Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на първа лодка и начин за транспортирането и

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • За тролинг двутактовия мотор не е удачен, поради една причина.
    При ниска скорост и вятър в гърба, вътре в лодката не се трае от смрад на бензин.

    Коментар


    • Само като бележка - най-леката 4-тактова малка моторетка е Сузукито 2.5. По-леко е с малко от Хондата. Хондата пък е като дърворезачка - даваш газ и тръгва с центробежен съединител
      Последно редактирано от коко келеша; 30-08-21, 13:30.
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • Вальо
        Вальо коментира
        Редактиране на коментар
        Здравей, Алекс! Не съм сигурен за коя красота говориш, но ако е за снимката от следващия пост- то това е на 5-6 километра преди Портокали, идвайки от Вурвуру. Пътя естествено е само по вода

      • alexdubal
        alexdubal коментира
        Редактиране на коментар
        Здравей Вальо и Честита Коледа! Аз пак да уточня за красотата, това след Арменисти ли е?

      • Вальо
        Вальо коментира
        Редактиране на коментар
        Точно- след Арменисти е!

    • Малко равносметка:

      вчера стана месец от както бръмчим из гръцкото море. За един месец съм заредил 3 пъти тубата с бензин и в резервоара на лодката да е имало петнайсетина литра. Това прави около 75 литра разход- грубо по около 2.5 литра бензин дневна консумация. Лодката буквално не се спира и се кара на пълна газ. Когато съм сам, скоростта е 51 километра, със съпругата ми около 47 км., когато сме четирима възрастни с багаж за 3-4 нощувки (около 70 кг.) е малко под 40 км/ч.
      За момента напълно задоволява нуждите ми. Есента ще сложа един резервен двигател за да мога да пърпоря между островите.
      По- голяма лодка (респективно по- тежка) към момента не ми е удобна, защото по- трудно ще я обслужвам и маневрирам сам. Не, че не се заглеждам по разни оферти ( предлагат ми разни бартери тукашните къщи за лодки), но една стъклопластова, 4.50 едвам успях да я маневрирам на асфалт- ако трябва да се заигравам по горски терени или пясък- направо ще получа херния…

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:A75E9147-5BE0-4361-B120-E972E3FF221F.jpeg
Прегледи:843
Размер:620.1 КБ
ID:6767941
      08седемшест5едно513четири

      Коментар



          • Валентин Стоилов коментира
            Вчера, 16:44
            Центробежният съединител плюс или минус е- т.е. не е ли един възел в повече за обслужване и каква изобщо му е идеята?
        Идеята му най-вероятно е да се опрости предстартовата процедура. Вместо лостче F - N направо "газ и да тръгваме". Така или иначе, тази категория двигателчета нямат заден ход. Що се отнася до поддръжката, нямам представа в какво се изразява. Един познат буташе с такова моторче 3 метрова самоделка от шперплат и беше доволен най-вече от това, че мирише бензина. За три-четири години не съм го чул да споменава за проблеми със съединителя, но той си е от сръчковците и няма и да се замисли да направи моторетката на болтчета и гайки ако го нервира.

        П.П. Погледнах мануала на Хондата - проверка на съединителя на 50 часа работа или един път годишно, но в сервиз. Явно има по-сериозно разглобяване, което не се изчерпва със свалянето на пластмасовия капак.
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • Вальо
          Вальо коментира
          Редактиране на коментар
          Хм… значи, май към Ямашката пак клоня…

      • Миналото лято, когато търсех малка пърпоретка, си направих труда да сравнявам данни по каталог и също стигнах до извода, че Ямахата е най-изпипана, но пък и най-скъпа. Например, обемът и е 75 кубика, което е с 50-тина процента повече от Хонда и Сузуки. Не знам защо е измислено така, но и маслото в редуктора на Ямахата е цели 200 см3 в сравнение с другите, които са по стотина. От друга страна, всичко това я прави и най-тежката моторетка, заедно с Тохатсу и Меркюри И все пак, на теория би трябвало двигателчето да е по-разтоварено и редуктора да се охлажда по-добре.

        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • Вальо
          Вальо коментира
          Редактиране на коментар
          2-3 кила над другите или 200- 300 лева на фона на общата сума не са фактор, особено при положение, че става дума за резервен парашут, на който ще разчиташ да ти измъкне задника в кофти момент.


          • Валентин Стоилов коментира
            Днес, 17:36
            2-3 кила над другите или 200- 300 лева на фона на общата сума не са фактор, особено при положение, че става дума за резервен парашут, на който ще разчиташ да ти измъкне задника в кофти момент..
        Само като споделяне - накрая аз си бях харесал 2.5к.с. от Тохатсу по няколко причини, като най-интересната беше, че е дефорсиран вариант на модела с 3.6 к.с. и рашъните веднага бяха измислили как отново да стане оригиналдъ

        П.П. Тохатсу и Меркюри са даже по 85 кубика
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • NIKSD
          NIKSD коментира
          Редактиране на коментар
          С 2.5 Тохатсу е пресичан Атлантика. Е, и с мойта TW200 моторетка са ходили до Северния полюс, ама аз не мисля, че е добра идея да се загуча надалеч с нея. Луди всякакви.

          И двете моторетки /Тохатсу и Хонда/ ги ползват зверски по фирмите за отдаване на лодки под наем тук. И се експлоатират дженлатската, и си бачкат идеално.

          https://www.tohatsu.com/marine/na/news/seiko.html

      • Вальоооо, откри ли сезона?
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • Сезона е открит отдавна. Нищо не се троши, няма проблеми, за това и съм забравил да пиша. Идната седмица пак мисля да я разходя за няколко дни към района на Вурвуру...
          08седемшест5едно513четири

          Коментар


          • Всъщност, сега пътуваме ей така, та съвсем сме подивели :

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:94E9AF1B-0AC6-4716-BAEA-96E5448608F4.jpeg
Прегледи:597
Размер:918.1 КБ
ID:6875649
            08седемшест5едно513четири

            Коментар


            • alexdubal
              alexdubal коментира
              Редактиране на коментар
              Вальо здравей! Не съм ти писал отдавна, че имах проблеми с регистрацията. Сега вече е наред и виждам тази композиция. ( Между другото август мина покрай мен на Диапорос, ама докато ти махна и ти отпраши). Извинявай ама не знам защо ме наляга някаква тъга като гледам кемпера.:-) По принцип тази комбинация ме интересува ама няма ли други разцветки?

            • Вальо
              Вальо коментира
              Редактиране на коментар
              Здрасти, Алекс!

              Не спирам да пътувам с “влаковата композиция” :-) . Даже и в момента съм на Диапорос. Много удобно се получи, пусто някакви други глупости почнаха да ми се въртят в главата и реших да проверя как се оценява комплекта в немското мобиле:

              https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...19273-216-9294

              Единствен относителен минус за момента е ползването му при големи студове, не защото не се топли лесно, а щото ме хваща щръклицата като съм само в седнало или легнало положение…

          • Две лодки: моята алуминиева с 25 коня Ямаха, другата стъклопластова с 50 коня Хонда. Хондата върви с 52 км/ч с четири човека. Моята със същите хора- 46км/ч. Разхода на Хонда- та е двоен на моя. Хондата ли е скапана, лодката ли е много тежка или Ямашката е дъ бест, не зная, но скоро нЕма да я сменям.

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:7A9AB827-29A4-4EB3-9B9C-23FBEE78EC02.jpeg Прегледи:0 Размер:659.6 КБ ID:6877258
            08седемшест5едно513четири

            Коментар


            • A kakво ти беше окончателното решение за резервен малък двигател? Или още не си пазарувал такова добиче?
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар


              • Вальо
                Вальо коментира
                Редактиране на коментар
                Стои си нуждата от такъв, обаче кемпера глътна парите за двигател- не, че са кой знае какви пари, ама сега в сезона предпочитам да ги вкарам в пътуване и преживявания- аман от инвестиране вече…

            • Вальо, случайно в дебрите на интерменуета, попаднах на количка за двигател. Може да ти е полезна.

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:koli4ka-stoika-za-dvigatel.jpg Прегледи:0 Размер:86.8 КБ ID:6912963

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:SCR00045.jpg Прегледи:0 Размер:69.0 КБ ID:6912964
              -Чем занимаетесь по жизни?
              -Ну в последнее время - в основном офигеваю от происходящего.
              -Историята се пише с кръв, а се чете с пот!

              Коментар


              • Първоначално публикуван от KingofROAD Преглед на мнение
                Вальо, случайно в дебрите на интерменуета, попаднах на количка за двигател. Може да ти е полезна.

                Натиснете снимката за да я уголемите Име:koli4ka-stoika-za-dvigatel.jpg Прегледи:0 Размер:86.8 КБ ID:6912963

                Натиснете снимката за да я уголемите Име:SCR00045.jpg Прегледи:0 Размер:69.0 КБ ID:6912964
                Тия обикновено са на цената на малък извънбордов двигател
                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                Из "Златния телец"

                Коментар


                • gimax
                  gimax коментира
                  Редактиране на коментар
                  Пичове,количка се прави лесно и ефтино,манете тия скъпотии.

                • KingofROAD
                  KingofROAD коментира
                  Редактиране на коментар
                  Не е чак толкова скъпа де, къмто 250-260 лЪва. Но пък е компактна и сгъваема.


              • KingofROAD коментира
                Днес, 19:43
                Не е чак толкова скъпа де, къмто 250-260 лЪва. Но пък е компактна и сгъваема.
                Компактна и без да е разглобяема

                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                Из "Златния телец"

                Коментар


                • коко келеша
                  коко келеша коментира
                  Редактиране на коментар
                  Не ве, не съм шеф! Просто, когато стане дума за нещо "морско" нЕкои губят връзка с реалността )))))))))))))))))))

                • v_0
                  v_0 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Морско и евтино не са съвместими 😁😁
                  За един Евинруд продаваха свещите по 40лв. парчето в морските магазини, а от Интеркарс ги взех по 7лв. или нещо подобно

                • uniqaudio
                  uniqaudio коментира
                  Редактиране на коментар
                  От години ползвам тази сгъваемата на Ямаха. Взех я нова от едни поляци в София за 120лв. Има я и във фирмения им магазин за 260лв. Недостатък, че е от обикновенно желязо, макар и галванизирана и ръждясва. Сменил съм всички винтове с неръждаеми, както и пръчката на която е транцевата подложка. Много удобна защото се разглобява за две минути и почти не заема място в колата. В пристъп на малоумие си направих и такава като тази на клипа изцяло от неръждаеми тръби 20х20 и неръждаеми оси ф20. Неръждаеми болтове. Плоскостите от текстолит (не пие вода). Ползвам стойките за да си закарам двигателя 45кг. до лодката, като обикновенно стойката влиза частично във водата. Недостатъци. По-тежка. Неудобна. Не толкова компактна - не може да се събере заедно с всичко друго в комбито. Става само за пикап. И най-важния. Каквито и гуми да слагах в мястото на захвата на ботуша и антикавитационната планка боята се ОЖУЛВА, което е предпоставка за корозия (карам изключително в солена вода в Гърция). Продадох я и си карам с ямахата.

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X