Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Презареждане???

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Презареждане???

    Здравейте.
    Проблема е следния:преди 4 дена си купих нов акумулатор,Бош 60 амперчаса,за автомобила ми-Мазда 323ф,не е джипка но реших да попитам тук за проблема ми,защото в този форум има много хора които разбират.Та днес отивам да му заверявам гаранцията и чичката в магазина,мери с един мултицет,и ми вика:''Тая кола презарежда''.Отивам и аз отпред,при него и виждам на уреда макс.показания 14.75 волта,включил съм фаровете,без други консуматори(фаровете са ксенонови,и според мен имат по-малка консумация),казвам му да включа и парното,а той:''Не мери се само на фарове''.Та,искам да попитам,при положение че не се знае колко време е стоял този акумулатор в магазина,и само при включени фарове,без други консуматори,възможно ли е,алтернатора да се опитва да ''дозареди'' акумулатора и затова да показва 14.75,или колата наистина презарежда,но я имам от 2 години и половина и досега не съм имал никакъв проблем.Не съм мерил с включено парно и фарове,ще измеря да видим дали ще има разлика,а онзи ми казва:''покарай я малко на дълго,да видим дали ще се оправи''.В тази зима нямам път на дълго,и понеже не са ми ясни тоците ви питам дали според вас имам проблем с презареждане като се вземе в предвид и гореспоменатото от мен?
    Yamaha Yz450F
    Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
    Всичко с ''рошави''гуми!

  • #2
    От: Презареждане???

    Може да имаш, може и да нямаш проблем. Премери с мултицет напрежение без консуматори, с пуснати фарове, с пуснати фарове и парно на максималната степен. Това са основните стъпки при меренето. И разгледай получените резултати.
    Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

    Коментар


    • #3
      От: Презареждане???

      Ок ще измеря както казваш и ще пиша тук.
      Yamaha Yz450F
      Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
      Всичко с ''рошави''гуми!

      Коментар


      • #4
        От: Презареждане???

        Аман от компетентни чички!
        Сега си е доста студено и модерните регулатори имат температурна компенсация. Когато е студено качват напрежението и обратно. Може да си сигурен, че няма презареждане. Лошото е, че няма начин да промениш мнението му, а нищо чудно и да те манипулира с цел да не ти завери гаранцията. Няма подходящ съвет. Примерно може да му кажеш, че отказваш покупката и си искаш парите...Имаш това право, но продължението на сагата не е за нерваци. Също може да му поискаш документ за проверка на уреда с който мери.
        Може да направиш проверка както казва paksss. Мериш без консуматори и всичко включено. Разликата не трябва да е повече от 0.2-0.3 волта.
        Lancia Delta HF Integrale Evolucione

        Коментар


        • #5
          От: Презареждане???

          Измерих с моя мултицет,с включени консуматори-14.8,с изключени консуматори,пак толкова,межу 14.70-14.85 волта.Утре ще я закарам на човек който се занимава с тоците по колите,да видим той какво ще каже.
          Yamaha Yz450F
          Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
          Всичко с ''рошави''гуми!

          Коментар


          • #6
            От: Презареждане???

            Не се занимавай с глупости,така трябва да бъде !14.4-14.7 (Някъде дават 13.7 лятото).....3 десети са разумна грешка за цифровите уреди ,особенно в тоя студ !Ако издребняваш ,вземи стрелкови уред и мери пак,често при дефектирал диод в плочката ,мултицети от евтините се побъркват ! Същото важи и ако реле регулатора е резонансен,което е малко вероятно на маздата !
            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
            Анатолий Пейчинов o8875о9815
            https://dvrbg.com/

            Коментар


            • #7
              От: Презареждане???

              Доколкото си спомням, толеранса го дават 13,8 до 14,8V при къси светлини, т.е. в нормата си. Тук има и други електричари де, нека и те да кажат.
              JEEP CHEROKEE '98 XJ. 4.0 190 hp

              Коментар


              • #8
                От: Презареждане???

                Днес сутринта,след работа я оставих при един човек за който съм сигурен че разбира,и той ще я види,така че като си я взема ще пиша какво и е имало/нямало на колата.
                Yamaha Yz450F
                Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                Всичко с ''рошави''гуми!

                Коментар


                • #9
                  От: Презареждане???

                  Току що взех колата,човека каза че е сменял някакво реле в алтернатора,чистил е всички връзки и по-надолу от 14.6 не е могъл да я свали,и че според него този волтаж е добре и че няма да имам никакви проблеми при по-нататъшна експлоатация,интересно ми е и мнението на други колеги,които са запознати,какво мислят по въпроса.
                  Yamaha Yz450F
                  Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                  Всичко с ''рошави''гуми!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Презареждане???

                    Напрежението си е перфектно.
                    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                    Неизвестен мъдрец

                    Коментар


                    • #11
                      От: Презареждане???

                      Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнение
                      Току що взех колата,човека каза че е сменял някакво реле в алтернатора,чистил е всички връзки и по-надолу от 14.6 не е могъл да я свали,и че според него този волтаж е добре и че няма да имам никакви проблеми при по-нататъшна експлоатация,интересно ми е и мнението на други колеги,които са запознати,какво мислят по въпроса.
                      Това не е майстор или те манипулира. Сигурно ти взе маса пари. Ако беше отишъл при някой от нашите, щеше да научиш същото за без пари. Не е фатално, но да си знаеш.
                      Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                      Коментар


                      • #12
                        От: Презареждане???

                        Наистина е много, човека от магазина е прав. И щом и с твоя мултицет показва 14.8 значи проблема не е в уреда. С това напрежение при пуснати фарове който и да е магазин ще откаже да завери гаранцията. Ако изключиш фаровете сигурно вдига 15. Във всички гаранционни карти пише че трябва да е от 13.8 до 14.4. То и така ще работи но ще живее по кратко.
                        Ники

                        Коментар


                        • #13
                          От: Презареждане???

                          Истината е в пост 4 и 11,не че другите са грешни.Скоро смених реле-регулатор и беше с 14,75в..Може контролно да провериш връзките м-у реле-рег./алтерн.и акум. при работещ автомобил със зап.фарове на над 1200 об./мин. и да видиш има ли пад на напрежение и в каква посока.14,8 в тези студове беше нормално за съврем.реле рег.Така е на тойотата и почти същото на мазда 323бг.
                          Последно редактирано от veskov; 14-02-12, 13:12.
                          А тези простотии се правят от името на всички ни.
                          Даника
                          Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                          Коментар


                          • #14
                            От: Презареждане???

                            Има няколко фактора:
                            1. Някои автомобили, особено японски, непосредствено след запалването вдигат напрежението над обичайното и го свалят след минута-две. Това е смислено, за по-бързо възстановяване на заряда, използван при запалването. В такива случаи вдигат и честни 15 волта.

                            2. Някои автомобили, особено по-нови, имат температурна компенсация на напрежението. 14.8 е горе-долу вярно за -15 градуса. Ако и през лятото е такова, акумулаторът няма да изкара дълго.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Презареждане???

                              Колеги,днес ходих до ''чичката''-завери ми гаранцията.Първо мери акумулатора,на незапален мотор,после на запален с включени консуматори,като максималните показания на уреда бяха-скок до 14.7 и след това стабилизиране на 14.5-14.6 волта.Казвам му,''абе човек,така и така,ходих на майстор,който ми смени релето в алтернатора,консултирах се с хора които разбират в един форум,сигурно тази кола има температурна компенсация на зареждането при студено време и т.н.''и оня ми вика-''Т'ва са глупости,моята кола как си зарежда 14 волта''.Обръщам се и му виждам колата-изгнило Жигули,ами,хайде върви обяснявай на този човечец за температурни компенсаци и т.н.Като се позатопли ще я замеря пак и ще видим дали напрежението се влияе от температурата на околната среда.
                              Благодаря на всички отзовали се колеги!!!
                              Yamaha Yz450F
                              Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                              Всичко с ''рошави''гуми!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X