До: Как да шофираме по заснежен път
Опитът му е майката. Има много случай, в които подаването на газ е полезно и много повече, в които е пагобно. Аз лично страхотно много обичам да карам зимата с подаване на газ и с използване на ръчна. Когато стане хлъзгаво, започва любимото ми шофиране - това да направиш обратен завой "на място" и това да паркираш без маневри на свръх тясно място върху хлъзгава тясна уличка си е страхотен кеф, САМОЧЕ преди това трябват десетки (да не кажа стотици) часове тренировки и забавление на широко и безопасно. За всички начинаещи и неопитни, почти всеки опити водят до удър в паркитана кола или в бордюра или в канавката. За неопитните най-удачното решение е плавно движение и плавно отпускане на газта, и плавно натискане на спирачките и въобще, всичко да става плавно. Всяка рязка промяна води до рязка промяна в поведението и посоката на машинката, като в зависимост от типа предаване (предно, задно, 4х4 и разновидности) едно и също действие често води до коренно противоположен резултат.
Опитът му е майката. Има много случай, в които подаването на газ е полезно и много повече, в които е пагобно. Аз лично страхотно много обичам да карам зимата с подаване на газ и с използване на ръчна. Когато стане хлъзгаво, започва любимото ми шофиране - това да направиш обратен завой "на място" и това да паркираш без маневри на свръх тясно място върху хлъзгава тясна уличка си е страхотен кеф, САМОЧЕ преди това трябват десетки (да не кажа стотици) часове тренировки и забавление на широко и безопасно. За всички начинаещи и неопитни, почти всеки опити водят до удър в паркитана кола или в бордюра или в канавката. За неопитните най-удачното решение е плавно движение и плавно отпускане на газта, и плавно натискане на спирачките и въобще, всичко да става плавно. Всяка рязка промяна води до рязка промяна в поведението и посоката на машинката, като в зависимост от типа предаване (предно, задно, 4х4 и разновидности) едно и също действие често води до коренно противоположен резултат.


Сега нервя движещите се след мен, но инциденти зимата по моя вина не съм имал. Газта не я броя за инструмент, само воланът помага и то ако си си оставил опции да го използваш преди сблъсъка.
Колата тръгне ли да се хлъзга , вече няма значение дали е с 4х2 , 4х4 , или 8х64. Тя вече е неуправляема - и както ти каза по-горе : меродавна е мантинелата. Говорим за наклон и завои ( недай Боже към пропаст - попадал съм и в такава ситуация) . Коловозите в мочурливите ливади са друг въпрос . Та важен е момента ( понякога и в стотни от секундата ) преди плъзването . Не знам кой е обективния факт , но от моя опит в този момент 4х4 се държи много по-стабилно от 4х2 , та било то фул- или парт тайм . Но наистина както каза Джорджо : "Око да види , ръка да пипне ". Това е истината !
Коментар