Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

    Първоначално публикуван от koles Преглед на мнение
    ами аз карам само дизели имам Вектра 91г без турбина при -6-7градуса пали от2-рото завартане и двигателят няма ремонт А имам и WV 1.9тди 110 коня е там бирата е савсем-савсем друга пали при -15 без никакво подгряване за 2-3 секунди
    Точно затова говоря...и дъртия ми мерцедес е същата бира-пали при -22 даже и с развалено подгряване.Има някаква корелация години/отр.температура.....-22/22годишен.
    МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

    Коментар


    • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

      Фолксвагена и мерцедеса са с директно впръскване, затова и палят по-лесно. На всичкото отгоре са с по-ниска компресия, поне до колкото помня, което пък се отразява пряко на дълговечността им. Поради същата причина (по-малки топлинни загуби, понеже няма предкамера) дизелите с директно впръскване са и по-ефективни, съответно по-икономични, при еднакви други условия.

      Няма място за сравнение между предкамерен дизел и такъв с директно впръскване по отношение на студено палене, още повече без изправна подгряваща система на предкамерния.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

        Аз, дето съм толкова ербап да пиша в тази тема,...тази сутрин въртя ключа...и не се случва нищо...Стартера не върти.Фарове светят,чистачки работят...Размърдах клемите на акумулатора,кабела за масата,плюса и минуса към стартера...и нищо...След обяд,като се поразмрази пущината,запали без проблем.Последва пръскане на всички спомената връзки със контактен спрей,ще видим утре...
        Виден столичен ихтиолог

        Коментар


        • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

          Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнение
          ...Последва пръскане на всички спомената връзки със контактен спрей,ще видим утре...
          И да пръскаш, и да не пръскаш, водата е ВЪТРЕ в стартера.

          Коментар


          • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            И да пръскаш, и да не пръскаш, водата е ВЪТРЕ в стартера.
            Да,мих я в неделя...На четките на ОМВ,а там пръска и отдолу....Явно се е намокрила пущината...Никакво миене повече в студовете...
            Виден столичен ихтиолог

            Коментар


            • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Фолксвагена и мерцедеса са с директно впръскване, затова и палят по-лесно.
              Няма място за сравнение между предкамерен дизел и такъв с директно впръскване по отношение на студено палене, още повече без изправна подгряваща система на предкамерния.
              За Мерцедеса,бъркаш.Просто си пали лесно,като японски дизел.
              Едни от най-палещите разделнокамерни дизели,са точно на Мерцедес.

              Цетановото число има връзка с фракционния състав на горивото и по-принцип,в общия случай зависимостта е точно такава-по-тежките горива,имат по-висока температура на филтруемост,и по високо цетаново число.
              Различните добавки имат различен ефект върху горивото,като могат да повишват цетановото число,без да влияят на другите характеристики в голяма степен,както и такива,които влияят,върху температурата на сгъстяване на горивото,без да намаляват цетановото число...
              Не съм химик,та простете ако съм се объркАл нещо....
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                които влияят,върху температурата на сгъстяване на горивото
                Температурата, развивана в следствие на сгъстяването на въздуха в цилиндъра, зависи от температурата на влизащия въздух, температурата на двигателя, степента на сгъстяване и топлинните загуби през блок, глава и бутало. Горивото няма пръст в тая работа. Вероятно имаш в предвид температурата на възпламеняване, или нещо друго? А има значение и как горивото си променя чисто физическите свойства от температурата, понеже разпрашаването на нафта с температура -10 градуса и 30 градуса, да речем, предполагам си е доста различно, а от там и горенето, но това важи само в момента на палене на студен двигател и малко след това.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Фолксвагена и мерцедеса са с директно впръскване, затова и палят по-лесно. На всичкото отгоре са с по-ниска компресия, поне до колкото помня, което пък се отразява пряко на дълговечността им...
                  110 коньовия двигател на VW е с турбо. Колкото и да му е по-ниска компресията, като го "напъне" турбото пак си идваме на същите налягания и натоварвания, че ако не и повече.
                  Не чета коментари и не отговарям на такива.

                  И коментаторите...

                  Коментар


                  • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                    110 коньовия двигател на VW е с турбо. Колкото и да му е по-ниска компресията, като го "напъне" турбото пак си идваме на същите налягания и натоварвания, че ако не и повече.
                    Бъркаш. Ако единия има степен на сгъстяване да речем 10, а другия (с предкамера) - 15, няма никакво значение колко ще е налягането на входящия въздух - тоя с директно впръскване все си е с 30 процента по-малко натоварен.

                    ПП: Цифрите за степента са произволни - не търсете смисъл в тях.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                      От всички коли които съм сменил,а те не са малко,изумил ме е и до ден днешен мотора на Пежо 1,9дизел-всяка зима пали по един и същи начин,без значение км. и години.

                      Коментар


                      • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        Бъркаш. Ако единия има степен на сгъстяване да речем 10, а другия (с предкамера) - 15, няма никакво значение колко ще е налягането на входящия въздух - тоя с директно впръскване все си е с 30 процента по-малко натоварен.

                        ПП: Цифрите за степента са произволни - не търсете смисъл в тях.
                        Налягането на входящия въздух има голямо значение за натоварването на двигателя. Потърси из мрежата някой калкулатор за турбо-мурбо тунинг и виж какво става при повишаване на налягането. Отделно, че дъртите турбо-дизели бачкат на по-ниски налягания в общия случай.
                        Не чета коментари и не отговарям на такива.

                        И коментаторите...

                        Коментар


                        • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                          Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                          Налягането на входящия въздух има голямо значение за натоварването на двигателя. Потърси из мрежата някой калкулатор за турбо-мурбо тунинг и виж какво става при повишаване на налягането. Отделно, че дъртите турбо-дизели бачкат на по-ниски налягания в общия случай.
                          Налягането има голямо значение, да. Но степента на сгъстяване не зависи от нея. Чети внимателно какво пиша.

                          Двигател със степен на сгъстяване 15 ще развива в цилиндрите си по-високо налягане от двигател със степен на сгъстяване 10, дори турбото и на двата да развива 10 атмосфери, а не една. И все пак говорим за двигатели, произведени приблизително в еднаи и същи години. Няма начин да сравняваме дизел от преди 20 години със съвременен такъв. Играят различни технологии, най-малкото. Говорим за класически предкамерен дизел и класически такъв с директно впръскване, просизведени да речем в средата на 90-те години на миналия век, каквито караме на повечето си горски джипки. Е, та при равни други условия тоя с директно впръскване пали по-лесно, работи с по-ниска степен на сгъстяване, от там и по-ниско налягане, понякога и на по-ниски обороти, и пак казвам - при еднакви други условия, е по-дълговечен от предкамерния.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Температурата, развивана в следствие на сгъстяването на въздуха в цилиндъра, зависи от температурата на влизащия въздух, температурата на двигателя, степента на сгъстяване и топлинните загуби през блок, глава и бутало. Горивото няма пръст в тая работа. Вероятно имаш в предвид температурата на възпламеняване, или нещо друго? А има значение и как горивото си променя чисто физическите свойства от температурата, понеже разпрашаването на нафта с температура -10 градуса и 30 градуса, да речем, предполагам си е доста различно, а от там и горенето, но това важи само в момента на палене на студен двигател и малко след това.
                            Ставаше въпрос за поста на Ясен,където той твърдеше,че Цетановото число,няма общо с температурата на замръзване на нафтата.

                            Иначе разпрашаването на горивото зависи най-вече от фракционния състав,налягането и начина на впръскване,както и от средата в която се впръсква(дали има вихрови потоци,какво налягане има,та въздуха да оказва съпротивление на впръскващата се нафта).

                            Степента на сгъстяване,има значение.
                            Точно при паленето,турбото не работи,та няма значение неговото налягане,но проблема е друг.В турбомоторите,за ограничаване на натоварването на самия двигател при определени стойности на свръхпълнене,се правят с по-ниска степен на сгъстяване,което вреди на паленето.При много от турбомоторите,тази разлика в степента на сгъстяване е минимална или е пренебрегната,тъй като те и без друго не са натоварени на предела на възможностите си.

                            Предимствата и недостатъците на различните начини на смесообразуване при дизелите,са известни и ги пише във всеки учебник.До скоро едните предимства,бяха за сметка на други,докато с навлизането на електронните системи,се попромениха нещата.
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              Фолксвагена и мерцедеса са с директно впръскване, затова и палят по-лесно. На всичкото отгоре са с по-ниска компресия, поне до колкото помня, което пък се отразява пряко на дълговечността им. Поради същата причина (по-малки топлинни загуби, понеже няма предкамера) дизелите с директно впръскване са и по-ефективни, съответно по-икономични, при еднакви други условия.

                              Няма място за сравнение между предкамерен дизел и такъв с директно впръскване по отношение на студено палене, още повече без изправна подгряваща система на предкамерния.
                              Опел рекорд 2,3 дизел атмосферен компресия-заводска 25/1,налягане на дюзи 135 атм,МБ 2,0 Д атмосферен компресия 22/1,налягане на дюзи 125 атм.От дългогодишната ми експлоатация особено на първия си направих извод ,че мотора е пригоден за по-добри нафти.Веднъж ми беше попаднала от едно МТЛБ една военна нафта,почти бяла на цвят,палеше без проблем и дори ауспуха побеля и не ме изпреварваше нищо(все пак говоря за 92 год.,когато в България имаше сама лади и москвичи и тук таме някоя 123 и ауди 100).После някой ми разказа ,че има Цетаново число(аналог на Октаново)което за България било 40,а в СССР и Германия било 60(като държавен стандарт.ако греша форгивми).Не случайно някой който си внася кола като зареди в България почва да пуши.По отношение на Мерцедеса не съм сигурен но мисля ,че и той е с предкамера,друг е въпроса че е по-отбременен.
                              МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                              Коментар


                              • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                                Налягането има голямо значение, да. Но степента на сгъстяване не зависи от нея. Чети внимателно какво пиша.

                                Двигател със степен на сгъстяване 15 ще развива в цилиндрите си по-високо налягане от двигател със степен на сгъстяване 10, дори турбото и на двата да развива 10 атмосфери, а не една. И все пак говорим за двигатели, произведени приблизително в еднаи и същи години. Няма начин да сравняваме дизел от преди 20 години със съвременен такъв. Играят различни технологии, най-малкото. Говорим за класически предкамерен дизел и класически такъв с директно впръскване, просизведени да речем в средата на 90-те години на миналия век, каквито караме на повечето си горски джипки. Е, та при равни други условия тоя с директно впръскване пали по-лесно, работи с по-ниска степен на сгъстяване, от там и по-ниско налягане, понякога и на по-ниски обороти, и пак казвам - при еднакви други условия, е по-дълговечен от предкамерния.
                                Гледам, че в последно време яко си станал фен на D4D и Тойота.
                                И на системите с директно впръскване.
                                Ами от тия произведени в "средата на 90-те" при джипките, с директно впръскване са само Диско и Дефендър. С какво пък толкова са по добри като мотори от наште вихрово-камерни. И не е толкова голяма разликата. Сега погледнах - Непосредствено впръскване - степен на сгъстяване 14-17, вихрово-камерни 16-19.
                                Вярно, една идея по икономични са. За сметка на това буталата са повече топлинно натоварени. На вихрово-камерните пък главите. По тая презумция предпочитам да сменя глава на 250 хил., вместо основен ремонт на 250 хил.
                                Проблемите на вихрово-камерните пък са "никакви" сравнени с проблемите при комън рейла.
                                Последно редактирано от Аndro 160; 03-02-10, 09:16.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X