Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да шофираме по заснежен път

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Как да шофираме по заснежен път

    Заз-а и Костенурката не ги броя, щото са екзотика вече... но при тях е аналогично положението - по-тежкият мост е задвижващ...

    тесните гуми са с предимство на локви, киша и неутъпкан сняг - на лед и утъпкан сняг - не!
    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

    Коментар


    • #47
      До: Как да шофираме по заснежен път

      ами то на лед наищо не помага, колкото до щиповете ок,но като стигнем до изчистен път? трябват си добри гуми независимо какво е задвижването на автомобила, и по внимателно каране

      Коментар


      • #48
        До: Как да шофираме по заснежен път

        Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
        ....

        тесните гуми са с предимство на локви, киша и неутъпкан сняг - на лед и утъпкан сняг - не!

        Не е вярно
        По-тесните гуми са предимство на всички хлъзгави но Твърди повърхности, включая лед и утъпкан сняг, те имат по-голям натиск на единица площ и съответно по-голямо сцепление при малко триене, естествено не трябва да се прекалява
        А големият им минус са меките терени, където просто потъват и колата ляга
        Не случайно на всички зимни ралита карат с едни смешно изглеждащи Гумета

        Коментар


        • #49
          До: Как да шофираме по заснежен път

          Незнам но на Нивата с тънките кални гуми съм се връткал на киша на слизане от Шипка в посока Габрово, а с широките зимни гуми определено има повече стабилност на лед, сняг и киша. Може би е заради ламелите на грайфера. Общо взето, съм забелязал че основната ми грешка е да вляза в завой на висока предавка дори и карайки бавно. За кола със задно или фултайм 4Х4 май няма кой знае какви опции, при поднасяне на задницата освен да се отпусне плавно газта и да се контрира с волана или греша...

          ПП. А става ли веригите да се заменят с чорапогащи при по-лека ситуация и по-малко километри?
          Александър

          Коментар


          • #50
            До: Как да шофираме по заснежен път

            Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
            Заз-а и Костенурката не ги броя, щото са екзотика вече... но при тях е аналогично положението - по-тежкият мост е задвижващ...
            Порше, Ферари, едно, друго...

            ...ама, не е важно де, прав си. Задълбахме не накъдето трябва.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #51
              До: Как да шофираме по заснежен път

              Гуми, мощ, зима, път.

              При мисълта за задно ? не ви ли кипва кръвта?
              Т5
              Crossrunner

              Коментар


              • #52
                До: Как да шофираме по заснежен път

                Искам да кажа,че за мен като човек с доста опит на сняг/Русе-Силистра/ по-добро от хубави гуми и натренираност на реакциите и поведението на автомобила няма.
                При нас няма такива големи изкачвания като в планините,но за сметка на тях навявания и преспи по 50-100м са нещо нормално за зимата.Имаше зима,когато се карашее по 20-30см лед и да ви кажа ,че когато времето е много студено/-10гр/ на леда не се спира толкова лошо.Правил съм си експеримент-с 80км/ч с гуми Фулда кристал,Рено рапид,на утъпкан сняг,на равно скачам на спирачката и без да ме завърти или поднесе колата спря.На една Нова година приятел със Субару се беше метнал в канавката и докато той да успее да помага със Субарото го дръпнах на пътя.Та гуми и при първия сняг излезте и покарайте полека ,да усетите колата и да свикнете с зимното шофиране.
                Чавдар Владимиров
                0887/912075
                Ленд Ровър Диско 1
                Самуад в проект

                Коментар


                • #53
                  До: Как да шофираме по заснежен път

                  Първоначално публикуван от Haji Преглед на мнение
                  Гуми, мощ, зима, път.

                  При мисълта за задно ? не ви ли кипва кръвта?

                  Не даже никак . Всичко опира пак до кг/см2 и до това къде е съсредоточена основната тежест на автомобила.
                  Имам опит с два почти еднакво по тегло автомобили Газ24 (Волга) и Мерцедес 123 разликата в килограмите е около 30 в полза на Мерцедеса.
                  Обаче поведението на сняг е в пъти повече за Волгата.
                  Ето и обосновката ми за това ;
                  Мерцедес 123 с двигател изцяло от чугун (като изключим капак на клапани и картер) разположен в предната част .Заден мост олекотен изработен изцяло от ламарина .
                  Като имам предвид тези две неща и това че въртящия момент на двата двигателя е доста голям на ниски обороти което е важно за каране на сняг (може да се потегля без подаване на газ дори на 2-ра предавка).
                  Мога да кажа че Волгата има предимства защото , в предната част има доста по лек двигател с изработен от алуминий блок а в задната където са двигателните колела има тежък близо 160 кг мост(ако не ме лъже паметта) изработен изцяло от чугун .
                  При тези данни които имам и от опита ми с двата автомобила пак стигам до извода кг/см2 това е !
                  Ето и един случай .
                  Наложи ми се да пътувам до Котелския балкан .Взех си Волгата понеже тя беше товарното магаре а имах багаж за носене.Пътят беше мокър и ръмеше всичко добре пристигнах ,легнах, наспах се . Обаче на сутринта ме завари около25 см пресен сняг а отдолу асвалта замръзнал ама тревата където бях спрял не ! Започнаха едни мъки с ваденето на Волгата 25 см сняг а отдолу подгизнала от дъжда трева.
                  Както и да е извадих колата стъпи на твърд асвалт с лед отдолу ,но по добре от тревата. Прибрах си багажа и тръгнах наобратно за Ямбол ,само че колата не беше натоварена вече и беше по лека .
                  Ако някой е ходил за риба в Манолич ,Есен или Велислав знае какъв е пътя там все пак е стара планина не е равно и с тоя лед под снега не мислех че имам големи шансове да се прибера . Да ама не ,Волгата се оказа изключително стабилна на сняг и лед и без проблем се изкачвах и спусках по леда и снега без вериги . Да споделя още едно правило което разбрах тогава при изкачване а и при потегляне на лед сняг или някакъв друг вид хлъзгава настилка ,е най добре да се потегля с недостиг на мощност, тоест без газ само със съединител.
                  Точно така изкачих най големия наклон с Волгата на чист лед снега го беше отвял вятъра на 4-та предавка с 30 км/ч.Положението беше много рисковано зад мен беше река Камчия и ако подам повечко газ и превърти а недай си боже тръгне назад директно падах в реката.Понеже преди моста има завой щах да го избегна и да се катурна вътре .
                  За Мерцедеса не ми се говори направо , зимата е гаражна кола .
                  Няма проблем с паленето ,но при първия паднал сняг реших да го извадя и да видя как се държи на снега и дотук с опитите ми .Извадих го и после търсих хора да го бутнем не можах да го прибера даже а да не говорим за каране на лед и изкачване на наклони.
                  При опитите и двата автомобила бяха със зимни гуми Semperit top-grip поне така мисля че пишеше ,но със сигурноста са зимни и са Semperit.

                  Много голямо значение при карането на лед има т-та на въздуха ако е -2-3 е по трудно карането, докато при -15 -20 е много по различно. Може да се каже че е почти като на асфалт, леда направо лепне.
                  Dimitar Dyakov

                  Коментар


                  • #54
                    До: Как да шофираме по заснежен път

                    Първоначално публикуван от dyak Преглед на мнение
                    ...
                    Много голямо значение при карането на лед има т-та на въздуха ако е -2-3 е по трудно карането, докато при -15 -20 е много по различно. Може да се каже че е почти като на асфалт, леда направо лепне.

                    Леда е хлъзгав Само и Единствено от топящата се по повърхността му вода която образува филм-смазка, колкото е по-студено, разтопяването само от натиск става по-трудно и така при минус 20-30 ледът става перфектна настилка доста подобна на асфалта, но пък тогава колите имат Други проблеми

                    Коментар


                    • #55
                      До: Как да шофираме по заснежен път

                      Моят опит сочи, че малка бензинова кола с предно предаване има значително по-големи шансове да изкачи наклон с утъпкан сняг от по-голяма дизелова кола с предно предаване. Просто вътрящия момент на дизела пречи. Опитът е правен многократно на един и същи участък от 100 м. с наклон около 20 процента. Колите са Рено Клио 1.2 на газ и Голф 3 ТДИ.
                      Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                      Коментар


                      • #56
                        До: Как да шофираме по заснежен път

                        Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
                        Не е вярно
                        По-тесните гуми са предимство на всички хлъзгави но Твърди повърхности, включая лед и утъпкан сняг, те имат по-голям натиск на единица площ и съответно по-голямо сцепление при малко триене, естествено не трябва да се прекалява
                        А големият им минус са меките терени, където просто потъват и колата ляга
                        Не случайно на всички зимни ралита карат с едни смешно изглеждащи Гумета
                        естествено си прав

                        а шиповете - това е е частен вариант на тесните гуми
                        тежестта се разпределя върху контактни петна с диаметър главите на шиповете..

                        пак стигнахме до физиката и механиката...

                        Коментар


                        • #57
                          До: Как да шофираме по заснежен път

                          Голф 3 ТДИ и дизел с голям момент като че ли са малко различни понятия. По-интересното е къде е въртящия момент. Дъртитие дизели си катерят съвсем приятно. Ако е за въпрос, CRX-а драпаше невероятно добре на сняг - стига да има поне малко грайфер на гумите. Странно на пръв поглед, но факт - тежка предница и достатъчно мощност да не угасне на 300-400 оборота на първа по баира.

                          Засилката помага, стига да няма, както при мен, завой и паркирани коли отстрани. А е поднесла колата повече от педя, а си се натресъл в някой. Гледам отвън е позаснежило, ако понатрупа още малко, желаещите може да се пробват в майсторко управление

                          И нещо съвсем сериозно, което през миналите зими ми е правило впечатление: ако видите 2-3 или 5 или няма значение колко коли да карат с 20 км/ч по видимо чистия асфалт, не се правете на герои, а преди да изпреварвате, се замислете защо ли все пак тия "балъци" карат толкова бавно? Случвало ми се е от Стара Загора до Сливен да видя как излитат от пътя 8 коли, карани от бързащи тарикати. Грозна картинка...
                          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                          Коментар


                          • #58
                            До: Как да шофираме по заснежен път

                            Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
                            Моят опит сочи, че малка бензинова кола с предно предаване има значително по-големи шансове да изкачи наклон с утъпкан сняг от по-голяма дизелова кола с предно предаване. Просто вътрящия момент на дизела пречи. Опитът е правен многократно на един и същи участък от 100 м. с наклон около 20 процента. Колите са Рено Клио 1.2 на газ и Голф 3 ТДИ.
                            Не че пречи,но трябва известно привикване с характеристиките на мотора.Всички мотори с турбини имат недостатъка на неравномерното развитие на въртящия момент.
                            Многократно съм си правил експеримент с точно такъв дизелов мотор.На място,с подаване на газ да "закрепя" точно определени обороти(примерно 2000).Доста по-трудно е отколкото с обикновен дизел или бензин.
                            Същото е и при хлъзгав път,под натоварване.Въртящият момент се увеличава изведнъж,над определени обороти,и двигателя започва да реагира по-рязко при подаване на газ.
                            С това се свиква до известна степен.
                            Дизелът без турбо си е подходящ,още повече че е и тежък.
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • #59
                              До: Как да шофираме по заснежен път

                              Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
                              Не съм съвсем съгласен
                              Понеже съм карал и парт таим (и задно и предно предаване) и AWD - мога Отговорно да кажа (от първа ръка Опит), че перманентното задвижване е МНОГО по-добро за заледен (хлъзгав) път и като се подхлъзне (поне добре балансираната машина - като моята 80-ятка) се пързаля контролирано, няма склонност да се върти и излиза сравнително лесно
                              Куатро с централен торсен на сняг и лед се кара като влак. Ако се хлъзне,лесно се овладява. Карал съм Дифендър на лед,стои още по-добре на пътя. А той си е с обикновен междуосев диф,май. Ако все пак карам 4х2 на сняг, предпочитам задно предаване.
                              Животът е харизан кон според мен...

                              Теди

                              Коментар


                              • #60
                                До: Как да шофираме по заснежен път

                                Според мен,освен изправен автомобил и зимни гуми,
                                трябват,търпение,спокойствие,дистанция и късмет.
                                0осем9осем7шест0осем7едно
                                Миро

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X