Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Миене на двигател отвътре

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Хич даже не го видях шишето. Ама съм вземал спирачна течност, антифриз, масло за скоростите и на тях само PSA пише и емблемите на Пежо и Ситроен.
    Едва ли в Атомотор имат различни добавки. Предполагам ползват само една.
    Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

    Коментар


    • За последните над 150000 км преди смяна на маслото,на 10000 км,слагам добавка за промиване.Колко е чист отвътре-не знам.Обаче яко капе масло...Смених и гарнитурата на картера.Случайно,да не би това да има връзка с добавките в маслото

      Коментар


      • Първоначално публикуван от Kirilpm Преглед на мнение
        Разкажи малко повече за добавката на PSA, че аз съм склонен да опитам.
        И аз това щях да попитам.

        А как пише да се ползва ?
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          Като се прибера ще разпитам колегите в магазина за френски авточасти, няма начин да не знаят за нея.

      • Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
        Е точно това, поне според мен, е идеята за вкарване на нещо по-агресивно по време на смяната на маслото, за да не се набие във филтъра изведнъж всичко отложено по двигателя когато новото, и с по-добри миялни качества, масло почне да работи и да ги показва.
        Така де - пост 11.

        Квото и да измие новото масло, значимата част от това миене се случва в първите няколкостотин, до 1000км. После сменяш пак, барабар с филтъра, и готово.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • На Бардал най-често бяха/може и още да са добавките на Пежо (разни за горивна и охл.система,спрейове и пр.)За Ситроен вярам са същите,с леко променен етикет. Доставят и един от
          няколкото типа антифриз. Масла от Мобил,Тотал-Елф .
          Една от горивните добавки е на Тотал...Бардал доставят и
          един от няколкото типа антифриз(другите са на BASF и DOW ).
          Масла от Мобил,Тотал-Елф(даже в характерните заводски опаковки).Няколко специални продукта от по-далечни части на
          света...

          https://www.google.com/search?lr=&as...4dUDCAs&uact=5

          Коментар


          • Колеги, да ви кажа и за моя опит, два пъти подред сипвам преди смяна на маслото Cyclo C-19. Работи на място 3-4 минути и го сменят. Първия път от картера изпадаха направо парчета масло.
            Втория път, след 1 ден след смяната маслото по пръчката беше хубаво /а не черно/. Това за мен е добър показател. Особено като се има впредвид че колата е на 25 години.

            Коментар


            • Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение

              И аз това щях да попитам.

              А как пише да се ползва ?
              Според колегите от Старс това е добавката.Като употреба нищо различно не е от останалите добавки, на оригиналното упътване пише да се остави двигателя да работи 3 минути на празен ход с нея и да се източи.Отгоре имаше лепенка на български, на която пише да се остави 5 минути на празен ход, до 20 минути за силно замърсени двигатели Живот и здраве на пролет ще го пробвам на моята кола и ще споделя резултати, на тази марка съм ползвал и други химии и съм доволен.

              Коментар



              • Бих предпочел няколко по-чести смени с масла с висока детергентна способност и бавно и сигурно отмиване на там
                каквото има да се мие...ама от маслото. Без шок за еластомери,без вероятност от запушване и прочее на отворчета,цедки и цедчици .
                Гледам,някои производители добавят и противоизносни съставки в микстурата:
                http://www.farnell.com/datasheets/1838793.pdf
                Хидравличните масла имат далеч по-ниска почистваща и диспергираща способност от двигателно
                масло,това че по-лесно отнасят със себе си по пътя към канала остатъка от старото масло създава душеприятно
                впечатление,че "чистят"...същото би сторило и промивно масло(бистри,че са и със сходен на ATF-а вискозитет)...да обере там набързо какво
                има останало -и вън. Някои от тях също имат известно количество противоизносна добавка..някои.
                Та както е посочил Спарки по-горе- по-честа първоначална смяна ...и после-на сервизния интервал.
                На двигател с известна история и експлоатиран достатъчно дълго и правилно от един и същ собственик не виждам смисъл от таквиз упражнения.

                20 000км...с Мобил 1 0w-40 ли?При тоз картерен обем за съвременен DI дизел е ок(пак зависи много и от режима на
                експлоатация)...За дърти дизели - съвременна SHPD минералка или полусинтетика на обичайния сервизен интервал ще е
                балсам.Масрафът като пари ще е същият и се избягват неизвестностите.При по-сложна филтрираща система -може
                би,защо не. Че нито пълнопоточната секция на масления филтър е кой знае колко голяма по площ(не можем да сме
                сигурни колко далече от края на удължения сервизен интервал част от маслото ще почне да минава в обходен режим)...
                ни байпасната - много ефективна с тоя памук,клечки и буболечки вътре...Междинната смяна на филтъра е правилна идея,но пак остава въпросът за количеството диспергирани сажди към края на планирания интервал от 20К. км. За малък дизел с верига и с тъкмо този тип ГРМ саждите е добре да бъдат <1теглови% (за съвременните SHPD масла поддържането на >7тегл.% сажди в суспензия не е проблем...но различните производители на дизелови двигатели държат този % да е между 1.5 и 6 за различните обеми и поколения двигатели със съвременните масла).

                Коментар


                • Първоначално публикуван от Kirilpm Преглед на мнение

                  Според колегите от Старс това е добавката.Като употреба нищо различно не е от останалите добавки, на оригиналното упътване пише да се остави двигателя да работи 3 минути на празен ход с нея и да се източи.Отгоре имаше лепенка на български, на която пише да се остави 5 минути на празен ход, до 20 минути за силно замърсени двигатели Живот и здраве на пролет ще го пробвам на моята кола и ще споделя резултати, на тази марка съм ползвал и други химии и съм доволен.
                  На ABRO съм ползвал само прахчетата за радиатор, но пък са най-добрите от всичко подобно, защото слагах (за последно май е било преди повече от 15г) не повече от ¼ (и то при сериозен теч), като хем работеха, хем не запушваха радиаторите, за разлика от аналозите, от които трябваше да се сложи поне ½ от флакончето за да се запуши теч, което пък запушваше и парното.
                  Мисля, че това което имам за спешни нужди е точно ABRO, което пък ме подсеща, че трябва да го метна в аптечката за джипове.

                  ... тааа, исках да кажа, че явно марката е добра, въпреки че не е разпространена.
                  На Cyclo нещата работят, та може би и това за маслоразстварянето също, както е споделил и колегата.
                  ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                  Коментар


                  • Kirilpm
                    Kirilpm коментира
                    Редактиране на коментар
                    На Cylco съм взимал разни химии от евро07 и съм страшно доволен.Особено от спрея им за ръжда, няма такъв звяр, WD40 въобще не може да се сравнява с него.По ред причини приключих нацяло отношенията с евро07, а по другите магазини не я намирам тази марка.От ABRO и аз съм много доволен, преди години се срещаше по-често, сега нещо поизчезнаха от пазара, а тази добавка беше на смешна цена - 7лв, като гледам в нета еквивалентите и под 20 не падат.

                • Понеже някой беше писал по-назад, че нямало как да не почернява маслото при дизела:


                  Click image for larger version  Name:	IMG_1609 2.jpeg Views:	0 Size:	714.8 KB ID:	6559565

                  827км след смяна. От тях около 150-180км в гората и на бавни. 4.2l TD директно впръскване, затапен EGR, 430 000км. Събира около 11л.
                  Като го взех веднага го смених (уж съвсем скоро сменено) и изтече черен черен катран. Първа смяна с Motul 8100 X-Cess 5W-30 - скъпо "синтетично" - всъщност хидрокрак. Още на първите няколкостотин километра си стана черно.
                  Запушване на ЕГР-а и следваща смяна на 8500км с Revannol 0W-40 - истинска чиста синтетика. На 500-600км вече беше карамелено потъмняло, но не беше чак черно.

                  Последна смяна преди месец със същия Revannol на 9400км и това е резултата сега почти 900км по-късно - едвам едвам потъмнява.

                  Моят опит (удивително къс - това ми е първа собствена кола) - сочи че нужда от добавки няма, хубавите масла и редовната смяна съвсем бързо постигат нужния резултат.

                  Коментар


                  • Kirilpm
                    Kirilpm коментира
                    Редактиране на коментар
                    Сигурен ли си, че не е 4.2 бензин?
                    Иначе сериозно на тези километри маслото да излиза с такъв цвят си е направо чудо.Предполагам, че имаш предвид Ravenol като марка масло?
                    Иначе опита ти е съвсем верен, нищо че е кратък, ако колата е обслужвана що годе нормално маслото успява да отмие всичко нужно, все пак достатъчно миещи присадки има, като прибавиш и помощта от температурата в двигателя, която размеква отлаганията и плискащото се горещо масло всичко си идва на място.Но това важи за обслужвана кола с двигател, който побира нормално количество масло за обема и натовареността си и най-вече при изправна горивна уредба.

                • Количеството масло на края на пръчката е твърде малко за да се види потъмняване. Отлей в една купа 1 или 2 литра и ще видиш колко е тъмно.

                  Коментар


                  • MoridinBG
                    MoridinBG коментира
                    Редактиране на коментар
                    Сравнявам с маслото на пръчката при предните смени - черно след мотула, тъмно карамелено след предния реванол.

                • Аз ли нещо се бъркам илиии... Маслото мие саждите, които са продукт на горенето. С какво масло ще караш, няма отношение към количеството отделяни сажди. И бистрото масло значи, че или то не мие или няма какво да мие.
                  Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                  Коментар


                  • Понеже още съм далече от промивката, да събера малко акъл от колеги, които са пробвали.Плана е следния на пролет като навъртя километрите за смяна на маслото наливам вълшебната течност, трака си 5 минути на празен ход, точа каквото точа, свалям картера и смукателя на маслената помпа и тях си ги карам както си знам.После вече ново масло и нов филтър, капака на клапаните е чистен преди 3-4 години и няма смисъл да се чисти.Евентуалните проблеми са в това, че мотора е турбиниран, с хидравлични повдигачи, с променливи фази на газоразпределението и с маслен обтегач на веригата, тоест всички хубавини, които боклуците в маслото могат да запушат ги имам на куп.От друга страна мотора не е облсужван твърде писюрски от стария собственик, масла е сменял, макар да не се е престаравал с графика, нямаше някакви фрапиращи отлагания поне по главата и капака на клапаните, които биха могли да се разтворят и да направят поразия, другото което накланя везните в полза на опита с промивката е, че масленият филтър е на МАН с двойна вместимост и филтрираща площ спрямо оригинлания, та не вярвам за 5 минути да се затлачи и да отвори клапана.През цялото време на "експеримента" ще има закачен манометър, в случай че филтъра се затлачи или налягането след добавката падне осезаемо.Не ми е зор да го промивам с добавка, но ми се ще пробвам, а така или иначе ще свалям картера за да видя състоянието на смукателя, който е с идиотски малка площ и се затлачва с поглед.Положението в момента е следното, това е от преди 4 години и 10 смени на масло, предполагам че за толкова време маслото трябва да е поизмило леко кочината в главата.
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_3818.jpg
Прегледи:210
Размер:523.3 КБ
ID:6560852

                    Коментар


                    • kalin09
                      kalin09 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Мотора е 1,8Т на Ваг-груп

                    • Asen Kushlev
                      Asen Kushlev коментира
                      Редактиране на коментар
                      Туй кое от всичките 1.8 Т е? Последният ли, 180 к.с.?

                    • Kirilpm
                      Kirilpm коментира
                      Редактиране на коментар
                      Този е 180 с ел дросел, но мисля че имат и по-нов вариант преди да стане ТФСИ, мисля че бяха 163 и 190к.с. последните модификации.Този все пак е от подобрените, откъм масло - събира 3.8л, а първите събират 3.5л масло и по спецификация им дават всичко от 0в30 до 20в50 и от 501.01 нагоре.Накрая след дъжд от жалби се "сещат" да направят последните модели с 4.6 литра масло.

                  • Първоначално публикуван от MoridinBG Преглед на мнение
                    Понеже някой беше писал по-назад, че нямало как да не почернява маслото при дизела:

                    827км след смяна. От тях около 150-180км в гората и на бавни. 4.2l TD директно впръскване, затапен EGR, 430 000км. Събира около 11л.
                    Като го взех веднага го смених (уж съвсем скоро сменено) и изтече черен черен катран. Първа смяна с Motul 8100 X-Cess 5W-30 - скъпо "синтетично" - всъщност хидрокрак. Още на първите няколкостотин километра си стана черно.
                    Запушване на ЕГР-а и следваща смяна на 8500км с Revannol 0W-40 - истинска чиста синтетика. На 500-600км вече беше карамелено потъмняло, но не беше чак черно.

                    Последна смяна преди месец със същия Revannol на 9400км и това е резултата сега почти 900км по-късно - едвам едвам потъмнява.

                    Моят опит (удивително къс - това ми е първа собствена кола) - сочи че нужда от добавки няма, хубавите масла и редовната смяна съвсем бързо постигат нужния резултат.
                    Motul-а с нищо не ти е виновен. На мърляв мотор му трябват няколко смени за да се изчисти. Не че Ravenol-а е лош - тъкмо напротив. Потъмняването при мен е аналогично и с Motul и с Bardahl 5W40. Но след ремонта е каран само с такова и е сменяно на под 10000км.

                    EGR-а не виждам какво отношение може да има към потъмняването. Той влияе на производството на сажди маргинално в положителен смисъл, а не в отрицателен.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • kameno karp 1.8т на ВАГ групата.

                      @Кольо
                      Маслото го карам на 10 000, хем ми е навик от преди да сменям на кръгло число, хем работи в полза на почистването на двигателя.Иначе напълно подкрепям твоята идея, до преди месец два бях точно на този акъл, свалям картера, измивам го с водоструйката заедно със смукателя и газ.Евентуално мислех да сваля и маслената помпа и да проверя за износване, както и да отворя последните лагери.Ама като се отвори дума за тея промивки си мисля тъй и тъй ще свалям картера(неприятно занимание при този двигател), що да не сваля колкото мога мръсотия в него и да си ходи от мотора(абе приказката за дявола и децата)Пък и не ми дава мира, понеже другите двигатели в "автостопанството" изглеждат така.По ред на номерата 560 хиляди и 160 хиляди, нямам снимка на трактора и жипа, но и те светят.
                      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20170929_125500.jpg Прегледи:0 Размер:636.4 КБ ID:6560964

                      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_0915.jpg Прегледи:0 Размер:385.5 КБ ID:6560962






                      П.С. и още един от архива на "180 000"
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_4555.jpg
Прегледи:219
Размер:521.1 КБ
ID:6560969
                      Прикачени файлове
                      Последно редактирано от Kirilpm; 15-02-20, 22:02.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X