Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да шофираме по заснежен път

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    До: Как да шофираме по заснежен път

    Първоначално публикуван от Estranged Преглед на мнение
    Факт е, че хубавите метални вериги при правилна употреба, ще те изкарат цял живот, но от това печели само крайния потребител. И сега производителите натискат да вкарат какви ли не продукти.. вижте и това.
    http://www.youtube.com/watch?v=u8H9sCdPcjY
    Аз лично бих изчакал няколко зими преди да се докаже даден модел.
    Това прилича на пазарска чанта от детството ми...Но явно върши работа,според рекламата.
    Животът е харизан кон според мен...

    Теди

    Коментар


    • #77
      До: Как да шофираме по заснежен път

      Проблемът на "хубавите метални вериги" е, че аз досега не съм попадал на такива. Винаги съм ползвал и допълнителен ластичен обтегач за всяка верига, защото тия измишльотини с лостчета, кукички някакви и финтифлюшки и т.н. рано или късно се прецакват и незнам защо, но никога не стягат веригата като хората - и не е защото аз некадърно съм слягал веригите - много пъти са ми ги слагали стари и печени "снегоходци"... резултатът - три комплекта скъсани, предъвкани и т.н. (е, за 15 години не е много, ама...).
      Иначе - да благодаря на Спарки за вдъхнатия кураж - днес разходих мойто първите 20 км. извън пътя и в снега и му усетих всичките благинки - 4х4, бавни.. Няколко пъти на спускане рязко набих спирачки, но... не поднесе хич - направо котка, впила нокти в китеник. Ще продължавам с упражненията.
      В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

      Коментар


      • #78
        До: Как да шофираме по заснежен път

        Сякаш никъде не се спомена , но не подценявайте и страничният вятър при заледен път.Вчера сутринта на два пъти ме отмести почти в съседното платно , а карах доста внимателно.
        Женя Вълчанова 0888272565

        Коментар


        • #79
          До: Как да шофираме по заснежен път

          Май, че и никой не каза за изправянето на колата след подхлъзване - според мен много интересна тема и много актуална предвид често образуващите се коловози от навят сняг на пътя.

          Поднесла на сняг кола с предно се изправя с газ и малко ръчна (мнооого малко - и само ако е много зле положението). Освен това при кола с предно колата реагира чувствително по късно от навъртането на волана така че има голям риск от ново надзавиване. Трябва да спреш да въртиш и да започнеш да изправяш преди колата да е реагирала...Трябва много опит и истински майсторлък да я вкараш в пътя само с едно навиване.
          Затова - падне ли сняг - отивам на безопасно място и тренирам. Дори едно поднасяне връща спомена...

          Кола със задно на сухо се изправя с много газ и навъртане на волана в обратната посока. Как става на сняг?

          Как става с фул тайм 4х4 ? (Аз съм с Рав4 - което си е предно на практика. Задното се включва около 1-2 секунди след пребоксуването на предните...)

          Някой беше споменал за 5те секунди преди катастрофата - няма пет секунди => около секунда - секунда и половина са. Струват ти се като пет обаче ...

          Коментар


          • #80
            До: Как да шофираме по заснежен път

            Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение
            Някой беше споменал за 5те секунди преди катастрофата - няма пет секунди => около секунда - секунда и половина са. Струват ти се като пет обаче ...
            Секунда - секунда и половина има от поднасянето до удъра, ама то се случва заради това, което е правено през предишните 3-4 и съответно пак заради тях може да е контролирано или безконтролно...
            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

            Коментар


            • #81
              До: Как да шофираме по заснежен път

              Един Практичен съвет в планината, нагоре с Газ , надолу Много Бавно и Внимателно - Много трудно се спира на хлъзгаво надолу, а нагоре Гравитацията си знае работата

              Коментар


              • #82
                До: Как да шофираме по заснежен път

                Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
                Един Практичен съвет в планината, нагоре с Газ , надолу Много Бавно и Внимателно - Много трудно се спира на хлъзгаво надолу, а нагоре Гравитацията си знае работата
                Мда, и аз съм се хващал че на един и същи участък по нанагорнище карам 2 пъти по-бързо. Надолу - бавно и полека.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #83
                  До: Как да шофираме по заснежен път

                  Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение
                  Как става с фул тайм 4х4 ?...

                  Някой беше споменал за 5те секунди преди катастрофата - няма пет секунди => около секунда - секунда и половина са. Струват ти се като пет обаче ...
                  Петте секунди са си много важни. Ако мислиш секунда и половина напред, това е недостатъчно - повечето беди са резултат от по-ранни действия. И баба знае да види, че се пързаляме към канавката и след секунда-две ще сме вътре, но ако 4-5 секунди преди това си взел мерки, канавката ще остане да чака следващия. Който неизбежно ще я посети.

                  С фултайм, парттайм и каквото и да е друго 4х4 (когато е включено) няма такова нещо като овладяване на хлъзгането - т.е. има - овладяват го мантинели, канавки, бордюри и дървета.

                  Сега сериозно - фултайм колите се държат почти като с предно, с опцията да ползваш и ръчна. Освен в случаите, когато, поради натоварване, гуми, път и фаза на луната, са решили да се държат почти като със задно. В коя от схемите си влязъл, трябва да оцениш на момента. В който и от случаите да попаднеш, влияеш много по-малко на хлъзгането, отколкото при само един двигателен мост. Хубавото на фултайм-колите е, че по-трудно започват да се хлъзгат. Но с това силно заблуждават.

                  Ако си с парттайм или с блокиран среден диф, ръчната отпада от полезните инструменти, а колата почва да се държи още по-неуправляемо при хлъзгане.

                  --- тук моят опит свършва, надолу е разказ от препатили:

                  Ако някой от мостовете има блокаж, той почва да се държи като "двигателния" мост. В някои случаи.

                  Коментар


                  • #84
                    До: Как да шофираме по заснежен път

                    Много сте теоретизирали темата...

                    Препоръчвам ви, вместо да загубите половин час в четене, да отидете на някое по широчко и безопасно място и да покарате половин час в опити да спирате екстремно, да спрете възникнало поднасяне и т.н.

                    Относно 5-те секубди... Хммм... пак теория! Преди няколко години, движещия се срещу мен ТИР, загуби управление и започна да лкриволичи ту в моята, ту в неговата лента... Лошото беше, че между платното за движение и нивата, денивилацията беше над метър и половина... Опитах да предвидя къде и как можем да се разминем и в този момент ситуацията се измени рязко. ТИР-ът, увеличавайки амплитудата на криволичене, рязко тръгна на ляво и когато предните му гуми попаднаха в канавката (там нивата свършваше и си имаше вече канавка), задницата му се завъртя и ме посрещна челно. Върна ми джипа 10-ина метра назад... и го скъси с половин метър. Много съм мислил в последствие, дали можеш да избягна удара, Не нямаше начин, аз почти бях спрял, GPS-сът ми беше "замръзнал", след катастрофата на 26 км/час.
                    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                    Коментар


                    • #85
                      До: Как да шофираме по заснежен път

                      Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                      Много сте теоретизирали темата...

                      Препоръчвам ви, вместо да загубите половин час в четене, да отидете на някое по широчко и безопасно място и да покарате половин час в опити да спирате екстремно, да спрете възникнало поднасяне и т.н.

                      Относно 5-те секубди... Хммм... пак теория! Преди няколко години, движещия се срещу мен ТИР, загуби управление и започна да лкриволичи ту в моята, ту в неговата лента... Лошото беше, че между платното за движение и нивата, денивилацията беше над метър и половина... Опитах да предвидя къде и как можем да се разминем и в този момент ситуацията се измени рязко. ТИР-ът, увеличавайки амплитудата на криволичене, рязко тръгна на ляво и когато предните му гуми попаднаха в канавката (там нивата свършваше и си имаше вече канавка), задницата му се завъртя и ме посрещна челно. Върна ми джипа 10-ина метра назад... и го скъси с половин метър. Много съм мислил в последствие, дали можеш да избягна удара, Не нямаше начин, аз почти бях спрял, GPS-сът ми беше "замръзнал", след катастрофата на 26 км/час.
                      Като не може, не може. И 1 час за мислене да имаш, ако на Вакарел лично те чака магистралната банда, пак ще имаш ПТП.

                      Коментар


                      • #86
                        До: Как да шофираме по заснежен път

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        ...Ако си с парттайм или с блокиран среден диф, ръчната отпада от полезните инструменти, а колата почва да се държи още по-неуправляемо при хлъзгане...
                        По-неуправляемо от? Според мен се държи много по-адекватно от кола с 4х2, независимо какво е - предно, или задно. И нарочно съм опитвал баш това. Хлъзга се цялата, по-леко и по-контролирано и влиза в пътя по-лесно, отколкото само със задно. А пък на кола с предно като се хлъзне задницата, е кажи-речи неконтролируемо, каквото и да правиш.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #87
                          До: Как да шофираме по заснежен път

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          А пък на кола с предно като се хлъзне задницата, е кажи-речи неконтролируемо, каквото и да правиш.
                          Трабант. Почти само така се хлъзга. И почти тривиално се овладява с още малко тяга (ако имаш на разположение) и кормило в посока на хлъзгането. Задницата се захваща, все едно е намерила внезапно асфалт.

                          Но пък, учудването ти показва за пореден път, че хората често говорят за различни неща и giorgio е прав за теоретизирането.

                          Коментар


                          • #88
                            До: Как да шофираме по заснежен път

                            Вече четвърти или пети път се споменава изключително полезния съвет "намерете си широко място и тренирайте". Теорията не е никак излишна, но най-малкото заради сериозните разлики в поведението на конкретните марки и модели, без практика може да е силно подвеждащо.
                            Малко се учудвам, че от време на време се споменава "връщане в траекторията" в комплект с "подаване на газ".
                            Правете каквото си знаете, но за НЕОПИТЕН водач това е крайно опасно упражнение на хлъзгав път! Няма значение дали колата е с предно или със задно или 8х8 - смачкваш газта и си със стоповете напред. Или в насрещното или в канавката. Ако дръпнеш ръчната - пак там.

                            Идеята на темата сякаш беше да се даде някой и друг мъдър съвет на по-неопитните колеги. Предполагам, че по-опитните водачи ще ме обвинят в паникьорство, но нека преди това се замислят как точно изглежда съвета "даваш повече газ" или "дърпаш ръчната" в очите на някой, на когото това примерно е първа снежна зима зад волана? Ако преди това си го оттренирал на някой паркинг и след това си врътнал едни 100000 по хлъзгав път - да, ОК, може и да стане. Но ако сефте стъпваш на гладко утъпкан и леко заледен сняг?

                            Докато не се почувствате напълно уверени в себе си и в колата - по леда бавничко. След това пак
                            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                            Коментар


                            • #89
                              До: Как да шофираме по заснежен път

                              Това с добавянето на газ и аз трудно го възприемам и имам задръжки да го ползвам. Да добавяш енергия в система, която не контролираш рядко е полезна идея. Помага в конкретни случаи.

                              Коментар


                              • #90
                                До: Как да шофираме по заснежен път

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                Това с добавянето на газ и аз трудно го възприемам и имам задръжки да го ползвам. Да добавяш енергия в система, която не контролираш рядко е полезна идея. Помага в конкретни случаи.
                                Ясене, заеби теорията, просто пробвай!
                                Опитай да направиш дрифт, после да го контролираш, а след това ще разглеждаме системите и енергиите...

                                П.П. За втори път се опитвам да кажа, че трябва да се учите, а то става с каране, много експерименти на безопасно място.
                                Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                                Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X