Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Миене на двигател отвътре

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

    EGR-а цапа входящ колектор и клапани. Към нещо извън това не се сещам за механизъм, по който би-могъл да действа.
    Малко ли е,
    А след това "саждите" повторно и горивната камера ,а при понижената температура се "лепят" по буталото а част (през ключа) се връщат към картера за нова обиколка.
    Пс.
    Съгласен съм с вторият пост ,
    и аз не съм срещал дизелак с бистро масло, пък дори и след 100-200км. пробег от ремонт ( и тотално почистване) и са ми малко странни някой споделения от колеги... за "чисто" масло, ма да не издребняваме.
    Навременната смяна е решаваща за избягване на "тежки" отлагания по блока,картера и т.н........

    Коментар


    • cecoa1
      cecoa1 коментира
      Редактиране на коментар
      И аз не вярвах, ама след миене на картер и блок, плюс нова маслена помпа, поне 2000км си стоя бистро маслото, вярно без много зорене на мотора.

    • Kirilpm
      Kirilpm коментира
      Редактиране на коментар
      И аз до по-миналата година не вярвах.За пръв път видях такова чудо на Голф 7 1,6тди чисто нов, на 5000 км маслото беше чисто като на кола карана само на газ.Ауспуха до ден днешен не цапа пръстите.

    • petkov_bb
      petkov_bb коментира
      Редактиране на коментар
      Не съм имал виждал още бистро масло при дизелак (вероятно при определени условия на комън рейлите се случва),че те и бензиновите доста сменят цвета. Все пак опита ми е ограничен в тази посока (за разлика от хората на пунктове за смяна на масла).

  • #17
    Ми да те подсетя, в колектора има и маслени пари, които със саждите стават на онази черна и мазна гной, която отива в картера при маслото. Тъй като тя същата заплесква и ДПФ-а, повишава налягането и пак в картера.

    Коментар


    • #18
      Утре ако се сетя ще ти снимам бистро масло на 1000км.

      Колкото до саждите, след клапаните със или без EGR, все са си толкова.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        Замисли се в кои режими работи ЕГР-а и каква част от саждите връща за доизгаряне в двигателя, цапа и то не малко, но бедата не тръгва от него, а по-скоро от прекрасните ни горива.

    • #19
      Аз използвам присадка,около 0,2 литра винаги,на 10000 км сменям масло-преди смяна работи на място двигателя около 10 минути,източвам,изчаквам 1-2 часа,ако има време,и наливам новото масло.Проблемът е,че остава доста от старото масло,може би около 8-10%,и то силно влошава качествата на новото масло.Има и промивни масла,ползвал съм на Приста,доколкото знам,има и на Шел,Лукойл, и други производители-източва се старото,налива се промивното,и работи на място около 10-15 минути.Третият вариант е с добавка,ама изливаш в маслото,и караш 300 км още,преди да смениш масло и филтър.Ползвал съм такава на Лики Моли,не са евтини.Колко точно почистват,не се знае-трябва да се разглоби двигателя за проверкаПроблем е,че са много агресивни към гарнитури,а някои и към гумички на клапаните,може да текне като лейка.Промивката с газ,керосин е също много увреждаща гарнитурите,а и има риск от лошо смазване.Естествено,че е по-добре преди смяна на маслото да почистиш картера,ама е голяма занимавка,не познавам някой,който да го прави при всяка смяна на масло.За всеки по-доброто решение може да е различно-един да е доволен,а друг да си докара допълнителни проблеми

      Коментар


      • siem
        siem коментира
        Редактиране на коментар
        Е и аз нямам намерение да свалям картера при всяка смяна. Просто както казах по горе колата е от скоро при мен и ми се ще поне веднъж да я направя тая профилактика. Иначе и сега при първата смяна го задържа сравнително бистро до около 1000 км.
        Също така пак еднократно почистих ЕГР-а и смукателния колектор.

    • #20
      Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
      Ми да те подсетя, в колектора има и маслени пари, които със саждите стават на онази черна и мазна гной, която отива в картера при маслото. Тъй като тя същата заплесква и ДПФ-а, повишава налягането и пак в картера.
      И като как гняста във входящия колектор ще стигне до DPF-а и до картера, че нещо не се сещам. Да, в колектора и до клапаните става пълно мазало без никакво съмнение, но това нито може да мине през цилиндъра към картера при работещ мотор, нито да излезе към изходящия колектор. Просто изгаря.

      EGR-а няма никакво отношение към количестовото произведени сажди от мотора, освен когато колектора е толкова задръстен че до мотора стига значително по-малко въздух от предвиденото. Единственото му предназначение е да свали NOx емисиите. И реално ги сваля поне 3-4 пъти.

      Няма и никакво отношение към живота на турбото, даже тъкмо обратното - сваля температурата на изгорелите газове. Именно по тоя начин намалява и NOx емисиите.

      Вредното му влияние е именно въпросното запушване на колектора, както и повишеното износване на цилиндрите в следствие на абразивното действие на саждите. И двете не са фактор при нормална експлоатация поне 200000км.

      ПП: Обещаните снимки. Маслото е на между 1000 и 1500км:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20200103_195717.jpg
Прегледи:440
Размер:86.5 КБ
ID:6543069

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20200103_195748.jpg
Прегледи:422
Размер:59.2 КБ
ID:6543070

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20200103_195824.jpg
Прегледи:433
Размер:77.3 КБ
ID:6543071

      Утре сутринта ще снимам пак, като е по-гъсто. Ама и сутрин в първите 2000км е доволно бистро, което заедно с вискозотета 5W40 е достатъчно за да е малко проблематично да се провери нивото.

      На другото ми возило още 100км след смяна хавата няма нищо общо с това.
      Последно редактирано от sparkybg; 03-01-20, 19:53.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Влошава горенето при работа EGR-а, от там повече сажди. Ама без него повече азотни оксиди.

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Не влошава горенето, забавя го и му намалява температурата. И двата ефекта не са отрицателни, а тъкмо обратното. Има изследвания по въпроса - влиянието му върху количеството сажди в най-лошия случай е в рамките на единици, и то в посока намаляване, а не увеличаване. Ето ти само един документ по въпроса - има МНОГО такива, от най-различни източници.

        https://journals.sagepub.com/doi/pdf...680874JER02307

    • #21
      "Влошава горенето при работа EGR-а, от там повече сажди. Ама без него повече азотни оксиди."
      Факт е и друго - поради по-ниската скорост на горенето с ЕГР, празният ход и преходните ржими са по-меки и двигателят по-тих.

      Коментар


      • #22
        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        1. Взимаш евтина пълна синтетика 5W или 0W. Например MANNOL или TOTAL. Сменяш след 1000 километра.
        2. Взимаш евтина пълна синтетика 5W или 0W. Например MANNOL или TOTAL. Сменяш след 2000-3000 километра.
        ...
        Така де, абсолютно съм съгласен с първите ти две точки (без прекалено късият пробег и "евтина") и това и правя, но преди да сложа 0W40 ще го врътна още веднъж с 5W40 100%-ва синтетика, без "синтетик бейсед" и HC-та.

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        ...
        За да ти е чист мотора е важно постоянството, а не единична грижа. Карай с хубаво масло, сменяй го на не повече от година време, и най-много след 2 смени ще имаш чист мотор, който ше си седи чист.
        За хубавото масло и постоянството съм съгласен, което и правя поне от 25г.
        Относно синтетиката, един от плюсовете ѝ за мен е, че не е нужно да се съобразяваш с времето на ползване, а с пробега.

        Всъщност, защо ми е интересна темата ?
        Последният двигател който ползвам мърка, и е повода да купя два тона желязо с доста забележки, та последното нещо което ще разглобявам основно е той.
        Понеже нямам представа с какво е каран преди мен, но съдейки по други следи от употреба, предполагам, че аз му направих сефтето със синтетиките, продължавам да се интересувам от нещо работещо за по-агресивно изплакване м/у смените на маслото, което няма да разкапе къде що има уплътнение, гарнитура или семеринг.
        Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 03-01-20, 21:32.
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • #23
          И я го бих наслагал на ЕГР
          Он ги бил фръгал емисиите от тиа умреляци моторе
          Аре пак
          Откъде ги зима бре
          Ей темата беше за промивка през мазителната система а не как си караме старите дизелови ръняци
          Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

          Коментар


          • #24
            Първоначално публикуван от jeko47 Преглед на мнение
            И я го бих наслагал на ЕГР
            Он ги бил фръгал емисиите от тиа умреляци моторе
            Аре пак
            Откъде ги зима бре
            Ей темата беше за промивка през мазителната система а не как си караме старите дизелови ръняци
            Ааах, Миленеее !

            ... и утре като се видим да си свеж като пресна репичка !
            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

            Коментар


            • #25
              Чета и мисля,какво казвате на честа смяна на маслото,на нова кола,маслото мисля че беше Мобил го дават на 20 к.смяна,така го сменям и аз ,даже като забравя отива и на 23-25 к.

              Слагам немски Кастрол на всички коли,и под 20 к.км не мисля да го сменям ,за пълна синтетика говоря.На дизелите 15 к.но и там като забравя,често надхвърля 20 к.смяната на маслото.
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • #26
                Аз също карам само със синтетика, при това съм с 10л масло в атмосферен дизел, като ако се сменява под 20К е все едно да хвърляш нахапана ябълка.
                Дали ще го смениш на 20 или на 23-25, няма никакво значение, като ако караш на извънградско не е нужно да се притесняваш и за 30К.
                Това разбира се е за лонг-лайф маслата.
                Тези които са за по-напънати мотори обикновено са за 10К дори да са последен вик на технологиите.
                Важното е да се слагат читави 100% синтетични масла (щото на опаковките пише какво ли не, а съдържанието се разминава с описанието) за да не го мислиш въобще.
                Ако двигателят се обслужва по този начин, вътре ще е като нов.
                Проблем има като в моят случай, когато в дърт кошник са наливани незнайни неща, та за това е добре м/у смените да се чистят лайната които са се отложили във времето.
                ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                Коментар


                • #27
                  Аз като прозд да питам-на дъртото аЛди като му е слагано само чисто минерално, а не супер-дупер 100% фул пул синтхетик-защо и до ден днешен не ми се налага да доливам масло от смяна до смяна, и зимата пали почти по същия начин като през лятото
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • petkov_bb
                    petkov_bb коментира
                    Редактиране на коментар
                    Защото е дърто аЛди и ако го разнежиш със "супер-дупер" може да "настине"!!!!

                  • cecoa1
                    cecoa1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Аз същото Ауди, го карах още откакто го купих с пълна синтетика на Лики Моли 5W40. После без да се усетя минах на такова по синтетична технология, което пак не беше лошо. И двете бяха над 100лв за 5л. Ами нищо не му станА, и до сега го кара сестра ми, а пробега наближава половин милион. Е, вече е на Фукс(пак нещо HC) за десетина лева на литър, но още е безотказно.
                    За тия трябва да гледаш маслото да покрива нормата по фолксваген 505.00 като минимум. Иначе може и по-новите 505.01 и 507.00, те покриват и старата.

                  • Kirilpm
                    Kirilpm коментира
                    Редактиране на коментар
                    Със същото алди като твоето имам 560 хиляди километра само с 10w40 "полусинтетика" на фукс.Без никакви проблеми, напук на мненията на доста форумни капацетете от ауди форума и от този.До колкото ми е известно колата и до ден днешен се движи, но вече не знам километрите.Едва ли твоята е карана с чисто минерално, защото те са предимно от 15в40 нататък, въпреки че в ELSA му дават да върви и с такова, че дори и с 20в40 и 20в50.

                • #28
                  Никой не казва, че е лошо да караш с минерално масло дъртанян, за новите не става защото не покрива стандартите.
                  Мой личен избор е да се възползвам от технологичният напредък в това отноотношение.
                  ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                  Коментар


                  • #29
                    Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
                    Аз също карам само със синтетика, при това съм с 10л масло в атмосферен дизел, като ако се сменява под 20К е все едно да хвърляш нахапана ябълка.
                    Дали ще го смениш на 20 или на 23-25, няма никакво значение, като ако караш на извънградско не е нужно да се притесняваш и за 30К.
                    Това разбира се е за лонг-лайф маслата.
                    Тези които са за по-напънати мотори обикновено са за 10К дори да са последен вик на технологиите.
                    .
                    Колко по напънати? На 30 хиляди километра дават смяна и Фолксваген и Шкода. Това караме сега в семейството. Най-дъртия е Пасат от 2012 на 280 хил., маслото винаги е сменявано на 30 хил. километра. 170 коня от 2 литра дизел. Другите са 150 коня и 190 коня от същия двигател. Маслото потъмнява за няколко стотин километра.
                    יעבור
                    «И това ще мине»

                    Коментар


                    • #30
                      Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
                      Чета и мисля,какво казвате на честа смяна на маслото,на нова кола,маслото мисля че беше Мобил го дават на 20 к.смяна,така го сменям и аз ,даже като забравя отива и на 23-25 к.

                      Слагам немски Кастрол на всички коли,и под 20 к.км не мисля да го сменям ,за пълна синтетика говоря.На дизелите 15 к.но и там като забравя,често надхвърля 20 к.смяната на маслото.
                      Моята кола в Петък чукна 200 х.км.(истински, не "Горублянски"). Досега масло е сменяно на 30 х.км. от нова, има си сервизна история - пак не е "Горублянска". Интервал за смяна дават две години или 30 х.км. Няма ограничение в пробега за гаранцията, която е 5 години и все още валидна. Предстои смяна на ангренажен ремък, приятел продаващ авточасти твърди, че нямало такъв ремък да се сменя на 200 х.км. Мисля да му пратя моя като го сменя. Та производителя си е направил сметката, че на такива интервали двигателя е ОК, дори няма ограничение в пробега за гаранцията. А за 5 години пробега може да е много сериозен. Навремето имах Вектра А, карах я с минерално, после 124-ката с полусинтетика, сега карам със супер-дупер синтетика. Всяка техника според времето си. Не пречи на дърта да сложиш скъпо масло, щом те влече. Ма с тия интервали на 5-7 х.км. смяна на масло ми идва в повече на 15 годишни коли. Той италианеца преди теб го е сменил 2 пъти за 200 х.км., сега глезотии.
                      Ford Maverick II 2.3 XLT
                      Ford Mondeo MK5

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X