Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да шофираме по заснежен път

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Как да шофираме по заснежен път

    Първоначално публикуван от мишоци Преглед на мнение
    ..... И зимата и лятото ползвам само зимни гуми.... Аз кротичко го питам - овчи, ти лятото и зимата едни и същи дрехи ли обличаш? ........... Поне до сега не съм получил смислен отговор. ...
    Ами ще се опитам да дам смислен отговор : Аз през зимата си обличам овчия кожух , а през лятото ходя по тениска .
    А аз пък да те попитам ( перифразирайки метафората ти ) : Ти през лятото като си ходиш с кожуха и те пече слънцето , как се чувстваш ?
    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

    Коментар


    • До: Как да шофираме по заснежен път

      Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
      При автомобили с предно предаване трябва да се внимава при използването на моторната спирачка на заснежено и заледено за да не се окаже, че задницата е изпреварила предницата.
      За това трябва да се внимава и при автомобили със задно предаване Няма да забравя как почнах да се въртя като пумпал с една Лада навремето по пътя от Пампорово към Асеновград. Екшънът започна като отпуснах съвсем внимателно съединителя при преминаване от една предавка на друга.
      "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
      Gabriel Garcia Mаrquez

      Коментар


      • До: Как да шофираме по заснежен път

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        И моя опит е същия. Изобщо, за опитен шофьор (не смея да се нарека такъв, но се справям някак ), свикнал с возилото си, че и похулиганствал малко с него, ABS-а по-скоро пречи, или поне не мога да се сетя за комбинация, при която помага, освен някои съвсем леки такива на блокирала само една гума например. Трябва ли критично спиране на хлъзгав терен, поне моя се държи така че никак не ми помага, а увеличава спирачния ми път. Важи и за лед, и за хлъзгав леко намокрен асфалт например - колкото да разлигави прахта отгоре. А както се оказва по горчив опит на други колеги, и в гората в калта прави същото.
        И аз така смятам. Интересното е, че докато карах нормална кола (хе-хе), никога не ми се е струвало, че е ми пречи и спирал лошо с ABS. Откакто съм с пикапа обаче включи ли се ABS-а знам, че спиране няма и почвам да се оглеждам я за бордурче отстрани, я за нещо друго, в което да се подпра, за да не отнеса предната кола.
        "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
        Gabriel Garcia Mаrquez

        Коментар


        • До: Как да шофираме по заснежен път

          Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
          ...Та добър съвет - по възможност не проверявайте колко са твърди буците. Ако има възможност да се заобиколят - добре, ако няма (а понякога наистина няма) просто бъдете готови за неприятни изненади.
          Да, де, ама като ме привличат Шегувам се, като има други коли, ги избягвам. Ама ако ми се стори, че няма опасност, не можеш ме накара да мина покрай буцата
          "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
          Gabriel Garcia Mаrquez

          Коментар


          • До: Как да шофираме по заснежен път

            Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
            Ами ще се опитам да дам смислен отговор : Аз през зимата си обличам овчия кожух , а през лятото ходя по тениска .
            А аз пък да те попитам ( перифразирайки метафората ти ) : Ти през лятото като си ходиш с кожуха и те пече слънцето , как се чувстваш ?
            Определено по-добре от теб, ако и зимата ходиш по тениска, както правиш лятото. А я сега сериозно - ти май искаш да кажеш, че през лятото зимната гума има недостатъци?????? Щото аз виждам само предимства, недостатъци не виждам .......
            Аааааааааааааааа, чакай, сетих се - ти сигурно ще кажеш, че през лятото зимната гума се износва за нула време и това е един огромен недостатък. Ами изкушаваш ме да ти напомня разликата м/у българските и тукашните, космически пътища. Като един авер от Стара Загора, дето викаше, че има като моя Мерцедес-Бенц, само дето неможеше да проумее как така моя гори 6/100 нафта по магистралата, а неговия - 10-11/100. Това пък е за да не забравяш разликата в горивата тук и там. И с гумите е така, брат, със зимни Фулда, или Дънлоп аз карам година, че и мааааалко повече, съмняван се, обаче, че ти ще имаш същия късмет по българските пътища. Това е като да имаш разкошно гадже, направо дигитална мадама, която ходи на фитнес всеки ден, храни се пълноценно и ползва Диор. Айде прати я да работи в някоя кравеферма в Чепръчане, или Кощършовци за 5-6 месеца и отиди да са я прибереш след това. Пак ще си говорим, да ми кажеш на какво е заприличала. На добър път от мен.
            Последно редактирано от мишоци; 03-02-10, 21:40. Причина: допълнение
            Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
            Само DIESEL !!!

            Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

            Коментар


            • До: Как да шофираме по заснежен път

              Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
              Ами ще се опитам да дам смислен отговор : Аз през зимата си обличам овчия кожух , а през лятото ходя по тениска .
              А аз пък да те попитам ( перифразирайки метафората ти ) : Ти през лятото като си ходиш с кожуха и те пече слънцето , как се чувстваш ?
              Не за сърцето на чиляка иде реч , а за цървулите му !
              Чисто нови Пирелли , на езна зима (и едно лято) , въобще не са това което бяха миналата зима.
              Уморените коне не ги убиват , нали ??

              Коментар


              • До: Как да шофираме по заснежен път

                Зимните гуми лятно време ИМАТ недостатъци. Преди всичко влошеното сцепление при висока температура, лошо поведение в локви и общо по-малка странична направляваща сила.

                Имат и други, но тези стигат.

                Коментар


                • До: Как да шофираме по заснежен път

                  Първоначално публикуван от lazarlk Преглед на мнение
                  Имам следния въпрос.
                  При изкачване на стръмен път със заснежен асфалт, утъпкан сняг трябва ли да мина на 4L или може на 4Н. Като чели на бавните колата ще се чувства по-добре, двигателя работи по-равномерно. За Сузуки Витара става въпрос.
                  Те на Витарата едни бавни...
                  Ако не е много заледено и имаш що-годе читави гуми (като за сняг), газ и да не ти пука. Ако е наистина стръмно обаче L-а е добра идея, че малко не и стигат конете на ниски обороти.
                  О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                  Коментар


                  • До: Как да шофираме по заснежен път

                    Първоначално публикуван от мишоци Преглед на мнение
                    Определено по-добре от теб, ако и зимата ходиш по тениска, както правиш лятото. А я сега сериозно - ти май искаш да кажеш, че през лятото зимната гума има недостатъци?????? Щото аз виждам само предимства, недостатъци не виждам .......
                    Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                    ...Ами ще се опитам да дам смислен отговор : Аз през зимата си обличам овчия кожух , а през лятото ходя по тениска . .....
                    Не обичам да се самоцитирам , ама мисля че бях ясен .

                    А сега и аз сериозно : Недостатъците ги написа Ясен малко по-горе .
                    Не че и аз не съм карал летно време със зимни гуми . Ама и аз от `90-та насам лека кола освен Бенц не съм имал , та от личен опит тези недостатъци при тази марка са незначителни . Е , ако изключим интензивното износване . Та в общия случай е прав ... иначе за пътищата спор няма . И аз съм търкалял по френските ( а и не само по тях ) , та знам за какво иде реч . ... но това е друга тема . И то ми е болна тема . ... ма кво да се прави ... скоро няма да излезем от кравефермата у нас .

                    ПС. Между другото по отношение на "летната тениска" . Лично аз вече имам тенденция при слагане на летни гуми да купувам такива , които имат нарисувано чадърче с капки на тях - демек задължително гуми за дъжд .... че какъв съм го брал с иначе красив на външен вид грайфер ...
                    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                    Коментар


                    • До: Как да шофираме по заснежен път

                      Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                      Те на Витарата едни бавни...
                      Ако не е много заледено и имаш що-годе читави гуми (като за сняг), газ и да не ти пука. Ако е наистина стръмно обаче L-а е добра идея, че малко не и стигат конете на ниски обороти.
                      Ползата от бавните е огромна! Със зимни гуми Витарата на бавни се качва по пистите
                      Каквато и машина да използвам за движение сред природата, най-приятно си остава ходенето пеш...

                      Коментар


                      • До: Как да шофираме по заснежен път

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Зимните гуми лятно време ИМАТ недостатъци. Преди всичко влошеното сцепление при висока температура, лошо поведение в локви и общо по-малка странична направляваща сила.

                        Имат и други, но тези стигат.
                        Прощавай, за влошено сцепление при висока температура - сега от теб го чувам, такова нещо не съм забелязъл, а що се отнася до лошото поведение в локви - и тук може да се спори, говоря само от личен опит. А не мислиш ли, че тая табота за поведението в локви зависи и от шофирането и по-точно от скоростта? Щото, ако сам се пъхаш на вълка в устата нищо чудно колата да ти покаже, че може и да лети . Аквапланинга е кошмар за неопитните, колата просто не допира пътя. А и за какво шофиране говорим в крайна сметка - спокойно, спортно .............. ????? И не на последно място за какъв автомобил? Мерцедес-Бенц Е-класа, Хонда Сивик, Паджеро, Актрос? Пак от личен опит ще кажа, че най-много съм се въртял на сняг и дъжд с автомобили с предно предаване, колкото и невероятно да звучи и да е в разрез с общоприетото мнение, че предното на сняг и дъжд е по-добро от задното. Преди съм имал Рено 5, 19, Ланча, Пасат ............ Винаги отлично обслужени и със зимни гуми. Е какво юнашко въртене е било, братко, здраве му кажи. После минах на БМВ - имах цели 5 парчета, 4 3-ки и 1 5-ица. С тях никакви проблеми зимата. Сега вече съм с МБ и заявявам, че не съм се завъртал нито веднъж, който иска може и да не ми вярва. Та затова те попитах за какво шофиране говорим и за какъв автомобил. Би ли ми отговорил, моля?
                        Последно редактирано от мишоци; 08-02-10, 02:44. Причина: допълнение
                        Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
                        Само DIESEL !!!

                        Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

                        Коментар


                        • До: Как да шофираме по заснежен път

                          Личният опит е незаменимо средство, но за съжаление не винаги е прецизно. За разлика от опитите с измервателни срества. А те казват, че зимната гума се справя много по-зле от лятната гума при .....летни условия.
                          Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                          Коментар


                          • До: Как да шофираме по заснежен път

                            Спазвай дистанция, подържай автомобила изправен и с добри гуми. По заснежени и мокри пътища карай с гуми по-малко напомпени от предвиденото за модела. На сняг и дъжд спирачния път се удължава, забрави резките движения с волана и педалите. Ползвай скоростите като моторна спирачка, освен ако не си с автоматик, той сам си върши работата, ако усетиш че се унасяш - спри и почини, дори ако поспиш 1 час ще си далеч по-бодър, по-добре да стигнеш за където си тръгнал по-късно, отколкото никога. Не бързай, другите зад тебе, ако бързат - това съвсем случайно си е техен проблем, а не твой, ако ти викат, че караш като пенсионер - кво от тва, пари взимат ли ти? По-добре жив и здрав пенсионер, отколкото велик и умрял тарикат.
                            Уважавай другите, ако искаш и ти да бъдеш уважаван. Не пречи. Винаги, когато можеш помагай на пътя, утре може и ти да искаш помощ. Помни, че с навременните си и адекватни действия можеш да спасиш живот и да донесеш щастие на някой, който толкова много се нуждае от него.
                            На добър път, уважаеми колеги! Обичайте се!
                            Последно редактирано от мишоци; 08-02-10, 03:12. Причина: допълнение
                            Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
                            Само DIESEL !!!

                            Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

                            Коментар


                            • До: Как да шофираме по заснежен път

                              Първоначално публикуван от ACCELERATOR Преглед на мнение
                              ...
                              На лед - обратното, всячески трябва да се опитвате да избегнете блокирането на гумите, защото тогава колата се превръща в неуправляема шейна. Ако спускате стръмен наклон - на най-ниската възможна предавка, ако се наложи - леко помагайте със спирачката. Като цяло е много неприятно, случвало ми се е да спускам стръмен заледен на стъкло път, на първа, двигателят работи на празен ход, а колата се пързаля надолу, и се засилва! В този случай трябва да не губите самообладание, да поддържате посоката, и да търсите встрани неутъпкан сняг, на който да спрете.
                              - [
                              Само да кажа колко в важно четенето на форума Не казвам, че от тази тема съм разбрал за пръв пък какво се прави на сняг и лед, но когато изпаднах в събота в описаната в цитата ситуация това, което ме спаси (заедно с двете деца и другите възрастни в колата), беше следването на горния съвет - не загубих самообладание и продължих да направлявам колата, докато не стигнах на по-благоприятен участък.

                              Първото, което ми изникна в главата, когато Тойотата взе да ускорява по нанадолнището към едни стръмни стълби, беше горецирирания пост. Така че благополучният изход от ситуацията се дължи до известна степен и на ACCELERATOR, за което му благодаря!
                              "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
                              Gabriel Garcia Mаrquez

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X