      спарки го преизчисли до 140вт, но не отчете светлини по таблото, демек резултата трябва да се намали с още.
                      байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                      Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                      Суперспам - спама на суперите

                      Коментар


                      • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                        Като не включим фаровете, пестим, разбира се. Аз по-рано писах колко според мен, вече не помня. 70 - 100 мл/ч в повечето случаи.
                        Каква беше идеята за наличните 80% от енергията, нужна за фарове или други консуматори? Има си я "свободна" ли? Това е любим термина на аутсайдерите.

                        Коментар


                        • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                          То и 20ml/h не може да стане този разход, защото трябва да са ни изгорели половината крушки, при все че сме сложили енергоспестяващи диодни и подобни де що може... Тезата ти, че има нещо налично не е вярна. Да, пестим като изключим фаровете. Колко?! Много малко за да можем дори точно да го отчетем.
                          Това което Sparky изчисли е при кола с крушки около и над 200W. Изчисли го в оптимален за ДВГ режим и някакъв за алтернатора. Нито един от двата режима, не може да се гарантира категорично при измерване(от нас). Затова допускам, че съществува режим при който произведението на двата КПД на алтернатора и на ДВГ е максимален, но дори и при който резултата няма да e много различен от пресметнатия от Sparky, плюс-минус 10ml/h.

                          За КПД на ДВГ, не ми се коментира, щото ще стане още по–дълга и широка... Само ще кажа, че той се изменя в доста широки граници и често е по-нисък и от 20%.

                          А резултата за 140W който е измерил Sparky, си е съвсем оправдан с изчисленията – около 40-50ml/h. За 200W, нормално да бъде колкото се каза първоначално над 60-70ml/h.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                            Пичови, аз вече изтървах нишката. Май спорите заради самия спор.
                            На всички е ясно че фаровете харчат нещо. Няма как да е иначе.
                            Ама, едно е трудно измеримо, и две е пренебрежимо малко.

                            Дайте да сметнем колко ще падне разхода ако махна кайманите и сложа гуми за мъгла
                            Или пък нещо интересно, ако измия джипа, с колко ще се подобри Сх?
                            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                            Коментар


                            • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                              ...
                              Или пък нещо интересно, ако измия джипа, с колко ще се подобри Сх?
                              Ти се хилиш, но веднъж при 120км/ч за Импресата за едната си дръжка се закачи найлоново пликче (по някакъв начин се закачи долу на праговете между двете врати, от дясната страна), и колата просто дръпна на една страна. Ама дръпна - все едно съм я вкарал в коловозите в дясната лента на магистралата между Белград и Ниш .
                              Издъних се на Тюринг теста

                              Коментар


                              • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                                Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                                Има си я "свободна" ли?
                                Именно. Дърпа си я от "етера".

                                Или незнайно как като включиш фаровете, загубите в системата намаляват (демек КПД-то скача, щото така му е кеф), така щото да замаскира харча от фаровете, че и да връща в резервоара.

                                В началото на оная тема тезата беше че всичката енергия е включена в празния ход. Сега е 80%. Колко процента е това отклонение, та продължаваш да натякваш че разликата между 70 и кусур, и измерените през компютър (58 ли бяха, 63 ли, не помня вече, а не ми се чете) едва ли не променяли случката из основи в твоя полза, при положение че измереното е 300% отклонение от твоята теза и само 20 от моята? При това ти казах и защо точно се променят и защо точно си коригирах изчисленията. Не видях ти да правиш нещо подобно, аргументирано, освен да продължаваш да го караш на голи твърдения. И като твърдиш че нещо го пише в някой учебник, поне кажи в кой конкретно, белким научим нещо.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X