Аз не съм го решил. Така казват хората който имат повече опит. Отдолу можеш да видиш от текста причините за това.
Normally-aspirated (N/A) engines will realize only a modest gain in power by the use of LPG gas. Displacing 1% of the intake air with LPG will result in a small power increase, perhaps 5-8%. Nearly no increase in power will be noted at full throttle, assuming that your injection pump is correctly adjusted already. Attempting to provide more gas to the engine will not increase performance, and will in fact lead to a condition not unlike pre-ignition in a gasoline engine. This has been attributed to excessive peak pressure inside the combustion chamber, and may have a lot to do with the fact that most N/A engines are also IDI (Indirect Injection), which means that the diesel fuel is not injected directly into the combustion cylinder, but instead enters a "swirl chamber" where ignition takes place. The flame front then shoots out of the swirl chamber into the combustion chamber, where it combines with the air (and LPG) to force the piston down in a power stroke. Apparently, these engines have a problem in that the flame front exiting the swirl chamber ignites the LPG/air mixture, all of which burns instantly instead of in a metered, controlled manner as it would during the normal diesel injection window
Ако не знаеш англиийски, накратко казано фронта на горене на IDI играе важна роля при тези двигатели и той е различен при инжектиране на дизеловото гориво и при използване на пропан(метан). Газовата фракция винаги изгаря по-бързо от факела на дюзата. Получава се резултат "чукане на аванса" ако ме разбираш какво ти казвам ама в доста по тежка степен, което може да повреди двигателя разбира се. Нещо което май пропуснах миналия път. Ако двигателя е с турбо резултата е изключетелно впечатляващ(имам предвид мощност и пъргавина), докато при обикновенния дизел резултата е относително по-слаб. Но при всички случаи резултатата е положителен и за екологията и за джоба и за начина на каране. Поздрави
Моята конверсия ми излезна около 50-70лв. Напълно прилично според мен. Използвам най-обикновенна 4л бутилка, която не ми пречи и мога да я махна във всеки момент. Ей щях да забравя - този метод е само за дизели с DI. Не е приложим за Indirect injection двигатели. Това е за сега. Поздрави! пробвал съм на голф 2 дизел да му помогна с пропан бутан но установих че ако няма интер кулер газта влиза само в един цилиндър и работата е направо безумна с интеркулера работата се подобрява чувствително но нее добре за това ми е интересно да споделиш как вкарваш газта в мотора ползваш ли изпарител и т.н. аз просто бях поставил от туристическата бутилка едно мъркуче в смукателния колектор
На Волво 760 турбодизел ( с двигател от LT) бяха постъпили по съответния начин - бяха сложили дроселова клапа (не знам от какво), изпарител, плочка и всичко останало...Жилото на газта ръководи дроселовата камера, докато помпата на дизела е разкачена от привода на газта и чука само празен ход.
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
На Волво 760 турбодизел ( с двигател от LT) бяха постъпили по съответния начин - бяха сложили дроселова клапа (не знам от какво), изпарител, плочка и всичко останало...Жилото на газта ръководи дроселовата камера, докато помпата на дизела е разкачена от привода на газта и чука само празен ход.
то лошо няма ама как върви тази кола докато стигне нормална температура на водата за да не замръзне изпарителя
Абсолютно вярно, а и не е препоръчително да се пуска газ докато двигателя не е загрял, освен това, би ми било интересно при такова техническо решение, като свърши газта какво става( предполагам се вдига капака и започва прехвърляне на жилата - дано да не вали в такъв момент ). Определено не се прави така, поне от това което имам като инфо. Освен това изпарител се слага само на големи двигатели където консумацията на газ е относително голяма и ако няма изпарител, газта в бутилката спира да се изпарява в един момент понеже температурата и пада до към -40 и резултата е че карате само на дизел. При двигатели до 2,5л е достатъчно да използвате редуцил вентил за обикновенна домашна бутилка(ако ползвате такава, ако бутилката е автомобилна, изпарителя е добро техническо решение но по-сложно). Вместо допълнителна дроселова клапа се поставя магнет вентил, върши почти същата работа. Недостатък - в момента на отварянето на вентила се получва дръпване(особенно на 1-ва) като при ускоряване със самолет(е не чак толкова, но е подобно). От там нататък карането си е като при нормално каране. Ефекта е невероятен особенно при изпреварване(в тоя момент активно работи и турбината). Имаш чувството че караш бензинова лека кола. Не ви трябват никакви common raili и чип тунинги. Това са много пари за нещо което при наши условия няма кой знае какъв ефект а носи несъизмерими проблеми и разходи за поддръжка и най вече консумативи. Докато вкарването на газ в дизелов двигател има многократно по-добър ефект върху цялата с-ма човек-шофиране-двигател-автомобил. Отнасно интеркулера: не виждам връзка с работата на един цилиндър. Причината за последното е съгласно моя опит с моя двигател: при двигатели с електронни помпи регулирането на оборотите на празен ход става с по електронен път чрез следене на оборотите. При подаване на пропан или метан двигателя реагира като качва оборотите, да ама помпата като не е натиснат педала реагира веднага и започва да редуцира подаването на нафтата за да вкара двигателя в оборотите на празен ход. (ЕCU - то си няма на идея че подавате пропан нарочно). Като резултат ЕCU - то толкова намалява нафтата че притока и почти спира и двигателя започва да прекъсва. Затова подаването на газ трябва да Започва и да Спира на 50-100 обората над номиналните обороти, само тогава ECU-то не саморегулира оборотите и не ограничава подаването на нафта и двигателя работи равномерно без да прекъсва. Дано да е станало ясно след толкова словоизлияния. Ако не казвайте, и пак да се запрятам.
Това с LPG е много интересно. На практика ако имаш интеркулер, няма никакъв смисъл от изпарител. (Първо се подгрява газта, после се охлажда).
Така че дирктното добавяне на LPG към сместа би следвало да улесни работата на кулера (студената газ допълнително понижава темп. на кашата).
Остава въпроса за контролирането на количеството газ спрямо дизела (съотношение).
Е... си, това изглежда много яко.
Ако и някой може да го приложиии...
Тука има бая специалисти, хайде малко помощ...
Дроселовата клапа, и изпарителя са за промяна на съотношението...иначе подаваш константно - това е абсурд... А за замръзването на изпарителя - абе я не ме разсмивайте, миналата година палех Вранглера на -18 на газ - никакви проблеми...Замръзва само ако тръгнеш веднага да го ръчкаш и дебита на газ стане прекалено голям... Иначе изчакваш 2-3 минути докато отлепи стрелката и си караш без проблеми... Аз Гранда сега в най-лютите студове не съм го глезил - отлепи ли стрелката - стъпвам на газта...и не си и помисля да замръзне, а потока дето минава не е от малките
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Quadra, ти дизел знаш ли как работи, и за ква дроселова клапа може да стане дума при дизела, след като горивото ти се подава директно в цилиндъра а не се смесва с входящия въздух. В някои от наскоро произведените дизели(моя е точно такъв и има монтирана голяма клапа като успоредно на нея има отвор Ф30мм, през който свободно си минава входящия въздух. Ще попитащ, сигурно каква е идеята. Ами хората на изток са правили опити и са доказали че при ограничаване на притока на въздух при ниски обороти намаляват драстично NO. Та тва е причината, но дизела си работи по същия начин и биз клапа. Определено ще те черпя ако намериш краз, камаз, беларус, MAN, Мерцедес, или какъвто и да е дизел от преди 10 тина години на който да има дроселова клапа. Толкоз по въпроса с дроселовата клапа при дизелите. Относно пропан бутана и температурите. Всяка течност при определена температура минава в газ. При пропан кипи и се изпарява при −42.2°C. Под тази температура този процес спира. Та идеята е, че при палене на колата до към -20 наистина няма да имаш проблем, особенно ако си забравил да превключиш на бензин, но интересно ми е да споделиш колко далече си стигнал така, защото, изпарителя доста бързо достига критичната температура на изпаряване, и от там нататък от изпарителя започва да ТЕЧЕ течен пропан бутан директно в двигателя и..... естествено колата почва да се дави и.... що ли ти обяснявам, ти би трябвало да знаеш след като караш на газ. Аз имам 10 г. опит с пропан и бензин, и също съм палел на газ като забравя но паля и веднага превключвам на бензин иначе максимум 1 минута и след това проблем. Май много избягахме от идеята за дизела и газта. ТУК НЕ СТАВА ВЪПРОС ЗА ГАЗ В БЕНЗИНОВИ ДВИГАТЕЛИ. ВЪПРОСА БЕШЕ ЗА ГАЗ В ДИЗЕЛОВИ ДВИГАТЕЛИ. И тъй като при дизела на всеки такт влиза почти едно и също количество въздух независимо от оборотите(естествено идеални с-ми няма), и единственото нещо което се изменя е количеството подавано гориво(нафта), та добавяйки 4-10-20-40% пропан във входящия въздух намаляваш със съответното количество дизеловото гориво, затова не ти е необходимо да слагаш клапа, това най-вероятно ще спре дизела, защото има няколко неща които дизела не обича: недостатъчно въздух(ниска компресия), студен въздух и студена нафта. Така че оставям извода на Вас за клапата. При мен електромагнитния клапан си върши, чудесна работа.
Относно количеството газ. МНОГО е ВАЖНО газта да не е над 40% от общото количество гориво което се подава. Причината е че над това съотношение газта се самовъзпламенява и резултатът е доста неприятно чукане на двигателя което може да го изкара от строя. Затова внимателно трябва да се подходи и да се внимава това да не се случва при настройката на двигателя. След това един път настроен караш до като се износи двигателя без да правиш каквито и да са други настройки. При бензиновите двигатели, с течение на времето се запушва въздушния филтър променя се съотношението газ въздух, работата особенно на празен ход става нестабилна. Ако не разбираш и не можеш да си направиш регулеровката тичаш по сервиз с башмайстори и т.н. и т.н. Количеството газ което може да се подава трябва да се калкулира по формула, ама аз предпочитам практическия начин т.е. газта която излиза от редуцил вентила на бутилката е с налягане около 0,2-0,5 bar. Та газта от бутилката се пуска през маркуч минава през ел. магн. клапан, като веднага след клапана се поставя дюза с големина на отвора примерно 1 мм. След дюзата газта се подава с маркуч директно преди турбокомпресора. От там пътя до двигателя е ясен. Правите проба и ако вс. е ОК може да увеличите отвора примерно с няколко десети от милиметъра. И така докато забележите че подаването на газ е увеличило с 200-300 оборта/мин скоростта на въртене на коляновия вал. Аз лично не препоръчвам да се пуска повече газ, защото резултата го описах по-горе. Някъде по-нагоре писах че пропана подобрява изгарянето на нафтата и ефекта най-вече идва от това. С моя 3л. TDI двигател съм засичал разход от 5,4 л. нафта и около 2л. газ на 100км през есента, като вървежа няма нищо общо с карането само на нафта.
Ако някой иска по-подробно: http://www.mrsharkey.com/lpg.htm
АБВ-то на ДВГ не е необходимо да го цитираш тук, аз ти казвам как нещата бяха решени при колата на един мой приятел - апропо преподавател по ДВГ. Що се касае до замръзването на изпарителя - чети внимателно - палиш и оставяш колата да работи на празен ход - не замръзва! (поне Ловато Мажор и Супермажор). Ако подкараш обаче наистина замръзва, адиабатното изпаряване наистина идва в повече, но ако оставиш колата да поработи 2-3 минути явно че загрява по-бързо отколкото измръзва изпарителя. Та, дизела на газ-нафта си работеше много добре именно с куплирана дроселова клапа и всичко останало като на бензинов автомобил. Та тя е почти затворена (като изключим байпаса за празния ход) когато оборотите са ниски и въздуха е достатъчен, а при подаване на газ си се отваря...така че споко, много добре и равно си работи дизела, няма го това дръпване при отварянето на магнетвинтила и давам гаранция че е и по-икономично като разход - просто си смуче колкото му трябва винаги, а неколкото си му пуснал константно. И най-смешното нещо "коато му свърши газта започва едно прекачане на жила"...
Без коментар...защо всеки гледа като намалее горивото в резервоара да си долее още преди колата да е спряла, само ти трябва да издърпаш всичко до дупка...Просто като ти светне червената лампичка (не ме апострофирай със светодиод, знам) за резервата отиваш и пълниш... По твоята логика караш докато свърши нафтата и после започва едно закачане на въжета...и ако е дъжд...
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Статията е страхотна, а и никъде не се споменава за изпарител.
Според автора "големия" смисъл от употребата на LPG с дизел е когато имаш турбо чарджър. До 40% увеличаване на мощността; също така пише за намиране на границата, която ще задоволи достатъчно дълъг живот на двигателя спрямо % на използван LPG (съответно реализирана икономия и увеличена мощност).
Има и хубава схема за защита на системата от опасно/ненужно вкарване на газ при 19-20 случая на "невъзможна" употреба на автомобила
За едно нещо обаче съм сигурен - в БГ няма да намеря доставчик на такива уредби (В смисъл КАЧЕСТВЕН)
Quadra, съгласен съм с теб, може пък като съм бързал наистина нещо да не съм разбрал. Определено пиша във форума между работатата, така че сори. А за газовите уредби, аз бях с русенска, и да ти кажа не си ли подгреех колата до към +30 град. си замръзваше и тва е. относно дроселовата клапа ми е интересно след като е имало и байпас как е ставало подаването на газ. Защото за за бензиновите е ясно отваряш клапата-минава, притваряш намалява притока. Как твоя приятел е направил плочката преди или след клапата. Щото с байпас нещо не мога да си обясня как спира притока на газ особенно при празен ход. При натиснат педал ясно ама при празен ход! Ако мога да изразя мнение не е ли по добре да се регулира газта чрез регулируем иглен клапан, щото с изпарител и дроселова клапа, доста се усложняват работите. С иглен клапан притока на газ може да се регулира от 0 до 100% независимо то оборотите и от режима на работа на двигателя. Докато на дизела дроселовата клапа с плочка... просто не знам. идеята ми е ясна ама нещо ме притеснява в изпълнението.
Windcrawler, не ти трябва да купуваш готова уредба защото ще ти съдерат кожата. Ако искаш да не занимаваме другите дай някъв еmail за да ти пратя инфо за това какво и как съм ползвал за да си направя сам(ей обичам го тва "направи си сам") подаването на газ. Общо взето е за няколко часа работа и 50-70лв мах. Виждал съм подобни комерсиални продукти за 350 паунда без бутилката. Принципа обаче е същия. Ако пък искаш ела и ще ти покажа на место. Поздрави
Коментар