Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Миене на двигател отвътре

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    Писал съм го и друг път, но пак:
    Астра'91 1,4 моно, на газ.
    Отначало като я взех и слагах хубаво масло, но понеже си беше маслояд(запечени сегменти на 2 цилиндър най-вероятно)след две тси смени започнах само да доливам.
    Отначало пак с някакви що-годе сносни масла, но после, като прецених, че тази кола живее последните си години при мен, и няма за кога да пазя двигателя-започнах да наливам М10Д. С идеята-докъдето изкара, после на моргата, и следващата тенекия.
    Обаче нали Опел-не ръждясаха само стъклата, едно кърпене, второ, и за трето не изкара-скъсаха се захватите на задния мост.
    И реших, че това и е на тази кола.
    Отиде на моргата с мотор мъркащ като бъхляв котак. Въпреки презряното М10Д, сипвано в продължение на 4-5 години.
    Не съм отварял двигател за да видя какво е било вътре.

    Но пък стария трактор не е виждал нищо друго освен М10Д, а е сериозно натоварен, Имало е моменти в които по цял ден от комина му излиза черен дим. Не много, но постоянно. Смятайте в какъв режим работи двигателя, и това 10-20 дни поред. И като отворя двигателя-има си черен налеп който много цапа, но нищо особено. Дебелина по капака на клапаните 3-5 мм, даже са много. По коритото на картера-прокараш пръст и отдолу лъсва тенекията.
    Масло не съм сменял на този тряктор, освен в случаите когато изтече, та трябва да се нашълни ново, или когато съм го разглобявал напълно, поради разни причини. За 10 години служба при мен-три смени.

    Та се чудя как е възможно такова чудо като на снимката, при това на не натоварен двигател. Колкото и да не е сменяно маслото...
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • Kirilpm
      Kirilpm коментира
      Редактиране на коментар
      Има една подробност че на нашите стари дараци двигателите не са натоварени, ако ще да работят и под голям товар.За твоя не знам колко е, но моя събира точно 15 кила масло, като говорим за атмосферен дизел с литрова мощност под 20кс/литър, с охлаждане на маслото взето много на сериозно и също толкова сериозно водно охлаждане.Обороти не виждат над 2000(за това не споря понеже никога не съм имал работещ часовник и всичко е по слух), температурата при мен никога не е подминавала 60-70 градуса, дори в най-големите летни жеги при пълно натоварване.Та за това вървят с всичко, същото важи и за много други стари двигатели.
      Тези твърдите наслоявания няма откъде да дойдат, защото развие ли този двигател температура, за да ги отдели от маслото, те чакат много по-големи проблеми,а температурата няма да е висока за толкова дълго време, че да се наслоят в забележимо количество.
      Сегашната ми кола работи съвсем нормално при 100-102 градуса на водата с напълно изправна охладителна система, маслото при сериозно натоварване кратковременно достига 110-120 градуса, съответно си иска масло, което да издържа на тези условия,само че вече отиваме на над 100кс от литър, а всяко нещо си има цена.

  • #92
    Всъщност, ето една снимка на моят мотор от 03.03.2019, когато си сменях О-пръстена м/у ГНП-то и него.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_875214.jpg
Прегледи:600
Размер:401.2 КБ
ID:6547096

    Вижда се веригата и кожуха на разпределителният вал. Относително чисти са, но винаги може и по-добре !
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

    Коментар


    • #93
      Не виждам какво повече искаш. Супер състояние, откъм мръсотия де. Това ако го напръскаш с обезмаслител и му теглиш една струйка-ще светне. Просто маслото си дава цвета.
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • Джоу (x3mrjoe)
        Джоу (x3mrjoe) коментира
        Редактиране на коментар
        Снимката е от смяната на О-пръстена от който се вижда олятото под ГНП-то, което отдавна е оправено. Имах предвид това което се вижда под капака на клапаните и веригата, че нямам друга снимка, а и това ми беше единственото отхлупване откакто е при мен.
        Абе иска ми се вътре да е като всмукателните колектори, амаа ...

      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        В твоя случай върни се няколко страници назад и прочети съветите на Кольо.Няма смисъл да си усложняваш живота .

    • #94
      Виждал съм като тоя двг дето е качил.Спарки и то на Гега и то редовно ,маслото едвам изтичаше ,понякога .Смяна на макс топъл мотор за промивки и дума не се даваше от клиента ,така си го караше !При бензина се отлагат нагари при кофти реглаж на клапани или липса на такъв с години!
      Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

      Коментар


      • #95
        Нов бисер "При бензина се отлагат нагари при кофти реглаж на клапани или липса на такъв с години!"
        Човече ,някой трябва да ти събере бисерите на едно място ,ще стане незабравима тема!
        Калин Владов,09РСПБЗН

        Коментар


        • #96
          Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
          Нов бисер "При бензина се отлагат нагари при кофти реглаж на клапани или липса на такъв с години!"
          Човече ,някой трябва да ти събере бисерите на едно място ,ще стане незабравима тема!
          Човека е ремонтирал воден боксер на костенурка , та явно ги разбира нещата с клапани , реглажи и отлагания.
          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

          Коментар


          • Kirilpm
            Kirilpm коментира
            Редактиране на коментар
            Не могат да му се отрекат и заслугите в тунинга.Питах го как се изменя ъгъла на впръскване на лада, но явно е засекретено, още нямам отговор

            "Дълги години бях ЖигулоЛададжия и проблема си е от тогава.Всичките дето съм карал.,вървяха перфектно с пипнати карбуратори ,центровки,една имах и с електронно запалване и все си греят отдолу.Имах и бегачка с пилена глава,отворени легла на клапаните ,с друг ъгъл на впръскване,ауспух -тръба по голяма след двуцевката и само със задно ,но резонаторно гърне."

        • #97
          Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
          ...Дебелина по капака на клапаните 3-5 мм, даже са много.
          Коле, това ако за трактор или дърт камионски двигател е нищо, за малко по-модерен двигател поне по моите критерии е МНОГО.

          Не му пречи, щото маслото не го мие, и щото мотора си е правен за такова масло. Интересното става като след такива баслоявани му налееш масло, дето мие.

          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • Kirilpm
            Kirilpm коментира
            Редактиране на коментар
            Всяко масло мие, кое повече, кое по-малко, а на ЮМЗ-то ич не му е, че ще се размият утайките, те са меки, нито ще му запушат повдигачите,нито ще повредят турбината, нито главата с променлив ъгъл.Филтъра там е центробежен и събира много, ама наистина много.Преди време ми се смяхте в една тема как съм наливал маслото с нафта в хидравликата, но в тези машини и до ден днешен хората си наливат старото масло от колата и в двигателя и в хидравликата без трагични последствия.

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Имали сме собствено ЮМЗ от чисто ново. Тия факти са ми добре известни.

        • #98
          Е точно това, поне според мен, е идеята за вкарване на нещо по-агресивно по време на смяната на маслото, за да не се набие във филтъра изведнъж всичко отложено по двигателя когато новото, и с по-добри миялни качества, масло почне да работи и да ги показва.
          ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

          Коментар


          • #99
            Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
            Е точно това, поне според мен, е идеята за вкарване на нещо по-агресивно по време на смяната на маслото, за да не се набие във филтъра изведнъж всичко отложено по двигателя когато новото, и с по-добри миялни качества, масло почне да работи и да ги показва.
            Не е голям разход,на половината пробег на маслото да се смени само филтъра . И този "номер" съм прилагал на лични автомобили .

            Коментар


            • Джоу (x3mrjoe)
              Джоу (x3mrjoe) коментира
              Редактиране на коментар
              Никакъв даже. С 0W40, и 10л обем, няма сила която да ме накара да го сменям под 20, като точно това си мислех, че на 10-15 не е лошо да се смени един филтър, като може би ще се отвори място за към литър доливане, което освежаване пък е полезно, както пишеше в едни архаични книги.

          • Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
            Е точно това, поне според мен, е идеята за вкарване на нещо по-агресивно по време на смяната на маслото, за да не се набие във филтъра изведнъж всичко отложено по двигателя когато новото, и с по-добри миялни качества, масло почне да работи и да ги показва.
            А ако тия нагари почнат да се къртят, образно казано на плочки, няма ли вероятност да запушат магистралите по пътя си към картера?
            Аз на моята печка и правих промивка с добавка на PSA при първата смяна на маслот. След около 3000 км пак смених маслото. След още около 3000 км свалях картера заради счупена щека. Картера и всичко което се виждаше отдолу лъщеше като ново. Ама това не го отдавам на промивката. Явно колата си е била поддържана. Внос от Франция е.
            Последно редактирано от kameno karp; 13-01-20, 12:26.
            Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

            Коментар


            • Първоначално публикуван от kameno karp Преглед на мнение

              А ако тия нагари почнат да се къртят, образно казано на плочки, няма ли вероятност да запушат магистралите по пътя си към картера?
              Аз на моята печка и правих промивка с добавка на PSA при първата смяна на маслот. След около 3000 км пак смених маслото. След още около 3000 км свалях картера заради счупена щека. Картера и всичко което се виждаше отдолу лъщеше като ново. Ама това не го отдавам на промивката. Явно колата си е била поддържана. Внос от Франция е.
              Ако си караш колата отдавна е ясно. Темата по-скоро е ако си взел нещо което не знаеш как точно е обслужвано, та докато го вкараш в кондиция да се изплакне м/у първите две-три смени. После ако си поддържаш колата е ясно, че няма да има проблем.
              Ако ти е през оная работа, то и тази тема не те интересува.
              ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

              Коментар


              • Тъй де. И аз за това направих промивка след като я купих. От тук нататък е ясно. Хубаво масло и спазване на междусменните интервали.
                Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                Коментар


                • Разкажи малко повече за добавката на PSA, че аз съм склонен да опитам.

                  Коментар


                  • Няма нищо за разказване. Наляха я в двигатела(преди да източат маслото), поработи 10-15 мин и след това източване и наливане на новото.Колата ми е Ситроен и бях в Автомотор Бургас.
                    Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                    Коментар


                    • Е марка някаква няма ли си Total? Elf?, нещо да пишеше на шишенцето не вярвам да са я сипали от бутилка минерална вода.Питам защото аз съм доволен от маслата на френските производители, имат отлично съотношение цена/качество.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X