Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Презареждане???

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Презареждане???

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    ........................................................

    Температурната компенсация на зарядния режим не е никакъв мит, ами си е въпиеща необходимост на много места.
    Даа ... и както знаеш е реализирана в някой автомобили.
    Явно някой хора живеят поне 20-30 години назад във времето и .... примерно никога не са виждали на живо Гранд Чероки.
    Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

    Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

    Коментар


    • #47
      От: Презареждане???

      Явно темата ви е интересна, щом така дружно се нахвърлихте!
      Ще ви отговоря подред!
      Божич, аз се занимавам с електротехника от 1973 год. Започнал съм с навиването на магнети на Балканчета и съм работил с Диксан ЮАР, която се занимава с генератори Ролс-Ройс, Шкода, Хюндай, Мерлот и сигурно някоя съм изпуснал. Аз съм се занимавал главно с Мерлот. Говориме за динамца по 10 000 конски сили.
      Но не големината определя сложността на конструкцията.
      Заставам зад всяко мое твърдение, защото мога много лесно да го докажа.
      Ясене, динамата от първата серия на Ауди-50, Голф-1. че и на Голф-2 , Пасат -1, както и старото динамо на Алфата ми са точно със селенови диоди. Тия динама ще ги познаеш по това, че напрежението им силно зависи от състоянието на акумулатора. След запалване на мотора, за около 1-2 минути държат около 14В, но после спадат на 13.4-13.6 и силно зависят от консумацията.
      Ясене, не съм казал, че напрежението зависи от поведението на диодите, когато обратната връзка е след динамото. Напротив ! Подчертал съм , че напрежението се влияе от диодите само при динамата, чиито реле-регулатори гледат само себе си! Подобно димнамо на Ауди-50 го лекувах като му изтърбуших регулатора и го ползвах само за четкодържател. Възбудителната му намотка я захранвах от външен реле-регулатор. Резултата беше здраво греене на диодите и след известно време ги смених с диоден блок от някакъв инвертор.
      Температурната компенсация на зарядния режим е повече теоретична глезотия, отколкото въпиюща необходимост. Къде точно се явява необходимост, при положение, че има акумулатори, които са буквално нечувствителни от сибирския студ до жегата на пустинята. Да кажем и , че напрежението не може да играе в по-големи граници от 13,2 до 14.5, без да повредим нещата.
      Ако някой сега започне да ми вади като аргумент, че заради електрониката...... Да хване някой учебник поне от техникум и да попрочете за токозахранващи системи в електрониката.
      КарТест, не си противоречи!
      Сам казваш:"е реализирано в накои автомобили".
      Темата е за общия случай, а не за отделни изпълнения.
      Преди три години, доста често ходех до езерото Ван. Намира се в Турция, след Анадола, точно до Иран и Ирак. Търтея знае за тия ми похождения. Местността е рай за Офроудманиаци.
      Там видах едно Исудзо на един иранец, което имаше оборудване като за война. Зазяпа се по Алфи и щеше да се пукне от смях, че това чудо е дошло чак от Европа до тук. За разлика от мнозина други, човека се оказа много грамотен. Разгледах джипа му и ха познайте, какво ме смая!
      Динамото му беше с външен, механичен релере-гулатор.Типичен за по-старите японски динама. Всичко беше направено не по последна мода на техниката, а колкото се може по-сигурно. Защото с механичен регулатор можеш да караш и с повреден, даже и с никакъе акумулатор, нещо което не можеш при електронен.
      Динамата от 20-30 години не са се променили с нищо, защото са доволно проста и консервативна система. Променили са се незначителни дреболии.
      Просто се опитвам да акцентирам върху важните неща, а дреболиите да ги игнорирам.
      Видях, че има интерес към темата и за това писах. Все пак ми е третия четвърти пост тука и ако ви дразня с нещо, ще престана.
      Иначе и аз обичам спора, особено с някоя студена биричка в ръка...

      Коментар


      • #48
        От: Презареждане???

        И аз искам да видя селеновия диод в автомобил !
        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
        Анатолий Пейчинов o8875о9815
        https://dvrbg.com/

        Коментар


        • #49
          От: Презареждане???

          Аз пък Ауди-50!
          Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

          Коментар


          • #50
            От: Презареждане???

            Първоначално публикуван от mordohy Преглед на мнение
            Ясене, динамата от първата серия на Ауди-50, Голф-1. че и на Голф-2 , Пасат -1, както и старото динамо на Алфата ми са точно със селенови диоди. Тия динама ще ги познаеш по това, че напрежението им силно зависи от състоянието на акумулатора. След запалване на мотора, за около 1-2 минути държат около 14В, но после спадат на 13.4-13.6 и силно зависят от консумацията....
            Покажи снимки, ако не друго. Ребрата на 40А трифазен селен няма как да ги сбъркаме с нищо друго.

            А аз все си предполагах, че причината за досадната неточност на тези генератори (от тези години, на почти всички масови коли) се крие в обратната връзка, взета от възбудителното рамо на изправителя. Което пък не е направено от хубаво, а в опит да се избегнат нестабилности от друг произход.

            Коментар


            • #51
              От: Презареждане???

              Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
              Аз пък Ауди-50!

              AUDI 50

              Малко ще Ви пренеса от автомобилите къв АТВ-тата със следващите въпроси. На сина ми машината кавасаки кфх450 спря да зарежда и по-точно при ниски обороти държи напреж. 13.2-13.3в. при повишаване на оборотите напрежението спада до 12.6-12.7в. Това предизвиква разреждане на акумулатора, който в заредено състояние държи 12.7-12.9 в.
              Ходих по майстори, но без резултат. Отговора е че всичко е изправно, няма лоши връзки, намотки на късо и блока е изправен.

              Питайте, ще меря и ще казвам.
              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

              Коментар


              • #52
                От: Презареждане???

                Ето, че при първият тест дали първо четете, а после пишете се провалихте.
                Ауди 50 е от 1974 до 1976. После тоя автомобил започва да го произвежда Фолксваген и това е и първият модел Поло.
                На всички дето искат да видят селенови диоди в автомобила!
                Колеги, те си изглеждат точно като силициевите!
                Разликата е само в съдържанието.
                Бъркате се с визията на селеновите пакети, които познавате.
                Завод "Акустика" в Монтана браха доста ядове с едни НЧ усилватели, защото бяха внесли 15А Грец-ове от Румъния, които се оказаха производство за зарядни токоизправители. Диодите вътре бяха селенови и вместо да удари баса-клякаше изправителя.
                Диод от 40А Ларионов не е по-голям от бобено зърно, барабар с амбалажа си.
                Виждам, че колегата Ганчев ви е дал линк за Ауди-50, за което му благодаря!
                За АТВ динамото.
                Колега, тоя проблем го имаше на гигантското динамо на сина ми и след пет разглобявания, половин каса бира и една торба псувни се оказа, че единия край на възбудителната намотка се беше разпоила и при ниски обороти прави контакт, но при по-високи от центробежната сила се прекъсва връзката и ...
                Мериш на място и всичко е ОК. Палиш , на ниски също. Вдигаш оборотите и нъцки!
                Виж коя намотка се върти и търси там!
                Успех!

                Коментар


                • #53
                  От: Презареждане???

                  Ето, че получих отговор на ЛС и понеже не е нещо тайно го споделям:
                  Първоначално публикуван от veskov
                  Не познаваям този двигател и куплиране наалтернатора.Принципно така става от износени четки или недост.натегнат ремък.
                  Това е трифазен мотоциклетен алтернатор с външен диоден блок и управление. Куплиран е твърдо за коляновия вал и маховика.
                  Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                  "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                  Коментар


                  • #54
                    От: Презареждане???

                    Първоначално публикуван от mordohy Преглед на мнение
                    селенови диоди в автомобила!
                    Колеги, те си изглеждат точно като силициевите!
                    При такъв пад на напрежение, няма как да изглеждат точно като силициеви за 40-50А. Защото ще се стопят.

                    Коментар


                    • #55
                      От: Презареждане???

                      колега, точно ротора е твоя проблем. Предполагам, че се затяга с един дълъг болт за коляновия вал и има конусна сглобка към него.
                      Тоест търси по него. Тъкмо ще видиш и пръстените на колектора.

                      Ясене, нещо не мога да те откъсна от селеновия пакет! Отвори един и виж точно колко са големи селеновите шайби, които на всичко отгоре в пакета има други изисквания към тях. Освен това, Ларионов за 40-50 ампера се изгражда с диоди 12-15А. Освен това, селеновите диоди, при повишаване на тока си повишават температурата, от там съпротивлението, тока пада и кръга се затваря. Поради това си свойство, селеновите изправители държат дори на късо съединение много повече време от силициевите, които горят моментално.
                      Тая тема за селеновите диоди сме я дъвкали много време и съм забелязал,че основния момент в нея е да разчупиш стериотипа, че селеновия пакет е частен случай на селеновия диод, който може да си изглежда като всеки друг диод.
                      Ако нямат обозначение, единият начин да разбереш какъв е диода е по волт-амперната му характеристика, която се сваля много лесно, стига да ти се занимава. Другият е като видиш, че диода си понижава показателите. Тоест, започва да грее при сравнително нисък ток и да отлага по-голям пад. Точно това се наблюдава при посочените по-горе динама. Мнозина се опитват да разрешат проблема им с по-ниското им напрежение, но пропускат тоя факт. Смяната на диодния блок с такъв по-ново производство оправя нещата и доказва, че съм прав!
                      Силициевите диоди не стареят. Те или работят добре или изгарят. Нямат средни положения, както селеновите.
                      Уф! Омръзна ми! Ако някой още се съмнява в наличието на селенови диоди, просто да приеме , че съм тъп и некомпетентен или просто заблуден!

                      Коментар


                      • #56
                        От: Презареждане???

                        Тук май става въпрос за германиеви диоди. Селенови и аз не съм виждал (на автомобил).

                        Коментар


                        • #57
                          От: Презареждане???

                          Първоначално публикуван от mordohy Преглед на мнение
                          Уф! Омръзна ми! Ако някой още се съмнява в наличието на селенови диоди, просто да приеме , че съм тъп и некомпетентен или просто заблуден!
                          Никакъв шанс. Който е казал А, ще каже и Б.
                          Готов съм да приема факт, който твърдиш, ако получа приемливи доказателства - логични или фактологични. Също, фактът би ми бил особено любопитен, ако не е недоразумение.

                          Проводимостта на селена я знаем и освен че не расте при нагряване, на студено също не е особено висока. ТЯ е причината селеновият диод да изглежда така, както изглежда, а 15А диод да има площта на разперена длан. Просто толкова трябва да е широк PN преходът, а не, че много грее. 50ма/кв.см е добра плътност на тока за селенов диод.

                          Втора спънка - обратното напрежение. Пак заради особености на самия селен, обратното напрежение трудно може да достигне 30 волта. Тези 30 волта трябва да стигнат за изходното напрежение (около 15 волта), падът на напрежение при голям товар (2-10 волта) и да имат запас от още няколко, зер спадат при нагряване и то доста.

                          Цяла отделна тема е, че силициевите диоди в съвременните алтернатори имат около 1.2-2 волта пад, което при 40А, минаващи през двете рамена на изправителя, прави едни 100-150 вата топлина. При това, обикновено работят на ръба на температурните си ограничения - 150-170 градуса по Целзий. Ако се приеме теорията, че селеновият диод страда от повишен пад на напрежение, еле па при нагряване, то той ще се нагрява до червено от тези ватове. А той до червено не може, селенът се топи около 200 градуса. Пак мъка.

                          Коментар


                          • #58
                            От: Презареждане???

                            Първоначално публикуван от mordohy Преглед на мнение
                            колега, точно ротора е твоя проблем. Предполагам, че се затяга с един дълъг болт за коляновия вал и има конусна сглобка към него.
                            Тоест търси по него. Тъкмо ще видиш и пръстените на колектора.
                            Първоначално публикуван от mordohy Преглед на мнение

                            Ясене, нещо не мога да те откъсна от селеновия пакет! Отвори един и виж точно колко са големи селеновите шайби, които на всичко отгоре в пакета има други изисквания към тях. Освен това, Ларионов за 40-50 ампера се изгражда с диоди 12-15А. Освен това, селеновите диоди, при повишаване на тока си повишават температурата, от там съпротивлението, тока пада и кръга се затваря. Поради това си свойство, селеновите изправители държат дори на късо съединение много повече време от силициевите, които горят моментално.
                            Тая тема за селеновите диоди сме я дъвкали много време и съм забелязал,че основния момент в нея е да разчупиш стериотипа, че селеновия пакет е частен случай на селеновия диод, който може да си изглежда като всеки друг диод.
                            Ако нямат обозначение, единият начин да разбереш какъв е диода е по волт-амперната му характеристика, която се сваля много лесно, стига да ти се занимава. Другият е като видиш, че диода си понижава показателите. Тоест, започва да грее при сравнително нисък ток и да отлага по-голям пад. Точно това се наблюдава при посочените по-горе динама. Мнозина се опитват да разрешат проблема им с по-ниското им напрежение, но пропускат тоя факт. Смяната на диодния блок с такъв по-ново производство оправя нещата и доказва, че съм прав!
                            Силициевите диоди не стареят. Те или работят добре или изгарят. Нямат средни положения, както селеновите.
                            Уф! Омръзна ми! Ако някой още се съмнява в наличието на селенови диоди, просто да приеме , че съм тъп и некомпетентен или просто заблуден!

                            Няма нищо подобна на това за което говориш,това не е соц мотор
                            При тези,за ограничаване на тока се замасява генератора,обикновено с тирисори.
                            Калин Владов,09РСПБЗН

                            Коментар


                            • #59
                              От: Презареждане???

                              Първоначално публикуван от raico Преглед на мнение
                              Тук май става въпрос за германиеви диоди. Селенови и аз не съм виждал (на автомобил).
                              И германиеви няма твърде - опити са правени, но не знам за серийни. Те и без да се нагряват сами, са безполезни при температурите около двигателя.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Презареждане???

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                Никакъв шанс. Който е казал А, ще каже и Б.
                                Готов съм да приема факт, който твърдиш, ако получа приемливи доказателства - логични или фактологични. Също, фактът би ми бил особено любопитен, ако не е недоразумение.


                                Това ми ми хареса!

                                Проводимостта на селена я знаем и освен че не расте при нагряване, на студено също не е особено висока. ТЯ е причината селеновият диод да изглежда така, както изглежда, а 15А диод да има площта на разперена длан. Просто толкова трябва да е широк PN преходът, а не, че много грее. 50ма/кв.см е добра плътност на тока за селенов диод.

                                Данните са много точни само, че за охлаждащата площ на радиатора на селеновите пакети. Иначе пред мен е един селенов пакет от 6.3А токоизправител. Селеновите пластинки са колкото 6 мм обикновенни шайби, а пластините на радиатора 40х40 мм.

                                Втора спънка - обратното напрежение. Пак заради особености на самия селен, обратното напрежение трудно може да достигне 30 волта. Тези 30 волта трябва да стигнат за изходното напрежение (около 15 волта), падът на напрежение при голям товар (2-10 волта) и да имат запас от още няколко, зер спадат при нагряване и то доста.

                                Нали и аз за това говоря. С едно уточнение. Загрее ли селена-тока се ограничава и то доста. Това му позволява да не изгори.

                                Цяла отделна тема е, че силициевите диоди в съвременните алтернатори имат около 1.2-2 волта пад, което при 40А, минаващи през двете рамена на изправителя, прави едни 100-150 вата топлина. При това, обикновено работят на ръба на температурните си ограничения - 150-170 градуса по Целзий. Ако се приеме теорията, че селеновият диод страда от повишен пад на напрежение, еле па при нагряване, то той ще се нагрява до червено от тези ватове. А той до червено не може, селенът се топи около 200 градуса. Пак мъка.
                                Когато няма товар, говорим за пробивно напрежение на диода, а не за пад!
                                А, че е мъка-мъка е! Нали за това кълвеме по клавиатурата.



                                Калине, човека изрично е казал, че това е трифазен, променливотоков генератор с външна диодна плочка и релере-гулатор. Хайде да не делиме тока на соц. и кап. От това, което той описа директно мога да ти посоча ИЖ-Спорт. Той е точно с такъв генератор и да, има два тиристора за регулатора, които се намират в общ блок с диодния . Тая система се оказва проблематична и следващото поколение е с обикновено транзисторно реле.
                                Както виждаш нищо ново под слънцето.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X