Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да шофираме по заснежен път

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    До: Как да шофираме по заснежен път

    Опитът му е майката. Има много случай, в които подаването на газ е полезно и много повече, в които е пагобно. Аз лично страхотно много обичам да карам зимата с подаване на газ и с използване на ръчна. Когато стане хлъзгаво, започва любимото ми шофиране - това да направиш обратен завой "на място" и това да паркираш без маневри на свръх тясно място върху хлъзгава тясна уличка си е страхотен кеф, САМОЧЕ преди това трябват десетки (да не кажа стотици) часове тренировки и забавление на широко и безопасно. За всички начинаещи и неопитни, почти всеки опити водят до удър в паркитана кола или в бордюра или в канавката. За неопитните най-удачното решение е плавно движение и плавно отпускане на газта, и плавно натискане на спирачките и въобще, всичко да става плавно. Всяка рязка промяна води до рязка промяна в поведението и посоката на машинката, като в зависимост от типа предаване (предно, задно, 4х4 и разновидности) едно и също действие често води до коренно противоположен резултат.
    Ако не свършва добре, значи не е свършило!
    0888 315 794
    LZ1UPI
    A1 (Rh+)

    Коментар


    • #92
      До: Как да шофираме по заснежен път

      Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
      Ясене, заеби теорията, просто пробвай!
      Опитай да направиш дрифт, после да го контролираш, а след това ще разглеждаме системите и енергиите...

      П.П. За втори път се опитвам да кажа, че трябва да се учите, а то става с каране, много експерименти на безопасно място.
      Знам бе, даже съм го използвал на място и не веднъж. Просто в правилния момент ми идва от гръбначния мозък, а после ме гризе съвестта, че давам газ, а можело и другояче.

      Просто не се имам за особено прецизен, затова винаги го оставям за крайно средство. Щото всеки път, като реша да се уча, се задава някоя патрулка и проваля занятието

      Коментар


      • #93
        До: Как да шофираме по заснежен път

        Нещо много важно: гърбът трябва плътно да е опрян в седалката, така най-добре се усеща поведението на автомобила!
        Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
        Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

        Коментар


        • #94
          До: Как да шофираме по заснежен път

          Днес си поиграх с Ужаската в Марица-изтошката кал, удоволствия неземно... не знам кое не ти е ясно за повечкото газчица, но само виках на колегата, дръж се. Колата си вървеше перфектно на 2-ра бърза, доста често тръгваше с вратите напред, коловозчетата си играеха, абе приказака, докато не ми се намокри делкото. После стана...

          САМО ДИЗЕЛ!!!

          ПП Болят ме ръцете, но си се накефих.
          Най обичам да ми обясняват как няма да стане!

          Коментар


          • #95
            До: Как да шофираме по заснежен път

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Това с добавянето на газ и аз трудно го възприемам и имам задръжки да го ползвам. Да добавяш енергия в система, която не контролираш рядко е полезна идея. Помага в конкретни случаи.
            Да!
            Може и да има някаква полза,ако си се обучавал за състезател,от най-ранна юношеска възраст,ама в общия случай си е лош съвет.Да го правят,хора,които желаят,и имат някаква сигурност в действията си.За съвет не става.На това всеки сам се учи,ако желае и може,но да се прави по съвет от Форум,най-малкото,не е разумно.
            Все едно да кажеш на студент по-медицина,да прави виртоозни хирургически намеси(в които и опитните се портят).
            Надценяването на възможностите е най-опасния фактор,за безопасно движение,изобщо.
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • #96
              До: Как да шофираме по заснежен път

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Трабант. Почти само така се хлъзга. И почти тривиално се овладява с още малко тяга (ако имаш на разположение) и кормило в посока на хлъзгането. Задницата се захваща, все едно е намерила внезапно асфалт.

              Но пък, учудването ти показва за пореден път, че хората често говорят за различни неща и giorgio е прав за теоретизирането.
              Еми, имаш самара. И аз имах. Та с нея съм си играл. Поднася по-тръдно от кола със задно, но едно лекинко дръпване на ръчната в нужния момент, и задницата тръгва на където си иска. А даването на газ в тоя момент прави и предницата да се хлъзне точно в същата посока. Да, колата спира да се завърта около оста си, обаче вече се хлъзгат и 4-те колела, а ти вървиш с врятите напред към насрешния бордюр или не дай боже паркирала кола или още по-зле - пешеходец.

              В същото време - завой и хлъзгаво, но не чак толкоз. Даваш газ, и дръпваш леко ръчна. Ама вместо да се се завърти задницата, предницата продължава по допирателната. Всичко това с кола със задно се контролира далеч по-лесно, или поне на мен ми е по-лесно. А джипка 4х4 парт тайм просто се хлъзга леко цялата, и отново си в пътя, понеже, пак поне на мен ми е по-лесно с газта да контролирам колко се хлъзгам, и с волана колко се въртя.

              Всичко това са субективни усещания, и за всеки са различни. И със сигурност и аз правя грешки. При някой друг може да е иначе.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #97
                До: Как да шофираме по заснежен път

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Трабант. Почти само така се хлъзга. И почти тривиално се овладява с още малко тяга (ако имаш на разположение) и кормило в посока на хлъзгането. Задницата се захваща, все едно е намерила внезапно асфалт.

                Но пък, учудването ти показва за пореден път, че хората често говорят за различни неща и giorgio е прав за теоретизирането.
                Това "Трабант" не е за каране зимата по коловозите от колите. Не успях да се науча да карам в коловозите, още по-малко да ги прекрачвам Просто той, горкия, е доста по-тесен и види ли коловози, заинатва се като магаре. Но пък ме научи да не разчитам на колите си да свършат нещо вместо мен Сега нервя движещите се след мен, но инциденти зимата по моя вина не съм имал. Газта не я броя за инструмент, само воланът помага и то ако си си оставил опции да го използваш преди сблъсъка.
                И още нещо важно - много пъти ме спасява от контузии погледа в огледалото. Помага да реагираш или поне да не се получи неочакван удар, водещ до натискане на неправилния педал и кофти реакция с волана

                Коментар


                • #98
                  До: Как да шофираме по заснежен път

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  ... или поне на мен ми е по-лесно.
                  Ей това е ключът от палатката. На мен, на Самара ми трябва съзнателно усилие, за да успея да отделя и двата моста от пътя.

                  А вече по-малкият контрол, който имаш върху хлъзгането на 4х4 спрямо кола с един задвижван мост, си е обективен факт. С който човек се съобразява и всичко е наред.

                  Коментар


                  • #99
                    До: Как да шофираме по заснежен път

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Ей това е ключът от палатката. На мен, на Самара ми трябва съзнателно усилие, за да успея да отделя и двата моста от пътя.

                    А вече по-малкият контрол, който имаш върху хлъзгането на 4х4 спрямо кола с един задвижван мост, си е обективен факт. С който човек се съобразява и всичко е наред.
                    Ей тука е разковничето : Колата тръгне ли да се хлъзга , вече няма значение дали е с 4х2 , 4х4 , или 8х64. Тя вече е неуправляема - и както ти каза по-горе : меродавна е мантинелата. Говорим за наклон и завои ( недай Боже към пропаст - попадал съм и в такава ситуация) . Коловозите в мочурливите ливади са друг въпрос . Та важен е момента ( понякога и в стотни от секундата ) преди плъзването . Не знам кой е обективния факт , но от моя опит в този момент 4х4 се държи много по-стабилно от 4х2 , та било то фул- или парт тайм . Но наистина както каза Джорджо : "Око да види , ръка да пипне ". Това е истината !
                    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                    Коментар


                    • До: Как да шофираме по заснежен път

                      Е, стига де, всеки учебник говори за контролирано хлъзгане. Тинейджърите даже се състезават в това, но му викат дрифт. 4х4 - по-стабилно, да, но това е преди началото на хлъзгането. После пак по-стабилно върви на където си иска.

                      Коментар


                      • До: Как да шофираме по заснежен път

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Е, стига де, всеки учебник говори за контролирано хлъзгане. Тинейджърите даже се състезават в това, но му викат дрифт. 4х4 - по-стабилно, да, но това е преди началото на хлъзгането. После пак по-стабилно върви на където си иска.
                        Дрифта е това , което си предизвикал ти , а когато на завой по заледено надолнище почнеш да се хлъзгаш по причина на майката природа нито един дрис ... пардон дрифт няма да ти помоне. Затова гяволъка е да караш и контролираш автомобила така че да не попада в тази ситуация. Това ми беше мисълта . Е то се попада въпреки всичко де ... ама тогава с даване на газ ... не виждам как ше стане . Това последното е за друга ситуация.

                        ПС. И учебници ли има вече ?!
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • До: Как да шофираме по заснежен път

                          брех, колко неща са изписани за неща, дето не се предават с думи..

                          карайте, бре, хора, карайте..

                          колкото повече, толкова по-добре
                          колкото по- на хлъзгаво, толкова по-добре
                          колкто по- екстремно, толкова по-добре
                          колкото по-безопасно - толкова по-добре

                          някой има ли представа, колко трябва да се тренира един-единствен завой в състезателен режим?

                          колко е трудно това - само за един завой..
                          ( нека никой не се опитва да се прави на хитър, че у нас завоите са два - ляв и десен )

                          а ако трябва да се научи една елементарна писта - картинг-писта;
                          а ако трябва да се научи една елементарна скоростна отсечка - СЕ го пишат по книгите;

                          и това е при строго определени метеоусловия, с минимални отклонения..

                          ами през зимата,дето един сняг няма нищо общо с друг, или един лед- с друг лед..
                          или едни гуми - с други...

                          това със съвети не става - става с каране - много каране ..

                          единствената верност тук е, че тангенциалните ускорения се усещат първо с кръста, и със задника..

                          тренирайте - това е..

                          Коментар


                          • До: Как да шофираме по заснежен път

                            Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                            ...
                            ПС. И учебници ли има вече ?!
                            Тези, които аз съм разлиствал, са по-стари от мен. Сигурно има и по-нови.

                            И да, напълно съм съгласен, че хлъзгането трябва да се случва на другите, но след като веднъж е започнало, не е зле да знае човек какви възможности има.

                            Коментар


                            • До: Как да шофираме по заснежен път

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              , че хлъзгането трябва да се случва на другите, но след като веднъж е започнало, не е зле да знае човек какви възможности има.
                              НЕ!!!

                              много преди това, седмици и месеци, е добре човек да си знае възможностите...

                              и само да ги опресни, като завали снежеца..

                              Коментар


                              • До: Как да шофираме по заснежен път

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                не е зле да знае човек какви възможности има.

                                На лед човека има общо взето две възможности: да си разбие човката или да си натърти задника, с леки вариации
                                Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                                Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X