Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Презареждане???

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Презареждане???

    Въпросителна:
    Зарядното (купешко) ми бълва 12 волта. В началото на зарядката започва с 2,5 - 3 - 4 А, зависи колко е изтощен акумулатора.Изобщо токове от по 5-10 А не са му се случвали никога да зарежда. След 10 часа на (65Ач акумулатор) вече сваля ампеража на 0,5. Меря с мултицет акумулатора както е със закачено зарядно на него - 14.4 волта, само на клемите на акумулатора -13,6 волта.
    Докога аджеба да го зареждам -докато зарядното свали тока почти до нула или да меря с мултицета до някаква стойност?
    Зарядното е "Kende" - ако има някакво значение.
    Sent from my Nokia s fenerche

    Коментар


    • #32
      От: Презареждане???

      Зависи от акумулатора. Ако е херметичен (бил той течен или гел) откачай, можеше и по-рнао, още на 14.2 или на колкото пише на етикета му. Ако е течен и отворен - 14.4 е добре, а в зависимост от зарядното и акумулатора, токът може да спадне или да не спадне повече.

      Коментар


      • #33
        От: Презареждане???

        Като го откача и след минута две спада с 0.2 показанието и там си стои. "Окото" на акумулатора обаче продължава да си е черно (за заредено го дават зелено).
        Sent from my Nokia s fenerche

        Коментар


        • #34
          От: Презареждане???

          Разклати го малко и ще позеленее.

          Коментар


          • #35
            От: Презареждане???

            Стана но при 15 волта. М/у другото на какъв принцип са тези черни и зелени шашми?
            Sent from my Nokia s fenerche

            Коментар


            • #36
              От: Презареждане???

              Първоначално публикуван от //Радо// Преглед на мнение
              М/у другото на какъв принцип са тези черни и зелени шашми?
              Поплавък с определена плътност. Като се сгъсти достатъчно електролита, зелената топчица изплува нагоре, където се вижда, а като спадне нивото, пречупването на светлината в разтвора изчезва и виждаш бялото екранче вместо дъното на акумулатора (тъмно)

              Коментар


              • #37
                От: Презареждане???

                Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                Това откъде го измисли?! С един акумулатор карахме по 10 години! С електронните колко?
                Не е това. Тогава акум. бяха истински.
                За да не споря ,поствам един копи пейст и отивам да спя ! Практиката ми също потвърждава написаното !

                Реле – регулаторът е важен елемент в електрооборудването на автомобила. От способността му да поддържа постоянна стойност на отдаваното от генератора напрежение до голяма степен зависи нормалната работа и дълговечността на всички електрически апарати и консуматори, особенно на лампите и акумулатора. Засега най – разпространени (1985г.) са електромеханичните регулатори на напрежение, които са по евтини, но притежават следните съществени недостатъци:
                1. Наличието на електрически контакти, подложени на износване, замърсяване и чувствителни към вибрации, налага често обслужване и регулиране.
                2. Нестабилност на параметрите и ниска чувствителност, дължащи се на факта, че задаващ елемент е пружина, която с времето си и под влиянието на температурата променя еластичността си.
                3. Малък обхват на регулиране, определен от отношението на максималния към минималния ток, който може да осигури регулиращият елемент. За съвременните механични реле – регулатори той достига 12, като по – нататъшното му разширяване води до увеличено искрене на контактите и съответно до по – бързото им износване.
                Тези, както и накои по – второстепенни недостатъци наложиха замяната на механичните регулатори с електронни, които се регулират по – лесно, по – рядко се нуждаят от обслужване, експлоатационно са по – надеждни и имат по – стабилни характеристики.

                п.п Подарявам един чисто нов такъв !Ако някой му трябва пращам за негова сметка от другата седмица обаче !
                Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                Анатолий Пейчинов o8875о9815
                https://dvrbg.com/

                Коментар


                • #38
                  От: Презареждане???

                  И аз не споря.
                  Ако се скапе електронен регулатор не е ли застрашен акумулаторът?
                  И за едните, и за другите си иска контрол и поддръжка.
                  Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                  Коментар


                  • #39
                    От: Презареждане???

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Зависи от акумулатора. Ако е херметичен (бил той течен или гел) откачай, можеше и по-рнао, още на 14.2 или на колкото пише на етикета му. Ако е течен и отворен - 14.4 е добре, а в зависимост от зарядното и акумулатора, токът може да спадне или да не спадне повече.

                    Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                    Джипа си го купих с нов "Банер". След 3-тата год. взе да сдава багажа. Обадих се на вносителя и от там ми казват, че е невъзможно да се е скапал, казаха ми да заведа джипа на майстор. Напрежението на заряд е 14.3-14.4 волта. Казаха ми да сменя електрониката, която държала акум. разреден и че аз съм бил прецакал акум... И че да пробвам да го съживя, като го държа на зарядно поне до 16 волта в студено помещение. Зареждах го до около 15.5 волта както си беше на джипа навън на студа. И започнах да си търся какъв нов акум. да си купя...
                    Да, ама според Банерци не е така. При 14.2 бил ужасно разреден...

                    На мой познат на АТВ поларис регулатора поддъжа около 15.5V. След като му гръмна /буквално/ 1 неоригинален акумулатора той си поръча нов блок за управление на заряда. Той също поддържаше 15.5-15.7V. Така усмърти още 1 акумулатор. Говорих с вносителя на поларис и той ми каза, че така било по менуъл, защото било спортна машина и 2-та блока били изправни, а акумулаторите били ментаци, и затова гърмели. Моят човек просто трябвало да си поръча оригинален за двеста и много лева и нямало да има повече грижи.
                    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                    Коментар


                    • #40
                      От: Презареждане???

                      Абе той въпросът не е прост и е толкова по-малко прост, колкото повече го разглеждам.

                      На 14.0 волта и ток спаднал под с/100 всеки 12в оловен акумулатор е зареден докрай, но оттук почва интересното.

                      1. "обслужваем" акумулатор (старата технология с антимонова сплав) при това напрежение забележимо бълбука от отделяните газове. Правиш, струваш - тези газове са разложената вода, която трябва да се долива. Те, и без да ги зареждаш, бавно отделят мехурчета и затова след 2 месеца там няма никакъв ток, но за сметка на това електролитът е винаги добре размесен.

                      2. "Необслужваем" акумулатор (широко рекламираната технология калций-калций) при същите 14.0 волта не е отделил и едно мехурче, също не отделя и при престой. Бонус - вода не се долива и след 1 година все още има ток, малус - няма кой да размесва електролита. Течността се разслоява - горе разредена (слабо участва в процесите, склонна да замръзне), долу концентрирана (електродите бързо стареят и се ронят). Нормално работи само в средата. Решението - повишава се напрежението до степен ВСЕ ПАК да се отделят някакви мехурчета, а това според батерията става при 14.5-15.5 волта. Ако зарядната система е много умна, напрежението се държи такова периодично за кратко време (примерно 1-2 минути след старт или веднъж седмично или по друга схема), после се сваля на 13.8-14.0 волта, за да не се губи пък излишно вода.

                      3. Гелови батерии - при тях разслояване няма, за сметка на това някои от тях издържат и до 15 волта, преди да започнат бързо да губят вода и това може да се използва за ускоряване на зареждането. Някои от тях пък не издържат до 15 волта и напрежението трябва стриктно да се контролира. За сметка на това, като загубят достатъчно вода, това е окончателно и батерията се бракува.

                      А за да е мУката по-голЕма, тия напрежения, за които разказвам, зависят от температурата по много неприятен начин, който при над 50 градуса прави thermal runaway (високата температура ускорява процеси, при които се отделя още топлина и от това още се повишава температурата). При ниски пък температури (-25 и надолу) стават други бели.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Презареждане???

                        Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                        И аз не споря.
                        Ако се скапе електронен регулатор не е ли застрашен акумулаторът?
                        Не е същото,механичното реле експлоатира акумулатора неправилно за разлика от електронното , да го кажем по правилата !Когато се скапят то е ясно,моят опит докъто строших от каране две лади показа че,налагаше се да имам 3-4 механични релета в багажника ,мине се ,не мине фаровете ми ту се усилват ту намаляват ,наличие на високочестотни шумове в радиото и смяна на акумулатори преди да са достигнали края на гаранционния си срок,електронното от една сериозна фирма сложи край на всички премеждия особенно с фаровете,радиото и акумулаторите!
                        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                        Анатолий Пейчинов o8875о9815
                        https://dvrbg.com/

                        Коментар


                        • #42
                          От: Презареждане???

                          Явно си без късмет. Не знам колко такива релета съм поправял (от съвсем скапани) и регулирал. На кола не е удобно. Вкъщи на ст. изправител ги слагах на 14.5 волта и повече не се е налагало да ги пипам. Всичко си беше точно. Ами, по онова време всички коли бяха с такива. Ако са се скапвали през ден, щеше да има революция. После започнаха да предлагат електронни за замяна - имаше и руски и български. Слагал съм и такива, но не бях очарован - даваха много повече дефекти.
                          Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                          Коментар


                          • #43
                            От: Презареждане???

                            Въпросът за системата динамо-акумулатор, най-редовно се подхваща през година две. Влязох в тоя форум, търсейки нещо друго, но попаднах на темата и ме засърбяха пръстите.
                            Първо не бъркайте ток и напрежение.Някога колите имаха предимно амперметри. Тогава приоритета беше акумулатора.
                            Нормалните акумулатори понасят напрежение на зарядния ток до около 14.4 В. Съобразно средното за акумулаторите съпротивлени, това напрежение при зареден акумулатор е функция на 1/10 от номиналния ток на акумулатора.
                            Преведено на човешки език- акумулатора не кипи.
                            Всяко напрежение над 14.4-14.5 води до презареждане.
                            Може ли съвсем изправен релерегулатор да дава превишено напрежение.
                            Може!
                            Първо да уточня, че динамата , които имат реле-регулатори, които се захранват от самото динамо, обикновенно с три диода, те нямат проблема презареждане. При тях проблем обикновенно е недозареждането. Тоест по-ниското напрежение, особено на по-старите модели Бош със селенови диоди, на които ще се върнем по-късно.
                            Всички релерегулатори, които не се захранват директно от динамото или акумулатора, с течение на времето започват да презареждат.
                            Всичко е много просто , стига да се замисли човек.
                            При такива схени, тока тръгва от динамото, минава през акумулатор, клеми, табло бушони, контактен ключ....
                            Там навсякъде има пад на напрежението и регулатора го компенсира.
                            На практика не сравнява напрежението на акумулатора или на динамото, а на някаква виртуална точка, която винаги е погрешна.
                            Решението е допълнително обикновенно реле, което да захранва регулатора директно от акумулатора. Така при всякакво натоварване, което е в границата на динамото ще имаме стабилно напрежение.
                            Разбира се, най-лесно е да се каже, че японските автомобили са си с такова напрежение и да вдигнем ръце,а решението е за два лева.
                            За температурните регулатори!
                            Такива няма.
                            Ако някой види да ми ги покаже.
                            При старите бошови динама диодите не са силициеви, а селенови. Точно за това в началото напрежението е сравнително добро, а после пада до 13.5-6 В, като позагреят.
                            От там идва и мита за температурната корекция на реле-регулаторите.

                            Коментар


                            • #44
                              От: Презареждане???

                              Първоначално публикуван от mordohy Преглед на мнение
                              При такива схени, тока тръгва от динамото, минава през акумулатор, клеми, табло бушони, контактен ключ....
                              Там навсякъде има пад на напрежението и регулатора го компенсира.
                              На практика не сравнява напрежението на акумулатора или на динамото, а на някаква виртуална точка, която винаги е погрешна.
                              Това е единственото точно изказване. (Има и противници. Въпросът е разглеждан преди време) Всичко друго подлежи на коментар и то не в твоя полза. Недей да говориш с такава убеденост, защото от тук тръгват всички "модификации" и съмнения на тема акум. и зареждане.
                              Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                              Коментар


                              • #45
                                От: Презареждане???

                                Първоначално публикуван от mordohy Преглед на мнение
                                При старите бошови динама диодите не са силициеви, а селенови.
                                Моля те, дай пример за употреба на селенови диоди където и да е в автомобила, на който и да е етап от развитието на автомобилостроенето. Много ще ми е интересно, защото се разминава със скромните ми познания в тази област.

                                Също, дай логично обяснение, как напрежението зависи от поведението на диодите в схема, чиято обратна връзка е от точка СЛЕД изправителя.

                                Температурната компенсация на зарядния режим не е никакъв мит, ами си е въпиеща необходимост на много места.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X