Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да спрем "войната" по пътищата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    До: Как да спрем "войната" по пътищата

    Съжалявам, че не можах да се влюча по-рано. Прочетох много внимателно всеки пост и виждам, че предложението ми е предизвикало доста дебати и в общи линии неодобрение.
    Все пак се придържах към принципа за конкретни предложения, без да разтеглям и без това дългия пост с обяснения защо. Но сега ще уточня някои неща. За начало, НИКЪДЕ не съм предлагал поставяне на камери в личните автомобили. Камерите са за полицейските коли. Останалите технически средства са основно за следене поведението на пътя, но не и на самите шофьори като личности! Повечето от предложенията са в насока антикорупция и антизлоупотреба! Защо ги анатемосахте?! Примери:
    • Ситуация, при която ви изпреварват и веднага след това натискат спирачките. Правят го много от пътните хулигани.( Аз лично едва съм избягвал удар няколко пъти!) Следва удар отзад. Свидетели няма. Думите 1:1 на вас и “колегата” ви. Фактите-удар отзад. Изводът-неспазване на дистанция. Вие сте виновни. Ако има “черни кутии” те биха регистрирали в продължение на няколко секунди по-висока скорост на изпреварващия автомобил, последвана от внезапно спиране. Това би ви оневинило!
    • Ситуация втора: Мой приятел излиза от Плевен. След града по пътя за Ловеч има едно село(не си спомням как се казва). Ограничение на скоростта. Той намаля 30-40 метра пред ограничнието, но го спират и му пишат акт. Не помагат протестите му, че е спазил ограничението. Радарът го е засякъл пред знака, но-иди доказвай! Ако полицейската кола имаше камера, на нея щеше да се види промяната на скоростта в съответната част на пътя. Толкова лошо нешо ли е дублирането на информацията?
    • Ситуация три: Пътувам на автостоп от Калотина до София с ТИР. Нощ е. Водачът през цялото време се оплаква как платил 1000 евро глоба във Франция и колко неподкупни са полицаите там. На околовръстното на София кара с 80 при някакво ограничение 50. Спира го КАТ. Полицаят се представя и допълва с усмивка ”Какво сега, ограничението вече не важи ли?” После поканва водача да слезе. Последният се връща усмихнат само след 30-40 секунди, запалва и през смях казва: ”Абе от тук до Унгария никой не ми е отказал 20 евро”. Въпрос 1: Щеше ли полицаят да се лигави така, ако знаеше, че го снимат? Въпрос 2: Щеше ли да пусне нарушителя, ако всичко беше документирано? Въпрос 3: Шофьорът щеше ли да пренебрегне ограничението, ако знаеше, че няма да се измъкне с явно малката за него сума от 20 евро? Ако “да” -колко пъти щеше да го пренебрегне при предлаганата от мен схема на наказване, преди да си остане да си харчи еврото вкъщи вместо да ни излага в чужбина?
    • Ситуация 4: Бях с приятел, на когото съставиха акт за “паркиране на разстояние по-малко от 3 метра от маркировка, забранена за пресичане”. Маркировка нямаше-метър също. Изглежда, че и този полицай смяташе, че техническото средство не е нужно в случая, нищо че е ДЛЪЖЕН да покаже откъде докъде мери. Вместо това просто написа акта, държа се арогантно, отказвайки да даде каквото и да било обяснение на действието си. Няма снимки, няма нищо! Актът все пак “свалихме”, но с цената на много нерви и разправии. Дори мой комшия полицай направи умното изказване, че е трябвало веднага да му се обадим, за да оправи нещата на място, вместо “да се правим на мъже и да пишем жалби”. Тук по-добре изобщо да не коментирам, че ми се повръща!
    Мога да продължа с примерите, но смятам, че засега е предостатъчно.
    Няколко думи относно така защитаваната "свобода на личността". Объркахме я със слободия! Безредието и демокрацията са много различни неща! Каква ви е ползата от свободата, ако утре някой пиян кретен, каращ като луд ви убие на тротоара и остави децата ви сираци-примери от реалния живот колкото искате! Дори не си помислям да дам пример, в който се случва нещо на детето ви, че сигурно веднага бихте забравили за правата на виновния и бихте искали да му прегризете гръкляна... Ако познавате такива нещастни хора, питайте ги относно ироничното предложение за автоматичната екзекуция-сигурно биха казали, че и това е малко!

    Поведението на пияните шофьори бих определил нагледно така: Застанал в средата на кръг човек с револвер в ръка. Около него трима души. Той се върти и стреля напосоки. Колкото повече е алкохолът, толкова по-близо са хората от него и шансът да убие някого-по-голям. Подобна интерпретация е приложима и за скоростта. Дори е още по-точна. Ако имаме и двете заедно, то револверите са два. Хазартна игра със залог много животи-на мъртвите и на нещастните, които остават след тях...
    Жестоките наказания са единствения начин за рязка промяна в общественото поведение. Това по пътищата е война, като я определят всички, а и настоящата тема. Не забравяйте, че едно от общите неща за всички общества е, че груповата сигурност е над индивидуалната! Всеки трябва да изтърпи полагащата му се част от това бреме, за да се оправи нещо. Иначе само ще си говорим и пожелаваме ред, а накрая ще мачкаме каскетите по погребенията на близки, убити от такива дето си търсят “правата” пренебрегвайки чуждото най-важно за всички право на живот! Обществото боледува от безотговорност и терапията е май шокова...
    Последно редактирано от Еmil; 06-08-07, 23:20. Причина: поправка на двусмислен текст

    Коментар


    • #92
      До: Как да спрем "войната" по пътищата

      Първоначално публикуван от Еmil Преглед на мнение
      Ситуация три: Пътувам на автостоп от Калотина до София с ТИР. Нощ е. Водачът през цялото време се оплаква как платил 1000 евро глоба във Франция и колко неподкупни са полицаите там. На околовръстното на София кара с 80 при някакво ограничение 50. Спира го КАТ. Полицаят се представя и допълва с усмивка ”Какво сега, ограничението вече не важи ли?” После поканва водача да слезе. Последният се връща усмихнат само след 30-40 секунди, запалва и през смях казва: ”Абе от тук до Унгария никой не ми е отказал 20 евро”.
      Ами, малко ще повторя Zaarin, ама точно този ти пример показва, че "черната кутия" не решава никакви проблеми.
      Нали на тахошайбата на ТИР-а си е било записано движението с по-висока скорост. И какво от това?!?

      Във Франция има ли задължителни черни кутии в автомобилите? Няма.

      Е, какво следва от горното?


      Първоначално публикуван от Еmil Преглед на мнение
      Обществото боледува от безотговорност и терапията е май шокова...
      И в чии ръце искаш да дадеш инструменти за "шокове"? В ръцете на полицаи като описания по-горе? И се надяваш, че с това ще решиш проблемите?!? Как ли пък не!
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #93
        До: Как да спрем "войната" по пътищата

        Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
        ...И в чии ръце искаш да дадеш инструменти за "шокове"? В ръцете на полицаи като описания по-горе? И се надяваш, че с това ще решиш проблемите?!? Как ли пък не!
        Подкрепям те с две ръце. Много по добре е да си седим и да се оплакваме. Те сами ще се сетят (полицаите) и ще се поправят.

        Хора вярвайте в доброто. То ще победи

        Коментар


        • #94
          До: Как да спрем "войната" по пътищата

          Оставете тахографите. За тях няма задължително условие за проверка. Я да въведат задължително отнасяне в КАТ след определен период , че да видим дали ще бъдат толкова безполезни? Плюс: в посочената ситуация тахограф не може да помогне-може винаги да се каже, че е било на автомагистрала. Тук би свършила работа камера към радара.
          Шокът ще бъде и на гърба на такива полицаи, защото и за тях ще трябва да се попроменят нещата. Съвестни хора в полицията има. Ако се вгради система, документираща всичко, лесно ще изплуват утайките!
          Аз познавам човек, работил в КАТ преди доста години, който сам си беше надупчил талона, вбесен че не е видял пътен знак. Това, разбира се, го вкара в категорията на идиотите... Но аз виждам в действието му голяма доза принципност.

          Коментар


          • #95
            До: Как да спрем "войната" по пътищата

            Искам да изкажа и моето мнение по темата.
            1.Най големия проблем според мен е взимането на книжката.Не може срещу 50-100 лв.(почерпка) и няколко часа зад волана и вече да си на пътя.Бях свидетел как на 3-ма мои служители в рамките на 2 месеца им бяха подарени книжките от техните родители,познати и полицаи.Същите тези младежи вече са с автомобили и са на пътя.Изтръпвам като си помисля,че такива са с хиляди по улиците.

            2.Следващия голям проблем е автопарка на нашата мила държава.Понеже пътувам доста и мога да ви кажа ,че такова гробище само нас и Сърбия съм виждал,но братята сърби за 4 години си промениха толкова автопарка ,че вече по средна възраст на колите май са ни изправарили.В смисъл сменен с по нови автомобили.
            Следя редовно черната хроника и забелязах,че масово катастрофите с жертви са с коли над 8-10 годишни коли.Толкова ли е сложно да се забрани вноса на автомобили над 10 години?Някой хора ще писнат и ще кажат ,че и те са хора и те искат и им е нужна кола....ОК.Банки под път и над път.ще се избият коя да ти набута повече парички.За мен е ясно.Колкото по нова толкова по сигурна кола.Не искам да бъда разбран погрешно от хората които не могат да си позволят сравнително нов автомобил.Извинявам се ако някой ме разбере погрешно.

            3.Пътищата....тях ще ги оставя без коментар.Всички ги знаем.

            4.Пътна полиция.Хем ми е смешно хем ми се плаче.Жалки типове.Напоследък забелязвам,че вече не искат парички като просяци.Взимат химикала и започват акта.Поне на мен не ми се е случвало скоро.

            Аз искам още много неща да напиша,но те са ясни на всички ни.Ако в най скоро време два от тези проблеми се оправят ,все си мисля че нещата ще тръгнат на хубаво.
            [URL="http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=8870"][B][SIZE=3][COLOR=#ff0000][/COLOR][/SIZE][/B][/URL]

            Коментар


            • #96
              До: Как да спрем "войната" по пътищата

              Първоначално публикуван от nikidd Преглед на мнение
              Е не си прав. Първо, защото сега не можеш по никакъв начин да докажеш, че цял ден са висели там, вместо да патрулират. Второ, защото началниците при достатъчен натиск от техните началници, подложени на натиск от медии и общество ще внимават какво правят техните подчинени. Т.к. може да оберат парсата накрая и да хвръкнат от удобните кресла. Защото тогава ще остават следи, а сега те липсват.
              Говоря за конкретния случай. Ако наистина са висели там цял ден акта няма да е един, а цяло тесте с различни часове. Бъди сигурен, че началниците им знаят къде са били и, че това е и добре документирано с актове.

              С второто съм съгласен, но то може да бъде осъществено и със сегашната техника. И всъщност преди да бъде осъществено цялата тази техника ще е само пари на вятъра...
              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

              Коментар


              • #97
                До: Как да спрем "войната" по пътищата

                Първоначално публикуван от Ивайло Иванов Преглед на мнение
                ...Толкова ли е сложно да се забрани вноса на автомобили над 10 години?Някой хора ще писнат и ще кажат ,че и те са хора и те искат и им е нужна кола....ОК.Банки под път и над път.ще се избият коя да ти набута повече парички.За мен е ясно.Колкото по нова толкова по сигурна кола.Не искам да бъда разбран погрешно от хората които не могат да си позволят сравнително нов автомобил.Извинявам се ако някой ме разбере погрешно.
                ...
                всичко друго е вярно, но това за 10 годишните има един "неочакван" аспект моята Тойота ТЛК80 е на повече от 10 години и е по-сигурна от повечето автомобили (поне за мен), това се отнася за повечето "джипки" особено тези който стават за ОффРоад Просто такива вече не се правят

                Коментар


                • #98
                  До: Как да спрем "войната" по пътищата

                  Първоначално публикуван от Ивайло Иванов Преглед на мнение
                  Следя редовно черната хроника и забелязах,че масово катастрофите с жертви са с коли над 8-10 годишни коли.
                  Случайно да ти е хрумвало, че при условие, че автопаркът ни в основната си част е с висока средна възраст, чисто статистически ще е съвсем нормално да се очаква основната част от жертвите да са били в коли с висока средна възраст? Без непременно възрастта на колите да има нещо общо с това, че хората са пострадали.
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • #99
                    До: Как да спрем "войната" по пътищата

                    Мда... Една кола висок клас (ауди, мерцедес и т.н.) е доста по-безопасна от примерно една чисто нова дачия...
                    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                    Коментар


                    • До: Как да спрем "войната" по пътищата

                      Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                      Мда... Една кола висок клас (ауди, мерцедес и т.н.) е доста по-безопасна от примерно една чисто нова дачия...
                      От което следва изводът, че трябва да се забрани вносът и продажбата на коли от по-нисък клас ...
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • До: Как да спрем "войната" по пътищата

                        Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
                        От което следва изводът, че трябва да се забрани вносът и продажбата на коли от по-нисък клас ...
                        Ми то, ако се забрани вноса на стари коли, на нисък клас коли и т.н... На пътя ще останат 1/10 от автомобилите и проблема с движението по пътищата ще се реши от само себе си . Поне като брой катастрофи и загинали... като процент сигурно ще се увеличи.
                        Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                        Коментар


                        • До: Как да спрем "войната" по пътищата

                          Ето, бе - хората ще вземат мерки... и теглилки...

                          http://dnes.dir.bg/2007/08/07/news1970376.html

                          При нас всеки започва да си гледа работата след като изрично му кажат, че трява да го прави. И така до следващия път.

                          МВР обещава, че вече ще лови престъпниците и ще преследва корупцията, КАТ от днес започват да глобяват всички и т.н. А, досега кво са правили?

                          Навлизаме в нова ера, уважаеми другарки и другари. От другия месец - пак.

                          Коментар


                          • До: Как да спрем "войната" по пътищата

                            Ако решението е положително, КАТ ще получи задължително предписание да прилага еднакво закона към всички нарушители.

                            Уха! Страховити мерки! Направо да им се разтреперат мартинките на катаджиите...
                            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                            Коментар


                            • До: Как да спрем "войната" по пътищата

                              Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                              ...
                              Ако началника си затваря очите никакъв контрол над тия по пътищата няма да помогне. А такъв лесно може да бъде осъществен и без всякакви хай-тех джаджи. Въпросът е да има кой да го прилага... Рибата се вмирисва от към главата. И не са тия в патрулките, от които е възможно да почне оправянето на нещата.
                              Опа, опа. Живеем във високотехнологично време. Значи имаме снимка и нарушение, имаме акт, началника решава да отмени акта, началника не го отменя, защото системата може да издава справки за отменените актове - кой, кога, с какви мотиви. Началника го е шубе, защото утре някой известен ще сгафи на пътя, ще го снимат от някоя телевизия и министъра под натиска на пресата ще поиска такава справка и ...

                              Не знам, само аз ли ги виждам така нещата? Защо да се развиват технологиите, ако няма да ги прилагаме?

                              Коментар


                              • До: Как да спрем "войната" по пътищата

                                Първоначално публикуван от nikidd Преглед на мнение
                                Опа, опа. Живеем във високотехнологично време. Значи имаме снимка и нарушение, имаме акт, началника решава да отмени акта, началника не го отменя, защото системата може да издава справки за отменените актове - кой, кога, с какви мотиви. Началника го е шубе, защото утре някой известен ще сгафи на пътя, ще го снимат от някоя телевизия и министъра под натиска на пресата ще поиска такава справка и ...

                                Не знам, само аз ли ги виждам така нещата? Защо да се развиват технологиите, ако няма да ги прилагаме?
                                А министъра кой го контролира?

                                Разсъжденията ти звучат добре на теория. Убягва ти жестоката действителност, че средствата за контрол са безполезни без хора, които да ги прилагат. И сега има архив за отменени актове.
                                Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X