Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да шофираме по заснежен път

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Как да шофираме по заснежен път

    Вярно. Но само на дълъг, хомогенен участък. Едно колело да попадне на нещо, различно от това под другите, и става мазало.

    Коментар


    • #32
      До: Как да шофираме по заснежен път

      Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
      Вярно. Но само на дълъг, хомогенен участък. Едно колело да попадне на нещо, различно от това под другите, и става мазало.
      Случаи Всякакви
      Дори факта, че в Рали Шампионата май не останаха не перманентни задвижвания - говори за предимствата на хлъзгави терени
      Последно редактирано от alex_markov; 11-12-09, 12:45.

      Коментар


      • #33
        До: Как да шофираме по заснежен път

        Ако сте с читави зимни гуми и не можете да качите някое място напред, няма да го качите и на задна. По елементарната причина, че сцеплението на гумите в обратна посока е никакво. Живея на високо място, с доста стръмен подход и от двете страни, снегорин тук не е минавал от как се помня, та имам някаква идея за какво говря.

        Течни вериги или не знам как им казват на тия измишльотини - нещастен силиконов спрей някакъв - това е горе долу като уреда за икономия на ток легално - вятър и мъгла! Ако разчитате на спрейчето да издрапате някъде - недейте. Няма да стане. Козата си сака пръч
        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

        Коментар


        • #34
          Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
          Джипът е 4х4 но part-time и чета тук разни страхотии, как нямало да завива, как ще излиза от пътя на сняг, как за нищо не ставал и затова се шашкам и питам...
          Няма нищо такова. Миналата година навъртях прилично количество километри по силно заснежени терени, при това с калпави гуми. Terrano-то също е part-time, с основно задвижващи задни колела, че и с LSD отзад. Възможно най-хлъзгавата комбинация. Та със 6 годишни Pirelli Scorpion, уж зимни, но отдавна превърнали се в пластмасови (те са си твърди и като нови), гуми, разликата в поведението между 4х2 и 4x4 както с ниска, така и с висока скорост, е много, ама много в полза на 4х4-то.

          Не вярвай на глупости. Намери място, където да пробваш на спокойствие, и сам ще усетиш кое-що, с което страховете ти тутакси ще отидат в небитието. Едно такова място са пътчета из някоя що-годе посещавана планина, например Витоша, но в делничен ден по никое време - например в 2 след обяд, или около 11 сутрин.

          Конкретно миналата зима най се изкефих на Паничище. Пътя беше изринат, но не беше опесъчаван. Отдолу имаше прилично дебел слой полуутъпкан сняг. Абсолютно бяла картинка. Невероятен кеф, и никакви притеснения, нито признаци, за неадекватно поведение, дори напротив.

          Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
          По елементарната причина, че сцеплението на гумите в обратна посока е никакво.
          Ако гумите са с посока. Има и достатъчно читави зимни гуми без посока, на които сцеплението в двете посоки е еднакво, а често, поради спецификата на износването им, назад дори е по-високо. Просто атакувашите ръбчета на ламелите им са се износили/затъпили леко в преобладаващата посока на движение, и изострили в обратната.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #35
            До: Как да шофираме по заснежен път

            Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
            Румба, браво, ти си точен мъж.

            дори не се притесни да си кажеш ,че не знаеш за тях

            нормално е, ако това на аватара си ти лично, е разбираемо

            когато още не си бил роден, тия поляци са вилняли по ралитата, по истинските ралита, и то така, че още помня как, и то как....

            така че, не само съветите им, ами дори запетайките между думите им са неща, дето ..

            дето са истина, изстрадана

            имаше едни моменти, в които се опитвах да проверя доколко е така..


            е, проверих - по трудния начин

            истина е!!
            Да уточним: Собиеслав Засада наистина е поляк, но Далибор Янек и Мирослав Ебър са от бивша Чехословакия.
            Иначе това ми бяха настолните книги далеч преди да взема книжка. Имаше някои неточни неща в преводите, но това е без особено значение. Заглавията са показателни: наистина всеки сам трябва да намери безопасната си скорост. Особено през зимата не трябва да се сърдим на тия, които карат по-бавно от нас. Макар че, за да няма задръствания, е редно да се отбиват и да пропускат колоната...
            Георги Донев, 0889 437 687
            Nissan Patrol Y60

            Коментар


            • #36
              До: Как да шофираме по заснежен път

              Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
              Ако сте с читави зимни гуми и не можете да качите някое място напред, няма да го качите и на задна.
              В грешка си.. Специално за коли с предно предаване това правило си действа с пълна сила. На времето карах Пежо 106. Зима, чисто нови гуми и то само отпред. Чифлик, който до Троян, сняг, ама като трябва, и трябваше да се кача до един от хотелите, май е единствен който се намира след големия бассейн. И в който имаше тогава места. След два или три неуспешни опита да го кача по начина по който го мислили проектантите, се ядосах и го качих на задна. При това от първия опит.
              Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
              Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

              Коментар


              • #37
                До: Как да шофираме по заснежен път

                Първоначално публикуван от KamAZadjiq Преглед на мнение
                Логика има и тя се свежда до елементарна статика. Проекцията на силата на тежестта е по-голяма на колелото което е по ниско.
                да пробвано при мен с 3 различни коли с предно и катеренето на задна скорост действа! но при неопитен шофьор /който кара назад с пресекулки/ не помага...

                При изкачване на баир най-важна е инерцията... по-важна и от гумите и веригите...
                За безопасност при труден баир + завой или влошена по друг начин видимост, е добре някой от колата или минувач да следи за коли срещу нас... Даваме назад до по-лесен участък, набираме скорост и качваме трудния участък... Не спирайте по средата да качвате "навигатора" - по-добре да мине 50м пеша отколкото вие да връщате до долу за нов опит...

                При спускане на много ниска скорост по заледено, хлъзгането е почти гарантирано... Въртял съм се много застрашително с Лада 2107 на спускане на втора без газ... Оборотите изведнъж паднаха от 2000 на 1000 и задницата "тръгна" към идващите отдолу коли... Оттървах се с натискане на съединителя - колата се изправи и успях да кача десните гуми в неутъпкания сняг открая...

                Важно! При спускане назад карайте бавно - колата да спира с двигателя... Преди време на Банско /Шилигарника/ един познат си потроши новичкия форд... изкушил се да се върне назад с газ... Натиснал спирачка като усетил, че се засилва и... завъртял се като пумпал разбил снега отстрани и паднал в дерето /добре, че спрял в едно дърво и не се пребил/... А ние чакаме ли чакаме да дойде да ни вземе
                Последно редактирано от Тедо /LJ73/; 11-12-09, 19:45.
                помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                Коментар


                • #38
                  До: Как да шофираме по заснежен път

                  Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                  Няма да забравя, как с първия ми автомобил с предно - една лада-самара, не можах да се кача по заснежения път Пещера-Батак.
                  Докато с ладичката - без никакъв проблем - с повече газ, със занасяне и плъзгане..
                  Със самарата имах 500 км стаж, с ладичката 420 000...

                  Предно предаване, задно предаване...

                  С разум се шофира, и внимателно.

                  И не само по заснежен път, по всякакъв.
                  затова не си се качил със Самарата - щот "внимателно", а с жигулата с повече газ, със занасяне и плъзгане...

                  първата ми кола беше 2107... баща ми пък караше самара... 92г за зимни гуми само бяхме чували, но 1 на 10 коли имаше такива
                  аз едва качвам баирчето до блока хем със засилка... баща ми кара зад мен... качва го с почти "пешеходна скорост" без буксуване...
                  и е нормално - самарата 900кг, от тях 600 на предния мост... "седмицата" 1050кг - от тях 400 на задния задвижващ мост...

                  от 4х2 най-добрите катерачи са малките колици с предно - почти цялата тежест е на двигателния мост...

                  а пък с 4х2 със задно маневрирането и паркирането на тясно място е ад...
                  помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                  Коментар


                  • #39
                    До: Как да шофираме по заснежен път

                    Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
                    от 4х2 най-добрите катерачи са малките колици с предно - почти цялата тежест е на двигателния мост...

                    а пък с 4х2 със задно маневрирането и паркирането на тясно място е ад...

                    Забравяш за Запорожец-а..... Това изчадие ни скри шапката при един снеговалеж в Киев. Само то вървеше без никакъв проблем.

                    А сега се сещам за още един случай. Човека със Запорожеца си направил път дълъг към 150 метра през абсолютно девствена пряспа сняг, висока към 80 санта. На засилки, ама го направи. Някъде за 15 минути.
                    Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                    Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                    Коментар


                    • #40
                      До: Как да шофираме по заснежен път

                      Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
                      Забравяш за Запорожец-а..... Това изчадие ни скри шапката при един снеговалеж в Киев. Само то вървеше без никакъв проблем.

                      А сега се сещам за още един случай. Човека със Запорожеца си направил път дълъг към 150 метра през абсолютно девствена пряспа сняг, висока към 80 санта. На засилки, ама го направи. Някъде за 15 минути.
                      Не е нужно ЗАЗ-ка. Фоклсваген костенурка, или още няколко модела, правени по това време. Баща ми е имал някога такава (не костенурка, а от другите). Големи гуми, двигател отзад и задно предаване, а отдолу равна като лодка. По-добре от това - здраве му кажи.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #41
                        До: Как да шофираме по заснежен път

                        Според мен от основно значение за карането на сняг е натиска на гумите върху снега (леда) кг/см2 .
                        Моята кола с гуми 185 /60 /13 беше ад да се шофира зимата .След няколко дни мъчителни опити да шофирам с тия гуми сложих тези с които я купих от Германия 155/80/13 имаше голяма разлика (и двата размера гуми бяха зимни) .
                        Още едно правило на лед и сняг се кара с намалено налягане в гумите .
                        Както беше казал някой колега ABS-а пречи при спиране .Две години карам кола с ABS и съм 100% убеден че спира по зле от кола без него.
                        Естествено каквито и гуми да има и каквито правила да изпишем тук най важно е задволанното устройство.
                        Dimitar Dyakov

                        Коментар


                        • #42
                          До: Как да шофираме по заснежен път

                          Първоначално публикуван от cxxc Преглед на мнение
                          Далибор Янек и Мирослав Ебър са от бивша Чехословакия.
                          естествено , си прав..
                          не знам, вероятно поради късния час, доброто червено вино, и преклонната ми възраст не съм се уточнил правилно
                          съжалявам за пропуска..


                          Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
                          затова не си се качил със Самарата - щот "внимателно", а с жигулата с повече газ, със занасяне и плъзгане...
                          Тедо, обърни внимание на опита ми с предно предаване..
                          нищожен, нулев, дори

                          и интересно, след петнадесет, или 16 автомобила след това, всички с предно, се качих на Бенца

                          и още преди да падне сняг, се наслушах на толкова хуморески, че с това задно, ми аз за никъде не съм, ми аз от гаража не мога да изляза, ми за кво ми е тая кола през зимата

                          и аз се амбицирах, и при първия снежец се качих горе, при истинския сняг, и с невероятно удоволствие си върнах старите спомени, старото удоволствие , старите възможности, старите чалъми...
                          ее, ако някой отново се опита да ми каже, че задното предаване не става - просто аз ще си замълча..
                          няма смисъл
                          удоволствието от това, да си управляваш колата с волана, газта и главата, най-вече - е те това удоволствие ..
                          то е!!!!

                          Първоначално публикуван от dyak Преглед на мнение
                          Според мен от основно значение за карането на сняг е натиска на гумите върху снега (леда) кг/см2 .

                          Естествено каквито и гуми да има и каквито правила да изпишем тук най важно е задволанното устройство.
                          е, точно в този натиск, дето се мери точно така, или още по-точно в N/m2 , ако трябва да е по SI - тука е разковничето

                          и като задълбае мисловно човек, и се сети за една шипована гума, дето нютоните се разпределят върху десетина шипа, и тогава бликва истината...

                          всъщност, кой , кога и защо е забранил шипованите гуми у нас?

                          и няма ли възможност, плащайки нещо , като винетка за шипове, например, да си караш, без да се притесняваш от некадърността на почистващите зимните пътища?

                          щото , по света, хем си чистят, хем си плащат...

                          и стигат, за където са тръгнали, живи и здрави..

                          Коментар


                          • #43
                            До: Как да шофираме по заснежен път

                            Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                            ...е, точно в този натиск, дето се мери точно така, или още по-точно в N/m2 , ако трябва да е по SI - тука е разковничето

                            и като задълбае мисловно човек, и се сети за една шипована гума, дето нютоните се разпределят върху десетина шипа, и тогава бликва истината...
                            Истинята е някъде по средата. В зависимост от условията се търси голям или малък натиск. Да не забравяме принципите при верижните машини...
                            Не чета коментари и не отговарям на такива.

                            И коментаторите...

                            Коментар


                            • #44
                              До: Как да шофираме по заснежен път

                              Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                              ...и няма ли възможност, плащайки нещо , като винетка за шипове, например, да си караш, без да се притесняваш от некадърността на почистващите зимните пътища?
                              Кой ли ще тоя,толкова начетен полицай,че да се заяде баш затова?!
                              Ако е толкова наложително,не виждам пречки за използване.
                              Тук е България......,за добро или за лошо,Закона си остава".. вратА у пОлье,кой е луд да минава през нея".
                              Не насърчавам нарушаването на Закона,само напомням за неговата безпомощност!
                              Ако държите на заплащането на такса,сигурен съм че все ще се намери някой полицай да ви глоби(естествено по взаимно съгласие).Това,за успокоение на съвеста,и глобата отива у държавата,както и таксата за винетка(в различни фондове но с еднакъв резултат-на практика никакъв).
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар


                              • #45
                                До: Как да шофираме по заснежен път

                                Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                                Истинята е някъде по средата. В зависимост от условията се търси голям или малък натиск. Да не забравяме принципите при верижните машини...
                                ами , да, така е
                                но, пишейки, си мислех единствено за един лошо почистен асфалтов път, стандартен, по БДС, най-прост нашенски път...

                                там, дето се цели ниско относително налягане..
                                ами там е друго..

                                прав си

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X