Писал съм го и друг път, но пак:
Астра'91 1,4 моно, на газ.
Отначало като я взех и слагах хубаво масло, но понеже си беше маслояд(запечени сегменти на 2 цилиндър най-вероятно)след две тси смени започнах само да доливам.
Отначало пак с някакви що-годе сносни масла, но после, като прецених, че тази кола живее последните си години при мен, и няма за кога да пазя двигателя-започнах да наливам М10Д. С идеята-докъдето изкара, после на моргата, и следващата тенекия.
Обаче нали Опел-не ръждясаха само стъклата, едно кърпене, второ, и за трето не изкара-скъсаха се захватите на задния мост.
И реших, че това и е на тази кола.
Отиде на моргата с мотор мъркащ като бъхляв котак. Въпреки презряното М10Д, сипвано в продължение на 4-5 години.
Не съм отварял двигател за да видя какво е било вътре.
Но пък стария трактор не е виждал нищо друго освен М10Д, а е сериозно натоварен, Имало е моменти в които по цял ден от комина му излиза черен дим. Не много, но постоянно. Смятайте в какъв режим работи двигателя, и това 10-20 дни поред. И като отворя двигателя-има си черен налеп който много цапа, но нищо особено. Дебелина по капака на клапаните 3-5 мм, даже са много. По коритото на картера-прокараш пръст и отдолу лъсва тенекията.
Масло не съм сменял на този тряктор, освен в случаите когато изтече, та трябва да се нашълни ново, или когато съм го разглобявал напълно, поради разни причини. За 10 години служба при мен-три смени.
Та се чудя как е възможно такова чудо като на снимката, при това на не натоварен двигател. Колкото и да не е сменяно маслото...
Астра'91 1,4 моно, на газ.
Отначало като я взех и слагах хубаво масло, но понеже си беше маслояд(запечени сегменти на 2 цилиндър най-вероятно)след две тси смени започнах само да доливам.
Отначало пак с някакви що-годе сносни масла, но после, като прецених, че тази кола живее последните си години при мен, и няма за кога да пазя двигателя-започнах да наливам М10Д. С идеята-докъдето изкара, после на моргата, и следващата тенекия.
Обаче нали Опел-не ръждясаха само стъклата, едно кърпене, второ, и за трето не изкара-скъсаха се захватите на задния мост.
И реших, че това и е на тази кола.
Отиде на моргата с мотор мъркащ като бъхляв котак. Въпреки презряното М10Д, сипвано в продължение на 4-5 години.
Не съм отварял двигател за да видя какво е било вътре.
Но пък стария трактор не е виждал нищо друго освен М10Д, а е сериозно натоварен, Имало е моменти в които по цял ден от комина му излиза черен дим. Не много, но постоянно. Смятайте в какъв режим работи двигателя, и това 10-20 дни поред. И като отворя двигателя-има си черен налеп който много цапа, но нищо особено. Дебелина по капака на клапаните 3-5 мм, даже са много. По коритото на картера-прокараш пръст и отдолу лъсва тенекията.
Масло не съм сменял на този тряктор, освен в случаите когато изтече, та трябва да се нашълни ново, или когато съм го разглобявал напълно, поради разни причини. За 10 години служба при мен-три смени.
Та се чудя как е възможно такова чудо като на снимката, при това на не натоварен двигател. Колкото и да не е сменяно маслото...
Коментар