...2. Ускорението и спирането да са по-плавни. Да се използва двигателната спирачка, като колата е добре да се държи в по-високи обороти...
При автомобили с предно предаване трябва да се внимава при използването на моторната спирачка на заснежено и заледено за да не се окаже, че задницата е изпреварила предницата.
При автомобили с предно предаване трябва да се внимава при използването на моторната спирачка на заснежено и заледено за да не се окаже, че задницата е изпреварила предницата.
По мои наблюдения - много рядка вероятност. Предното предаване е "истината" при всички видове автомобили, а с мойта животинка тепърва ще се шашкам - задно, липса на ABS, автоматик + "command-track"
България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!
По мои наблюдения - много рядка вероятност. Предното предаване е "истината" при всички видове автомобили, а с мойта животинка тепърва ще се шашкам - задно, липса на ABS, автоматик + "command-track"
Поколението на Пепси.......
Че при нашата "генерация" предноприводните едвам навлизаха, та се карахме само на задно. А за екстри като АБС-и само чухме някакви слухове.....
Като ти гледам подписа - чудя ти се на акъла...... Jeep само със задно, отгоре на всичко и без АБС-а. Къде го изкопа с подобна комплектация? По ефтинко щеше да ти стъпи една Волга, примерно......
Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ
...
2. "Ако сме с предно предаване и не можем да изкачим стръмен участък, то го изкачваме на задна, като е добре да натоварим предницата например с по-тежък пасажер.
Това, според мен, са глупости Пробвал съм с качване на човек отпред върху капака (Ford Escort), но не и "на задна" - няма никаква логика на заден ход да стане по-успешно
на доста автомобили задната е малко по-бавна от първа...
- Зверь, самый лютый, жалости не чужд.
- Я, леди, чужд. Так, значит, я не зверь.
Погледнах по-горе - изтрещех. Що не четете теорията на автомобила?
Тръгването на възможно най-високата предавка, осигурява невъзможност за буксуване. Нали мотора не стига. Автомата прави същото. Като не стига - минава на по-долната, просто без тласъци. Което намалява вероятността за закопаване, но не я изключва. Ако това обаче се закопае, вече смърди не само на пари за части, ами на беля.
Ръчката позволява цялата работа да се почувства малко повече. Добавя риска от бавното превключване, това е наистина опасно понякога. Не че педала дава кой знае колко повече управление, но една идея още - има. Или поне да се разклати, което автомата всъщност не може. Той превръща малките джипове в Ниви, големите - в БТРи. Каквото и да стане, няма какво да правиш, освен да туриш педала на пода, и да чакаш гумите да те измъкнат. Ако могат. Ако не - и ти няма какво да правиш. Може да поклатиш волана разбира се, обаче от полираните паници излизане няма.
Съвета "първо качествени гуми", е също толкова ценен, колкото "купи си билет за влака". Строго безсмислен. А то "купи си приличен въртолет, бе балък", вече не е много по-скъпо.
Че при нашата "генерация" предноприводните едвам навлизаха, та се карахме само на задно. А за екстри като АБС-и само чухме някакви слухове.....
ммм - точно казано - поколението на пепси...
Няма да забравя, как с първия ми автомобил с предно - една лада-самара, не можах да се кача по заснежения път Пещера-Батак.
Докато с ладичката - без никакъв проблем - с повече газ, със занасяне и плъзгане..
Със самарата имах 500 км стаж, с ладичката 420 000...
Че при нашата "генерация" предноприводните едвам навлизаха, та се карахме само на задно. А за екстри като АБС-и само чухме някакви слухове.....
Като ти гледам подписа - чудя ти се на акъла...... Jeep само със задно, отгоре на всичко и без АБС-а. Къде го изкопа с подобна комплектация? По ефтинко щеше да ти стъпи една Волга, примерно......
Не съм, уви от "Пепси-поколение..." доста стар съм... Над 10 години притежавах "Жигулка" и винаги това ми беше back-up и преимуществено зимният автомобил, през останалите сезони карах другите марки , защото видях, че не стават за зима (напр Lancia Thema - 5 см. просвет, с най-високите възможни гуми). По-късно "зимен" автомобил ми стана една Вектра... ама двигателят й се оказа голям боклук, затова реших да се "джипосам" Джипът е 4х4 но part-time и чета тук разни страхотии, как нямало да завива, как ще излиза от пътя на сняг, как за нищо не ставал и затова се шашкам и питам...
България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!
Здравей колега.
ще ти дам няколко полезни съвета до които съм стигнал в моя шофьорски стаж.
1-зимни гуми с хубав грайфер е най-важното,другото по основно и ти си го изброил.
2-като падне снега излез на някой полигон или по-голям и празен паркинг и започни да следиш поведението на колата в различни ситуации,така ще ти стане ясно почти всичко и после ще ти е много полезно на пътя.Опитай се да поднасяш колата и виж как реагира когато въртиш волана в посоката на поднасяне или обратно на нея,тук е основната разлика между сухия път и снега.Също така ще видиш и разликата в спирачния път.Забелязъл съм че повечето колеги в снега имат същите реакции като на сух път и оттам идват много грешки.Ами това е от мен.Успех и повече тренировки преди да излезеш на пътя.
Напълно съм съгласен с колегата,тренировки му е майката за да може Водача да придобие рефлекс.Когато стане ситуация няма време за мислене,а то /мисленето/е да не се допускат ситуации.Има още един фактор СТРАХ и ПАНИКА.
Въпрос на вкус и навици разбира се, но аз например предпочитам парттайма, пред фултайма. Особено, ако основното предаване е задното.
4х4 се занася по-трудно, но пък понесе ли го - вярно не можеш да го измъкнеш. Освен ако не ти провърви, но не си струва да чакаш милост от късмета. Но наистина го занася по-трудно Особено ако има разни модни автоматики.
Въпрос на вкус и навици разбира се, но аз например предпочитам парттайма, пред фултайма. Особено, ако основното предаване е задното.
4х4 се занася по-трудно, но пък понесе ли го - вярно не можеш да го измъкнеш. Освен ако не ти провърви, но не си струва да чакаш милост от късмета. Но наистина го занася по-трудно Особено ако има разни модни автоматики.
Не съм съвсем съгласен
Понеже съм карал и парт таим (и задно и предно предаване) и AWD - мога Отговорно да кажа (от първа ръка Опит), че перманентното задвижване е МНОГО по-добро за заледен (хлъзгав) път и като се подхлъзне (поне добре балансираната машина - като моята 80-ятка) се пързаля контролирано, няма склонност да се върти и излиза сравнително лесно
Коментар