От: БЪГИТО МИ Е ВЕЧЕ С ДВА ДВИГАТЕЛЯ.
КАто начало разглобих водилото и разстъргах планетките на 16 мм, защото намерих иглени лагери 12/16/10 мм без вътрешна гривна.Оказа се че французите даже не са сложили поне някакви втулки.За това се наложи да сменя осите . Добре че си имам хромиран закален прът ф12 и само трябваше да ги нарежа.Понеже забелязах че има аксиално триене направих шайби от фосфорен бронз за всеки случай.После реших че е добре да направя отвори за по-добро смазване на иглените лагери и добре че имам ерозийна машина , иначе тази манипулация беше невъзможна, поради голямата твърдост на зъбните.Оказа се също че трябва да подпра планетарния механизъм в отсрещната плоча, защото само от едната страна не е достатъчно, имайки предвид големия опън при натоварване на веригата, около 20 -25 KN. Щом се разпъва веригата, която и дават 44 KN на скъсване. Явно натоварването е жестоко.При предишния вариант с единия двигател ползвах ДИД и я сменях на две състезания защото се разпъваше а тук с два двигателя и при тези конски сили....е за това сложих двойна усилена. За да подпра планетарния механизъм ми трябваше голям лагер. Намерих такъв в SKF, на цена 550 евро. Почти се бях отказал, но на помощ дойде братския китайски народ , който е направил такъв лагер за 250 лева.Колко ориз ще излапат за тези пари...нямам думи.Има и още нещо. За да не се разминават вътрешното зъбно и планетките при натоварване , ще мдифицирам един лагер , който ще центрира оста, спрямо зъбното, нещо подобно на оста на скоростната кутия в коляновия вал.Е... днес мисля да сглобяваме и пак да тестваме.
КАто начало разглобих водилото и разстъргах планетките на 16 мм, защото намерих иглени лагери 12/16/10 мм без вътрешна гривна.Оказа се че французите даже не са сложили поне някакви втулки.За това се наложи да сменя осите . Добре че си имам хромиран закален прът ф12 и само трябваше да ги нарежа.Понеже забелязах че има аксиално триене направих шайби от фосфорен бронз за всеки случай.После реших че е добре да направя отвори за по-добро смазване на иглените лагери и добре че имам ерозийна машина , иначе тази манипулация беше невъзможна, поради голямата твърдост на зъбните.Оказа се също че трябва да подпра планетарния механизъм в отсрещната плоча, защото само от едната страна не е достатъчно, имайки предвид големия опън при натоварване на веригата, около 20 -25 KN. Щом се разпъва веригата, която и дават 44 KN на скъсване. Явно натоварването е жестоко.При предишния вариант с единия двигател ползвах ДИД и я сменях на две състезания защото се разпъваше а тук с два двигателя и при тези конски сили....е за това сложих двойна усилена. За да подпра планетарния механизъм ми трябваше голям лагер. Намерих такъв в SKF, на цена 550 евро. Почти се бях отказал, но на помощ дойде братския китайски народ , който е направил такъв лагер за 250 лева.Колко ориз ще излапат за тези пари...нямам думи.Има и още нещо. За да не се разминават вътрешното зъбно и планетките при натоварване , ще мдифицирам един лагер , който ще центрира оста, спрямо зъбното, нещо подобно на оста на скоростната кутия в коляновия вал.Е... днес мисля да сглобяваме и пак да тестваме.
Коментар