Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Караме на фарове през цялата година!

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Караме на фарове през цялата година!

    Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
    И като излезе един смотаняк - икономист, дето за 20стотинки е готов да пребие себе си и околните и затова НЕ си е пуснал фаровете, катастрофата е готова.
    Мда... Смърт на смотаняците пешеходци и колоездачи, дето икономисват даже от това да карат автомобили...
    Също и на мотористите, дето харчат ток само за един фар!
    Като казвам смърт, имам предвид буквално крайния резултат...

    Първоначално публикуван от Симеон Преглед на мнение
    Щом Англия, Германия, Скандинавия...Черна гора, ако щеш, приемат светлото каране, защо да се инатим. И да имаме свободолюбиви "доводи", ще ни го наложат!

    На Заарин: Предоставянето да решаваме сами, по свое усмотрение, кога със- кога без- светлини, ще донесе истински хаос! Сигурно трябва светлините да са къси. Мощните коли със силни дълги пречат и в слънчеви дни. Но всичко да е уредено със ЗАКОН!
    Ех, тия северняци... Като ще гледаме от тях, нека направим половината флот в Бургас от ледоразбивачи! Щом те имат, значи сигурно има причина! Няма какво да мислим!
    Също и кучешки впрягове за пощите няма да е зле да осигурим...

    Не съм казал сами да извъртаме законите, а да се борим със законови методи срещу промяната на неправилните. Колкото до това всеки сам да решава, кога са необходими светлини и кога не, не е трудно за контрол. Нито светломера е скъп уред, нито обучението на полицаи да си служат с него трудно...
    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

    Коментар


    • До: Караме на фарове през цялата година!

      и аз съм на мнение че по-добре със закон. иначе си е доста субективно. за някой сумрак или лоша видимост май е само през ноща когато няма пълнолуние...... много ясно че има и ситуации когато ще са неприятни светещите фарове. но на мен лично ми е омръзнало да срещам коли които като че ли НЕК им е сложил електромери и то на висока тарифа..... особено на извънградско трябва да е задължително... (то си е така неписано отдавна за всички разумни шофьори така или иначе). а на мен пресветнат ли ми няколко коли когато съм на къси веднага си настройвам фаровете.може би трябва да се разчита малко и на съвест (е тук е май проблема всъщност) и водачите да си пооправят светлините.в крайна сметка не е свързано със разходи (което винаги се ползва за извинение) а на една отвертка и 2-3 минути.... и да вземат да забранят тези смехотворни китайски "ксенони'' че май освен да вадят очите на другите хора друго не правят... (надяваме се и на тях да им отмине модта де ;-). лично аз съм много заинтересован това всичко да стане защото си живея на вилата която е на подбалканския и всяка вечер ''проклинам'' по няколко коли.както и то се е видяло че няма да забранят десния волан, но един апел- моля ви оправете си фаровете ''вадите ни очите''. благодаря.
      висете отпуснато

      Коментар


      • До: Караме на фарове през цялата година!

        Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
        Мда... Смърт на смотаняците пешеходци и колоездачи, дето икономисват даже от това да карат автомобили...
        Също и на мотористите, дето харчат ток само за един фар!
        Като казвам смърт, имам предвид буквално крайния резултат...
        Къде набърка пешеходците пък сега?? И какво общо има броя на фаровете на мотоциклетите?

        Горното го дадох за пример как една, иначе добра идея, може да доведе до отрицателен резултат, ако не се прилага както трябва, но като приемаш така нещата, ще ти дам конкретен пример: баща ми. Не е нито скрънза, нито идиот, НО до скоро имаше отвратителния навик да си пуска фаровете едва когато той самия реши, че вече не вижда пътя. А това, че тогава караше тъмночервена, най-често кална кола, която привечер изобщо не се забелязва на пътя, някак оставаше на втори план.
        Сега кара зелена, най-често кална кола, която също не се вижда особено добре със загасени фарове в светлата част на денонощието. Само, че след няколко месеца "опяване" от моя страна, се научи да кара на фарове. И знаеш ли каква беше реакцията му след няколко дни?
        Цитирам: "Ама то така се карало много по-спокойно"...

        Дали е само баща ми? Трябва ли да се набиеш с 90 в някой такъв "виждащ" индивид, за да се сетиш, че фаровете може пък и да не са само за по нощите?

        Има и много по-лоши примери, шОфери, дето наистина си мислят, че като пуснат Шипка по инерция и без светлини, са големи герои, ама да не разводнявам темата.


        П.П. като казвам "най-често кална" кола - не е от мундарлък. Не е и толкова от офроуд. Като паркираш край някой строителен обект, след 2 часа колата просто си е кална. Не зависи от шофьора, но резултатът си е все същия - колата не се вижда, ако ще оригинално да е електриковожълта.

        П.П.П. В подписа на някой от колегите, май Ниватест, пишеше "Пазете се от сиви коли. Не се виждат и ги карат бесни"
        За бесните не знам, ама останалото е вярно. Казвам го на базата на средно 50 000км годишно в сива кола.
        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

        Коментар


        • До: Караме на фарове през цялата година!

          Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
          Къде набърка пешеходците пък сега?? И какво общо има броя на фаровете на мотоциклетите?
          Ще цитирам не друг, а самия теб:
          Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
          Вория е далеч по-сериозен и, според мен, по-трудно решим. Когато всички карат на фарове, човек свиква с това. И като излезе един смотаняк - икономист, дето за 20стотинки е готов да пребие себе си и околните и затова НЕ си е пуснал фаровете, катастрофата е готова.
          Пешеходците и колоездачите нямат фарове. Или да взмем да ги задължим да ходят с по един генератор и прожектор на гръб? Както сам казваш, човек свиква с фаровете, всичко с по-малка яркост става по-незабележимо. Кофти, ама така ни е устроено зрението. По-горе Стефан препоръча да се преговори учебника по биология, май наистина ще е полезно...

          В момента през лятото на фарове карат основно мотори. Това им е и отличителен белег. Когато повечето не са с пуснати фарове, светлината се приема с повишено внимание. Вижда се, че е една и всеки по-разумен си има едно на ум, че това е мотор и може да го пусне с леко прибиране. Ако всички карат на фарове, първо светлината на мотора вече няма да привлича внимание и второ ще бъде маскирана в дългата върволица светлини и няма да си личи ясно, че е само една. Това гарантира смърта на много повече мотористи.
          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

          Коментар


          • До: Караме на фарове през цялата година!

            Имам чувството, че някои като включват фаровете си през деня парадират за надмощие, непрекосновеност и т. н. Срещал съм автомобили с включени по 6 фара през деня, времето слънчево - какво иска да каже такъв водач? А , някои шофират и на дълги през деня. Аз, това го приемам като вид насилие върху мен - засега приличен и съвестен участник в автомобилния трафик. Дразнят ме включените през деня фарове защото носят посланието "важното е мен да ме виждат, а не аз тях".

            Коментар


            • До: Караме на фарове през цялата година!

              Първоначално публикуван от rulin Преглед на мнение
              "важното е мен да ме виждат, а не аз тях".
              И това върши работа. Добре е да виждаш такива наглеци. Законите, дори и лоши, трябва да се спазват. Излишно обсъждаме и е по-добре да усъвършенстваме системата.
              Lancia Delta HF Integrale Evolucione

              Коментар


              • До: Караме на фарове през цялата година!

                Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                Ще цитирам не друг, а самия теб:
                Вория е далеч по-сериозен и, според мен, по-трудно решим. Когато всички карат на фарове, човек свиква с това. И като излезе един смотаняк - икономист, дето за 20стотинки е готов да пребие себе си и околните и затова НЕ си е пуснал фаровете, катастрофата е готова.
                Ще се опитам да го обясня още веднъж, защото мисля, че е важно.

                Нормален междуселищен път. Зима, пътя чист, снега навън блести, колите са мърляви. Ниската облачност придава неприятен оловносив оттенък на всичко, сякаш не може да реши окончателно ден ли да бъде или нощ.
                Движението е оживено, всички карат на фарове. А пред теб се влачи натоварена с дърва Газ-ка, модел 53, чийто полъмъртъв Перкинс пушляви по-зле от комините ТЕЦ-3.
                В купето не достига кислород, но ти си възпитан водач и търпеливо чакаш колоната от насрещно движещи се возила да се източи и да освободи достатъчно място за изпреварване.
                Колоната се изнизва, някъде в далечината виждаш фарове, но те са далеч, място има предостатъчно. И тъкмо когато подаваш предницата в насрещното, с надлежно подаден ляв мигач, съзираш на 5 метра от себе си омърляната бяла Джета на Бай Григор от Седларе. На ръба на магията успяваш да извъртиш геврека обратно, някак почти се сблъсквате и заряваш предницата в не дотам очистения банкет. И докато дишаш дълбоко и чакаш ръцете ти да спрат да треперят, се чудиш "Как, по дяволите не го видях"?
                Дали защото днес си се разминал с 1500 автомобила и всички са били на фарове и покрай цялото търчане и бързане и работа и т.н., просто си свикнал, че фаровете на отсрещните коли позволяват да ги забележиш достатъчно отдалеч, а този тук, изключението от правилото, просто се е слял с фона?

                Идеята е, че когато всички карат на фарове, единиците, които по някаква причина (разсеяност, идиотизъм, повреда) не го правят, се "губят от сметката".
                Ако всички са без фарове, дори и да е гъста мъгла, ще знаеш, че всеки момент от мъглата може да изскочи кола и ще си правиш сметката по този параметър. Но когато всички са на фарове, а един не е - пропускаш го.

                Пешеходците не влизат в сметката, защото не очакваш да видиш пешеходец с миньорски фенер на главата, няма такъв стереотип.

                Обобщавам: ако се въведе закон, задължаващ водачите да се движат с включени светлини на МПС, трябва да се вземат и мерки всички водачи да го спазват, в противен случай става много опасно.

                Надявам се това да изяснява моето виждане по въпроса.
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • До: Караме на фарове през цялата година!

                  Колоездачите имат фарове. Или и да нямат могат да бъдат задължени да си монтират
                  Пешеходците нямат никаква работа на платното за движение.
                  И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                  Коментар


                  • До: Караме на фарове през цялата година!

                    Аз си имам челник, може би трябва да си го пускам когато пресичам платното за движение?
                    Добре де, аз пак такова да питам. Защо като ще копираме, не копираме примерно Франция? Там този евро закон е отменен. Веднага след обнародването му следват множество протести /предимно от страна на мотористи, там повечето не карат сами, а са в групи от по 2-ма, със запалени фарове и само те карат на фарове денем, така знаеш, че виждаш мотористи, ако всички автомобили също светят, вече не може да познаеш от далеко, че са мотористи и се губи смисъла за тях да светят изобщо, от там следва повишен риск за нарастване на инцидентите. Конкретно във Франция има мнооого мотори!/.
                    Аз лично не смятам, че е добре да се копира, камо ли закони. Нужно е самосъзнание от всички, както и работеща система за контрол в/у приетите, проектозаконите, както и народните представители и изобщо властта. Царящото тотално безхаберие няма да се повлиае добре нито от копирани закони, нито от други напъни за задължително прилагане на дадени мерки. Хората масово искат да им е лесно и просто. Автоматично запалване на фаровете със сензор е решението за новите автомобили, уви още не съм попадал на нещо подобно да се продава отделно, а би било много полезно. Обаче мисля мнного от вас пропускат нещо друго. Фаровете са си фарове, но автомобилите имат и други светлини. Задните червени светлини за мене са задължителен атрибут в много сигуации, като ако нуждата от къси светлини е сведена до минимум, работят само с габарити. Аз карам изключително много с включени габарити...

                    Коментар


                    • До: Караме на фарове през цялата година!

                      Първоначално публикуван от rulin Преглед на мнение
                      Имам чувството, че някои като включват фаровете си през деня парадират за надмощие, непрекосновеност и т. н. Срещал съм автомобили с включени по 6 фара през деня, времето слънчево - какво иска да каже такъв водач? А , някои шофират и на дълги през деня. Аз, това го приемам като вид насилие върху мен - засега приличен и съвестен участник в автомобилния трафик. Дразнят ме включените през деня фарове защото носят посланието "важното е мен да ме виждат, а не аз тях".
                      А през зимата пак на това мнение ли си?

                      Като има Закон то той трябва да се спазва,ако го променат да се кара целогодишно пак ще го спазвам.

                      Между другото аз и сега си карам на фарове и през деня
                      ТЛК 80 4,2ТД-95г

                      Коментар


                      • До: Караме на фарове през цялата година!

                        Тошко се опитва да обясни многократно, че не се забелязват мотоциклетистите, ама на кой му пука за тях... важното е нас да ни виждат...

                        Карането в ясно и слънчево време, на автомобил с включени светлини, без наложителна причина, си е егоиизъм в най-чист вид.
                        Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                        Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                        Коментар


                        • До: Караме на фарове през цялата година!

                          Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                          ...
                          Зима... Влошена видимост... Мотористите и велосипедистите не са по улиците... Естествено, че трябва да се кара на фарове. Няколко полицаи със светломери и кочан актове и хората бързо ще се научат.

                          Лято, слънце, отлична видимост, мотористите и велосипедистите са излезли... ето ги проблемите.

                          Колоездачите имат нещо като фар, което обаче на фона на колона автомобилни къси светлини, все едно го няма.

                          Никой не очаква пешеходец с фар, ама и всеки ще го види по-трудно. Вземето го прочетете този учебник по биология, за който стана дума по-горе и да продължаваме тогава разговора...
                          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                          Коментар


                          • До: Караме на фарове през цялата година!

                            Колоездачите от коя страна на пътното платно трябва да се движат,по посока на движението или срещу движението?

                            Като си отговорите на този въпрос,ще ги изключите от спора.
                            ТЛК 80 4,2ТД-95г

                            Коментар


                            • До: Караме на фарове през цялата година!

                              Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                              Тошко се опитва да обясни многократно, че не се забелязват мотоциклетистите, ама на кой му пука за тях... важното е нас да ни виждат...

                              Карането в ясно и слънчево време, на автомобил с включени светлини, без наложителна причина, си е егоиизъм в най-чист вид.
                              Ако всички участници в движението си впрягаха главите да мислят какво е "наложителна причина", нямаше да има нужда от това обсъждане, нито от законови мерки. Защото за мен лично, лятното слънце на залез/изгрев си е точно толкова наложителна причина, колкото и гъстата мъгла. Не, че и в двете ситуации не съм палил спирачките заради диваци, които са на принципа "аз нали виждам, другите да се оправят".

                              За мотоциклетистите: Ако говорим за ефекта на "прикриване", тоест моторист кара пред лек автомобил, прикривайки единия от фаровете и отдалеч се създава илюзията, че и двете светлинки са от фаровете на автомобила - добре.
                              Само някой да ми каже по какво се различава този същия ефект през деня и през нощта? Нощем няма мотористи или дай и през ноща да караме на габарити, та да се забелязват?
                              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                              Коментар


                              • До: Караме на фарове през цялата година!

                                Тефчо , чета ти постовете и напълно разбирам логиката ти , но проблема с намаляването на катастрофите е другаде . Аз на тази "светлинна кампания" и казавм : Всичко Мара втасала , та сега и фарове.
                                Нека да видим нещата от друг ъгъл : При социализма нямаше задължение за фарове в ясно време , а катастрофите бяха несравнимо по-малко . Значи ако ти в ясен ден при изпреварване не можеш да прецениш дистанцията спрямо насрещен автомобил с незапалени фарове , то поблема не е в тях- и пак опира до биологията . Затова по едно време пак при Соц-а бяха въвели задължителен психотехнически тест преди шофьорски курсове дори за любителите. Кой е казал , че от всяко дърво - Пардон ! ... от всеки човек става шофьор ?! Защо управлението на автомобила се смята за детска игра ?!
                                Какво е положението в момента : от една страна държавата се напълни с бързи автомобили ( оставям техническата изправност на "секънд хенд" настрани ) , които се движат по двупосочни пътища , проектирани през 60-те за скорост 70-80 км/час. и с ниска пропускателна способност по отношение на количеството движещи се коли. От друга страна и кьораво и сакато взима книжка къде с къса пола , къде с пълен портфейл и после се чудят дали маневра на заден ход примерно наистина е възможна. Като се прибави и келешлъка и бабаитството , породени от факта че имат бърза кола - резултатите са ясни.
                                Няма да помогнат кочаните с глобите . 1. Нов подход при обучението и задължителни опреснителни курсове на такива дето имаме книжка от десетилетия. 2. Да си оправиме пътищата , че поне да заприличаме на нормална държава. 3. Реален технически контрол на МПС-та.
                                Чак тогава кочаните ...
                                ПС . Сравнението със северните държави е неуместно. Там времето си е мърляво целогодишно . А когато е такова у нас , тогава по закон сме си с включени фарове и през денят.
                                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X