Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

    Забелязах аз, че съм дал схема за директно впръскване, ама то така става докато човек си пие кафето и още спи сутрин... Както казах не съм го учил, но ще ми е безкрайно интересно да попрочета теория по въпросите за тези двигатели понеже са ми много любопитни и винаги се радвам да попия малко нова информация. Може ли да дадеш нещо като линк с въпросните четива, или ги няма налични в нетя?

    Всъщност никога не съм се замислял над факта, че канала от предкамерата до надбуталното пространство всъщност е един от най-важните параметри на старите дизели - особено неговият размер. То е нормално де, като съм прост електротехник...
    What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

    Коментар


    • #62
      До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

      Е,аз съм пък прост шофьор,и линкове ще потърся,ама повечето инфо е от даскалото още,та не знам дали ще намеря.
      Иначе за разделнокамерните има още доста пинизи..Например не всички се свързват с надбуталното пространство с един отвор,има и такива с два и повече(при предкамерните дизели).Разположението им е такова,че да се получава качествено завихряне на сместа,за подобряване на смесообразуването.
      При вихровокамерните(такива са повечето разделнокамерни ДВГ-та за автомобили),предкамерата е така оформена,че да се получава кръгово завихряне на въздуха влизащ в нея при процеса сгъстяване.Скорростта на вихъра е много важна за доброто смесообразуване(и обема на такава камера е по-голям от обикновенната предкамера),та затова има т.нар "вихрово число".То представлява отношението на честотата на въртене на вихъра в камерата(в края на такт "сгъстяване")към честотата на въртене на коляновия вал на ДВГ.Има си определени стойности на това число,за осигуряване на качественото смесообразуване.
      Имаше и разни други видове предкамери,ама не помня всичко..
      За директното впръскване имаше и слойно смесообразуване(М процес),измислено някога си,и имащо разни предимства...Помня ги горе-долу,ама да не те объркам,пък и този вид е за ДВГ-та на товарни а-ли.(А вече всички са на обемно-слойно)
      Мисля,че ако наистина се интересуваш на първо време някой учебник по двигатели от средните училища,би ти свършил работа.Дори и там нещата са написани доста точно(поне в тези,по които съм учил),и технически издържано.Още повече,че в ДВГ всичко е свързано по някакъв начин и изучаването само на определени процеси или конструкций не дава ясна представа и може да те обърка.
      Все едно аз да ти искам инфо за принципа на някаква сравнително сложна ел.машина,без да съм в състояние да разбера всичко правилно и ясно.
      Не твърдя,че ДВГ е нещо сложно, но...да кажем че има интересни подрбности.Някои подробности са свързани с разни други науки като термодинамика и механика,технология на материалите и т.н.
      ДВГ-то скоро ще е отживелица,ама щом ти се учи...да не те спирам
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #63
        До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

        Кията до сега не е отказвала през зимата,дори като е мръзнала и пред блока ...при нея е точно обратното като си загре(стопли) двигателя пали по- трудно кияджйска му работа ....
        За това треба да има човек 2-е коли едната бензин да я кара пролет и лято,и един за дизелак(джип) есента и зимата та да се охлажда добре мотора
        [SIGPIC][/SIGPIC]

        Коментар


        • #64
          До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

          Първоначално публикуван от vanko4x4 Преглед на мнение
          ...
          За това треба да има човек 2-е коли едната бензин да я кара пролет и лято,и един за дизелак(джип) есента и зимата та да се охлажда добре мотора
          Повечето хора биха постъпили обратното - лятото дизел за икономия и удобство, зимата бензин за лесно палене и топлина.

          Коментар


          • #65
            До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

            Първоначално публикуван от swartalf Преглед на мнение
            Може ли да дадеш нещо като линк с въпросните четива, или ги няма налични в нетя?
            Виж ,те хората са търсили и систематизирали...
            Ето два линка. Втория е на българския VW форум.И там има интересна информация.И в първия ще се ориентираш..виж и форума
            http://www.myturbodiesel.com/
            http://www.vwclub.bg/forum/viewforum.php?f=24
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • #66
              До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

              Първоначално публикуван от vanko4x4 Преглед на мнение
              Кията до сега не е отказвала през зимата,дори като е мръзнала и пред блока ...при нея е точно обратното като си загре(стопли) двигателя пали по- трудно кияджйска му работа ....
              За това треба да има човек 2-е коли едната бензин да я кара пролет и лято,и един за дизелак(джип) есента и зимата та да се охлажда добре мотора
              Аз не познавам този мотор но съм виждал такъв случай с мотор на VAG(RA).
              Майсторите казаха,че е износена ГНП,и при загряване не можела да даде необходимото налягане.Иначе в студа така и не спря да пали,без проблем.
              Аз не съм убеден,дали има нещо вярно но човека си смени ГНП-то и колата се оправи.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #67
                До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                Майсторите казаха,че е износена ГНП,и при загряване не можела да даде необходимото налягане.Иначе в студа така и не спря да пали,без проблем.
                Аз не съм убеден,дали има нещо вярно но човека си смени ГНП-то и колата се оправи.
                Не е това със сигурност. Пак е било нещо по помпата, но не и това. Не че не може да се износи, но не виждам като как ще стане така че на студено да работи, а на топло - не. Ако видиш устройството на тая помпа, сам ще разбереш.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #68
                  До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  ... не виждам като как ще стане така че на студено да работи, а на топло - не.
                  Да ти обяснявам ли, или сам ще се сетиш, че е напълно възможно?

                  Коментар


                  • #69
                    До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Да ти обяснявам ли, или сам ще се сетиш, че е напълно възможно?
                    Обясни де. Белким науча нещо. На мен не ми идва нищо на ум.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #70
                      До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Не е това със сигурност. Пак е било нещо по помпата, но не и това. Не че не може да се износи, но не виждам като как ще стане така че на студено да работи, а на топло - не. Ако видиш устройството на тая помпа, сам ще разбереш.
                      Виждал съм го,и затова и аз се съмнявам,ама може и да беше вярно.
                      Първоначално някакъв спец,му намали налягането на дюзите,и колата се оправи..Незнам,колата беше и на много километри и карана с "разнообразна" нафта.
                      Ясен,вероятно ще изтъкне различните хлабини,в прецизната двойка на помпата,при студен и загрял мотор.Поне аз съм склонен да вярвам в нещо такова.Естествено е,когато се износи помпата да се получи проблем при топло състояние.
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #71
                        До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                        помпата е най-общо цилиндър, буталце и хлабина помежду им. В тая помпа хлабината не зависи много от температурата, защото някой се е погрижил за коефициентите на разширение, а температурата на цилиндъра и буталото е еднаква. (В работните цилиндри на ДВГ не е така - там нито температурите, нито материалите са еднакви)

                        Сега си представяме, че хлабината вече е нарастнала заради износване и през нея минава значимо количество. И това количество зависи от вискозитета, а той - от температурата. И на топло с бавно въртене - няма помпа.

                        Коментар


                        • #72
                          До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

                          Сега си представяме, че хлабината вече е нарастнала заради износване и през нея минава значимо количество. И това количество зависи от вискозитета, а той - от температурата. И на топло с бавно въртене - няма помпа.
                          Да,това обяснение определено е по-правилно от моето.
                          Въпреки,че може би в действителност ефекта е в комбинация и на двете обяснения.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • #73
                            До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Сега си представяме, че хлабината вече е нарастнала заради износване и през нея минава значимо количество. И това количество зависи от вискозитета, а той - от температурата. И на топло с бавно въртене - няма помпа.
                            Пропускаш нещо. Цикловата порция при студен двигател дори на празен ход е значително по-голяма. От това следва че дори на студено няма да стигне горивото за да поддържа празен ход, по простата причина че му трябва повече. А и няма да има мощност никаква.

                            Продължавам да съм на мнение че причината е другаде. Може пак да е помпата, но не поради износване точно там. Може да е помпата за ниско налягане, може да дърпа въздух от някъде и т.н, но не и това, което казваш. Ресурса на помпата в тая и част е по-голям от ресурса на двигателя.
                            Налягането на дюзите се намалява като се отворят, или по друг начин. В тоя смисъл, не знам какво са намалявали, или просто са те баламосвали.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #74
                              До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              Налягането на дюзите се намалява като се отворят, или по друг начин. В тоя смисъл, не знам какво са намалявали, или просто са те баламосвали.
                              Налягането на различните дюзи се регулира по различен начин.
                              В повечето автомобили регулирането на дюзите се прави с поставяне на различни по дебелина подложки на пружината,като по този начин се изменя силата на притискането на иглата(в случая щифта) на разпръсквача.Прави се на стенд,като за целта се демонтират от двигателя.
                              Налягането на помпата също е нормирано и подлежи на контрол.
                              Изобщо целия реглаж на помпата на стенд се прави по специфични за всяка помпа регулировъчни карти,в които се описват всички контролирани параметри,заедно със стойностите им.
                              Разни половинчати ремонти,от пишман майстори са без гаранция.
                              Обаче лично,съм свидетел(човекът ми е колега и комшия),че колата се оправи в някаква степен,след интервенцията на дюзите.Което пак не значи,че причината е била в тях или в помпата.
                              За дърпане на въздух,не е възможно-караш си в жегата,гасиш с ключа и дори и веднага да почнеш да въртиш не пали...,чакаш известно време и колата си запалва.Мисля че понякога човека охлаждаше помпата с вода та да не чака,дълго.
                              Виждал съм подобен проблем и при двигател Mitsubishi, на голям багер.С редова помпа,шестцилиндров...Пали винаги но не и след като е угасен топъл.Може и датчици да има някъде за това,ама така и не съм ги намирал.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар


                              • #75
                                До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                                Първоначално публикуван от vanko4x4 Преглед на мнение
                                ...За това треба да има човек 2-е коли едната бензин да я кара пролет и лято,и един за дизелак(джип) есента и зимата та да се охлажда добре мотора
                                Не се тревожи за охлаждането. На съвремените дизеларки зимата им е достатъчно студено. При доста от тях се вземат специални мерки за да може двигателят да загрее до работна температура.
                                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                                И коментаторите...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X