Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Българските ВВС

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Българските ВВС

    DBRS... Съвсем правилно сте забелязали, че самият сертификат за летателна годност се издава от българска страна, но на база комплект сертификати, включващи и тези на производителя...
    Спарки, навярно ангажимента е да бъде ремонтиран в оторизиран от тях завод... Предполагам точно това ще правят адвокатите/правистите тези дни до опита за ратификация - ще търсят вратички...
    При самолетите не знам в детайли как е, но навярно е едно към едно както е при параходите (или дори още по-строго)...
    Не можеш да отвориш дадено изделие, ако нямаш сертификат от производителя. Т.е. след това изделието става негодно - сертификационната организация (Морския регистър - аналогичната организация на Института, издаващ документа за летателна годност) просто е задължена да сметне, че даденото изделие не съществува...
    Сума ти пари се дават за получаване на такива одобрения - да можеш да пипнеш каквото и да е по даденото изделие... Не смятам, че при самолетния бизнес изведнъж ще са се отказали от тази практика, която освен че носи сериозни пари, но и спомага за безопасността...
    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

    Коментар


    • От: Българските ВВС

      Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
      Спарки, навярно ангажимента е да бъде ремонтиран в оторизиран от тях завод... Предполагам точно това ще правят адвокатите/правистите тези дни до опита за ратификация - ще търсят вратички...
      При самолетите не знам в детайли как е, но навярно е едно към едно както е при параходите (или дори още по-строго)...
      Не можеш да отвориш дадено изделие, ако нямаш сертификат от производителя. Т.е. след това изделието става негодно - сертификационната организация (Морския регистър - аналогичната организация на Института, издаващ документа за летателна годност) просто е задължена да сметне, че даденото изделие не съществува...
      Сума ти пари се дават за получаване на такива одобрения - да можеш да пипнеш каквото и да е по даденото изделие... Не смятам, че при самолетния бизнес изведнъж ще са се отказали от тази практика, която освен че носи сериозни пари, но и спомага за безопасността...
      Това всичкото е ясно, ама към момента не знам да имаме договор за поддръжка с руснаците. Къде би могъл да е разписан подобен ангажимент за задължения до живот? Изобщо в момента някакви действащи договори/споразумения с руснаците имаме ли изобщо? Щото ако не, не виждам основата изобщо за завеждане на такъв иск.

      Забележи - не коментирам сертификации, институти и т.н., нито важността им. Но това не е гражданска продукция, и решения всякакви (и глупави или умни), могат да се вземат на държавно ниво. Тоест, държавата ако поиска може да викне и кварталния гаражен майстор да помага с бурмите, и после да каже (че и документ да даде) че всияко е наред, стига да се намери кой да се наеме да лети с хвърчилото и кой да си сложи подписа под документа.

      На мен лично друго ми е странно - на фона на перспективата (уж) за закупуване на нов тип самолети в близко бъдеще, сключим ли договор с поляците, означава че практически ще е невъзможно да продадем старите си железа на друг освен поляците, за което вече сертификатите са от ключово значение. А поляците не ги виждам като потенциален купувач да речем след 5-7 години.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • От: Българските ВВС

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        ....не виждам основата изобщо за завеждане на такъв иск.....
        Като цел на такъв иск навярно би било единствено посочването на проблема и евентуално отнемане на типовия сертификат... Не виждам основание за финансов иск - самолетите са си наши, и ако искаме можем да си ги хвърлим на боклука..
        Наистина бихме могли на местно ниво да си решаваме каквото и да е (ако хората не решат, че е рисковано над главите им да лети МПС в неясно техническо състояние)...

        Обаче сега се замислих, че такова решение може да има и други последици / страничен ефект - например отказ на чуждестранни партньори да летят в близост/съвместно с непроверена техника, или да забранят полет над 'чужда' натовска територия...
        Работил съм със западняци в тази сфера - чуят ли за безопасност, стават доста нервни... И гледат под микроскоп детайлите... Не знам дали съм споменавал тук, но сме имали спорове с един такъв англичанин, който следи за безопасността на работещи чужденци - освен за сериозни работи (например - задължението да се движиш по кораба с предпазни очила, а на открито - и с каска , сме спорили и за откровени идиотизми - като например 'задължението' в кухнята да има само син лейкопласт - щото ако се порежеш и си залепиш лейкопласт, ама по погрешка отново го отрежеш с ножа, след това лесно да го намираш в манджата.... Това не е майтап, а реален случай, който илюстрира до какви 'висини' в спазването на безопасността и с какъв мащаб мислят някои 'демократи'
        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

        Коментар


        • От: Българските ВВС

          Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
          Като цел на такъв иск навярно би било единствено посочването на проблема и евентуално отнемане на типовия сертификат... Не виждам основание за финансов иск - самолетите са си наши, и ако искаме можем да си ги хвърлим на боклука..
          Именно. Ама има и друго - ако поляците си поддържат самолетите по същия начин, следва че и с тях никой не би бил навит да лети, а не знам да са ги приземили. Те че си имат кардинални дърляния с руснаците по много повече направления от нас, смятам че за никой не е особена тайна.

          По проста логика, предвид наличната ни информация, нещо в цялата картинка не се връзва, просто.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • От: Българските ВВС

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            По проста логика, предвид наличната ни информация, нещо в цялата картинка не се връзва, просто.

            Само стискам палци този път решението да бъде взето достатъчно обосновано, вземайки предвид всички фактори, и предотвратявайки обосновани негативни реакции...
            Дано...
            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

            Коментар


            • От: Българските ВВС

              Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
              DBRS... Съвсем правилно сте забелязали, че самият сертификат за летателна годност се издава от българска страна, но на база комплект сертификати, включващи и тези на производителя......
              Тъй де отговорността си е само наша,
              само че братушките вече сами са си го начукали, като са позволили на поляците да ремонтират. ( в ЕС е забранен филма "за Полша може за друг в ЕС- не")
              та цялата работа си е корумпешка пушилка и нищо повече.
              байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
              Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
              Суперспам - спама на суперите

              Коментар


              • От: Българските ВВС

                Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                .....
                Май пак не си доразбрал, че за ремонт трябват резервни части (и това го спрягахме в продължение на мнооого страници) - знаеш ли какво е Сертификат за краен получател?
                А за ЕС филма май отдавна е ясен - ако си 'ПО-' - можеш, ако не не си от тази група - го духаш......
                Доводи ще се намерят (и е особено лесно, когато 'ПО-' пише и променя правилата)
                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                Коментар


                • От: Българските ВВС

                  Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                  А за ЕС филма май отдавна е ясен - ако си 'ПО-' - можеш, ако не не си от тази група - го духаш...
                  Непрекъснато се опитват да ни убеждават че в ЕС няма истински правила. Интересно защо ние все се издънваме по отдавна установени, добре администрирани и общо взето спазвани такива.

                  Коментар


                  • От: Българските ВВС

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Непрекъснато се опитват да ни убеждават че в ЕС няма истински правила. Интересно защо ние все се издънваме по отдавна установени, добре администрирани и общо взето спазвани такива.
                    Не Ясене.... Има 'изключения' за някои.... Примери мога да ти дам доста... РЕАЛНИ примери с различни правила например за митницата. При които например Германия си правят свои си правила, които контрастират с Европейска резолюция... Просто са доста далеч от темата...
                    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                    Коментар


                    • От: Българските ВВС

                      Заплахите на Русия за МиГ-29 стреснаха военните


                      Ратификацията на договора с Полша се отложи за допълнителни правни консултации.

                      http://www.segabg.com/article.php?id=780102
                      За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
                      0878 79 20 61 Борис

                      Коментар


                      • От: Българските ВВС

                        Хм... Както винаги силно 'стряскащо' заглавие...
                        Не смятам, че някой в нещо се е стреснал - това не е заплаха, а предупреждение - какви биха могли да бъдат следващите стъпки....
                        Затова е добре, че нашите са решили да не правят прибързани стъпки, а да обмислят още веднъж възможностите/вероятностите на развитие на ситуацията....
                        Дано имат ресурса да го направят...
                        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                        Коментар


                        • От: Българските ВВС

                          Мислят не мислят, тия 29-ки няма да видят ремонт.

                          Коментар


                          • От: Българските ВВС

                            Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение
                            Заплахите на Русия за МиГ-29 стреснаха военните
                            Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение


                            Ратификацията на договора с Полша се отложи за допълнителни правни консултации.

                            http://www.segabg.com/article.php?id=780102
                            Руснаците в момента гледат да вкарат от където могат валута в Русия . Цените на нефта и доста други ресурси са ниски . Не се бях замислял ама и цените на металите доста са се смъкнали . Скрапа удари дъното с под 20 стотинки за килограм а на него цената също не се определя в България а е функция на няколко борси . Икономическите им отношения с Турция отидоха в девета глуха . Водят една война която също не е евтина та гледат от където могат да приберат пари щото рублата е конвертирума колкото стойността и като отпадъчна хартия .
                            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                            Коментар


                            • От: Българските ВВС

                              Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                              Руснаците в момента гледат да вкарат от където могат валута в Русия .....
                              Прав си, но имах предвид, че с известни лишения (или промяна на темповете и качеството на консумираното) е достатъчно голяма държава с ресурс да може да се самоиздържа..
                              И в момента виждам един ефект, който ако продължи в тези темпове може да направи доста силна Русия след 5-10г...
                              В смисъл - преди година започнаха санкции - ок... Санкциите засегнаха доста от чувствителните за някои отрасли изделия..
                              Които изделия бяха единствения избор на руснаците в сферата... Не че руснаците нямаха подобни изделия - навярно са били с доста близки параметри, обаче американците разсекретиха и намериха разумно решение да докажат, че с определени промени даденото изделие може да се предаде на цивилни и да се продава зад граница... Докато руските си стояха дълбоко секретни.
                              В момента, в който започнаха санкциите 'бащицата' даде заповед - активно да се навакса 'изоставането' в производство на даденото изделие. И в скоро време ще започнат да си използват тяхно изделие...

                              Втори пример - и при тях доста заводи бяха разпилени - и като техника и като кадри... Преди 2-3 години отново бе спусната заповед отгоре да се отделят пари (да рубли), за възстановяването им... Това е дълъг процес. Но върви...

                              И като резултат след 5-10 години какво ще имаме? Още по-независима Русия, която ще се е 'опарила' от изнудване/санкции, и ще има по-малко нужда от западния свят...
                              Наблюденията ми са, че липсата на валута се отразява единствено на олигарси и външнотърговски компании. Вътре цените са в рубли и не са мръднали доста, а заплатите отново са в рубли - т.е. покупателната способност за невносни продукти не е мръднала доста...

                              Затова и могат да си позволят такава 'ограничена помощ' за 'братски народ'... Защото какво имат в момента? Грубо казано - реален полигон и учение, вярно с повишен риск (тези полети, изпитания на оръжие и тактики биха си ги правили и продължават да си ги правят и в Русия)...

                              Така ги виждам нещата... И твърдо не съм 'на всяка цена за Русия' (въпреки мнението на някои колеги тук ).
                              Доста гафове са правили в миналото (тъкмо снощи разправях на един руснак за ген.Колев, щото живееше на тази улица, а ми разправяше врели-некипели - безумната братска обич и помощ)...
                              Но не виждам проблем когато вървим с една обща цел, защо да не си помагаме. Или - поне да не пречим...
                              Лично мен ме радва, че в последно време започва да се усеща в реакцията и на нашите политици, че започват да реагират по-умерено. И да не скачат като Матросов на амбразурата с прибързани изказвания при всяко щракване на пръсти...
                              И дано се 'вдигнем на крило' ...
                              Последно редактирано от slowtraveler; 27-11-15, 08:00.
                              Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                              Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                              Коментар


                              • От: Българските ВВС

                                След 5 - 10 години може и нещата да са се променили . Към днешна дата руската икономика е основно ориентирана към износ на суровини и ресурси . И когато техните цени са ниски за тях това хич не е добре .
                                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X