От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно
Електрическите водни помпи, електрическите сервоусилватели на волана, електрическите вентилатори на радиатора (всичко това десетилетия наред се въртеше от ремък) - тези мерки са за икономия на гориво и постигане на по-ниски нива на емисии, не са пълни безумици в този смисъл. Отделно от това има известни улеснения при компановане на автомобила и при сглобяването на поточната линия, което значи по-ниски производствени разходи и т.н. Предполагам, че повечето ще се съгласят с това.
Вярно, че е могло да се постараят повече в разработката за да постигнат по-висока надеждност, но когато се гонят срокове за въвеждане в експлоатация се получава като в омагьосания триъгълник бързо-евтино-качествено, и когато поддоставчикът иска да "получи бизнеса", в условия на зададена му от ОЕМа горна гранична стойност на цената на закупуване, трябва да поореже откъдето може. Контрата остава някъде между тримата - клиент, OEM, Tier 1...
Електрическите водни помпи, електрическите сервоусилватели на волана, електрическите вентилатори на радиатора (всичко това десетилетия наред се въртеше от ремък) - тези мерки са за икономия на гориво и постигане на по-ниски нива на емисии, не са пълни безумици в този смисъл. Отделно от това има известни улеснения при компановане на автомобила и при сглобяването на поточната линия, което значи по-ниски производствени разходи и т.н. Предполагам, че повечето ще се съгласят с това.
Вярно, че е могло да се постараят повече в разработката за да постигнат по-висока надеждност, но когато се гонят срокове за въвеждане в експлоатация се получава като в омагьосания триъгълник бързо-евтино-качествено, и когато поддоставчикът иска да "получи бизнеса", в условия на зададена му от ОЕМа горна гранична стойност на цената на закупуване, трябва да поореже откъдето може. Контрата остава някъде между тримата - клиент, OEM, Tier 1...
Коментар