Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Метан! /на дизелов джип/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Метан! /на дизелов джип/

    Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
    Потокът въздух не трябва да бие в дупките.
    Това означава,че отворите трябва да сочат нагоре и надолу/т.е. напречно на въздушната струя/....

    Венци В написа:
    Пусни снимки за да се види какво правиш,да има визуална представа.
    Снимки нямам,но мога да направя.Най-просто обяснено подавам метана във въздуховода преди турбината ,като това става с вкарана напречно на въздуховода тръбичка,на която има разпробити отвори срещуположно разположени.Питането е...как трябва да са ориентирани спрямо въздушната струя за максимален ефект.Схемата малко се усложнява и от това,че мястото на подвързване на метана е на чупка ,а не на права част....
    Това е простичко обяснено.
    Поздрави!
    NISSAN FOREVER
    -----------------------------------------------------------------------------
    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

    Коментар


    • От: Метан! /на дизелов джип/

      Според мен трябва да го вкараш след ежера.Изпитано!
      Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
      АСК Ален Мак

      Коментар


      • От: Метан! /на дизелов джип/

        Какво е "ежер"?
        За да стане добре трябват доста познания и практически занимания, а никой дотук не разполага с добра комбинация от двете.
        Днес се зачетох по темата, ето малко връзки
        http://www.rasoenterprises.com/index...l-fuel?start=3
        http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=7832
        http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=197876

        http://autoparts.rasoenterprises.com/product_info.php?products_id=126

        Малко сведения от практиката - смесител са правили от 10 мм тръбичка, вкарана до средата на потока. Това беше за 150 к.с. двигател или нещо такова.
        Последно редактирано от lodkar; 27-05-12, 22:42.

        Коментар


        • От: Метан! /на дизелов джип/

          Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
          Какво е "ежер"?
          За да стане добре трябват доста познания и практически занимания, а никой дотук не разполага с добра комбинация от двете.
          Днес се зачетох по темата, ето малко връзки
          http://www.rasoenterprises.com/index...l-fuel?start=3
          http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=7832
          http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=197876

          http://autoparts.rasoenterprises.com/product_info.php?products_id=126

          Малко сведения от практиката - смесител са правили от 10 мм тръбичка, вкарана до средата на потока. Това беше за 150 к.с. двигател или нещо такова.
          При мен тръбичката е с вътрешно Ф 11мм./чак и аз не знам откъде я изкопах такава/ и отвори с дебелина около ф3мм срещуположно разположени като на едната страна станаха 6отвора,а на другата се изтървах нещо с броенето и станаха 7отвора/смятам,че това едва ли е от някакво особено значение/.
          Завъртях отворите на тръбичката напречно на потока и джипа подобри осезателно вървенето/първоначално отворите бяха ориентирани по посока на струята и явно тя блъскайки се в задния ред не допускаше от там да минава метан/.
          Направих и едно хубаво засичане на дълъг път,коригирайки метана надолу до оптималния вариант.Мисля че даде добър разход.
          1. Дизел 7.5л.
          2. Метан -2кг. на 100км./това обаче е среден разход на метана/.
          Самото засичане.
          След първите 50км. спряхме и погледнах манометъра.Беше паднал наполовина от пълен/от 230атм. на 120атм./Това ме притесни,че всъщност метана няма да ми стига до никъде и намалих с четвърт оборот притока.Така минах още 50км./разлика във вървенето не се усещаше някаква/.Вторите 50км. карах и на климатик!
          Погледнах го отново...този път беше паднал по-малко/от 120атм. на 80атм.,но всъщност забелязвам,че в началото на пълна бутилка налягане определено пада по-бързо ,а след като стигне около 100-120 атм. започва да пада по-бавно...това е по принцип!/Колега,който обогатява от година и нещо с пропан/бутан даде мнение,че сместта ми е още обогатена повече,защото припушвал черно джипа и по негово мнение намалих метана с още половин оборот.Отново във вървенето нямаше съществена разлика/малко по-муден старт,но тръгнеше ли джипа веднъж ускоряваше много добре/Настройките на метана останаха така до края...т.е . карах с тях още около 250км.
          Типа извънградско беше минаване на Хаимбоаз-2пъти и след това имахме още около50-60км. тесни пътчета ,където се движехме основно на 3-та и 4-та.Като сложа и по-големите гуми,и закопчания постоянно преден мост,както и карането на климатик около 50-60км. ...мисля че разхода е много добър!
          Поздрави!
          Последно редактирано от lubashki777; 29-05-12, 18:02.
          NISSAN FOREVER
          -----------------------------------------------------------------------------
          Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

          Коментар


          • От: Метан! /на дизелов джип/

            Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
            Какво е "ежер"?
            За да стане добре трябват доста познания и практически занимания, а никой дотук не разполага с добра комбинация от двете.
            Днес се зачетох по темата, ето малко връзки
            http://www.rasoenterprises.com/index...l-fuel?start=3
            http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=7832
            http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=197876

            http://autoparts.rasoenterprises.com/product_info.php?products_id=126

            Малко сведения от практиката - смесител са правили от 10 мм тръбичка, вкарана до средата на потока. Това беше за 150 к.с. двигател или нещо такова.
            Ежер или егер е рециркулация на изгорелите газове на ДВГ.
            Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
            АСК Ален Мак

            Коментар


            • От: Метан! /на дизелов джип/

              Първоначално публикуван от Венци В Преглед на мнение
              Ежер или егер е рециркулация на изгорелите газове на ДВГ.
              При мен няма ЕГР-система....
              NISSAN FOREVER
              -----------------------------------------------------------------------------
              Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

              Коментар


              • От: Метан! /на дизелов джип/

                Здравейте,появи се един въпрос....
                Значи при последния реглаж на подаваното количество метан,джипа си върви перфектно/особено като засмуче турбината/,но в ниските обороти и най-вече в момента на потегляне,макар и прекъсвача да цъква и да постъпва и метан,старта е малко по-муден.Макар,че постъпва метан в този момент ,явно вакума е малък и количеството му отиващо до ДВГ-то е малко.
                Та въпроса ми е,с цел при потегляне да се намали мудноста дали ако развия докрай реглажното болче на редуктора/изпарителя/ за празен ход,като цъкне прекъсвача в първия момент ще се увеличи количествато на метан и при наличието на по-малко вакум.
                Ако това стане,би трябвало при тръгване да се получи малко по-обогатена смес и от там и самия старт да е по-добар..
                Дали обаче логиката ми е вярна или....
                П.П.Знам,че принципно нещата ги правим все на основата проба/грешка,ама не ми иска да разбутвам заводската настройка на празния ход на редуктора,за напразни опити.
                Поздрави!
                NISSAN FOREVER
                -----------------------------------------------------------------------------
                Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                Коментар


                • От: Метан! /на дизелов джип/

                  Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                  Здравейте,появи се един въпрос....
                  Значи при последния реглаж на подаваното количество метан,джипа си върви перфектно/особено като засмуче турбината/,но в ниските обороти и най-вече в момента на потегляне,макар и прекъсвача да цъква и да постъпва и метан,старта е малко по-муден.Макар,че постъпва метан в този момент ,явно вакума е малък и количеството му отиващо до ДВГ-то е малко.
                  Та въпроса ми е,с цел при потегляне да се намали мудноста дали ако развия докрай реглажното болче на редуктора/изпарителя/ за празен ход,като цъкне прекъсвача в първия момент ще се увеличи количествато на метан и при наличието на по-малко вакум.
                  Ако това стане,би трябвало при тръгване да се получи малко по-обогатена смес и от там и самия старт да е по-добар..
                  Дали обаче логиката ми е вярна или....
                  П.П.Знам,че принципно нещата ги правим все на основата проба/грешка,ама не ми иска да разбутвам заводската настройка на празния ход на редуктора,за напразни опити.
                  Поздрави!
                  Хайде бе....тъй ли никой няма поне предположение на въпроса ми...
                  NISSAN FOREVER
                  -----------------------------------------------------------------------------
                  Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                  Коментар


                  • От: Метан! /на дизелов джип/

                    ...май постигнаха по-добри от очакваните резултати и пазителите на световната конспирация ги гепиха...
                    сега по-сериозно - според мен с подмяната на определени количества дизел с метан губиш от въртящия момент, предимно в ниски обороти и оттам проблемите с потеглянето. Метанът гори с по-голяма скорост и кривата на този параметър се измества към по-високите обороти. Отделен е въпроса, че именно поради по-голямата скорост на горене на метана той може да открадне и част от порцията кислород, предназначена за дизела - още пад и поява на черен пушек. Относно тръбичката, която използваш за смесител, по мое мнение дупките не са в най удачната конфигурация - както разбирам от постовете - перпендикулярно на потока въздух. Ако ти е останала от "оная тръбичка 11мм." пробвай да направиш отворите не ред срещу ред /дъга помежду им 180о/, а с дъга 120-130о. Така монтирайки тръбичката с дупките в посока турбината засмукващият ефект мисля, ще е най силен - дупките ще останат непосредствено след най-малкото сечение на въздуховода /това място е диаметъра на тръбичката/. Аз отдавна карам на метан /2004/, но бензинов автомобил. Разглеждал съм моя смесител и там дупките са малко след най-тясното място. По въпроса за мощността - увеличава се. Докато има остатъчен кислород, можеш да вкарваш гориво, за да го използваш. Надявам се да съм полезен и... пази се от преобогатяване - няма да може да изгори достатъчно нафта за да се запазят характеристиките на двигателя в търпими граници, ако не и по-лошо.
                    Последно редактирано от JI_GIT; 13-06-12, 00:38.
                    Пироните и чалга певиците си приличат по това, че ако не ги чукат, няма да пробият.
                    Пиронът, който стърчи за награда получава... чук, чук, чук!

                    Коментар


                    • От: Метан! /на дизелов джип/

                      Аз понеже съм с щуцер, ще ви кажа какво стана при мен. Първо го бях сложил както си, ъгъла на сряза около 45 градуса. Някъде четох, че този ъгъл бил голям и аз го пилнах малко, направих го около 20 гр. , нещата се влошиха. Започна да пуши и да не ще да върви. Свалям го пак и го изострих колкото ми позволяваше и всичко стана добре. Оттули се да върви още повече и изчезна пушенето. Ако го кротна малко сигурно и разхода трябва да падне още.
                      GSM 0877 08 99 19
                      Jeep Grand Cherokee 5.2 V8

                      Коментар


                      • От: Метан! /на дизелов джип/

                        Първоначално публикуван от JI_GIT Преглед на мнение
                        ...май постигнаха по-добри от очакваните резултати и пазителите на световната конспирация ги гепиха...
                        сега по-сериозно - според мен с подмяната на определени количества дизел с метан губиш от въртящия момент, предимно в ниски обороти и оттам проблемите с потеглянето. Метанът гори с по-голяма скорост и кривата на този параметър се измества към по-високите обороти. Отделен е въпроса, че именно поради по-голямата скорост на горене на метана той може да открадне и част от порцията кислород, предназначена за дизела - още пад и поява на черен пушек. Относно тръбичката, която използваш за смесител, по мое мнение дупките не са в най удачната конфигурация - както разбирам от постовете - перпендикулярно на потока въздух. Ако ти е останала от "оная тръбичка 11мм." пробвай да направиш отворите не ред срещу ред /дъга помежду им 180о/, а с дъга 120-130о. Така монтирайки тръбичката с дупките в посока турбината засмукващият ефект мисля, ще е най силен - дупките ще останат непосредствено след най-малкото сечение на въздуховода /това място е диаметъра на тръбичката/. Аз отдавна карам на метан /2004/, но бензинов автомобил. Разглеждал съм моя смесител и там дупките са малко след най-тясното място. По въпроса за мощността - увеличава се. Докато има остатъчен кислород, можеш да вкарваш гориво, за да го използваш. Надявам се да съм полезен и... пази се от преобогатяване - няма да може да изгори достатъчно нафта за да се запазят характеристиките на двигателя в търпими граници, ако не и по-лошо.
                        При мен понеже съм обеднил сместа откъм дизел,на ниски обороти при тръгване има мудност.Получава се така,защото хем дизела е обеднен,хем метана макар и да се включва от прекъсвача на педала не е в големи количества/липсва му достатъчно вакум ,за да вкара повече метан/.Дори съм забелязал,че ако задържа за 1-2- сек. педала на гастта на обороти за потегляне и след това отпусна съединителя старта става много по-пъргав.Вероятно системата се понапълва с метан и това спомага,спрямо потеглянето незабавно.
                        Мислех относно увеличението на обема въздух подаван към цилиндрите,но...нищо не измислих...
                        Не става да натегна малко турбината,защото това ще се отрази на вакума преди нея и от там и в засмукването на повече метан.Обмислях и вариант да охлаждам по някакъв начин интерколера,но...нещо ми липсват лесно-реализуеми идеи/обмислях допълнителен вентилатор над интерколера и водно охлаждане/.
                        За смесителя.Ще го направя така както си писал...има логика да се подобри засмукването.Всъщност аз не отчитам липса на засмукване/дори наскоро при едно пътуване намалих с 3/4 оборот метана/,а по-скоро търся по-правилно дозиране на засмукания метан в различните обороти.Тоест на ниските да НЕ е малко преобогатена,на средните да е горе-долу,а на високите обороти да е малко обеднена сместа.Много хора твърдят,че чрез поставяне на смесител,подаването на метан ще става по-коректно като обем,за различните обороти.За това и го поставих.
                        П.П.Радвам,се все още има хора които пишат тук и дават стойностни мнения и препоръки....въпреки световната конспирация...
                        Поздрави!
                        NISSAN FOREVER
                        -----------------------------------------------------------------------------
                        Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                        Коментар


                        • От: Метан! /на дизелов джип/

                          Колеги имам желанието да направя колата си (Фиат Мареа 2.4 JTD) да работи на метан. Както виждам доста от вас заинтересовани и имат желание да си свалят разходите за гориво , особено на дизеловите автомобили.
                          При мен проекта е почети готов с изключение на последния етап, които се състои в монтиране на дроселова клапа с електронно управление на двигателя .
                          Идеята е че колата е с електрона газ ( потенциометър на педала на газта).
                          Ориентировъчно колата разбира че педала е натиснат в рамките от 1 до 3 волта на изхода на потенциометъра.
                          Моята идея е да се използва сигнала от педала на газта , който да отваря и затваря дросела паралелно с педала.
                          Истината е че имам познания в електрониката но не са достатъчни за да се справя с проблема.
                          Тези дни купих дроселова клапа като смятах че се оправлява като стъпков мотор ,но днес се изненадах когато я отворих и видях че вътре има мотор че на постоянен ток и потенциометър , които предполагам следи за положението на дросела.
                          Предполагам че е необходимо да следим положението на дросела и при достигане на исканото отклонение на дросела сигнала към мотора да стане на импулси ( или може би да се реголира по ток докато застане в равновесие , но не знам това дали няма да го кара да грее много.) за да задържи клапата в желаното положение.
                          Колеги моля ако някои може и има желание да помогне , ще бъда много благодарен. r_osen@yahoo.com

                          Коментар


                          • От: Метан! /на дизелов джип/

                            Здрвейте! Предварително се извинявам ако не съм уцелил мястото за публикация! Желая да постава газ или метан(тука вие ще ме упътите) на Ланд Ровър Диско 2.5 300 TDI 113кс. 96г. Понеже като имам предвид че съм с механично ГНП и простотата на двигателя.....искам да ми помогнете в избора газ или бензин и какъв модел уредба да поставя?..На дизел съм бетон 10/100 градско и 8/100 извън градско....

                            Предварително ви благодаря!
                            Land rover discovery 300 Tdi

                            Коментар


                            • От: Метан! /на дизелов джип/

                              http://www.youtube.com/watch?v=P43GQbw3AMA

                              Коментар


                              • От: Метан! /на дизелов джип/

                                Y61

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X