Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да шофираме по заснежен път

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Как да шофираме по заснежен път

    Първоначално публикуван от ACCELERATOR Преглед на мнение
    ...
    Няма да се повтярям. Само ще ти кажа, че ламелите на блокирана гума не вършат и 20% от работата, която биха свършили на гума която е на ръба на блокирането... Иначе да спорим сега за тесни и широки гуми, вкопаване и невкопаване, не ми се занимава повече Аз казах какво съм чел и съм си доказал, ти каза какво си постигнал от опита си, т'ва е

    Коментар


    • До: Как да шофираме по заснежен път

      Един малък номер, за тези, които карат коли с предно предаване и нормална ръчна на задния мост - ако им се наложи да спускат заледен стръмен наклон - съвсем леко дръпване на ръчната, просто колкото едвам да задейства и много бавно надолу. В случая предимството е, че ако случайна, поради уплаха или друга причина, рязко отпуснете газта няма да се получи изпреварване от задницата.
      Относно гумените вериги - още преди повече от 20 г един колега донесе такива от Япония - ефекта е, все едно караш гуми с по-голям грайфер или вместо такива вериги - купи си по-добри зимни гуми.
      sigpic

      Коментар


      • До: Как да шофираме по заснежен път

        Първоначално публикуван от Estranged Преглед на мнение
        Няма да се повтярям. Само ще ти кажа, че ламелите на блокирана гума не вършат и 20% от работата, която биха свършили на гума която е на ръба на блокирането... Иначе да спорим сега за тесни и широки гуми, вкопаване и невкопаване, не ми се занимава повече Аз казах какво съм чел и съм си доказал, ти каза какво си постигнал от опита си, т'ва е
        Така или иначе на практика никога не се получава дълго блокиране, защото колата почти винаги "тръгва" нанякъде, и се налага педала да се отпусне, за коригиране на посоката. На практика се получават няколко къси блокирания. Но в крайна сметка това е само един частен случай и не знам защо толкова задълбахме. Реално доста рядко се случва да караме по такъв сняг.

        Коментар


        • До: Как да шофираме по заснежен път

          Първоначално публикуван от ACCELERATOR Преглед на мнение
          Но в крайна сметка това е само един частен случай и не знам защо толкова задълбахме. Реално доста рядко се случва да караме по такъв сняг.
          Именно за това! Ако всички всеки ден карахме в такова време и по такъв терен, нямаше въобще да обсъждаме това, а щяхме да развиваме темата "защо и как горещото време влияе на охладителната система" и "колко коварна може да е твърдата настилка с постоянно сцепление на асвалта." или "Как да не се обърнем по таван, при рязко завъртане на волана без лед по пътя"... схванахте идеята ..
          Ако не свършва добре, значи не е свършило!
          0888 315 794
          LZ1UPI
          A1 (Rh+)

          Коментар


          • До: Как да шофираме по заснежен път

            Първоначално публикуван от upi Преглед на мнение
            Именно за това! Ако всички всеки ден карахме в такова време и по такъв терен, нямаше въобще да обсъждаме това, а щяхме да развиваме темата "защо и как горещото време влияе на охладителната система" и "колко коварна може да е твърдата настилка с постоянно сцепление на асвалта." или "Как да не се обърнем по таван, при рязко завъртане на волана без лед по пътя"... схванахте идеята ..
            Схванахме...
            Сигурно в Скандинавските страни хората обсъждат точно такива теми.
            Не случайно голяма част от легендарните пилоти са от там.
            Много точно казано-опитът е незаменим!
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • До: Как да шофираме по заснежен път

              Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
              Не щрака, а направо като кречетало започва, тресе, бръмчи, оставаш без педал, все едно някой ти е срязал маркучите С две коли ми се случи, добре, че беше на малка скорост...
              И моя опит е същия. Изобщо, за опитен шофьор (не смея да се нарека такъв, но се справям някак ), свикнал с возилото си, че и похулиганствал малко с него, ABS-а по-скоро пречи, или поне не мога да се сетя за комбинация, при която помага, освен някои съвсем леки такива на блокирала само една гума например. Трябва ли критично спиране на хлъзгав терен, поне моя се държи така че никак не ми помага, а увеличава спирачния ми път. Важи и за лед, и за хлъзгав леко намокрен асфалт например - колкото да разлигави прахта отгоре. А както се оказва по горчив опит на други колеги, и в гората в калта прави същото.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • До: Как да шофираме по заснежен път

                Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки а това е най-важното.Всяка кола се държи по различен начин без значение .Карал съм чисто нови свалени от автовоза като разликата е само в цвета.Трябва опит и да си свикнал с колата която управляваш.Велики и безсмъртни шофьори няма.Ако на някой му пречи ABS ,ми да си го изключи.На мен лично два пъти ми е спасявал кожата.
                Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                Grand 3.1TD
                0898 620 306 Стоян

                Коментар


                • До: Как да шофираме по заснежен път

                  Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                  По мои наблюдения - много рядка вероятност. Предното предаване е "истината" при всички видове автомобили...
                  Хич не е рядка вероятност и най вече си зависи от "задкормилното устройство"!
                  Преди години с Рено 11, отпред със зимни гуми със цинтове, отзад обикновени зимни гуми, съответно без цинтове, на заледен участък имах глупостта на трета предавка рязко да отнема газта, съответно задницата ме изпревари и се спря в левия бордюр - добре, че беше късно вечерта и нямаше насрещно движеща се кола, иначе би станало мазало...
                  Казано е:
                  -"Обичай ближния",
                  щото ако заобичаш далечния... баси транспортните разходи!

                  Коментар


                  • До: Как да шофираме по заснежен път

                    Мисля, че вчера (неделя) в цяла София беше чудесен ден за практически упражнения по темата За втори път, по съвет на колеги от форума "потренирахме" със сина ми (14 г.) на "Бонсови поляни", като младежът дори успя да закопае джипката На бавни, с разклащане (я-а-а, и автоматикът го можел това...) се измъкнахме. После се намъкнахме в един ТИР-паркинг (девствена "целина") и го разорахме открай-докрай с "дрифтене" на 4х2, накрая видяхме, че поднася и на 4х4, ако много се постараеш да го предизвикаш и наистина, както пише в тази тема - в този случай май не можеш да коригираш посоката с волана.
                    В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                    Коментар


                    • До: Как да шофираме по заснежен път

                      Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                      .... накрая видяхме, че поднася и на 4х4, ако много се постараеш да го предизвикаш и наистина, както пише в тази тема - в този случай май не можеш да коригираш посоката с волана.
                      Именно там е веселбата - може и с волана и с газта и със спирачките и най-вече с всичките и още някой фатки, ама трябват тренировки. Щом сте успяли да я изпързаляте, влизаш в хлъзгащ режим и се забавляваш. За по-лесно, аз обичам да си сложа летни гуми. Веселбата наистина е доста по-добра
                      Ако не свършва добре, значи не е свършило!
                      0888 315 794
                      LZ1UPI
                      A1 (Rh+)

                      Коментар


                      • До: Как да шофираме по заснежен път

                        Сетих се и за още една интересна опасност зимата - често по колите се трупат сериозни количества сняг, имам предвид този в калниците, по праговете, в кухините на броните. И понякога въпросната гнусота пада на едри буци по пътя. Наистина гадно става, когато пътя е видимо сух и човек се поотпусне на газта и изведнъж - по средата на платното някоя подобна радост. Да де, достатъчно често буците са меки и "прегазването" им дори не се усеща. Но се случва и отвътре да е ледена топка, която при какъвто и да е било удар на по-висока скорост води до крайно неприятни последствия - от сгънат картер до приземяване в канавката. Та добър съвет - по възможност не проверявайте колко са твърди буците. Ако има възможност да се заобиколят - добре, ако няма (а понякога наистина няма) просто бъдете готови за неприятни изненади.
                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар


                        • До: Как да шофираме по заснежен път

                          Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
                          Чета, чета и реших, че няма да мине само с общи лафове
                          Трябва си по сериозен Анализ
                          Нека се опитам да го нахвърлям, не само за хлъзгавото ами въобще за карането и през Зимата в Частност
                          Фазите в карането на дадения Индивид/Водач, са няколко при това много добре Изразени:

                          1. Човек се учи да кара (например на сняг), не е уверен, страх го е, Кара Внимателно и БАВНО, НО и няма елементарни Навици и Допуска "Глупави" Грешки. Всички сме го минали малко или много този етап. Той е един от Безопасните, поради Повишеното Внимание и Ниските Скорости (е и Досаден за Останалите водачи);

                          2. Понаучил се е малко, владее колата и започва да си ВЯРВА - ТОЙ Е БЕЗСМЪРТЕН - Най-Опасният период, когато Представата ни НАДМИНАВА с много Възможностите ни, тези на Колата, Пътя и Въобще Физиката като Наука!!!!

                          3. Ако оцелее от предишният период идва Рутинният период - Натрупан е Опит, човек се е Успокоил, Има идея Какво може самият той, колата и Условията.

                          4. Не се случва за всеки!!! Водача ПРЕДВИЖДА СЪБИТИЯТА с 2-3 Хода напред (като Шахматист Виртуоз) - предвижда Поведението на ДРУГИТЕ Участници в Движението и може ако му се налага да кара колата Динамично и да държи всичко в рамките на Физиката макар и да изглежда че не е така

                          Големият Проблем е във Втора фаза, когато човек си мисли че може, а не е така. Това е и Най-трудното - да се Прескочи максимално бързо и с минимални последствия...

                          Така че тренировки и каране Твърдо са необходими, но и Мисъл малко да се вкарва не е зле, защото тренировки по пътищата, не са много за препоръчване

                          Днес се качих до Витоша, едно да се порадвам на красотата, друго да пробвам Колеоса на сняг, да видя как се държи и как са Универсалните Гуми карах внимателно макар и нагоре съвсем не бавно, надолу се спусках едва едва защото на заледените места спирането беше Продъъъъъъъъъължително. И не бах сам, качвайки се нагоре срещу мен излетя едно тико, младото момче (видях му големите очи) се опита да намали и започнаха едни синусоиди насреща ми - Разминахме се, но имаше и още няколко (все с БМВ-та) - гледах следите по снега - от банкет до банкет със Закопавания, а един Видимо излетял на банкета (доста беше разровено) излезнал пак на заснежения път и така си оставил Колата

                          Та ако тренирате, не го правете където има други коли или Хора, не сечете завойте и въобще ПОМНЕТЕ, че не сте САМИ!

                          Успех на всички.
                          И помнете който не кара, той не Бърка
                          Много добре казано!!!4та фаза е най-важната,да предвиждаш ходовете на другите участници около теб(и пешеходци,кучета и т.н.) и обстоятелствата-възможна поява на лед,локва,пясък,каруца без светлини,колоездач и други независещи от теб.
                          Стажа и тренировките определено оказват голямо влияние,но не на всеки се отдава да бъде виртуоз,независимо от навъртяните километри...
                          Последно редактирано от nikman; 29-12-09, 00:31. Причина: добавяне
                          Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

                          Коментар


                          • До: Как да шофираме по заснежен път

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            И моя опит е същия. Изобщо, за опитен шофьор (не смея да се нарека такъв, но се справям някак ), свикнал с возилото си, че и похулиганствал малко с него, ABS-а по-скоро пречи, или поне не мога да се сетя за комбинация, при която помага, освен някои съвсем леки такива на блокирала само една гума например. Трябва ли критично спиране на хлъзгав терен, поне моя се държи така че никак не ми помага, а увеличава спирачния ми път. Важи и за лед, и за хлъзгав леко намокрен асфалт например - колкото да разлигави прахта отгоре. А както се оказва по горчив опит на други колеги, и в гората в калта прави същото.
                            Увеличава спирачният път,но запазва управляемостта.Повечето водачи действително смятат,че с АБС се спира по-бързо,а това не е така. Малко от новите коли имат опция за изключване на АБС...освен ако махнеш бушона...
                            Животът е харизан кон според мен...

                            Теди

                            Коментар


                            • До: Как да шофираме по заснежен път

                              Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                              Сетих се и за още една интересна опасност зимата - често по колите се трупат сериозни количества сняг, имам предвид този в калниците, по праговете, в кухините на броните. И понякога въпросната гнусота пада на едри буци по пътя. Наистина гадно става, когато пътя е видимо сух и човек се поотпусне на газта и изведнъж - по средата на платното някоя подобна радост. Да де, достатъчно често буците са меки и "прегазването" им дори не се усеща. Но се случва и отвътре да е ледена топка, която при какъвто и да е било удар на по-висока скорост води до крайно неприятни последствия - от сгънат картер до приземяване в канавката. Та добър съвет - по възможност не проверявайте колко са твърди буците. Ако има възможност да се заобиколят - добре, ако няма (а понякога наистина няма) просто бъдете готови за неприятни изненади.
                              Аз такива буци, стига да не са много големи, гледам ако мога да ги прегазя. Ако има известно количество лед вътре в буцата, все едно си минал през поредната дупка. Но пък през деня след като падат в повечето случай са доста поумекнали, но идеята е, че като вземе да се здрачава и паднат температурите, буцата ще се стегне, а и доста от шофиращите може да не я забележат, камоли да я избегнат, а вече стегната на лед би била доста по-опасна.

                              Иначе като цяло в зимни условия избягвам (поне гледам да предвиждам) да използвам спирачката, то да си кажа и през останалото време не използвам често спирачката.
                              Сега да не си помислите нещо лошо за мен, просто в повечето случай пътувам извънградско и спазвам ограниченията
                              Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
                              И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
                              вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...

                              Коментар


                              • До: Как да шофираме по заснежен път

                                Още нещо да спомена по темата-когато застигнете колона(най-вече в планински заснежен,заледен път),не предприемайте изпреварване.Това би предизвикало 'разбалансиране' на движението на останалите автомобили , особено ако се наложи да се вместите между тях .
                                Винаги карам така ,че да мога да спра в рамките на това което виждам от пътя,при завой например(разбира се с т.н моторна спирачка,за което стана дума). Винаги с едно на ум какво може да искочи от невидимото.Позволявам си и клаксон ,особено там където никой не ме очаква и няма видимост-например рядко използван горски път-където някой се учи или кефи.
                                Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X