Обява

Свий
Няма добавени обяви.

XR мания - 400/440сс

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: XR мания - 400/440сс

    Първоначално публикуван от markovivo Преглед на мнение
    Ако решиш, от wemoto ще помагам:
    пружини - 10.25 GBP
    феродови дискове съединител - 35.20 GBP
    доставка - 9.42 GBP

    Общо в левове: ~125лв

    Досега, както съм ти казвал, нещата от там са пристигали в рамките на две седмици. Дори в повечето случай доста по-рано.

    Благодаря ти, Иво. Одеве купих пружини, взех по-дългите /46.5мм/ Слагам ги и каквото сабя покаже. Аз обаче си мисля, че съществен проблем няма да има. Дисковете на съединителя също ги уредих. Остава само жилото, но него ще го направя сам, а след пътуването най-вероятно ще се възползвам от трансграничните ти връзки и ще поръчаме оригинално!
    "Kолкото повече се превръщаме в свръхчовеци, толкова по-безчовечни ставаме"
    А+
    LZ1DRZ

    Коментар


    • От: XR мания - 400/440сс

      Първоначално публикуван от Evgeni Enduro Преглед на мнение
      Скапано жило на съединителя е прецакало цялата работа. Вчера го свалих за да го смажа - то едва се движи! На лоста не го усещах, съединителя до преди 3-4 карания беше ок. После разбрах каква е работата жилото има сърцевина /друго по-тънко жило/ и обвивка. Е тази обвивка се е скъсала по средата и се събрала на топче и по този начин връщането не е било оптимално. Сега имам запален съединител и прецакано жило.
      Готов съм да се хвана на бас , че топчето е било точно там където жилото минава между двете тръби на двуцевката.Ако слагаш жило при което в кожуха има тефлонова тръбичка през която пък минава самото жило(т.е. както е оригиналното) , то задължително захвани кожуха с една-две свински опашки така , че да стои по-далеч от тръбите.На 99% съм сигурен , че проблема е дошъл от температурата на двуцевката(когато взех моя ХР,той имаше абсолютно същото топче).

      ПП.Мотора изглежда много добре!
      Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


      "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
      Джон Кенеди

      Коментар


      • От: XR мания - 400/440сс

        Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
        Готов съм да се хвана на бас , че топчето е било точно там където жилото минава между двете тръби на двуцевката.Ако слагаш жило при което в кожуха има тефлонова тръбичка през която пък минава самото жило(т.е. както е оригиналното) , то задължително захвани кожуха с една-две свински опашки така , че да стои по-далеч от тръбите.На 99% съм сигурен , че проблема е дошъл от температурата на двуцевката(когато взех моя ХР,той имаше абсолютно същото топче).

        ПП.Мотора изглежда много добре!
        Аз също мисля, че температурата е изиграла лоша шега. 15 см преди края на бронята е "тапата". Като натисна ръчката си се движи, но при отпускане накъсаните нишки се събират на топка и блокират жилото.
        Бронята е добре прибрана към рамата и е сравнително далече от колекторите. Вчера намерих една броня от ТТР, която си е читава. За късмет и дължината й почти отговори, както и накрайниците. Смених и пружините за проба и ... моторът литна ... Новите гуми също оказват влияние, но ми се струва, че този мотор никога не е вървял толкова. Може и да си внушавам.
        Този уикенд ще го изкарам за една проба. Ако не се появят проблеми може и да отложа купуването на дискове.
        "Kолкото повече се превръщаме в свръхчовеци, толкова по-безчовечни ставаме"
        А+
        LZ1DRZ

        Коментар


        • От: XR мания - 400/440сс

          Здравейте, отново!
          Ако може да се върна пак към темата с карба? Верни се оказаха вашите предположения за иглата. Сега въпроса е някой може ли да ми помогне с избора на игла. В "Бултрако" ще има със сигурност ама нито ми се чака две седмици нито ми се дават 65 лв. при условие че в ebay ги има за 8.99 GBP. В момента в ebay има игли за xr 80 и xr 250 някоя от тези дали няма да стане за моя мотор или от друг мотор който е със същия карбуратор като моя?

          Коментар


          • От: XR мания - 400/440сс

            Извинете, ме но понеже тук видях коментари на много майстори и хондаджий, реших да попитам за вашето компетентно мнение Здравейте от скоро имам Хонда хр 250р, моля да дадете някакви предимства и недостатъци за този мотор. Аз съм на 16 и от скоро съм в бранша това ми е първия мотор и искам да разбера нещо за него. Смениха ми маслото и масления филтър други неща за смяна? Какво да сменя по него за да ми е готов за сезона? И ми се струва, че предишния собственик е барничкал карбуратора защото мотора не гори нищо почти, но не ми харесва на 5 6 как върви струва ми се че не достига оборотите не знам бензин ли не е качествен нещо се е запушило, намален е бензина или е др проблема. Смених жилата на газта понеже едното се беше закъсало и не се връщаше, но жилата са настроени и при навиване на масура дава пълна газ. Въздушния филтър е почистен дунапренен е, ауспуха е без заглушител. Какво друго да се направи за да тръгне истински. Майстори и ендуристи го слушаха казаха че работи чисто нито чука нито пука. Маслото не ми го е горило до сега. И всичко е от карбуратора сигурно, защото и ниските обороти не ми харесват. Когато карат след мен казват че мотора не изпушва, а при запалване сутрин пак не изпушва. Забравих да спомена че мотора дава разход 4/100км. при каране в гора и из балкана на 1 2 3 много рядко да се качи на 4 скорост. Благодаря ви предварително .

            Коментар


            • От: XR мания - 400/440сс

              Приятелю, колегите вече ти отговориха на въпросите в темата за 250, напълно изчерпателно.
              Защо отново се повтаряш и то в неподходяща тема, която е за 400сс?!

              Коментар


              • От: XR мания - 400/440сс

                Защото исках да чуя от вас какво да сменя за сезона, и какво да направя с карбуратора ако там е проблема неговия съвет е да го сменя с 400цц, но в момента не съм се нарадвал на този карам го от скоро и ми е пръв и вие знаете че от първа кола, жена и мотор не се отделяш лесно Аз просто исках мнение а не сравняване на 250 и 400 ясно ми е че по-големия върви повече но на моята възраст децата карат скутери 50цц а не ендуро 250цц, затова помолих за някакви съвети какво да направя с моя защото скоро няма да бъде сменен с по-голям. Ако някой от вас иска да прочете задълбочено какво съм написал и да даде съвет. Ако на никои не му се занимава с 16 годишен пикльо останете си със здраве и ви пожелавам безаварийно каране на ХР-ите!

                Коментар


                • От: XR мания - 400/440сс

                  Първоначално публикуван от Kiriky Преглед на мнение
                  Извинете, ме но понеже тук видях коментари на много майстори и хондаджий, реших да попитам за вашето компетентно мнение Здравейте от скоро имам Хонда хр 250р, моля да дадете някакви предимства и недостатъци за този мотор. Аз съм на 16 и от скоро съм в бранша това ми е първия мотор и искам да разбера нещо за него. Смениха ми маслото и масления филтър други неща за смяна? Какво да сменя по него за да ми е готов за сезона? И ми се струва, че предишния собственик е барничкал карбуратора защото мотора не гори нищо почти, но не ми харесва на 5 6 как върви струва ми се че не достига оборотите не знам бензин ли не е качествен нещо се е запушило, намален е бензина или е др проблема. Смених жилата на газта понеже едното се беше закъсало и не се връщаше, но жилата са настроени и при навиване на масура дава пълна газ. Въздушния филтър е почистен дунапренен е, ауспуха е без заглушител. Какво друго да се направи за да тръгне истински. Майстори и ендуристи го слушаха казаха че работи чисто нито чука нито пука. Маслото не ми го е горило до сега. И всичко е от карбуратора сигурно, защото и ниските обороти не ми харесват. Когато карат след мен казват че мотора не изпушва, а при запалване сутрин пак не изпушва. Забравих да спомена че мотора дава разход 4/100км. при каране в гора и из балкана на 1 2 3 много рядко да се качи на 4 скорост. Благодаря ви предварително .
                  За да не ти пиша и в другата тема ще ти го кажа тук : Обърни внимание на правописа си ! Също така ползваш доста думи , които липсват в българския речник . Правиш сбирщини от думи , които е много трудно да се оприличат на изречения . Като напишеш нещо го провери и чак тогава го публикувай . Ако след това откриеш грешки задължително го редактирай . Не знам ходите ли изобщо на училище вече ?

                  Коментар


                  • От: XR мания - 400/440сс

                    Ходим, но и там ни учат на страшни простотии. А за писането повечето грешки са от бързане, аз ги поправям когато видя че ми ги подчертава с червено. Но да не се отклоняваме от темата, че ще ни се скарат накрая. Все пак темата е за Хонда, а не бъдещото поколение!

                    Коментар


                    • От: XR мания - 400/440сс

                      Първоначално публикуван от Kiriky Преглед на мнение
                      Защото исках да чуя от вас какво да сменя за сезона, и какво да направя с карбуратора ако там е проблема неговия съвет е да го сменя с 400цц, но в момента не съм се нарадвал на този карам го от скоро и ми е пръв и вие знаете че от първа кола, жена и мотор не се отделяш лесно Аз просто исках мнение а не сравняване на 250 и 400 ясно ми е че по-големия върви повече но на моята възраст децата карат скутери 50цц а не ендуро 250цц, затова помолих за някакви съвети какво да направя с моя защото скоро няма да бъде сменен с по-голям. Ако някой от вас иска да прочете задълбочено какво съм написал и да даде съвет. Ако на никои не му се занимава с 16 годишен пикльо останете си със здраве и ви пожелавам безаварийно каране на ХР-ите!
                      Кирику, така през интернет никой сериозен човек няма да се ангажира с мнение - дали ти е наред мотора или има проблем!
                      Но все пак - аз смятам, че моторетката ти е наред, а това, което ти го смяташ за нередност просто си е нормален факт и НЕ Е никаква нередност.
                      Тези моторчета на 5 и 6 скорост са си слабички и не очаквай нищо впечатляващо в тези режими на работа.
                      Все пак това е спортно ендуро 250сс от 90-те, направено е да се кара като ендуро, а 5 и 6 скорост са просто за предвижване.
                      При теб е важно как се държи до 3-та, макс. до 4-та предавка. Подбирай си и подходящи терени.
                      Ако караш тип рали по бързи пътища и групата ти е от по-опитни, с по-силни машини, не очаквай да им държиш темпото!
                      Разход от 4/100 за този тип мотоциклети е напълно нормален - нито е нисък, нито е висок. При икономично каране може да се доближи и до 3/100.

                      Та с 2 думи - Машината най-вероятно ти е перфектна. Всичко, което ти се струва съмнително то най-вероятно е породено от липсата на опит при теб.
                      Не пишеш от къде си?! Препоръчвам ти да си намериш човек от твоя район, който гарантирано има богат опит с мотоциклетите и ендурото в частност, и да си комуникираш с този човек, да си задаваш въпросите и да ти наглежда машината наживо, а не през нета.
                      А с времето ще натрупаш опит и ще поемеш сам този ангажимент.
                      И никога не се доверявай 100% на хората около теб за мнението им относно машината ти.
                      И не позволявай на никой "механик" да се учи върху мотора ти.

                      И още нещо - обърни внимание на цитата по-долу - приятелски съвет!
                      За да не ти пиша и в другата тема ще ти го кажа тук : Обърни внимание на правописа си ! Също така ползваш доста думи , които липсват в българския речник . Правиш сбирщини от думи , които е много трудно да се оприличат на изречения . Като напишеш нещо го провери и чак тогава го публикувай . Ако след това откриеш грешки задължително го редактирай . Не знам ходите ли изобщо на училище вече ?
                      Поздрави,

                      Коментар


                      • От: XR мания - 400/440сс

                        Забравих другото, което те интересуваше - обслужването.
                        Това е нещо, за което няма да ми стигне цял ден да пиша.
                        Но форумът е голям и от доста години, така че можеш да намериш всичко, което те интересува и то синтезирано.
                        Влизаш в технически дискусии и започваш да търсиш и четеш.
                        Не търси теми само с ХР 250, ами абсолютно всичко по обслужването на мотоциклети.
                        90% от обслужването е еднакво за всички мотори!

                        Коментар


                        • От: XR мания - 400/440сс

                          Мерси много. Прочел съм всичко за хр-ите дори и тези 24 страници тук Горе-долу разбрах за какво става на въпрос.
                          Аз съм от Враца. В групата има много мотористи с опит, но Хр-ите във Враца са малко и няма наблюдения над тях. За сега съм виждал само един Хр 400р в града.
                          А относно моя мотор е последния със старите пластмаси които са леко отрязани отзад сравнение с вашите. Нещо междинно е м/у старите и новите е. Мотора е както вече споменах ХР250Р с пластмасов резервоар (лепенката е хванала едра шарка нещо нормално за този модел до колкото съм разбрал от форума). Има маслен радиатор под фара с отвор да се охлажда. Карбуратора прилича на вашите със смукача долу, (а не като останалите 250 които е горе при кормилото и се изтегля). Мотора е много лек и маневрен за това толкова ми харесва само с манивела и декомпресор (автоматичен). Имам само фар и стоп, ключ няма, мотора се гаси само с едно копче и това е, имам и още едно копче за къси, дълги и габарити. Други инсталации няма нито за мигачи, нито от да показва неутралната че е включена или нещо от сорта.
                          На кратко много опростен и послушен мотор.
                          Понеже четох за карбуратора и моя е като вашите на 400 поне така изглежда (не знам дали има разлики) да ви попитам за жигльорите.
                          Тук много се надявам Жоро да помогне понеже прочетох всичко и видях негови коментари, но и на другите (някои да не се засегне) за жигльорите на 250 по различни ли са от тези на 400 като казах по горе карбуратора е същия поне по мой наблюдения. Защото мотора има глъхне и до колкото разбрах това се поправя с по-големи (малки) жигльори. Та Жоро като е на "ти" с нещата да каже (и другите да изявяват мнение) с какви да ги сменя.
                          И един друг въпрос свързан с бензина, казвали са ми че 4т не са капризни като 2т на тема гориво, но във форума някъде прочетох че за моторите с въздушно охлаждане има значение качеството на бензина дали е 95 98 или 100 (не знам каква е връзката охлаждане и гориво може някои да ме светне по темата). До сега съм карал само с 95 от петрол, но мисля като се стопи снежеца да изпробвам и 98.
                          Искам да благодаря на всички за техните мнения и най-вече на Жоро който ми даде доста добър отговор.

                          Коментар


                          • От: XR мания - 400/440сс

                            От близо 2 години съм без любимия ХR и ще пиша по спомени.
                            Назад в темата съм писал доста неща преди време - нямам време да се връщам и да чета.
                            Но ти явно си свършил вече това нещо - браво!

                            Нямам наблюдение ХР 250 как би се държал с карборатор от 400сс.
                            400-ката иска жигльор за празния ход от 60 нагоре, за да елиминира "хълцането" и то в някаква степен, а не напълно.
                            "Хълцането" е породено от липсата на ускорителна помпа.
                            Или казано иначе, ако не намериш писано по темата за 250сс, ще ти се наложи ти сам да тестваш и после да споделяш тук резултата с всички нас.

                            При 400сс всичко се решава със смяната на карба с такъв на Микуни с ускорителна помпа.
                            Категорично мога да заявя, че с Микуни мотора тръгва по коренно различен начин - по-добър ряз, по-добро ускорение, въобще горивната смес става много по-прецизна и ефективна.
                            Ефективна, защото пък разхода намалява.
                            В нашият мотоклуб Урвич има един такъв ХР и го познавам добре като машина, а имам и база за сравнение с 3 други ХР 400, които съм карал със стандартен карб.
                            Но това е за 400сс - за 250 не мога да съм полезен.

                            За бензина какво да ти кажа? - у нас е толкова зле пич, че и от най-скъпия да му сипеш пак няма да е като хората.
                            Аз винаги съм карал с 98 или 100. Дори сега, на КТМ-ите, изрично си пише в книжката да се карат с 95, но аз карам с 98.
                            На охлаждането няма да ти повлияе, така че това го изключи като фактор притеснение.
                            На охлаждането влияе горивната смес - ако е бедна мотора грее.

                            Коментар


                            • От: XR мания - 400/440сс

                              Благодаря ти за отговорa, доста изчерпателно. Сега събирам пари за да го поглезя този моя мотор. Като започне ремонтите ще снимам карбуратора и ще го кача да го разгледате. Дано всичко да стане по-скоро да се стопи снежеца, защото на тези -20 градуса няма как да се кара. На мотор не съм се качвал от Ноември месец . Дано някога да се срещнем и да покараме малко заедно. Поздрави на всички.

                              Коментар


                              • От: XR мания - 400/440сс

                                Първоначално публикуван от Kiriky Преглед на мнение
                                Понеже четох за карбуратора и моя е като вашите на 400 поне така изглежда (не знам дали има разлики) да ви попитам за жигльорите.
                                Тук много се надявам Жоро да помогне понеже прочетох всичко и видях негови коментари, но и на другите (някои да не се засегне) за жигльорите на 250 по различни ли са от тези на 400 като казах по горе карбуратора е същия поне по мой наблюдения. Защото мотора има глъхне и до колкото разбрах това се поправя с по-големи (малки) жигльори. Та Жоро като е на "ти" с нещата да каже (и другите да изявяват мнение) с какви да ги сменя.
                                Много добър избор като за първи мотор си направил. Карбураторите не са същите за 250 и 400 най малко по размера на отвора който влиза към цилиндъра. За 250 те са 33мм. а за 400 - 36мм.. И изобщо щом инжинерите от Хонда са преценили да сложат такива карбуратори то мисля, че ще е голяма грешка да слагаш такъв от 400 на 250, ако можеш да го пригодиш. Ако ти се дават пари по добре да си намериш МИКУНИ за твоя мотор. Моя ХР 400 беше с такъв и наистина вървеше много. Но по добре е да си почистиш твоя може да има някъде запушено. В момента на моя мотор съм си свалил карба и съм го дал да ми го почистят, разглобяват го и го слагат в някаква вана или с ултразвук не му разбирам, но ако има нещо нередно ще ми кажат. Можеш и сам да си го разглобиш и да го почистиш, но по-добре да се довериш на специалисти за това. За жигльорите първо трябва да провериш твоите какви номера са и дали са стандартните и ако не са чак тогава се консултирай с някой който му разбира, но ако е бутано нещо по твоя карб то трябва да е за по голяма мощност а не обратното както е при тебе. Така че като го почистиш дано се пооправи вървенето.
                                Назад във темата е писано и за пиньоните колко зъба да е предния и задния. Ако искаш да ти е по мощен мотора можеш там да промениш нещо. Като гледам за твоя модел оригинално са 13/48, то най много да смениш задния с 51 или повече зъба. Моя ХР оригинално беше с 15/45, смених ги с 14/47 и разликата беше очевидна. Ако не друго то поне малко разхода ще ти се вдигне да не се притесняваш, че ти гори малко.
                                По въпроса за обслужбването. Маслото на двигателя с филтър то се знае. Въздушния филтър ще прочетеш как се облужва. Понеже си го взел сега хубаво е да смениш и спирачната течност (не се знае от кога не е сметена) гледай на капачката каква ти дават най вероятно е ДОТ4(не слагай ДОТ5 за да си нямаш проблеми). Накладките ще си ги видиш дали са за смяна. Друго важно нещо е смазване на линковете на задното окачване. Разглабяш смазваш сглабяш. Ако има заминал лагер семерина или втулка сменяш. С какво и как е писано много. Прегледай и лагерите и семерините на предната и задна капла, смазваш с водоустойчива грес. На предните амортисьори се смена маслото, но ако не ти тече от семерините, моя съвет е да не ги буташ.
                                Успех и пускай снимки да гледаме.
                                Последно редактирано от Отчето; 13-02-12, 12:33.
                                [IMG]http://media.snimka.bg/8339/022934139-big.jpg?r=0[/IMG] Kакто искате да постъпват с вас човеците, тъй и вие постъпвайте с тях! (Библията)

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X