Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да спрем "войната" по пътищата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Как да спрем "войната" по пътищата

    Наистина пиша последно по темата за ел. средства за контрол. Както ти казахме всички на противно на твоето мнение. Не сме против това да има камери, компютри и GPS в полицейските коли. Просто смятам, че на този етап ще са почти напълно безполезни в сравнение с другите неща, за които могат да се вложат тези пари, а именно - оправяне на инфраструктурата, повишаване на полицейските заплати и борба с корупцията (примерно увеличаване на броя на служителите в отдела, който се занимава с вътрешни разследвания). Всяко едно от тези неща ще има по-позитивен ефект от слагането на тези джади на ТОЗИ етап. В бъдеще, ако останалите неща се подобрят тези средства за контрол и електронните архиви ще са добър инструмент за по-ефективен контрол. Когато майстора, който да си служи с инструментите го няма те са безполезни.

    Това беше в заключение от мен. Повтарям се едно и също в може би вече дсетки поста и не не виждам смисъл да продължавам.
    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

    Коментар


    • До: Как да спрем "войната" по пътищата

      Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
      ...
      Просто смятам, че на този етап ще са почти напълно безполезни в сравнение с другите неща, за които могат да се вложат тези пари, а именно - оправяне на инфраструктурата, повишаване на полицейските заплати и борба с корупцията (примерно увеличаване на броя на служителите в отдела, който се занимава с вътрешни разследвания). Всяко едно от тези неща ще има по-позитивен ефект от слагането на тези джади на ТОЗИ етап...
      Т.е. единственото ни различие е в това, какви мерки са по-важни сега и биха дали по-добри резултати.

      И моето мнение остава непроменено, т.к. увеличаванетон на служителите, които разследват своите колеги според мен няма да даде никакъв ефект на този етап. Състоянието на инфраструктурата е друг филм, но не мисля че голям процент от произшествията се дължат на нея.
      Повишаването на полицейските заплати е добра идея, но сама по себе си няма да е достатъчна. Направи си сам сметката каква заплата следва да получава полицай, за да бъде стимулиран да се откаже от подкупите, при условие че при всяко второ спиране на кола взима по 5, 10 или 20 лв. подкуп.
      Последно редактирано от nikidd; 08-08-07, 10:52. Причина: Поправка на двусмислен текст

      Коментар


      • До: Как да спрем "войната" по пътищата

        Няма да говоря за ел. средства за контрол, а ще дам факти и доказателства за моите предложения.

        Ще припомня какво беше станало по време на първата акция за колани. Никой не караше с колан. Взимаха се по 5 лв. и айде. Тогава още (както и от скоро пак) и обикновените полицаи имаха право да спират коли и пишат актове. Почнаха да правят смесени патрули. От различни участъци. Хора, които не се познават. Като тук там пробутваха и по някой от вътрешен отдел... Ами доста не смееха да не пишат актовете. Други се сдушаваха с новия колега и рискуваха. При по-малка заплата и прага на риска е по-малък. Ако те хванат отиваш охранител за повече пари, няма смисъл да седиш ченге, ако не взимаш и рушвети... И камера да има пак ще се мъчиш да й хванеш цаката. Обаче, ако взимаш значително повече от охранител в частна фирма? Заслужава ли си риска?

        Колкото до инфраструктурата има ги и катастрофите от пияни и т.н., но най-големия процент са при изпреварване на колони и наваксване по завои. Доста хора карат лудо, защото наистина бързат или са изнервени от задръстванията. Вземи пътя от София до Бургас. Забележи какво е съотношението на катастрофите на участъците без ремонт на магистралите спрямо това в участъка между Стара Загора и Карнобат. Освен това част от инфраструктурата са и знаците и светофарите. Липсата на такива на важни места и наличието им на напълно безсмислени ги обезценяват. Дупките и затворените улици, които те принуждават да нарушаваш правилника, за да успееш да минеш изобщо от там също. Просто човек, който прави по минимум 10 нарушения на ден, за да успее да стигне до работа се отучава да обръща внимание на знаци и маркировка. И не говоря за такива от бързане, а за тези, които правиш, за да минеш и при празна улица. Навлизане в насрещното при двойна непрекъсната линия заради огромна дупка. Минаването с нарушение през еднопосочна улица заради затворената от строители единствена възможност да продължиш без нарушение, странното безсмислено криволичене на маркировката, останалите от ремонти знаци за ограничение на скороста или задължителен завой при положение, че улицата вече е отворена(имам си един такъв до блока дето седи от над 6 - 7 години и, ако не го нарушавам нямам никаква възможност да стигна до паркинга) и т.н.
        Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

        Коментар


        • До: Как да спрем "войната" по пътищата

          Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
          Няма да говоря за ел. средства за контрол, а ще дам факти и доказателства за моите предложения....
          Подкрепям мнението ти, че липсата на знаци, маркировка и светофари, както и глупаво поставени такива са пречка. Т.е. би имало реално полза от поставяне на искания в посока преразглеждане на ограниченията, изискване от стопанина на пътя да се грижи за него.

          Междувременно:
          Шофьорка без книжка удари три деца и една жена, а после избяга от местопроизшествието
          и
          Още един водач без книжка причини катастрофа миналата нощ и рани себе си и двамата си спътници

          Коментар


          • До: Как да спрем "войната" по пътищата

            Доколкото знам в момента има предложение за промяна в закона за шофиране без книжка наказанието да е затвор. Надявам се, а и мисля, че има доста голяма вероятност да го приемат след ваканцията. В момента има само една почти несъбираема глоба. Като нямаш книжка и талона не могат да ти вземат. Опасноста от затвор ще е доста ефективна предпазна мярка. Ясно е, че който няма книжка едва ли ще има и пари за скъпи адвокати и подкупи, за да се измъкне... А и катаджиите няма да са навити да си затварят очите за такова наказание за по само 10 - 20 лева.

            Купените книжки обача са отделен въпрос, но поне и там цените сигурно ще се вдигнат и пак е някаква финансова предпазна бариера...
            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

            Коментар


            • До: Как да спрем "войната" по пътищата

              Мужду другото сега се сетих за нещо което бях чел за борбта с корупцията по пътищата в Германия. Не помня точни цифри и за това са примерни, но важен е принципа. След въвеждането на електронния архив и увеличаването на събираемоста на глобите и отнетите книжки... Корупцията сред пътните полицаи се увеличила драстично! В следствие на това бил приет закон, който задължава полицая когато започва дежурство да декларира джобните си пари, които може да са в определени граници, примерно 100 марки(закона е стар), ако носи повече ги оставя в управлението. Декларацията казва, че, ако през деня доката не се е прирал от дежурство бъде хванат с повече от декларираните пари ще бъде незабавно дисциплинарно уволнен за корупция без право на пенсия. След което следват случайни проверки на спрели и движещи се коли...

              Естествено проверяващите не трябва да са корумпирани и да си делят парите с пътните, а и съществува вероятноста да ги крият по храстите и да си ги прибират след дежурство, но принципно увеличава риска и сложноста на нещата. То нищо не е възможно да се изкорени до край, но колкото по-трудно толкова по-рядко ще става. Пак казвам обаче, че първата стъпка в борбата с корупцията е да се направи професията и заплатата привлекателни. Иначе, ако условията са такива, че на полицая му е все едно дали ще го уволнят, ако не взима и подкупи допълнително все ще се намери начин, дори да хващат и уволняват по 20 всеки месец.

              Пък и е доста по-евтино от камера във всяка кола и не особено по-лесно за мамене.
              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

              Коментар


              • До: Как да спрем "войната" по пътищата

                В такъв случай въвеждаме глобите да са според годишния доход и процент от тях да се добавя към заплатата на съставилия акта.

                Тогава ще изпищим, че полицаите те спират за минаване на червено, когато не си. И ще искаме да се въведат камери по полицейските коли, за да изкореним и това.

                Как ти се струва?

                Коментар


                • До: Как да спрем "войната" по пътищата

                  Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                  Мда... Една кола висок клас (ауди, мерцедес и т.н.) е доста по-безопасна от примерно една чисто нова дачия...
                  Тъй като за това мнение получих червена точка с въпрос в коментара, а няма как да отговоря по друг начин пиша тук.

                  Пич, ако имаш комплекси от това, че караш дачия гледай как да си ги излекуваш. Аз лично спрямо тях нямам нищо против. Просто казах един факт - деленето на колите на 10 годишни и нови не е критерий за безопастност. Факт е, че и преди 10 години колите от висок клас са правени с по-голям запас за безопастност, от чисто новите от нисък клас и все още са по-безопасни за пътниците си. Виж краш тестовете и се успокой. Аз самия не карам нито ауди, нито мерцедес, а рено, което е в един концерн с дачия.
                  Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                  Коментар


                  • До: Как да спрем "войната" по пътищата

                    Първоначално публикуван от nikidd Преглед на мнение
                    В такъв случай въвеждаме глобите да са според годишния доход и процент от тях да се добавя към заплатата на съставилия акта.

                    Как ти се струва?
                    Пълно малоумие и тотална глупост.

                    Освен това, ако наистина минеш на червено и застрашиш майка с две дечица на пешеходната пътека, а камерата в момента не сочи към теб, но полицаите те видят какво правим? Тотално оправдан си, защото няма снимки?

                    Полицая не трябва да има интерес от писането на повече актове, а само стимул да си върши работата, така че да го е страх от уволнение.
                    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                    Коментар


                    • До: Как да спрем "войната" по пътищата

                      Мога да добавя към мнението на зарин няколко поста по назад, че в Германия преди 10 тина години в отпор на държавата за събиране на глоби ми е попадала книжка за изкуството на подкупа на полицай. Поне само това прочетох и помня горе долу така. Спират те много стриктно и и докато единия взема документите и говори с водача, другия полицай ако се отдалечи и започне да разглежда задния номер или нещо друго това е знак за подкуп. Трябва ако даваш подкуп да са две банкноти с един номинал 100 дм х 2. Докато единия взема парите другия нетрябва да става свидетел. В противен случай втория е длъжен да докладва , защото може да е постановка за него.
                      После след работа си ги делят. Което не е нарушение.
                      Като каза за стоте марки , чак сега ми се изясни защо точно стомарки на човек е подкупа.

                      Коментар


                      • До: Как да спрем "войната" по пътищата

                        Сумата която споменах беше примерна. Не я помня истинската. А при тази постановка, ако мине проверка този с двете банкноти по 100 марки ще изгори, така че не е много оферта. По-скоро декларациите, които споменах са от по-късен етап, за да се справят именно с това.
                        Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                        Коментар


                        • До: Как да спрем "войната" по пътищата

                          Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                          Тъй като за това мнение получих червена точка с въпрос в коментара, а няма как да отговоря по друг начин пиша тук...
                          Е ти сега ако вземеш и на червените точки да им се връзваш....

                          Аз получих днес три. Едната е за тая тема и е с пожелание да ходя в Северна Корея. Колега, мерси не ми се ходи там Така че Zaarin, карай си рено-то и не се плаши

                          Коментар


                          • До: Как да спрем "войната" по пътищата

                            Първоначално публикуван от nikidd Преглед на мнение
                            Е ти сега ако вземеш и на червените точки да им се връзваш....

                            Аз получих днес три. Едната е за тая тема и е с пожелание да ходя в Северна Корея. Колега, мерси не ми се ходи там Така че Zaarin, карай си рено-то и не се плаши
                            Не, не възразявам. Аз червени точки си получавам редовно . Просто този път имаше конкретен въпрос в коментара и реших, че е нужно да му отговоря, а това не е лично съобщение, че да мога да го направя персонално. Ако има още какво да каже и не иска да е публично пак може да ми отговори с червена точка на горния пост . Пък и коментари различни от "..." трябва да се насърчават
                            Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 08-08-07, 16:23.
                            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                            Коментар


                            • До: Как да спрем "войната" по пътищата

                              Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                              Тъй като за това мнение получих червена точка с въпрос в коментара, а няма как да отговоря по друг начин пиша тук.

                              Пич, ако имаш комплекси от това, че караш дачия гледай как да си ги излекуваш. Аз лично спрямо тях нямам нищо против. Просто казах един факт - деленето на колите на 10 годишни и нови не е критерий за безопастност. Факт е, че и преди 10 години колите от висок клас са правени с по-голям запас за безопастност, от чисто новите от нисък клас и все още са по-безопасни за пътниците си. Виж краш тестовете и се успокой. Аз самия не карам нито ауди, нито мерцедес, а рено, което е в един концерн с дачия.

                              Аналогичен случай у наше село. Някой май сериозно е помислил, че предлагаме да се забрани вносът на коли от по-нисък клас, та ми е писал това

                              Бе вие тука луди ли сте? Не може всички да карат Мерцедес и Ауди! Не са всички мутри и крадци - това не ви ли е ясно?
                              Колега, споко бе! Карам Нисан на 14 години, а не ML или Хъмър ...
                              Ние не сме неутрални!

                              Коментар


                              • До: Как да спрем "войната" по пътищата

                                По ефекта на червените точки виждам, че съм поразсърдил и аз някои от участниците. И понеже причината за това може да е само една, смятам за полезно да отговоря на единия колега.

                                Имам няколко свидетелства, изваждани по разни поводи и със сигурност заключението на психиатрите е, че не съм луд. Не винаги съм спазвал правилата. Като нов шофьор 2 години не си бях позволявал нарушение-по стария закон трябваше да карам с удивителни. Имам една глоба за непоставен колан, преди доста години. И то на 50 метра от мястото на тръгването ми. Блокировката не щя да ми отпусне колана, понеже бях спрял на наклон. В града. Изобщо не протестирах, въпреки че номерът можеше и да мине. Твърдя, че в последните 5 години не съм настъпил непрекъсната линия, не да изпреварвам където ми падне. Не употребявам алкохол. Така, че не ме притесняват никакви наказания.
                                Иначе, колега, внимавайте, защото ако си изпреварвате, както предполагам, това дали ще ви превърнат "в любовница в затвора" е само въпрос на една единствена Ваша грешна преценка!
                                Иначе ми се струва, че в момента някои от отговоритре вървят в посоката не "Как да спрем войната по пътищата", а "Как да я спрат другите, ама аз да си карам както си искам и да мога да си се измъквам". Дайте да си уточним приоритетите!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X