Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Българските ВВС

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Българските ВВС

    Сигурно сте прави, моите лични наблюдения са в друга сфера.
    Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

    Коментар


    • От: Българските ВВС

      Първоначално публикуван от Веско Преглед на мнение
      През 80-те в Албания имаше над 100 изтебителя (МИГ17, МИГ15, J-6Cs, J-7As, Y-5)...
      Впрочем, до '70-те включително, нашата авиация е имала абсолютно аналогична структура. Разликата е единствено количествена (в наша полза де).

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      До колкото ми е известно, и самолети и състав са били толкова и такива, че от всичките ни комшии да може да ни се опре предимно Турция. Говоря за ВВС само.
      Спарки, съвсем неотдавна, провокиран от приказки „наангро" написах това:
      Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
      ...В количествени измерения:

      ВВС на България, Турция и Гърция, седят по следния начин: Личен състав (в същият ред) - съотношението е 1/2/1 (22 800души/57 400д/24 000д). Техника - съотношението е 1/1,1/0,9 (563бр/621бр/529бр). Това всичко бруто, по типове и бойно предназначение има разлики от общото съотношение. Тук трябва да се вметне, че в тези количества влизат 44бр наши Ми-24, докато в турските ВВС няма щурмови въртолети, а само транспортни и специални. Това е така поради спецификата в структурата на съответните ВС. В рамките на турските СВ има 78бр щурмови въртолети.

      Качеството-о... („най-модерни в технологично отношение“):

      В Турция и Гърция няма самолети по-стари от Ф-104, в същото време МиГ-21 в България е най-масовият самолет (като имаме МиГ-15, МиГ-17 и МиГ-19 все още). В Турция и Гърция, най-голямо е количеството на Ф-4 и Ф-5, докато нашите МиГ-23 са четири пъти по-малко (340бр/80бр). Половината, до две трети от нашите „23“ са втора употреба, рециклирани преди доставката - също и МиГ-овете 21 (това ей така - за сведение). Ние имаме 22бр МиГ-29 (4 бр УБ) като те са налични след 1989г, докато в съответните две страни има общо 54бр Ф-16 (а Турция е производител). Около една трета от нашите самолети (и пр. машини) перманентно не са в летателна годност (вкл. МиГ-25У от 1984год - той е „канибализиран“ за поддръжка на останалите два, като е „закрепен“ през 1991г. за да е възможно прибирането му в Русия). В Турция и Гърция няма „трайно приземена“ техника - извън строя, тя е единствено за планова поддръжка.
      Часовете полети - „нальот“ (с извинение за русизма) - годишно, на нашите летци са по-малко от половината на гръцките и турските. Щатовете са попълнени на три четвърти, пилотите 1-ви клас са горе-долу половината от всички, а около 10% са без клас (ще рече, че са квалифицирани доколкото да излитат и кацат, и то в слънчево и тихо време ). Подготовка за пилотиране в тъмната част на денонощието, без ограничение от метеорологичните условия, във всички сезони, способни да преодоляват ПВО на ниска височина и пр. (и съответно оборудвана техника), имат единствено летците (това е извън „класовете“ - над ниво 1-ви клас) в състава на 10-ти САК (Смесен авиационен корпус). (Пак само за сведение - тези пилоти са обучавани и за опериране с ЯО). Такива възможности са имали около половината летци в южните ни съседки. Не че са мно'о велики (самите пилоти) - това е повече благодарение на техниката (вкл. и учебната)...
      - чиста, суха статистика. Пределно видно е, че доколкото може да се говори за „опиране", то ние може да сме били адекватни единствено на Гърция, взета отделно. Общото съотношение е 2 към едно за техника и 3 към едно в личен състав.
      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

      Коментар


      • От: Българските ВВС

        Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
        - чиста, суха статистика. Пределно видно е, че доколкото може да се говори за „опиране", то ние може да сме били адекватни единствено на Гърция, взета отделно. Общото съотношение е 2 към едно за техника и 3 към едно в личен състав.
        \

        Така де, аз казвам че чашата е полупълна, ти че е полупразна.

        За другото - не знам. На Доброславци нощни полети и прочие бяха норма и се правеха редовно. Това до 83-та. След това не знам. Още тогава (след 80-та) е имало все по-натрапчива липса на части, гориво и т.н. Един (не най-важния) от поводите баща ми да си тръгне по живо по здраво. Горе-долу от тогава е сериозното тръгване надолу, а за след 89-та (че даже и няколко години преди това) няма какво да коментираме - държава, в която се чака по 2 дена за резервоар бензин и то с купони, практически е фалирала със все армията си.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • От: Българските ВВС

          Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
          Впрочем, до '70-те включително, нашата авиация е имала абсолютно аналогична структура. Разликата е единствено количествена (в наша полза де).


          Спарки, съвсем неотдавна, провокиран от приказки „наангро" написах това:

          - чиста, суха статистика. Пределно видно е, че доколкото може да се говори за „опиране", то ние може да сме били адекватни единствено на Гърция, взета отделно. Общото съотношение е 2 към едно за техника и 3 към едно в личен състав.
          Първо, приказките не могат да бъдат "наангро", щото се казва само ангро (en gros = на едро).

          Второ, сухата ти статистика, като я гледам, като да е от края на "развития" социализъм. Турция започва да си произвежда F-16 след 1984. Преди това са купили от Щатите 8 бройки.
          Иначе, МиГ-21 е от същото време, от което са и F-4, F-5 и F-104.

          Съотношенията в техниката и ЛС като гледаш, гледаш ли и съотношенията в броя на населението на държавите (само Турция ни превъзхожда 4-5 пъти по този показател) и отчиташ ли факта, че турските въоръжени сили по онова време са сред най-многочислените? Освен това, като да изпускаш дребната подробност, че Турция не би могла да използва 100% от силите си срещу нас, защото има общи граници и със СССР ...

          До едно време, като количество и качество на въоръжението и бойната техника, нашите ВС изглеждат не зле също и при сухопътните сили.

          Виж, за качеството на подготовката ще се съглася. В турската армия командният състав се подготвя по-качествено и с по-високи изисквания, като в същото време се ползва и с по-висок социален и материален статус. А при Хасан мехметчикът го няма момента "Мама отиде при ЗКПЧ-то да се оплаче, че младсержантите и фазаните много ни командват и ни карат да бягаме 3000 м" ...
          Последно редактирано от Чавдар (V93); 02-02-15, 14:41.
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • От: Българските ВВС

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            \

            Така де, аз казвам че чашата е полупълна, ти че е полупразна.

            За другото - не знам. На Доброславци нощни полети и прочие бяха норма и се правеха редовно. Това до 83-та. След това не знам. Още тогава (след 80-та) е имало все по-натрапчива липса на части, гориво и т.н. Един (не най-важния) от поводите баща ми да си тръгне по живо по здраво. Горе-долу от тогава е сериозното тръгване надолу, а за след 89-та (че даже и няколко години преди това) няма какво да коментираме - държава, в която се чака по 2 дена за резервоар бензин и то с купони, практически е фалирала със все армията си.
            Той фалитът е факт много отпреди да се чака бензин с купони - това е само следствие от него.
            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

            Коментар


            • От: Българските ВВС

              Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
              Първо, приказките не могат да бъдат "наангро", щото се казва само ангро (en gros = на едро). ...
              Приказките са си точно „наангро" (и в карфички съм го сложил даже), защото традиционният лаф-нарицателно за празни приказки (не толкова приказки на едро) е точно този.
              Ан гро си е съвсем отделно понятие, имащо общо с въпросните празни приказки единствено дотолкова, доколкото седи някъде в етимологичните анали на асоциативният му генезис.

              Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
              Второ, сухата ти статистика, като я гледам, като да е от края на на развития социализъм. Турция започва да си произвежда F-16 след 1984. Преди това са купили от Щатите 8 бройки...
              Точно така, от края на '80-те е и съвсем конкретно към '90-та, но не разбирам какво те терзае, защото то си го и пише изрично - нашите МиГ 29 са от 1989-та.

              Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
              Съотношенията в техниката и ЛС като гледаш, гледаш ли и съотношенията в броя на населението на държавите (само Турция ни превъзхожда 4-5 пъти по този показател)...
              Гледам го разбира се, но не го подчертавам изрично, защото го смятам за ненужно предвид досадната му всеизвестност. Впрочем, това обстоятелство само допълнително затвърждава несъстоятелността на ентусиазма в разсъжденията за евентуално „опъване" от наша страна.

              Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
              ...Освен това, като да изпускаш дребната подробност, че Турция не би могла да използва 100% от силите си срещу нас, защото има общи граници и със СССР...
              О-о, отиваме в друга тема. Само ще вметна, че като ще тръгваме в тази плоскост, на нас от другата ни страна е Гърция (пък и само за Черно море измежду съседите си можеше да сме спокойни). Около Русия също има разни работи освен Турция.
              И т. н. и т. н.
              Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

              Коментар


              • От: Българските ВВС

                Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                ...
                Точно така, от края на '80-те е и съвсем конкретно към '90-та, но не разбирам какво те терзае, защото то си го и пише изрично - нашите МиГ 29 са от 1989-та.


                Гледам го разбира се, но не го подчертавам изрично, защото го смятам за ненужно предвид досадната му всеизвестност. Впрочем, това обстоятелство само допълнително затвърждава несъстоятелността на ентусиазма в разсъжденията за евентуално „опъване" от наша страна.
                ...
                Ами гледам, намесил си и по-старите (и преобладаващи и при тях, и при нас) модели, при които не бих казал, че сме имали някакво изоставане като техника. Натъртил си как нашите МиГ-23 били втора употреба, пък срамливо си премълчал, че, примерно, Турция през годините се е сдобила с около 400 бр. F-104, от които едва около 100-на са били нови. Останалите са взети втора употреба от Германия, Холандия и Канада. F-5 също са купувани употребявани - от Либия, Иран, Норвегия, Холандия ... Същата работа и с Фантоми-те F4 - над 100 бр. втора употреба от САЩ и Германия ...

                Изобщо, комшиите хич не се притесняват да взимат употребявана техника, която е на далавера. Както авиационна, така и друга, като например, танкове Леопард-1. В течение на годините, по-богатите западноевропейски членове на НАТО прехвърлиха към Турция и Гърция бая техника, която им беше станала излишна било, защото е остаряла, било защото подлежеше на съкращения според някакви договори.

                И да! До някое време имахме достатъчно предпоставки (като налично въоръжение и техника) да се опънем сериозно дори на такъв многочислен и корав противник ...
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • От: Българските ВВС

                  Изобщо не съм натъртил, буквално пиша: „ей така - за сведение". За да е съвсем ясно - горното е цитат от друга тема, това „сведение" тогава намерих за уместно да се вметне, защото по времето, по което го писах, в трета пък тема (там дето за Ф-16 без конкурс) се разнасяха едни вопли, едно възмущение, един потрес се демонстрираше - при очертаващата се перспектива да накърним аристократичното си достойнство, придобивайки рециклирани самолети.
                  Намесил съм всичко (с особено старание да съм изчерпателен), което изобщо може да се намеси поради наличност - и тук, и там. По отношение на „старите" самолети, съм съпоставил наличието тук на съвсем немалко (от преобладаващи в началото на '80-те, към наистина бързо намаляващи в течение на десетилетието) количество МиГ-ове от поколението „15-19", на липсата там на Сейбъри, Суперсейбъри и пр. Фактическо обстоятелство, предвид което някакси не мога да разбера двоумението ти относно наличие на „някакво изоставане"
                  Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                  Коментар


                  • От: Българските ВВС

                    Здравейте! В по-долната интернет препратка на дъното под мненията има една статия-интервю с Виктор Христов, та много истини са написани там и доста е загатнато! Лека.
                    http://aeropress-bg.com/novini/36-ne...trebiteli.html

                    Коментар


                    • От: Българските ВВС

                      Пише се проект за нов боен самолет http://www.otbrana.com/%D0%BD%D0%BE%...%BD%D0%B8_6810
                      За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
                      0878 79 20 61 Борис

                      Коментар


                      • От: Българските ВВС

                        Здравейте. Когато е летял МиГ-23 МЛД в България спокойно и без каквато и да е доза на преувеличаване може да се твърди, че е бил най-добрия всеракурсен и всепогоден изтребител-прехващач на Балканите и не само. Още повече , че ако го бяха оставили на въоръжение все още щеше да е такъв.
                        По повод образците бойни самолети втора ръка преди и желанието да придобием такива сега леката разлике е в следното: Втората ръка самолети преди са били с наработен 1/3 от първоначалния жизнен цикъл, а сегашните желаеми самолети втора ръка са с оставаща 1/5 от жизнения им цикъл. Лека разлика има.
                        Поздрави.

                        Коментар


                        • От: Българските ВВС

                          Първоначално публикуван от petyo413 Преглед на мнение
                          Здравейте. Когато е летял МиГ-23 МЛД в България спокойно и без каквато и да е доза на преувеличаване може да се твърди, че е бил най-добрия всеракурсен и всепогоден изтребител-прехващач на Балканите и не само. Още повече , че ако го бяха оставили на въоръжение все още щеше да е такъв.
                          Как географски определяш "Балканите" ? Че се сещам за по-добри самолети в днешно време по нашите ширини...

                          Първоначално публикуван от petyo413 Преглед на мнение
                          По повод образците бойни самолети втора ръка преди и желанието да придобием такива сега леката разлике е в следното: Втората ръка самолети преди са били с наработен 1/3 от първоначалния жизнен цикъл, а сегашните желаеми самолети втора ръка са с оставаща 1/5 от жизнения им цикъл. Лека разлика има.
                          Поздрави.
                          Напротив, F-16 MLU си има 1/2 оставащ жизнен цикъл. Самото му наименование ясно го показва. Mid-Life Update (MLU)

                          Коментар


                          • От: Българските ВВС

                            Това „всепогодни" много им лепва на 23-ките - всичко може да се очаква да погодят.
                            Майтап, ма не се сдържах
                            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                            Коментар


                            • От: Българските ВВС

                              Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                              Това „всепогодни" много им лепва на 23-ките - всичко може да се очаква да погодят.
                              Майтап, ма не се сдържах
                              Това го бях пропуснал при четенето
                              Ами не е лошо че е бил "всепагоден", престави си ако имаше за слънчево, за дъждовно, за ветровито ... време. Тогава хич нямаше да сколасаме.

                              Коментар


                              • От: Българските ВВС

                                Първоначално публикуван от nitro Преглед на мнение
                                .... Тогава хич нямаше да сколасаме.
                                Не вникваш във внушението - "западните" стават само за слънчево време, а руските - ехеййй.... .

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X