Ами да,май това е единствения вариант при тези условия.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Избор на първа лодка и начин за транспортирането и
Свий
X
-
Първоначално публикуван от Валентин Стоилов Преглед на мнениеИма ли толкова голямо значение за стабилността на лодката да е с надуваем борд, та ако не е яхта да карат почти само такива???
Лодката няма да се дърпа с колесар, защото значително би ограничило свободата на действията ми: придържам се към първоначалния план- на тавана.
1. Каквато и да е за качване на таван.
2. Каквато и да е с надуваемо дъно.
3. Каквато и да е с българска регистрация.
Нямам нищо против да разкажа в детайли при интерес тук или в телефонен разговор.
Не отхвърляй идеята, че така или иначе с времето и нашите усещания за удобство се променят, и е нормално и конфигурациите да еволюират.
Коментар
-
Първоначално публикуван от D.Dimitrov Преглед на мнениеМинах през всичко това което сега умуваш. Лодките ги ползвам и за риболов и за разходки с приятели. Към момента пак съм ги наредил четири. Двете са постоянно в Гърция. Никога повече обаче няма и да си помисля за няколко неща:
1. Каквато и да е за качване на таван.
2. Каквато и да е с надуваемо дъно.
3. Каквато и да е с българска регистрация.
Нямам нищо против да разкажа в детайли при интерес тук или в телефонен разговор.
Не отхвърляй идеята, че така или иначе с времето и нашите усещания за удобство се променят, и е нормално и конфигурациите да еволюират.
"Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
И аз - най-малкото при всяко качване махаш мотора,танка с гориво и всички боклуци от лодката,после изморен почва борбата с тая лодка и ако задачката е Аз и жената.........ебати развода те чака.
ОБАЧЕ задачката е точно това та една стойка с рольри,лебедка и някакви колани който да я дрьпнат с все мотора на пикапа може и да стане........какво става ако откаже лебедката не знам,не ми се мисли даже
-
-
Чуденките, ако правилно съм разбрал, са основно около габаритите и маневреността на колесара и стабилността на лодката. Но и за двете има подходящи решения. Та относно колесара си е повече въпрос на логистика. Автора спомена, че желае да ползва лодката предимно в Гърция, като не се обвързва с конкретно място и неговите удобства за маневриране. Другата въпросителна му беше относно маневрирането в центъра на София. Ама всичко по реда си.
В Гърция удобни места за пускане с колесар да искаш. Колкото и трудно да им се струва на много колеги маневрирането истината е, че колесарите с толкова малки и леки лодки са чудесно балансирани, и в комбинацията с водещото колело се оперират с една ръка. Та не е нужно да си факир с автомобилните маневри за да се справиш. Жена ми, която дори трудно върви назад, се справя сама в паркингите на хотелите по този начин, докато аз и свалям багажа. Просто с багажа и е по-тежкото и трудно упражнение. Същото се отнася и до маневрирането в София. Паркингите за лодки в Гърция са на приемливи цени. Дори и за в България, надали е необходимо всеки път да се вре лодката в центъра. Просто оптимизираш логистиката спрямо променената ситуация и си я оставяш на паркинг в покрайнините на града.
Сега малко за вида на лодката и нейния двигател. На твое място аз бих взел РИБ лодка. В размер до 4.20 са подходящи за споделените планове. Удобно за 4 човека и багажите за дневен излет. Дали с конзола като тази или само със седалки като тази е въпрос на твой избор и след задължителна консултация с Тедо.
Защо този тип лодка: От наблюденията ми през годините се оказва, че лодките за разходка с приятели трябва да са съобразени с усещанията за сигурност на пътниците. Точно балоните и твърдото дъно вдъхват такива усещания у не морските люде и спомагат за приятните преживявания. Приличат им на големи спасителни пояси и ги карат да се чувстват спокойни. Не се клатят при невнимателни движения в лодката и позволяват излизане на всякакъв бряг заради малкото си газене. Удобни са за качване на плажа заради ниския борд. Издържат достатъчно във времето и се продават бързо на вторичния пазар. Освен цитирания със снимките доставчик добри предложения има и тук: http://www.plodex.eu/pm_rib.html
Двигател: Максималния посочен от производителя на лодката. За съжаление поради някои ограничения трудно можеш да си купиш и регистрираш за любителски цели нов двутактов. Остава четиритактов. Актуалните модели са доста изравнени като качества и цени. Поради това е добре този избор да е обект на отделна дискусия. Това от мен за сега.
Коментар
-
Съгласен съм с повечето от написаното. Логистиката на този етап, обаче не е възможна по този начин въпреки, че имам поне две места, където да държа и лодка и колесар: навъртаме доста километри петък, събота и неделя, като често тръгваме с посока, но без цел. Колата се ползва и като кемпер- понякога спим на къмпинги, понякога на диво. Хотели ползваме, като летим до някъде, но вече трудно ги понасям: по цял работя с хора и търся уединение. Лодката трябва да е с мен постоянно и навсякъде, като не ме кара да избирам само удобни и широки пътища: вчера например в Кавала беше такава гмеж, че успяха да ми смачкат калника- ако теглех и лодка, сигурно щяха да ме дават в “Криминална хроника”.
Дай малко повече разяснения по точки 1 и 3 от предишния пост. По т. 2 твърдото дъно с надуваем кил не върши ли работа в усещането за сигурност у пасажерите?
-
-
За да не решаваме задачи с много неизвестни прецизирай колко човека и на какви разстояния искаш да разхождаш. Просто много от нещата към които клониш са функция на точно тези параметри.
Коментар
-
Както в началото на темата съм написал- лодката е за мен и жена ми- колегите, обаче са ми подсказали, че който имал лодка, имал и много приятели, та не изключвам и повече хора да се качим. Под повече визирам още двама- не мисля да ставам ферибот. Разстоянията се променят динамично: първоначално мислех, че можело да се влиза до 5-6 мили, сега разбирам, че надуваемите били до 500 метра от брега... Не зная дали това ограничение не е свързано с големината на лодката и броя на двигателите. Така или иначе, капитанско карам в момента, но ограничението за влизане, май зависи основно от вида на лодката.
-
-
Ето ти вариант който ще можеш да качиш на тавана с що годе поносими трудности. Модела на лодката е: https://suzuki.bg/lodki/ds-310-rib
Благодарение на твърдото дъно ще можеш да си направиш ролки и да си помагаш дори с малка лебедка. Теглото и е 67 кг. и когато я окантариш се сваля и качва лесно. Тези с надуваемото дъно се пречупват когато ги товариш и става мазало. Фабричната седалка е в предната част и съм си направил за задната сандък за жилетките, котвата и пиротехниката. Седя си на него съвсем удобно. Резервоара и хладилната чанта е между сандъка и транцевата дъска. Двигателя ми е от тук: http://www.plodex.eu/dvigateli.html Чисто нов, двутактов, пълно копие на един от най-сполучливите модели на Ямаха. Продава се и под марката Parsun. Тегло 37 кг.
Ако решиш да вдигнеш бюджета идеалния вариант за тази лодка е: https://suzuki.bg/izvanbordovi-dvigateli/df20a
За да си я влача лесно по пясъка си имам ей такива сгъваеми транцеви колела:
За преходи до 1-2 часа става и за 4 човека. Всичко ново се побира в 5000 лв. с китайския двигател. Тази комбинация можеш да си регистрираш и в България. Комплекта си го имам и специално си го държа за плажчетата около Вурвуру и Никити. Според вятъра.
- 1 like
Коментар
-
С тази лодка според закона до какво разстояние от брега може да се влиза навътре, трябва ли регистрация, "капитанско" и какво оборудване е задължително да се носи?Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!
"Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."
Коментар
-
Може да го приемете и като спам, но (почти) това е една от детските ми мечти
Разглобява се на амнайсе парчета и съответно е по-лесно за приготвяне от сам човек. Просто колелата стават два чифта. За устойчивост и товароподемност няма смисъл да говорим. Единствен недостатък - по-ниската скорост.Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
Критериите са несъвместими с желанието за ползване . За такъв вариант много малка и лека лодка , окомплектована с малък мотор . Те пък не отговарят за описания начин на ползване. За море още по малко . Ако не искаш да се наказваш , то си вземи лодка , колесар , подходящ мотор и платнище . Оборудването си е в лодката , пускаш на вода или излизаш за броени минути . При последната ми лодка беше отработено перфектно . Колесара потопен във водата , качвам я на собствен ход . Две халки за колани на транеца и една на носа . Платнището с колан за бързо пристягане по края (може и с ластик ). При лошо време 2- 3 минути и потеглям . Като си на вода бързото влошаване на времето , дори до буря си е част от играта. Убеден съм , че ако трябва да слугуваш и мъкнеш товари по час на всеки излет ентусиазма ще се изпари бързо . Идеята нали е да се доставя удоволствие , не да се наказваме .
Коментар
-
Чета с интерес. За себе си, реших, че не си струва да притежавам лодка и ползвам под наем 2-3 пъти в годината.
Имахме случка с едно вълнение, с жена и дете, на о-в Диапорос. Добре, че лодката беше добра - 5м твърда, само мотора дойде малко слабичък за вълните, та си беше приключение.
Сега гледам мотора да е близо до максимално разрешените к.с. без документ - 20-30 к.с. Важно е не само да отидеш до някъде, но и да можеш да се върнеш.
С 3м. надуваема лодка не бих си вкарал домочадието навътре в морето, а покрай брега ползвам надуваем SUP и няма грижи с пренасяне и съхранение. Сега има електромотори за SUP. Не е лодка, но за двама души покрай плажа ставаDacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)
Коментар
-
Моят сезон е средно 7 месеца- април до края на октомври: това са 28 уикенда, като аз добавям и петъците, общо 84 дни. Като се умножат тези дни по 75 евра (цената на наем в Гърция) стават 6300 евра- дали сметката излиза? Още повече, че аз искам да ползвам лодката, когато си поискам, а не- когато са останали свободни. Съвсем отделен е въпроса, че там, където ходим не само, че няма лодки, но няма и хора... :-)
-
Понеже ползвам лодка под наем, в същия район в който ти спомена, мисля че мога да ти помогна!
Има една фирма за лодки под наем, аз съм им клиент откакто започнаха този бизнес, дори всяка година на снимките за рекалама във фейсбук съм аз.
Така, преди да тръгна от София им звънкам и запазвам лодка, винаги най-новата.....за време колкото кажа аз.
Пристигам там и си оставям багажа в нея, маски, въдици, чадъри, обувки за вода.....бе каквото се сетиш.
После им казвам: искам лодката готова и на вода утре сутрин в 6...лодката ме чака...излизам когато си искам вечерта, условието е да звъна 30мин. преварително.
Лодките се следят на един лапотоп, сигурно с GPS и имат район на плаване, аз НЯМАМ....
Багажа свалям чак когато си тръгвам за България....и така до следващия път, който не може да се сравнява с твоите 28 уикенда...
Те плачат за такъв клиент, вярвай ми, и цените за мен не са каквито са за всички останали.
Въпреки всичко, и аз искам да се сдобия с една коруба, та каквото ще да става...затова следя темата с интерес.
-
Последното ти изречение е в основата на това земята да продължава да се върти :-) . Идеята ти за каяците с педали я имам от сигурно десет години, ама като преди няколко месеца реших да купувам ми хрумна: “що пък да не е и с мотор?”, после ми хрумна: “що пък да не е лодчица”, после: “що пък да е само 10 коня”, а като тръгнах на капитанско, какви простотии почнах да сънувам.... :-) Ама реших да се огранича до нещо малко, че тея неща от сънищата ще ме тласнат да бачкам и петъците, че сигурно и съботите. Та, така ...
-
-
Ти си построил комунизма с толкова свободно време и при тия условия няма как да не вземеш 5 метра с 25 коня алумин,той пък става само на ремарке.
Кофти ма няма как,3 метра няма да е стабилна и си орязваш повечето разходки с това,5 метра в пикапчето не влиза и.......се връщаме към първото ми мнение в темата.
Да ти имам проблема азTOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
Хе-хееее: от твоите уста, в Божиите уши! :-)
Да ти кажа и аз бая ти завиждах, като пишете с брата как си джиткате по разни екзотични местенца с разни джиджани лодки, а аз седя в кабинета по амнайсе часа... А, пък за пушкалата направо не ми се отваря дума- като знам за три цеви, к’ви родилни мъки бяха, а тебе не те е срам с цялото изобилие на гърмящи пръчки в ръцете .
Но- да, реших малко да се поглезя, че работата няма да свърши никога, докато ние- гарантирано ще!
-
-
Имал съм три джапанки и определено размера има значение, дори и ако се налага да гребеш, но обратно на логиката - по-голяма лодка по-лесно се придвижва при ветровито време, особено ако си се подготвил с истински весла. Вариант за хамалуване от сам човек е да се вземе лодка от по-тънък материал. Да речем 950 вместо 1100гр/м2. При еднакви рамери, теглото е с около 7-8 кила по-долу. Вярно, че съответно пада и допустимата мощност, но при 330 сантима дължина е между 15 и 20 коня. С някое и друго приспособление, най-много зор ще виждаш с двигателя, както обикновено.
П.П. Ако наистина тръгнеш да купуваш джапанка, гледай да е с подобна форма, най-вече краищата на балоните в кърмата, както и двете седалки да са подвижни.
Последно редактирано от коко келеша; 25-02-20, 17:35.Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар