Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Каране със запалени фарове през деня?

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Каране със запалени фарове през деня?

    Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
    Корекцията е хубаво нещо, НО моят пост беше по повод горното (в червено) и дали е една хилядна или една стотна (коригирано, ама МНОГО коригирано) все е далеч от в Пъти повишаването на емисиите, защото наистина ако двигателя на хипотетичната кола беше 100 Вата или дори хиляда, тогава щях да се съглася, че фаровете дори трябва да се изключват при изпреварване, но в Реалният живот потреблението им е ПРЕНЕБРЕЖИМО спрямо разхода на колата!
    Като си казал да продължавам, така да бъде...
    Двигателят на твоя автомобил колко десетки киловата е на празен ход за да може да се направи някаква съпоставка? Колко ампера дава алтернаторът на празен ход? На празен ход може ли да захрани всички консуматори или автомобилът използва енергия от акумулатора? Която след това да възстановяваме махайки от цялата сметка и ефективността на процеса заряд - разряд. Някаква идея за КПД на конкретния двигател на празен ход? Дизелче или бензинче? Ако е дизелче, не му ли е "студено" зимните месеци?
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • От: Каране със запалени фарове през деня?

      В сметката забравяте емисиите, отделяни за производство и рециклиране на старите крушки, които значително по-често ще изгарят. Освен това, да поправя малко сметката: Дори да не е "в пъти", не е 1%, защото: за алтернатор от 500W, натоварване от 55+55W основни светлини и 4*5W за габарити е 130W = 26%. Това ако се смята при оптималните обороти. За празен ход... Предвид, че често се спира и двигателят работи на празен ход-далеч под номиналната мощност, не ми е много ясно как ще е 1%... Изключете фаровете и ги включете на празен ход. С 1% ли намаляват оборотите на двигателя?
      Последно редактирано от Еmil; 04-11-11, 13:06.

      Коментар


      • От: Каране със запалени фарове през деня?

        Първоначално публикуван от Еmil Преглед на мнение
        С 1% ли намаляват оборотите на двигателя?
        На тераното - никак.

        Дайте да си говорим сериозно - климатика вдига разхода с литър, до литър и половина. А няма как да е по-малко от 2 киловата, защото няма да може нищо да свърши. Фаровете консумират сумарно 110 вата, което е 1/20 то това. Значи - 50милилитра на 100 километра, или при градски разход от 8/100 (средностатистическа съвременна кола), или 0.625% повишение в разхода.

        Просто е смешно да се споменава като аргумент.

        ПП: Плюс това, отдавна се продават диодни DRL, включително и сертифицирани такива. Харчат примерно мажду 10 и 20 вата сумарно, и живеят по-дълго от колата. Какъв е проблема?
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • От: Каране със запалени фарове през деня?

          Вече съм писал - в колата токът струва между 1 и 2 лева на киловатчас, другаде съм разхвърлял сметката. Всичкото осветление на автомобила е между 150 и 200 вата. Разходът не е незабележим, но не е и голям. Аз съм се примирил.

          Коментар


          • От: Каране със запалени фарове през деня?

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            На тераното - никак.

            Дайте да си говорим сериозно - климатика вдига разхода с литър, до литър и половина. А няма как да е по-малко от 2 киловата, защото няма да може нищо да свърши. Фаровете консумират сумарно 110 вата, което е 1/20 то това. Значи - 50милилитра на 100 километра, или при градски разход от 8/100 (средностатистическа съвременна кола), или 0.625% повишение в разхода.

            Просто е смешно да се споменава като аргумент.

            ПП: Плюс това, отдавна се продават диодни DRL, включително и сертифицирани такива. Харчат примерно мажду 10 и 20 вата сумарно, и живеят по-дълго от колата. Какъв е проблема?
            Дискусията се завъртя около това дали е забележим разходът на гориво. Никой не е казал да не палим фарове "защото харчели" много... Поне аз така я приемам де - откъм техническата страна.

            Тия дни ако не ме мързи ще видя какво обажда ОБД по въпроса - как се променя на празен ход порцията на впръскване, разход на час и т.н. За статистиката...

            Според мен, споменатите "сертифицирани" крушки би трябвало да попадат в графата на така обсъжданите тия дни ксенони. Част от мотивите са сходни, дали е монтирана както трябва, интензитет и т.н.

            Чисто технически мога за дейлайт да си монтирам и 2 броя 10 ватови лазера. Ще съм видим. Който ме види, няма да ме забрави...
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • От: Каране със запалени фарове през деня?

              Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
              Според мен, споменатите "сертифицирани" крушки
              Не говоря за крушки а за цели тела, със все диодите вътре.

              За другото - ако крушката е под 2000 лумена и фара свети както трябва - реално нищо повече не могат да ти кажат, според написаната от някой по-горе извадка от разни стандарти.

              А и с лазер няма да си видим изобщо, освен ако някой не е точно срещу него.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • От: Каране със запалени фарове през деня?

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                На тераното - никак.

                Дайте да си говорим сериозно - климатика вдига разхода с литър, до литър и половина. А няма как да е по-малко от 2 киловата, защото няма да може нищо да свърши. Фаровете консумират сумарно 110 вата, което е 1/20 то това. Значи - 50милилитра на 100 километра, или при градски разход от 8/100 (средностатистическа съвременна кола), или 0.625% повишение в разхода.

                Просто е смешно да се споменава като аргумент.

                ПП: Плюс това, отдавна се продават диодни DRL, включително и сертифицирани такива. Харчат примерно мажду 10 и 20 вата сумарно, и живеят по-дълго от колата. Какъв е проблема?
                А дали е така за по-малките автомобили? Не е.
                В момента са подхванали ксеноните. Не се съмнявайте, че ще дойде момент, когато всичко, което не е по стандарта на производителя, ще води до глоби, отнемане на точки и спиране от движение.

                Коментар


                • От: Каране със запалени фарове през деня?

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Не говоря за крушки а за цели тела, със все диодите вътре.
                  Не се стискай , дай линка, че нещо форумната търсачка напоследък не работи хич добре.
                  подаръци за мъже от FACOM
                  промоция на читави инструменти

                  и на хоби такива

                  тел. О879 Ч8Ч 2З5

                  Коментар


                  • От: Каране със запалени фарове през деня?

                    Не мога да повярвам, че уж умни хора са се захванали да спорят за това колко ще се овътрят заради повишения разход на гориво заради включените фарове...
                    Ами не ги светвайте и нощем, така ще икономисате още повече...

                    Не ме разбирайте погрешно-аз не съм привърженик на карането на фарове през деня, а още повече на задължителността, и наказването за несветнати фарове. На мен често ми се случва да забравя да ги включа. И какво-ще се глобяваме... Майната им.

                    За сведение на защитаващите тезата, че включениоте фарове увеличавали безопасността: Тази вечер ударих едно куче на пътя. Въпреки, че бях на фарове, и беше почти тъмно. Т.е. колата се забелязва отдалеч. А кучето не е толкова просто та да се вре под гумите. Просто беше много уверено, че ще мине пред колата. Е, не мина...

                    А хората имат и абстрактно мислене. Част от което може да се изрази по следния начин:
                    Ааа, идва кола, ама ако не мога да пресека улицата преди нея, колата има спирачки, ще спре...

                    Абе дълбока тема, ама съм против задължителното каране на фарове.

                    За чалгата-и аз съм твърдо за!
                    Последно редактирано от Кольо; 04-11-11, 20:35.
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • От: Каране със запалени фарове през деня?

                      Първоначално публикуван от maystor Преглед на мнение
                      Не се стискай , дай линка, че нещо форумната търсачка напоследък не работи хич добре.
                      Тия например. Скъпи са, но съм попадал и на по-евтини:
                      http://www.ebay.de/itm/LED-Tagfahrleuchten-Tagfahrlicht-DRL-TFL-inkl-Rahmen-Blenden-VW-Golf-4-/260861253567?pt=DE_Autoteile&hash=item3cbc8ad7bf#ht_5268wt_929

                      Н
                      е съм се ровил специално. Попадал съм покрай други търсения. Аз моя въпрос съм го решил. Ще си махна диодните крушки от халогенките (които на нивото на фаровете не вършат абсолютно никаква работа, макар да са сертифицирани за такива), когато някой изрично посочи закон, по който не мога да ги ползвам, аргументирано. Светят с 500 лумена, и се виждат по-добре от ксеноните с лупите. Типичен пример за други такива са фаровете на MB W124, от вътрешната страна на основните. А най-редовно карат с пуснати такива, без никой да ги глоби.
                      Последно редактирано от sparkybg; 04-11-11, 20:12.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • От: Каране със запалени фарове през деня?

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        ...Вече съм писал - в колата токът струва между 1 и 2 лева на киловатчас....
                        Баси ! Че то тогава е по-добре да закачим презрамки като на тролеите ! Там поне тока е двайсетина ст`инки на киловат .

                        А според мен карането с включени фарове в ясен слънчев ден е пълна глупост и криворазбрани евроаргументи , нямащи нищо общо с нашите географски ширини .

                        Ако някой не може да различи приближаващ го насрещен автомобил посред бял ден , проблема не е в изгасените фарове на онзи , насрещният . Проблема е в зрението на оплакващия се ... то май такъв човек не е и за шофьор , щот е вреден за безопасността.
                        Аз съм ЗА задължителното въвеждане на психотехнически преглед за всеки кандидат - шофьор , независимо от категорията ( както беше някъде в началото на `80-те) . Така ще отпаднат доста последващи проблеми и няма да се говори за светлини през денят . ... защото от всяко дърво ... шофьор не става .
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • От: Каране със запалени фарове през деня?

                          Първоначално публикуван от JC_Явор Преглед на мнение
                          .....
                          Прочетох някъде и за това как някой може да не чуе линейка, ами колеги НИЕ не сме и длъжни да ги чуваме на всяка цена, не че не искам аз лично, но предвид че съм хуманоиден тип ми се случва дори без музика да не ги чуя понякога! В закона пише, че автомобили със спец. режим на движение могат да преминат на червено или да отнемат чуждо предимство САМО И ако осигурят безопасното преминаване на останалите участници в движението !....
                          Един добронамерен съвет от мен - седни и научи ЗДвП, преди го цитираш!
                          "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                          Неизвестен мъдрец

                          Коментар


                          • От: Каране със запалени фарове през деня?

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Тия например. Скъпи са, но съм попадал и на по-евтини...
                            Тия са за гоуф и за тва са скъпи.

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            ...Ще си махна диодните крушки от халогенките (които на нивото на фаровете не вършат абсолютно никаква работа, макар да са сертифицирани за такива), когато някой изрично посочи закон, по който не мога да ги ползвам, аргументирано...
                            Не се заяждам, но знаеш ли как ми звучи цитираният текст? Ами нещо подобно на "аз не знам дали такива модификации са забранени, не ми се търси, ама някой ако е чул нещо по въпроса, да обади, та да ги махна, ако са"...
                            Не чета коментари и не отговарям на такива.

                            И коментаторите...

                            Коментар


                            • От: Каране със запалени фарове през деня?

                              Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                              Един добронамерен съвет от мен - седни и научи ЗДвП, преди го цитираш!
                              Виж, аз си знам правата много добре и закона съм го учил още като съм бил дете .....

                              Ето го и закона, не е лошо и някои други да го научат ;

                              "Чл. 92. (1) Водачът на моторно превозно средство със специален режим на движение може:
                              1. да преминава при забраняващ сигнал на светофара или да преминава, без да спира, при наличие на пътен знак, който изисква това, но само след като намали скоростта достатъчно, за да извърши това безопасно;
                              2. да надвишава разрешената максимална скорост на движение дотолкова, доколкото няма да застраши нечий живот или имущество;
                              "
                              Та колега с две думи, имат право да нарушават правата НО САМО АКО ТОВА Е БЕЗОПАСНО ЗА НАС, защото има ситуаци в които заради ъглови сгради или камиони не се виждат минаващи на червено буркани .... и затова имат не малко актове шофьори на линейки, имам приятели с линейки и съм запознат, говорил съм по темата и с много полицаи от пътна полиция .....

                              Нямат право да минават на червено и с цялата газ, защото другите участници е съвсем нормално минавайки на зелено да не видят фучащата линейка и да я чуят .....поради един мил. причини ....
                              Закона не им дава пълни права, докато карат в нарушение, доста е тънка границата, но правейки нарушенията отговорността я носят те ....

                              Не казвам ,че не трябва да се съобразяваме напълно с тях, напротив трябва и го правя ежедневно, но пропускането им става само ако мога да го направя безопасно и ако ги видя, защото ми се е случвало без да имам видимост заради сгради на другия булевард и заради шума не чувам линейката, минавам на злено и в последния момент ме засича линейка, която кара с 80 и за малко да ме убие .... да трябва да мине на червено но бавно и внимателно, а не като боулинг топка .....

                              Съжалявам за спама, но нямаше как да не отг. на скъпия колега ;
                              Поздрави
                              Последно редактирано от JC_Явор; 05-11-11, 00:41.
                              sigpic УАЗ-452

                              Коментар


                              • От: Каране със запалени фарове през деня?

                                Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                                Не се заяждам, но знаеш ли как ми звучи цитираният текст? Ами нещо подобно на "аз не знам дали такива модификации са забранени, не ми се търси, ама някой ако е чул нещо по въпроса, да обади, та да ги махна, ако са"...
                                Разбирай го така: Ще карам докато мога така - или докато ме глобят, или докато някой с измерване ми покаже че не са в ред. Другото са толкова глупости, колкото и стандарта за кривите краставици преди време.

                                Просто подхода е грешен. Не е важно как един фар свети, а дали е сертифициран. А според мен е важно точно как свети, и щом свети както трябва - отивам, мерят, дават документ става/не става, и въпроса приключва процедурата не иска кой-знае какво оборудване и трае 5 минути. Именно това последното се явява неизпълнимо. Прогреса го правят кривите краставици, а не назубрилите евродирективите.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X