Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да шофираме по заснежен път

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Как да шофираме по заснежен път

    Първоначално публикуван от чаро 4х4 Преглед на мнение
    Искам да кажа,че за мен като човек с доста опит на сняг/Русе-Силистра/ по-добро от хубави гуми и натренираност на реакциите и поведението на автомобила няма.
    При нас няма такива големи изкачвания като в планините,но за сметка на тях навявания и преспи по 50-100м са нещо нормално за зимата.Имаше зима,когато се карашее по 20-30см лед и да ви кажа ,че когато времето е много студено/-10гр/ на леда не се спира толкова лошо.Правил съм си експеримент-с 80км/ч с гуми Фулда кристал,Рено рапид,на утъпкан сняг,на равно скачам на спирачката и без да ме завърти или поднесе колата спря.На една Нова година приятел със Субару се беше метнал в канавката и докато той да успее да помага със Субарото го дръпнах на пътя.Та гуми и при първия сняг излезте и покарайте полека ,да усетите колата и да свикнете с зимното шофиране.
    Чест и почитания. От три години карам само с Фулда Кристал и не ща и да чуя за други. И зимата и лятото ползвам само зимни гуми. Учудвам се на хората, които през глава, сургулешката се хвърлят на всесезонни боклуци. Даже ми се е случвало някои индивид да почне да ме убеждава, че всесезонните са по 'убави от зимните. Аз кротичко го питам - овчи, ти лятото и зимата едни и същи дрехи ли обличаш? ........... Поне до сега не съм получил смислен отговор. Също недейте да забравяйте, че летните гуми имат изобщо някакви свойства до около +7°C. Под тази температура те стават ненужни, твърди са като бакелит. А що се отнася до предно, задно, малка кола, голяма кола ......... Ако сам се пъхаш на вълка в устата и не спазваш условията за зимно каране бъди сигурен, че ще имаш приключения по пътя. А ако ти се случи да караш по абсолютна ледена плоча нито зимни гуми помагат, нито 4х4. Тогава, или вериги, или шипове. Няма да забравя едно мое пътуване през Сърбия декември 2002. Тогава от Хоргош до Калотина минах за 16 часа - втора-трета, втора-трета ..................
    Последно редактирано от мишоци; 03-02-10, 01:05.
    Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
    Само DIESEL !!!

    Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

    Коментар


    • До: Как да шофираме по заснежен път

      карал съм 5-6 сезона със Fulda Kristall на различни коли - не са лоши гуми но не се увличай - давам пример.

      Прясно навалял сняг, утъпкан и бял, не много студено ... карах с 30-40 .. и едно бабе както си вървеше и се стрелна кат хлебарка пред мен на 5-6 ина метра.(да вървела по утъпканото по средата на улицата)
      Уж гуми (първи сезон - Кристали) и Диско 3 ... ама спирачния път ми свършваше след бабето .... оттам пълен ляв газ и през бордюра .. веднъж на неутъпканото - работата се оправи (а и за късмет там немаше друго бабе)
      Беше ми се изпотил 4-буквеника от зор - та така .... добпи гуми са но на утъпкано и без пясък ... Ффнимателно

      Успех и безаварийно!

      Коментар


      • До: Как да шофираме по заснежен път

        Първоначално публикуван от Slick Преглед на мнение
        карал съм 5-6 сезона със Fulda Kristall на различни коли - не са лоши гуми но не се увличай - давам пример.

        Прясно навалял сняг, утъпкан и бял, не много студено ... карах с 30-40 .. и едно бабе както си вървеше и се стрелна кат хлебарка пред мен на 5-6 ина метра.(да вървела по утъпканото по средата на улицата)
        Уж гуми (първи сезон - Кристали) и Диско 3 ... ама спирачния път ми свършваше след бабето .... оттам пълен ляв газ и през бордюра .. веднъж на неутъпканото - работата се оправи (а и за късмет там немаше друго бабе)
        Беше ми се изпотил 4-буквеника от зор - та така .... добпи гуми са но на утъпкано и без пясък ... Ффнимателно

        Успех и безаварийно!
        Ами ........... виж, 100% решение е невъзможно по ред причини. Дори и в авиацията машините имат различни динамични свойства зимата и лятото. А в твоя случай бабичката дето решила да става курбан, пробвайки дали случайно не е по-здрава от Дискъвъри-то ............. Виж, прощавай, но дълбоко се съмнявам че каквити и да било гуми ще те спрат със скорост 30-40 върху сняг за около 5-6 метра. А това да скочиш на тротоара вляво си е твое решение. Позволявам си да разкажа нещо кратичко, което не е съвсем по темата, или може би ........... незнам. Уважаемите Модератори, ако сметнат за необходимо нека коригират текста. Рязкото завиване с цел избягване на препятствие, или спасяване на нечий живот не винаги е правилно решение, колкото и идиотски да ти звучи. Защото спасявайки един глупак може да убиеш други няколко абсолютно невинни и нямащи нищо общо със случая добри хора. Братче, повярвай ми, подарил съм живота на безброй много олигофрени, олигофренки и олигофренчета и едва ли някой от тях ми е благодарен за което. Бях ТИР-аджия и веднъж пред мен внезапно изскочи едно говно на около 10-11 години с колело. Успях да спра, но не съм навил волана наляво, или надясно, въпреки че не ми се вярваше да спре пущината. Карах РЕНО МАГНУМ 440 коня. Доколкото ми е известно това е най-големия европейски камион. Както и да е. Спрях, слязох, идиотчето стоше на място, вцепенено и недишащо. На мене ми бяха писнали ушите. Отидох до него, то ме погледна с едни големи, изцъклени очи, сигурно мислеше, че ще го бия. Дори не ги и пипнах. Клекнах до него за да ме гледа в очите и му казах - Синко, ако те ударя с тоя змей, да знаеш, че колелото ти няма да ти трябва повече. И за да те развеселя докрай ще ти кажа, че от затвора се излиза, от гроба - никога. ............................................. Сега сигурно питаш защо не завих наляво, например? Братко, виждал ли си наживо как катастрфира камион? Имал ли си това удоволствие? Не си? Ами когато колата катастрофира става катастрофа, а когато катастрофира камион става АПОКАЛИПСИС -дърветата и стлбовете се трошат като вафли, а къщите стават като онези в Сталинград през Войната. Особено РЕНО МАГНУМ, натоварен със стоманени прътове 100 мм и 6 метра дълги, както в моя случай тогава. Ето затова казвам, че не винаги правилното решение е да навиеш волана. Ако някой идиот е решил да се самоубива - това си е негов проблем. Това, че ще сгазиш някого не винаги означава, че ти си виновен. ОЩЕ ВЕДНЪЖ МОЛЯ УВАЖАЕМОТО РЪКОВОДСТВО НА OFFRoad-Bulgaria, ако прецени, че на този мой коментар не му е тук мястото, да вземе съответните мерки. Благодаря Ви и На добър път!
        Последно редактирано от мишоци; 03-02-10, 02:03. Причина: допълнение
        Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
        Само DIESEL !!!

        Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

        Коментар


        • До: Как да шофираме по заснежен път

          Уважаеми колега мишоци,

          аз умея дя чета и нямам нужда от смяна на цветове за да разбера по-добре това което се опитваш да ми обясниш.
          Разбирам ситуацията която си описал, но аз просто исках да дам пример, че предоверяването може да ни изиграе лоша шега. А за качването на бордюра - бъди сигурен че инстинкта в мен е проверил първо дали няма някой там - не беше целта на коментара да описвам подробности.

          До този момент смятах че зимния Кристал няма слаби точки на сняг и лед .... оказа се че има.

          От ситуация до ситуация ...-имал съм случка - бус със 6 души без колан (само аз - като най-примерен) , скорост 120, излезе ми голямо куче, дори не си и помислих да завивам - просто намалих леко (че щяхме да станем повечко шофьорите) и ... каквото му беше писано...
          да подлагам на риск живота на 7 души ...


          Още веднъж - поздрави и безаварийно!
          Последно редактирано от Slick; 03-02-10, 07:59.

          Коментар


          • До: Как да шофираме по заснежен път

            АБС-ът пречи, но само когато гумите са за боклука... с хубави гуми колелата не се блокират толкова лесно и той си върши работата... Другата грешка /често срещана/ е като усетят, че АБС "чука" да пуснат спирачката

            Аз дори понякога проверявам сцеплението на настилката чрез АБС.а - на прав участък чуквам спирачката - ако започне да трака АБС-а значи е МНОГО хлъзгаво... и започвам да намалявам по-отрано или увеличавам дистанцията от предната кола... Защото при "бял" път сцеплението може да варира в широки граници - от съвсем приемливо до пълна лудница /ако под сантиметъра пресен сняг има стар лед/...

            При изправна спирачна система и читави гуми намаляването на скоростта със спирачки може да се окаже и по-безопасно от моторната спирачка... Поднасянето във втория случай е доста коварно и почти единствено помага натискането на съединителя... случвало ми се е и с предно, и със задно и с 4х4... Особено пък, ако рязко върнеш газта - оборотите падат на 900-1000, а колата тръгва на страни...
            Докато с АБС си натискаш, колата намалява колкото е възможно, но не се поднася...
            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

            Коментар


            • До: Как да шофираме по заснежен път

              Вчера ходих до Румъния - общо 1200 км. Нагледах се на катастрофи - над 15. Почти всички бяха с камиони или автобуси. И тук, и в Румъния. Защо? Професионални шофьори, предполага се - с опит...защо...? Прекалена самоувереност? Карането на сняг: по-голяма дистанция, по-ниска скорост, по-висока предавка - по-ниски обороти, плавни действия с всички органи за управление, "очите на четири"...и на "пет", ако може. Гледайте под гумите на колата пред вас: ако пътят блести и под гумите хвърчи вода - ок, но ако под гумите не излиза нищо, значи отдолу е лед. Внимание на високи места (мостове, надлези, виадукти) - там подухва ветрец и мокрият път става заледен. Карате в гора и излизате на полянка: внимание! Открито място - ветрец - лед! Внимание! Във всеки един момент! Това е част от моята рецепта..
              00359893488603

              ....нямам си вече LR...

              Коментар


              • До: Как да шофираме по заснежен път

                аз през лятото в Румъния съм виждал почти толкова на брой катастрофи за един ден, но все "качествени" - челни удари при изпреварване на сляпо... Накрая за капак вечерта катастрофа с 2 камиона заради която повисяхме 2 часа...
                помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                Коментар


                • До: Как да шофираме по заснежен път

                  Друже, защо си мислиш, че удебелените букви и тези в друг цвят са специално за теб? Само ти ли влизаш във форума? Пиша така, щото копнея за деня, когато спасителите ще станат по-малко от спасените, когато стадото пешеходци ще проумее, че ПДП важи и за тях самите.
                  Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
                  Само DIESEL !!!

                  Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

                  Коментар


                  • До: Как да шофираме по заснежен път

                    Имам следния въпрос.
                    При изкачване на стръмен път със заснежен асфалт, утъпкан сняг трябва ли да мина на 4L или може на 4Н. Като чели на бавните колата ще се чувства по-добре, двигателя работи по-равномерно. За Сузуки Витара става въпрос.

                    Коментар


                    • До: Как да шофираме по заснежен път

                      Първоначално публикуван от lazarlk Преглед на мнение
                      Имам следния въпрос.
                      При изкачване на стръмен път със заснежен асфалт, утъпкан сняг трябва ли да мина на 4L или може на 4Н. Като чели на бавните колата ще се чувства по-добре, двигателя работи по-равномерно. За Сузуки Витара става въпрос.
                      Както ти е удобно. С уговорката при потегляне да опиташ да тръгнеш на 3, 2 и чак тогава първа ниска.

                      Коментар


                      • До: Как да шофираме по заснежен път

                        зависи колко е стръмен... но ако е наистина стръмен и колата не върви на Н4 1-ва или 2-ра ск, няма особен смисъл да пробваш и на бавните...
                        Предимството на бавните в случая ще е, че можеш да избираш по-прецизно предавката... Например след завой като смениш от 1-ва на 2-ра бърза може да не поема добре, а ако си на бавни от 2-ра на 3-та няма да паднат толкова оборотите...
                        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                        Коментар


                        • До: Как да шофираме по заснежен път

                          Първоначално публикуван от мишоци Преглед на мнение
                          Чест и почитания. От три години карам само с Фулда Кристал и не ща и да чуя за други. И зимата и лятото ползвам само зимни гуми. Учудвам се на хората, които през глава, сургулешката се хвърлят на всесезонни боклуци. Даже ми се е случвало някои индивид да почне да ме убеждава, че всесезонните са по 'убави от зимните. Аз кротичко го питам - овчи, ти лятото и зимата едни и същи дрехи ли обличаш? ........... Поне до сега не съм получил смислен отговор. Също недейте да забравяйте, че летните гуми имат изобщо някакви свойства до около +7°C. Под тази температура те стават ненужни, твърди са като бакелит. А що се отнася до предно, задно, малка кола, голяма кола ......... Ако сам се пъхаш на вълка в устата и не спазваш условията за зимно каране бъди сигурен, че ще имаш приключения по пътя. А ако ти се случи да караш по абсолютна ледена плоча нито зимни гуми помагат, нито 4х4. Тогава, или вериги, или шипове. Няма да забравя едно мое пътуване през Сърбия декември 2002. Тогава от Хоргош до Калотина минах за 16 часа - втора-трета, втора-трета ..................
                          А какви свойства имат зимните гуми при 40-градуса?
                          0осем9осем7шест0осем7едно
                          Миро

                          Коментар


                          • До: Как да шофираме по заснежен път

                            Първоначално публикуван от bochkata Преглед на мнение
                            А какви свойства имат зимните гуми при 40-градуса?
                            Обикновено, по-лоши от летните и непредсказуеми на локви

                            Коментар


                            • До: Как да шофираме по заснежен път

                              Първоначално публикуван от bochkata Преглед на мнение
                              А какви свойства имат зимните гуми при 40-градуса?
                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Обикновено, по-лоши от летните и непредсказуеми на локви
                              Отделно, че каучука им се скапва и другата зима може да са по-зле от всесезонни...
                              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                              Коментар


                              • До: Как да шофираме по заснежен път

                                Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                                Отделно, че каучука им се скапва и другата зима може да са по-зле от всесезонни...
                                Съгласен съм с последното. Миналото лято изкарах със зимни гуми. Имат много добро сцепление , но лека тенденция към унасяне при последователни къси завои поради меката смес. За аквапланинг или на мокро не съм забелязал да имат проблеми , но при първия
                                сняг установих , че вече не стават за зимни. А видимо си имат грайфер около 8мм , но явно са се опекли вече...
                                Your conscience is all you can take to your grave.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X