Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Големите наклони - снимки и цифри

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Големите наклони - снимки и цифри

    Та така! По темата за наклоните:

    Преди 3 години ей това нищо и никакво баирченце до Д. Пасарел просто не посмях нито да го спусна, нито да го кача ... Щото било кално ...




    Ей на това пък, беше някъде около Шипочане май, ми трябваше близо минута докато се накарам да пусна съединителя и да тръгна да слизам. Качването винаги ми е било по-лесно ...




    Газопроводът над Бухово. Гледан отдалеч за първи път изглеждаше направо страшен и едва ли не вертикален в последната си част ...





    До момента, в който не застанеш в подножието му и не дадеш газ.




    В същност, по-стръмно е спускането преди началото му и това май ми е единствената снимка, на която баирът изглежда по-стръмен, отколкото е. Обикновено е обратното ...



    Този баир над Бухово си го качих почти целия (последните 20 м - на чужда лебедка), после си го спуснах. Тук за първи път усетих колко е неприятно като запънеш насред опасен баир, както и какво е усещането, когато на спускане задницата тръгне да те изпреварва.
    Долу краката ми трепериха едно известно време, а навигаторката беше така изплашена, че не само не посмя да се качи в колата и слезе по най-стръмното пеша, но и не посмя да гледа как детевозът слиза ...




    Качване от Челопеч към хижа "Мургана" в гръмотевична буря. Пътят е обозначен на картата като 4Х.






    Тук пък за първи път, от коментарите на колегите "Много спокойно се разхождаш", усетих колко важно е с каква машина се катериш ...

    Този рилски баир под Царев връх ...



    не ми се виждаше особено голям и страшен, докато не се наложи да го спуснем без път. Ако е имало момент, в който страшно ми се е искало да съм някъде другаде, това беше моментът, в който отивах към джипа за да започна спускането, а отгоре започнаха да тупкат едри дъждовни капки. И единственият момент, в който навигаторката ме е молила да не тръгвам ...



    Градусите, който иска да ходи да ги мери. За мен същественото беше това, че дори на 1-а бавна колата се засилваше надолу и кракът ми се беше одървил от натискане на спирачката, а страничният наклон беше достатъчен да ме накара да се подпирам на съседната седалка (ако се вгледа човек в снимката, ще види ръката ми). А дребна подробност от пейзажа беше, че по траекторията на спускането ни имаше път, на който трябваше да излезем, а след него на няколкостотин метра - гол стръмен склон ...

    Този, Голям мечи връх, така и не го качих до края с джипа ...



    Просто в този ден адреналинът ни дойде малко в свръхдоза ...

    Тук се помотахме барем 15-20 минути преди да се осмелим да тръгнем да слизаме ... После беше лесно.




    Като вече е останал зад гърба ти, се чудиш какво пък толкова страшно е имало. Ми няма вид на национална атракция!




    Тази "проба" над Доспей ...





    само съм я спускал, защото се опасявах, че няма да ми стигне мотор с 33-ките.




    Малко баирче с гадна хлъзгава кал недалеч от Варна беше строило пред себе си цялото кралско войнство.



    Лично на мен ми струваше скъсано въже на лебедката и лошо контузен навигатор.

    Баирче над р. Елешница ...







    Карано 3 пъти на спускане. За качване - още не съм посмял, защото, ако не ми стигне моторът, връщането назад може да е доста хемороидно ...

    Кариерата над Бухово ...



    Само на спускане. Качването поне аз не го виждам. Е, не говорим за "формула офроуд".

    Та така. Ето едно скромно каталогче с "мои" баирчета.

    Ама авторът на темата много тарикатски го дава. Само иска информация, а нищо не показва от богатия си опит по черните пътища.
    Давай да видим де. Ама не приказки. Око да види ...
    Последно редактирано от Чавдар (V93); 05-08-09, 18:02. Причина: Печатни грешки
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • До: Големите наклони - снимки и цифри

      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
      Та така. Ето едно скромно каталогче с "мои" баирчета.

      Ама авторът на темата много тарикатски го дава. Само иска информация, а нищо не показва от богатия си опит по черните пътища.
      Давай да видим де. Ама не приказки. Око да види ...
      Добре де, трябваше ли в типичния си стил да се заяждаш на толкова страници, като просто нямаш търпение да покажеш къде си бил?

      Пфуу, ако не бяха хубавите ти пътеписи едва ли някой щеше да ти чете постовете, голяма част от които са си чисто заяждане.

      @Zaarin: абе ролята на модераторите не е ли да прекъсва спама? Защо не отцепихте коментарите, които не са свързани с темата в друга такава? Пък ако щете я кръстете "Защо е тъпа темата Големите наклони". Чавдар не го питам, но ти поне действаш принципно обикновено.

      Коментар


      • До: Големите наклони - снимки и цифри

        Първоначално публикуван от nikidd Преглед на мнение
        ... като просто нямаш търпение да покажеш къде си бил? ...
        По-спокойно, колега, изпълнявам желанието на автора на темата:

        Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
        ... ако пишеш в тази тема - нека е по темата - наклони и цифри ...
        А пък всички снимки така или иначе са от разходки, описвани в "хубавите ми пътеписи". Т.е. брой, че вече съм показал къде съм ходил. Още преди 2-3 години.

        Ти защо не кажеш нещо конкретно по темата?
        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • До: Големите наклони - снимки и цифри

          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
          ...
          Ти защо не кажеш нещо конкретно по темата?
          Защото нямам, и не виждам нищо лошо в това. Не е тайна, че опита ми с 4х4 беше кратък и си признавам, че потрошаването на МПС-то винаги ми е било голяма спънка извън пътя.

          Обаче чета с удоволствие пътеписите (и твоите), радвам се на снимките и на клиповете тук и в другите теми. Дори видях в тази тема снимки и клипове, които иначе бих пропуснал по една или друга причина.

          Коментар


          • До: Големите наклони - снимки и цифри

            Винаги ми е било гадно като видя умни и уважавани от мен хора да се заяждаъ и да се карат.
            Моля, не се карайте, нека всеки от вас да преглътне част от гордостта си, и да отстъпи, така не се става смешен, както много хора си мислят, а се добива авторитет пред аудиторията и събеседника. Намерета начин да се запознаете наживо, покарайте малко, качете някой баир заедно, София и Пловдив не са толкова далече, и току-виж сте станали приятели.
            Не ми отива да давам акъл(то за мен нямам) на по-възрастни от мен, но е смешно да гледаш как зрели мъже се дърлят като второкласници.
            Поздрави, и не се карайте моля...
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • До: Големите наклони - снимки и цифри

              Първоначално публикуван от nikidd Преглед на мнение

              @Zaarin: абе ролята на модераторите не е ли да прекъсва спама? Защо не отцепихте коментарите, които не са свързани с темата в друга такава? Пък ако щете я кръстете "Защо е тъпа темата Големите наклони". Чавдар не го питам, но ти поне действаш принципно обикновено.
              Постовете на Чавдар са си точно по темата - къде е наклона, минава ли се и дори снимки на минаванията. Мисля, че по точно не може да бъде.

              Самата тема вече я имаше преди време, макар и под друго име ( но не можаш да я намеря). Там един колега беше написал " Аз пък всеки ден минавам по един наклон 90 градуса. Бордюра пред вкъщи".
              С искам да покажа, че е малко безсмислено да се сравняват наклони, защото няма два баира при еднакви условия. Дори един и същ баир често е различен при различно време. Дъжд, сняг, роса и т.н.
              А за сигурността- Моля не я забравяйте никога. всичките ми поразии са ставали в моменти, в които съм решил че съм безсмъртен офроудър.
              Колкото и коне да има под капака, важното е магарето зад волана
              NULLA TENACI INVIA EST VIA

              Коментар


              • До: Големите наклони - снимки и цифри

                Първоначално публикуван от nikidd Преглед на мнение
                @Zaarin: абе ролята на модераторите не е ли да прекъсва спама? Защо не отцепихте коментарите, които не са свързани с темата в друга такава? Пък ако щете я кръстете "Защо е тъпа темата Големите наклони". Чавдар не го питам, но ти поне действаш принципно обикновено.
                По тази тема няма спам. Предупрежденията, защо не трябва да се прави нещо, не бива да се отделят, за да бъдат видени заедно с останалото. А и когато става дума за опазване на човешки животи, никакви предупреждения не са излишни. Не съм специалист по катерене на наклони с джип, но съм виждал трупове на повярвали, че дадено нещо е шега работа, след изглеждането на няколко клипчета... Така че съм малко чувствителен на тази тема.
                Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                Коментар


                • До: Големите наклони - снимки и цифри

                  Аз също съм чувствителен по темата,понеже съм се търкалял и немога да ви опиша мислите които ми минаваха през главата докато след 7-мия оборот джипа спря.
                  Та затова не е излишно да се чете от по-неопитните кои наклони да се опитат да изкачат и какви последствия да очакват при волни или неволни грешки,които всеки може да допусне независимо от опита.

                  Тук всяко едно мнение е полезно,който не вярва нека прочете темата след няколко дни от началото.
                  ТЛК 80 4,2ТД-95г

                  Коментар


                  • До: Големите наклони - снимки и цифри

                    Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                    Та така! По темата за наклоните:

                    1. Преди 3 години ей това нищо и никакво баирченце до Д. Пасарел просто не посмях нито да го спусна, нито да го кача ... Щото било кално ...
                    2. Ей на това пък, беше някъде около Шипочане май, ми трябваше близо минута докато се накарам да пусна съединителя и да тръгна да слизам. Качването винаги ми е било по-лесно ...
                    3. Газопроводът над Бухово. Гледан отдалеч за първи път изглеждаше направо страшен и едва ли не вертикален в последната си част ...
                    До момента, в който не застанеш в подножието му и не дадеш газ.
                    В същност, по-стръмно е спускането преди началото му и това май ми е единствената снимка, на която баирът изглежда по-стръмен, отколкото е. Обикновено е обратното ...
                    4. Този баир над Бухово си го качих почти целия (последните 20 м - на чужда лебедка), после си го спуснах. Тук за първи път усетих колко е неприятно като запънеш насред опасен баир, както и какво е усещането, когато на спускане задницата тръгне да те изпреварва.
                    Долу краката ми трепериха едно известно време, а навигаторката беше така изплашена, че не само не посмя да се качи в колата и слезе по най-стръмното пеша, но и не посмя да гледа как детевозът слиза ...
                    5. Качване от Челопеч към хижа "Мургана" в гръмотевична буря. Пътят е обозначен на картата като 4Х.
                    6. Тук пък за първи път, от коментарите на колегите "Много спокойно се разхождаш", усетих колко важно е с каква машина се катериш ...
                    7. Този рилски баир под Царев връх ...
                    не ми се виждаше особено голям и страшен, докато не се наложи да го спуснем без път. Ако е имало момент, в който страшно ми се е искало да съм някъде другаде, това беше моментът, в който отивах към джипа за да започна спускането, а отгоре започнаха да тупкат едри дъждовни капки. И единственият момент, в който навигаторката ме е молила да не тръгвам ...
                    Градусите, който иска да ходи да ги мери. За мен същественото беше това, че дори на 1-а бавна колата се засилваше надолу и кракът ми се беше одървил от натискане на спирачката, а страничният наклон беше достатъчен да ме накара да се подпирам на съседната седалка (ако се вгледа човек в снимката, ще види ръката ми). А дребна подробност от пейзажа беше, че по траекторията на спускането ни имаше път, на който трябваше да излезем, а след него на няколкостотин метра - гол стръмен склон ...
                    8. Този, Голям мечи връх, така и не го качих до края с джипа ...
                    Просто в този ден адреналинът ни дойде малко в свръхдоза ...
                    9. Тук се помотахме барем 15-20 минути преди да се осмелим да тръгнем да слизаме ... После беше лесно.
                    Като вече е останал зад гърба ти, се чудиш какво пък толкова страшно е имало. Ми няма вид на национална атракция!
                    10. Тази "проба" над Доспей ...
                    само съм я спускал, защото се опасявах, че няма да ми стигне мотор с 33-ките.
                    11. Малко баирче с гадна хлъзгава кал недалеч от Варна беше строило пред себе си цялото кралско войнство.
                    Лично на мен ми струваше скъсано въже на лебедката и лошо контузен навигатор.
                    12. Баирче над р. Елешница ...
                    Карано 3 пъти на спускане. За качване - още не съм посмял, защото, ако не ми стигне моторът, връщането назад може да е доста хемороидно ...
                    13. Кариерата над Бухово ...
                    Само на спускане. Качването поне аз не го виждам. Е, не говорим за "формула офроуд".
                    Та така. Ето едно скромно каталогче с "мои" баирчета.

                    Ама авторът на темата много тарикатски го дава. Само иска информация, а нищо не показва от богатия си опит по черните пътища.
                    Давай да видим де. Ама не приказки. Око да види ...
                    Нали трябва да има някой в сянка ....
                    Ти си можел не само да спориш с "новаци" като мен , ти си можел и да пишеш по темата . Браво !
                    И благодаря за снимките и споделянето ! То това твоето си е самохвалство , ама понеже си участвал лично вснимките - си е направо за гордост . Поздравления !
                    Доста материал за гледане и мислене..... но айде да го даваме полезно и ползотворно за всички ( най-вече за мен )
                    Давай полека - едно ..по едно ....и казвай ( споделяй ) :
                    1. Колко горе долу е наклона - имаш преценка - използвай я .
                    2. Коклко е дълъг склона които превземаш . Пак ориентировъчно ....
                    3. Как захождаш и как завършваш катеренето ( щото повече прилича на катерене ) , а не на изкачване с кола.
                    4. Дай някой съвети за психиката на водача и страховете му по време на изкачването .
                    Нали това искаше - да се поучат младите за своята безопасност . Е - сега е момента .
                    И Благодаря предварително ! Даде нов тласък на темата .
                    Какво се беше захванал с една пъпка в полето ..... могила ......
                    А за моят скромен опит - аз съм новак и съм пред компютъра повече ( нали знаеш ) - ще ми е простено липсата на снимки .
                    НО.....- ще наваксам много бързо - спокойно ......времето е пред нас .

                    И нещо забравих - като казваш за всеки наклон поотделно - описвай горе-долу къде се намира . Ще е наистина полезно .
                    И не само аз се кефя на тези снимки и наклони - бъди сигурен .
                    За това тази тема има толкова мнения за кратко време - всеки има своите наклони за които мечтае " Един ден да ги покори " .
                    И дано всеки успее да го стори .
                    И ти си минал по този път - не забравяй !

                    Коментар


                    • До: Големите наклони - снимки и цифри

                      Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                      1. Колко горе долу е наклона - имаш преценка - използвай я .
                      2. Коклко е дълъг склона които превземаш . Пак ориентировъчно ....
                      3. Как захождаш и как завършваш катеренето ( щото повече прилича на катерене ) , а не на изкачване с кола.
                      4. Дай някой съвети за психиката на водача и страховете му по време на изкачването ...
                      1. Не ме интересува особено. Джип може да се обърне и при далеч по-малко градуси, отколкото му се "водят" официално по данни на производителя. Твърде много странични фактори има за да можеш да изведеш някакво правило от градусите. Един и същи наклон може да бъде безпроблемен или непреодолим в зависимост характера на почвата, метео условията и т.н. Което можеш да издрапаш с мощен V8-ак далеч не винаги ще е по-силите на малко дизелче.

                      2. Също не можеш да изведеш някакво правило. По принцип, колкото е по-стръмно, толкова по-късо разстояние можеш да преодолееш. И пак да си спомним страничните фактори - характер на почвата, профил на трасето, използвани гуми, мощност на двигателя и др. технически характеристики на машината.

                      3. Виж т.2! Всичко зависи от конкретните условия на конкретното място, както и от особеностите на конкретната машина.

                      4. Психологията е далеч от квалификациите ми. Казал съм кога мен ме е страх, а всеки знае за себе си. Може би само едно уточнение, че времето за страх е преди да тръгнеш. След това вече не трябва да има място за шубето, че има по-важни неща, с които да се занимаваш. А като приключиш, краката ти могат да треперят колкото си искат.
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • До: Големите наклони - снимки и цифри

                        С моя скромен опит,бих препоръчал и още нещо-разузнаване пеш...Особено на затревени терени...
                        Виден столичен ихтиолог

                        Коментар


                        • До: Големите наклони - снимки и цифри

                          Карал Чавдар и дал снимки и мнение.Дай колега и твоите снимки или мнения и тука у форума ще се избистри какво може и какво не може
                          К мирной жизни не пригоден.
                          Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                          ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                          Коментар


                          • До: Големите наклони - снимки и цифри

                            Първоначално публикуван от Стария Преглед на мнение
                            Карал Чавдар и дал снимки и мнение.Дай колега и твоите снимки или мнения и тука у форума ще се избистри какво може и какво не може
                            Много лична стана темата май ....?
                            Дал Чавдар - ами дай и ти . За това е пусната темата - всеки да даде каквото има да дава.
                            Аз съм я пуснал за да събирам , а не да давам - ясно съм го посочил .
                            Чавдар е дал преди 2-3 години. Аз съм във Форума от 8-9 месеца . Има и по-нови колеги . Няма нищо лошо пак да се повторят интересните моменти - да се съберат в една тема и да се допълват от все повече колеги . Полезно е за всички . И приятно !
                            Вече наклоните са до номер 15 - има още много вода да изтече , ама дано да е бистра - да става за пиене.
                            А който иска конфронтация - това до никъде не води .
                            Който търси интрига - има я по филмите - гледай ги !
                            Има я постоянно по новините - слушай ги !
                            А тук , във Форума - ако темата не ти харесва - теми колкото искаш - гледай друга и си прави кефа .
                            За мен е удоволствие да гледам 4х4 изпълненията и много им се радвам . За това - няма как да ми развалят кефа - всяка тема е приятна и пълна с емоции .
                            Благодаря на всички Колеги за това !

                            Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                            Пак си в грешка, приятел! Многознайството и воденето на спор с модератор по някоя тема все още не са сред основанията за бан, така че ядец - нямаш шанс да се пишеш АБПМТ (активен борец срещу модераторската тирания).
                            За разлика от други - аз не смятам четенето и анализирането на всяко мнение за "лесно и приятно " занимание.
                            За това - уважавам модераторите за техния труд и се опитвам (до колкото ми връзва акъла ) да не им създавам работа .
                            Просто ти пробвах професионализма - ИЗДЪРЖА !
                            Благодарско !
                            И още нещо важно :
                            Има хора с много и полезен опит - но .....често го пилеят в празни приказки и спорове .......
                            Да отсеем полезното .....
                            Последно редактирано от bgbul; 05-08-09, 23:13.

                            Коментар


                            • До: Големите наклони - снимки и цифри

                              Да споделя 2 стръмни места, намират се в Априлци.

                              1. http://www.youtube.com/watch?v=zauePCoDp-8

                              2. http://www.youtube.com/watch?v=gEAurElKP3w

                              Към 2-рото прилагам снимка, за да се види как един не толкова стръмен наклон може да преобърне джипка.



                              П.С. Като градуси не знам колко са, но при желание може да се премерят.
                              Светът на Владо

                              Коментар


                              • До: Големите наклони - снимки и цифри

                                Познавам хора, някои дори пишещи тук, дето и на равно са успявали да си обътрнат джипките...
                                Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                                Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X