Здравейте, колеги!
Както е видно от заглавието на темата ме е хванала морската краста, та от няколко месеца сън не ме лови какво да е... С Ваша помощ се нядявам да разреша дилемите си!
Първоначално се бях замислил за малка гуменетка с малък мотор (3-4 к.с.) на старо до към 2000 лева. След като попрочетох малко по разни форуми увеличих конските сили и парите по две. Продължавайки да чета все по усилено разни мнения и размишления, вдигнах увеличението също двойно. Кофтито е, че започнах да си задавам въпроса, дали наистина искам гуменетка или да заложа на стъклопластова. После открих, че имало и алуминиеви... Най- кофтито е, че записах капитанско право и въпреки, че само веднъж съм се качвал на ветроходна лодка и съм се возил няколко пъти на моторна яхта, почнаха да ми се въртят едни страшни глупости в главата...
Понеже по някакъв начин трябва да се озапти лудостта, реших да разделя целите на краткосрочна и средносрочна- тази година ще взема лодка, до година... каквото даде Господ.
Към момента си мисля за: нови алуминиев РИБ и около 20 к.с. четиритактов двигател, като бюджета е +/- 10000 лева. Лодката ще се кара основно в Гърция. Въпросите ми, обаче вместо да намаляват се увеличават.
1. Искам да карам лодката надута върху пикапа. Начертах на майстор една лека платформа с малка лебетка за покрива- основа върху, която на лагери ще се пързаля назад скара и падайки на долу, ще стига до земята/ водата, осигурявайки безпроблемно товарене/ сваляне на около 90 килограмовата лодка. Чистата площ на покрива на пикапа е 300 х 120 см., така че лодка с рамер до около 3.60- 3.80 няма да стърчи особено- по около 20 см от страните и около 30 см над челното стъкло- зад вратата на багажника има още 20-30 см. до бронята. Не ми се дърпа колесар, защото по дивотиите, където ходим по някога пикапа минава трудно, а да закача още едни 5 метра отзад ще ми се разкаже играта. Ако, обаче колесара има някакви особени предимства, съм готов да чуя препоръки- да не говорим, че ще ми излезе доста по- евтина покупката му, от колкото направата на платформата. Освен по- високия профил на автомобила и по- високия център на тежестта смятате ли, че има и други минуси (законодателство напр.)?
2. Двутактовия двигател надежден ли е? Спрял съм се на двуцилиндров, четиритактов Меркюри 20 к.с. за около 5600, но ми изпадат примамливи предложения - напр. за много запазен двутактов Сузуки 15 к.с. Зная, че бръмчи повече, харчи повече, някъде е забранен, обаче над 3500 лева си е разлика, която не можеш да пренебрегнеш с лека ръка... Освен това е значително по- лек.
3. Всъщност, наистина ли ми е нужен РИБ? Да, зная, че върви по- добре, че е по- "лодка", но надуваемият кил, освен по- лек ще ми бъде и доста по лесен за качване/ сваляне дори без допълнителни урутки, като платформата от т.1
4. Всъщност, дали пък алуминиева лодка не е по- добра от алуминиев РИБ? Гледам братята Американци си ги карат и по морето... Чух, че под 4 м. клатели ужасно, но не съм се возил и нямам лични впечатления...
5. За първа лодка да се хвърлям ли на скъпи марки или хипалон или да взема нещо втора ръка, което да сменя след време? Не ми се ще да е втора ръка най- вече от гледна точка на възможността кратката почивка да се превърне в продължителен морски ад...
Имам още доста въпроси, но ще пиша малко по- късно...
Както е видно от заглавието на темата ме е хванала морската краста, та от няколко месеца сън не ме лови какво да е... С Ваша помощ се нядявам да разреша дилемите си!
Първоначално се бях замислил за малка гуменетка с малък мотор (3-4 к.с.) на старо до към 2000 лева. След като попрочетох малко по разни форуми увеличих конските сили и парите по две. Продължавайки да чета все по усилено разни мнения и размишления, вдигнах увеличението също двойно. Кофтито е, че започнах да си задавам въпроса, дали наистина искам гуменетка или да заложа на стъклопластова. После открих, че имало и алуминиеви... Най- кофтито е, че записах капитанско право и въпреки, че само веднъж съм се качвал на ветроходна лодка и съм се возил няколко пъти на моторна яхта, почнаха да ми се въртят едни страшни глупости в главата...
Понеже по някакъв начин трябва да се озапти лудостта, реших да разделя целите на краткосрочна и средносрочна- тази година ще взема лодка, до година... каквото даде Господ.
Към момента си мисля за: нови алуминиев РИБ и около 20 к.с. четиритактов двигател, като бюджета е +/- 10000 лева. Лодката ще се кара основно в Гърция. Въпросите ми, обаче вместо да намаляват се увеличават.
1. Искам да карам лодката надута върху пикапа. Начертах на майстор една лека платформа с малка лебетка за покрива- основа върху, която на лагери ще се пързаля назад скара и падайки на долу, ще стига до земята/ водата, осигурявайки безпроблемно товарене/ сваляне на около 90 килограмовата лодка. Чистата площ на покрива на пикапа е 300 х 120 см., така че лодка с рамер до около 3.60- 3.80 няма да стърчи особено- по около 20 см от страните и около 30 см над челното стъкло- зад вратата на багажника има още 20-30 см. до бронята. Не ми се дърпа колесар, защото по дивотиите, където ходим по някога пикапа минава трудно, а да закача още едни 5 метра отзад ще ми се разкаже играта. Ако, обаче колесара има някакви особени предимства, съм готов да чуя препоръки- да не говорим, че ще ми излезе доста по- евтина покупката му, от колкото направата на платформата. Освен по- високия профил на автомобила и по- високия център на тежестта смятате ли, че има и други минуси (законодателство напр.)?
2. Двутактовия двигател надежден ли е? Спрял съм се на двуцилиндров, четиритактов Меркюри 20 к.с. за около 5600, но ми изпадат примамливи предложения - напр. за много запазен двутактов Сузуки 15 к.с. Зная, че бръмчи повече, харчи повече, някъде е забранен, обаче над 3500 лева си е разлика, която не можеш да пренебрегнеш с лека ръка... Освен това е значително по- лек.
3. Всъщност, наистина ли ми е нужен РИБ? Да, зная, че върви по- добре, че е по- "лодка", но надуваемият кил, освен по- лек ще ми бъде и доста по лесен за качване/ сваляне дори без допълнителни урутки, като платформата от т.1
4. Всъщност, дали пък алуминиева лодка не е по- добра от алуминиев РИБ? Гледам братята Американци си ги карат и по морето... Чух, че под 4 м. клатели ужасно, но не съм се возил и нямам лични впечатления...
5. За първа лодка да се хвърлям ли на скъпи марки или хипалон или да взема нещо втора ръка, което да сменя след време? Не ми се ще да е втора ръка най- вече от гледна точка на възможността кратката почивка да се превърне в продължителен морски ад...
Имам още доста въпроси, но ще пиша малко по- късно...
Коментар