Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на първа лодка и начин за транспортирането и

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Избор на първа лодка и начин за транспортирането и

    Здравейте, колеги!

    Както е видно от заглавието на темата ме е хванала морската краста, та от няколко месеца сън не ме лови какво да е... С Ваша помощ се нядявам да разреша дилемите си!

    Първоначално се бях замислил за малка гуменетка с малък мотор (3-4 к.с.) на старо до към 2000 лева. След като попрочетох малко по разни форуми увеличих конските сили и парите по две. Продължавайки да чета все по усилено разни мнения и размишления, вдигнах увеличението също двойно. Кофтито е, че започнах да си задавам въпроса, дали наистина искам гуменетка или да заложа на стъклопластова. После открих, че имало и алуминиеви... Най- кофтито е, че записах капитанско право и въпреки, че само веднъж съм се качвал на ветроходна лодка и съм се возил няколко пъти на моторна яхта, почнаха да ми се въртят едни страшни глупости в главата...
    Понеже по някакъв начин трябва да се озапти лудостта, реших да разделя целите на краткосрочна и средносрочна- тази година ще взема лодка, до година... каквото даде Господ.

    Към момента си мисля за: нови алуминиев РИБ и около 20 к.с. четиритактов двигател, като бюджета е +/- 10000 лева. Лодката ще се кара основно в Гърция. Въпросите ми, обаче вместо да намаляват се увеличават.

    1. Искам да карам лодката надута върху пикапа. Начертах на майстор една лека платформа с малка лебетка за покрива- основа върху, която на лагери ще се пързаля назад скара и падайки на долу, ще стига до земята/ водата, осигурявайки безпроблемно товарене/ сваляне на около 90 килограмовата лодка. Чистата площ на покрива на пикапа е 300 х 120 см., така че лодка с рамер до около 3.60- 3.80 няма да стърчи особено- по около 20 см от страните и около 30 см над челното стъкло- зад вратата на багажника има още 20-30 см. до бронята. Не ми се дърпа колесар, защото по дивотиите, където ходим по някога пикапа минава трудно, а да закача още едни 5 метра отзад ще ми се разкаже играта. Ако, обаче колесара има някакви особени предимства, съм готов да чуя препоръки- да не говорим, че ще ми излезе доста по- евтина покупката му, от колкото направата на платформата. Освен по- високия профил на автомобила и по- високия център на тежестта смятате ли, че има и други минуси (законодателство напр.)?

    2. Двутактовия двигател надежден ли е? Спрял съм се на двуцилиндров, четиритактов Меркюри 20 к.с. за около 5600, но ми изпадат примамливи предложения - напр. за много запазен двутактов Сузуки 15 к.с. Зная, че бръмчи повече, харчи повече, някъде е забранен, обаче над 3500 лева си е разлика, която не можеш да пренебрегнеш с лека ръка... Освен това е значително по- лек.

    3. Всъщност, наистина ли ми е нужен РИБ? Да, зная, че върви по- добре, че е по- "лодка", но надуваемият кил, освен по- лек ще ми бъде и доста по лесен за качване/ сваляне дори без допълнителни урутки, като платформата от т.1

    4. Всъщност, дали пък алуминиева лодка не е по- добра от алуминиев РИБ? Гледам братята Американци си ги карат и по морето... Чух, че под 4 м. клатели ужасно, но не съм се возил и нямам лични впечатления...

    5. За първа лодка да се хвърлям ли на скъпи марки или хипалон или да взема нещо втора ръка, което да сменя след време? Не ми се ще да е втора ръка най- вече от гледна точка на възможността кратката почивка да се превърне в продължителен морски ад...

    Имам още доста въпроси, но ще пиша малко по- късно...
    08седемшест5едно513четири

  • #2
    Алимун с един 20 коня и една Хонда 2.5 коня резерва,това на ремарке,става и РИБ,но цената няма да ти хареса за свястна лодка.

    Златното правило на 50% нали го знаеш?Ако мислиш,че 5 метрова ти е ОК си купи 7.50........после ще си говорим за оборудване,палатки,котви,гориво и вода.........и колесара с 2 оси
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      Влачил съм 7.5 метрова двуосни каравана с дълъг Патрул из България и долу горе ми е ясно какво е положението.
      За малки лодчици идеи не мога да дам,аз това го работя и знам колко е кеф и колко е опасно да излизаш в корето с 2.5 метра корито свалено от тавана на джипката.

      Хващай Тедо,той е в бизнеса с тия и най-добре може да ти каже кое и защо,мен ако ме питаш.......нали виждаш от къде я почвам,или поне това или не си рискувам задника с коритце на тавана.


      Намираш паркинг в някое близко село,купуваш една ЯЛ4 пластмасова,един колесар,мотор 9 коня,едно платно от ФИН или нещо подобно и си ти,за по-малко акьла не ми го побира на мен

    • Велинчо
      Велинчо коментира
      Редактиране на коментар
      Е да де ама в Гърция до 4 , 70 може без документи.

    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      Може,всичко може,вече дали си заслужава риска е друг въпрос.

  • #3
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:image_895912.jpg Прегледи:4 Размер:478.9 КБ ID:6563122 От мойта камбанария това виждам,няма първа и няма последна лодка,морето от къде да знае,че ти е първа лодка.....

    Апетита идва с яденето - малка лодка не е мореходна еле алумин,голям алумин събира хора и багаж,хора и багаж предполагат мотор с поне 25 коня,евтин мотор 25 коня предполага резервен такъв,а най-добрия резервен и дълъг ботуш 2.5 коня Хонда вьздухар за 900 долара чисто нов,всичко това предполага колесар,а добрия колесар е с 2 моста........

    Знам,че с голям хуй лесно се ебе ама и морето го знае,е горе на снимката са 2 риба,единия 60 коня,другия 150 го влача,че ще изкърти 1.5 тона кран който е монтиран на 105 тона лодка с 2000 коня Катерпилари и 15 тона нафта...........

    Какво очакваш да му предложа,3 метра коритце?

    Аз съм скромен
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #4
      Лодка на покрива с такава площ ще се опита да излети.
      т.е.. ще трябва да караш бавно
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • Вальо
        Вальо коментира
        Редактиране на коментар
        @ turtey: Четох внимателно твоята одисея със сходно търсене- обаче отговор на моето търсене не намерих, та за това отворих нова тема... Лодката (особено ако е РИБ) ще се носи с дъното на горе. Стабилното връзване е повече от ясно. Какво разбираш под бавно каране- ако с 90-100 не литне, значи ми е напълно достатъчно. Смяташ ли, че ако сложа под лодката двигателя (около 50 кила) пикапа ще стане трудно управляем при по- кротко каране?

      • Вальо
        Вальо коментира
        Редактиране на коментар
        @ Ivo- police Там, дето ходим дървета особено много няма, камо ли такива, дето да се нахвърлят върху багажника ти... :-) Проблема е кофти пътя, скалите и пясъка, където с колесара ще е голям филм...

      • ivo-police
        ivo-police коментира
        Редактиране на коментар
        Еми ,това е добре.Значи трябва да провериш колко може да товариш покрива.А за страничното надстърчане трябва да питам ....

    • #5
      Варианта за транспортиране не става . Помисли първо за реалния начин на превозване , и след това според варианта ще си избереш лодка . Най лесно за ползване ще е със колесар , но върви с минусите си място за съхранение ,евентуално категория и т..н . Така обаче може да си купиш каквато лодка искаш . Лодка между 3,6 до максимум 5 метра е добър вариант . Мотор четиритактов 15 - 25 к.с поне . Препоръчвам Ямаха , или Хонда може и пристрастие да е , но са добри .

      Коментар


      • Вальо
        Вальо коментира
        Редактиране на коментар
        Кое е невъзможното на идеята за транспортиране? Изгледах доста видеа, как транспортират и доста по- големи лодки на покрива- къде бих ударил на камък?

      • KingofROAD
        KingofROAD коментира
        Редактиране на коментар
        Yanmar не е ли по-добър движок за лодка?

    • #6
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


    • #7
      Да ти покажа ли офроуд колесари и къде майната си ги влачат?

      Аз съм на тая вълна в момента,подпалиха ми главата с едни мотори и до момента можем да ги катерим в багажници и на тегличите зад комбитата,НО се търсят още 3 мотора поне което предполага 4 метрово ремарке включващо елемента Офроуд и аз на 3 бири.

      Мисли го така - парите ще ги набиеш по един или друг начин,номера е като ги набиеш да им се радваш после,а да няма Мамка ти фъстък,толкова нерви,време и пари и не стигаш до сьседното островче.

      Колесар на 99% ти е играта освен ако не сте петима млади яки на по 3 бири
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • Вальо
        Вальо коментира
        Редактиране на коментар
        Аз за това питам хора дето се занимават с това, а не аджамии- всеки казва: "Внимавай да не ти умалее!" и аз внимавам. :-) Колкото до обслужването на лодката ще сме само аз и жена ми, което предполага повечко пот от моя страна :-)
        Последно редактирано от Вальо; 20-02-20, 20:46.

      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        Още едно златно правило - имаш лодка-имаш много приятели.......та тоя номер с Аз и Жената обикновенно включва и малка палатка,да се преоблича вътре,че моряци много еле на стабилна лодка.

    • #8
      Ето как някои го правят:
       
      08седемшест5едно513четири

      Коментар


      • Вальо
        Вальо коментира
        Редактиране на коментар
        Добре, де: това ми харесва какъв му е недостатъка? Единственото, дето ми идва на ум е адското клатене дори при малко вълнение- това е причината да търся надувайка, иначе бих предпочел халумина...

      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        Това му е основния недостатък - това се ползва в реки и язовирчета,мислено е да е леко,плоско,да товари,бързо е с малък мотор и сравнително евтино.

        За море ти трябва дълбоко V на дъното,яко и тежко,дълго и широко с транец който да носи мотор / а не моторЧЕ само /.
        Тия всичките са мислени за по двама човека с една вьдичка в рекичката,това в открито море ‘е ти съсипе бьбреците на скорост,а на ниска ще клати.

        Търси широка лодка.......я задръж така да ти намеря примери.

      • Вальо
        Вальо коментира
        Редактиране на коментар
        Тъкмо щях да те питам за мнението ти за 5 или повече метра надуваема (за да си нояся в багажника), но с уточнението за дълбокото V, въпроса явно отпада... Мамка му- иска ми се да избягам от колесар, ама явно ще е трудно....

    • #9
      Ще се опитва да лети (заедно с колата) заради въздуха между нея и покрива на мепесето.

      Каква скорост можеш да поддържаш обаче е въпрос на експеримент. Щото няма кой да плати тестове във въздушен тунел

      Драмата с колесара е друга - готов за офройд няма, трябва да се вземе готов с регистрация и да се преправя.
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • turtey
        turtey коментира
        Редактиране на коментар
        И двата варианта си имат плюс и минус.
        Аз за самата лодка не мога да взема отношение, за багажник или ремарке мога да помогна

        Колко кила ще тежи тая лодка?
        Че има още един момент - покрива може да поеме (според зависи) до 500 кг, а обикновено 150-200

      • Вальо
        Вальо коментира
        Редактиране на коментар
        Лодката е към 90 кила, мотора към 50. Мотора е ясно, че едва ли ще може да се носи отгоре, заради изместването на центъра на тежестта, но дори да става дума за 150 кила, ако се разпределят равномерно между хард топ-а и покрива на пикапа, би трябвало да издържи....

      • turtey
        turtey коментира
        Редактиране на коментар
        150-200 кг не са дерт, нали включвам и самия багажник.
        Има как да се направи плъзгаща система за качване сваляне просто и сигурно.

    • #10


      е тука един мързелив с малка лодка на пикап,нищо сложно и ако е укрепена с дълбоко дъно няма да е голям проблема с летенето,виж на завой при скорост може да легне лек пикап.
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Това по моя преценка е нещо като 4 метра. Прав ли съм?

    • #11
      https://www.silverstreakboats.com/bo...boat-deep-vee/

      ето ти пример - 16 фита или по нашенски 4.90 / айде и от мен 10 см / за 4 човека,25-50 коня носи,като легнеш напреки в нея се събираш и дъно на 16 градуса,цялата хубост 160 килца или рязко ако се напьна мога да го нося на моето комби на тавана еле как съм си подсилил напречните с една допълнителна.

      Това високо на пикапче трудна работа,не че няма да стане ма колесаря му е къде къде по-добре.
      Имат и по-малки модели,долу горе да видиш като идея какво трябва да представлява лодка мислена за море и то на нормално време.Плоските джапанки са за Панчарево или Дунава в близост до брега,6 мили не са близо до брега,аз миля едва ли ще прецапам,за 6 няма нужда да коментираме.
      Последно редактирано от BENZBOSS; 20-02-20, 21:40.
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • Вальо
        Вальо коментира
        Редактиране на коментар
        Ми, да ти кажа много ми харесва, особено ако е малко по- къса... сега ще видя какво подобно се предлага по Европата, че от Щатите може и да се озъбя с транспорта.

    • #12
      Имат и 14 фита моделче,и то става за 3 или 4 кльощави,че аз последно съм 80 кила / обикновенно под 70 ма има горили по 120 и 20 бири за закуска носят /

      Теглото на това не е проблем с лебедчица,става и с ръчна през блокове,алимун е,нищо не тежи,гледай да е правилния размер обаче,да може да се монтират тьркалета на транеца и да носи мотор поне 25 коня,основното е дьлбичината на корпуса и ширината на самата лодка,не си взимай джапанка
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • Вальо
        Вальо коментира
        Редактиране на коментар
        Тедо продава такива лодки- даже си я кара на покрива на колата. Такава става ли за море (т.е. достатъчно дълбоко ли е V-то) : https://www.youtube.com/watch?time_c...ature=emb_logo

      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        На спокойно море става,поне има малко дълбок нос и борда и е висок за тоя размер

        72 килца на 3.70 лодка,а сега сложи 50% и става 5 метра 100 кила и си стискаме ръцете.

        Мани майтапа - става ако си много внимателен с тая,имат и 445 модела който е 4.5 метра малко под 100 кила.......мисли за 50%,сериозен съм.

        Между другото прегледах какво има в БГто за продажба и по-добър модел от това поне аз не видях,има пластмаси,плоски алимун,дьрти корита......изнасили го Тедо да те качи на 450 модела пък,че щяла да стърчи метър зад пикапа ти дреме.

    • #13
      Така като го чета какво е писал колегата. https://www.laivynas.lt/upload/cache.../org/6_105.jpg това е неговата лодка с колесар и 15 или 20 кс двигател . Не ми се дърпа колесар, защото по дивотиите, където ходим по някога пикапа минава трудно, а да закача още едни 5 метра отзад ще ми се разкаже играта. Нещо надуваемо на тавана на колата някой клон ще я разпори , на колесар има риск но е по малък .
      2. Двутактовия двигател надежден ли е? Спрял съм се на двуцилиндров, четиритактов Меркюри 20 к.с. за около 5600, но ми изпадат примамливи предложения - напр. за много запазен двутактов Сузуки 15 к.с. Зная, че бръмчи повече, харчи повече, някъде е забранен, обаче над 3500 лева си е разлика, която не можеш да пренебрегнеш с лека ръка... Освен това е значително по- лек.

      Въпрос на вкус за мен двутактовия двигател е по надежден особено за малък двигател . По добре чисто нов китайски двигател от колкото незнайна употреба от известните марки .
      3 / 4 и 5 евентуално алуминиева лодка 4 м може да я возиш на тавана на кола но обърната става като багажник с демонтиран двигател, обаче сваляне на лодка и монтаж на двигател и оборудване ще ти се отще да плаваш .
      Последно редактирано от жеко; 21-02-20, 02:00.

      Коментар


      • Вальо
        Вальо коментира
        Редактиране на коментар
        Може ли да напишете нещо от Вашия личен опит с двутактовите: зная чудесно принципа на работа, но нито съм поддържал такъв, нито съм го разглобявал- кое смятате, че му е по- надеждното?

      • KingofROAD
        KingofROAD коментира
        Редактиране на коментар
        Простой в обслуге, простой в ремонте. Ниско тегло, по-висока мощност при еднаква кубатура. И цената му би трябвало да е и по-ниска при равни други условия, но не е задължително.

    • #14
      Не ми стана ясно за какво ще се ползва лодката!
      За разходка? За риболов? За гмуркане?............??

      Коментар


      • Chinela
        Chinela коментира
        Редактиране на коментар
        Питам, понеже и аз бях в същата дилема!
        Разбрах обаче, че за тая работа си трябват ДОСТА пари, време и нерви.

        Затова минах на компромисен вариант, купих си каяк с педали, има и двуместни!
        В морето спокойно минавам по около 10-12 километра без да ги усетя.
        Ако ми трябва повече, има електрически двигатели, с които можеш да изминаваш до 40км.

        Плюсовете са:
        - Много лесен транспорт на тавана на кола/пикап
        - Много лесен достъп до всякакви брегове и плитчини
        - Поддръжка, нулева....
        - Разходи за гориво....много протеини и витамини
        - Създава страхотна емоция, особено след 3-4 излизания когато свикне човек.
        - Не е по-нестабилен от малка лодка в бурно море, макар че и с двете не е добре да се влиза в такова.

        Минусите са:
        - Аз се сещам само за един, ако не си прецениш силите, има голяма опасност да не можеш да се прибереш!

        Ако обаче решите да взимате лодка над 4 метра и двигател 30+ коня, тогава това сравнение не важи.

      • IvanIvanovi
        IvanIvanovi коментира
        Редактиране на коментар
        Вальо, що не пробваш една почивка с лодка под наем, да видиш дали това е твоя спорт, че иначе рискуваш наесен да пуснеш тема: продавам лодка, двигател и колесар.

      • Вальо
        Вальо коментира
        Редактиране на коментар
        Наемал съм си лодка доста пъти и от Вурвуру и от по- надолу. Е, голям кеф си е! По- малките корита са около 75 евро, проблемите са, че: трябва да я върнеш до 18.00 часа, че моят сезон започва три месеца преди техния и свършва два по- късно, а пък в сезона, за да вземеш е, като едно време с бананите по Нова година. За това искам да си взема някакво мое коритце, но си абсолютно прав, че ако не прецизирам добре нещата, на есен може да пусна нова тема в раздел “продавам”. За това и събирам акъл от всякъде.

    • #15
      Валентин Стоилов коментира
      Днес, 10:53
      Само и единствено да си возя задника- нито съм рибар, нито гмуркач ( за сега) . Ще ми се да си бръмчим до разни пусти плажчета и близки островчета.

      Според мен, за тези цели, е напълно достатъчна чиста гуменетка със надувно или твърдо дъно. И мотор според табелката на транеца.
      За двама човека и багаж - не ти трябва повече от 3 метра дължина. Събира се в един или два денка в зависимост от вида дъно.


      Виж ги тези - Тедо им е представител.

      http://zanderbg.com/air_floor.html

      Коментар

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X