Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сглобяване от нула" на мотопед „Балкан“

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    Днес остана време и за балканчето.
    Смених му лагерите и семерингите, залепналият съединетел е вече "отлепнат".
    Позабави ме, че едното "кученце" на вилката на скоростите се дянало във вечните балканчеви полета, а бай стругар като му казах какво искам да изфрезова псува скверно.
    Утре ще купя малко болтове, че тези са преживели няколко войни и една-две окупации.
    Антикомпресионната дупка е замазана на тънко с течен метал. ​​
    Прикачени файлове

    Коментар


    • #77
      Кво ие туй - заграденото в жълто Натиснете снимката за да я уголемите  Име:image_941072.jpg Прегледи:0 Размер:541.0 КБ ID:6950108

      Коментар


      • #78
        Слънцето
        Някой е сложил прекалено дълъг болт и е стягал упорито.
        Запълних го с течен метал. ​​​​​​

        Коментар


        • venkabg
          venkabg коментира
          Редактиране на коментар
          Съмнявам се да държи течния метал. Там има налягане(мижитурско, ама има) и температура. Ако се разхерметизира, ще трябва пак да се сваля и оправя. По-добре го запои(с нискотемпературен припой и горелка) или завари, за да стане както трябва. Така е от ден до пладне. Навремето и аз ги ползвах за много неща, та резби оправях, картери лепях, ауспуси и куп други що-годе отговорни неща. С времето разбрах, че няма нищо по-добро от качествения(технически добър) ремонт. Лепилото е да си лепиш ченето(ако имаш), пък като падне-ще го лепнеш пак. Само съвет!
          Успех!

        • motor_men
          motor_men коментира
          Редактиране на коментар
          Има редуващи се вакуум и налягане , по-притеснителен е вакуумът , но ако е залепено както трябва , проблем няма да има. При положение , че семеринга издържа , няма проблем и лепилото да издържи , и на температура , и на вакуум, и на налягане. Освен това има и болт който запушва отвора от другата страна. Лепилата на много места изместват заварките , цели панели при купето на автомобилите са само залепени.

      • #79
        Venkabg, аз съм съгласен с теб, но беше силно празничен сезон и всичкото аргончик беше на почивка. Припой за алуминий аз поне нямам.
        Пък и срещу въпросният отвор има болт, поставили са прекалено дълъг и са промушили отливката (крепежа на плочката с бобинките) малко силикон на резбата и няма да диша от там.
        ​​​​​​

        Коментар


        • #80
          Започваме 2024 сравнително добре – след като безотговорно разглобихме двигателя, Никола предложи да му го изпратим в Русе, където положи големи усилия да го сглоби обратно.

          Никола е използвал лично време и знания (които никой от нас не притежава), за да ни помогне - сменил е лагери, части, втулки и е сглобил двигателя напълно безплатно. Сърдечно му благодарим за подкрепата, защото всички знаем цените на услугите за ремонти по двигателите на коли и мотори.

          Сега запретваме ръкави и се захващаме за работа, която на този етап е главно събиране и купуване на липсващи части. Понеже се занимаваме с нещо, от което нищо не разбираме, ставаме лесна плячка на разни търговци, но това са рисковете на преките включвания в ефир :- )

          Щом четете тази тема, значи поне малко се интересувате от мотори, но ако все пак случайно сте попаднали тук, вижте какво забъркахме от мляко, сметана, захар и желатин – Italian Panna Cotta https://youtube.com/shorts/TcneYP_fU...w-g8z-oiEC-XSn

          Ето и снимка на сглобения двигател:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:F.jpg
Прегледи:445
Размер:404.2 КБ
ID:6950579

          Коментар


          • #81
            Чета, защото съм израснал по времето, когато имах приятели, измъчващи се с Балкан- чета! Аз имах Симсон. Чудех се какво да правя, докато тези с Балкан- четата ги ремонтираха. Даже за кратко време и аз се сдобих с такова чудо, бартеросах бегач Турист, за да имам нещо за ремонтиране. Ама жената на чичкото се разпищя и моторетката престоя само една нощ в гаража. Принципно за нищо не ставаше и едно време Балкан-чето, но адмирирам начинанието! Не бих се захванал с него, въпреки че съм от Ловеч. Нямаше мазе, в което да няма някъде скатани поне чувал части, сега не знам как е. Преди година ме беше обзела идеята за покупка на MZ( след 3 Симсона през 80-те се метнах на ETZ 150).! Но определно нямам врем​​​е за антики( а и гараж нямам). Та щом имате желание, не се отказвайте! И пишете! А аз ще чета!
            Марин Райковски

            Коментар


            • #82
              Абе вървеше си балканчето обаче каква беше тая “прецизна” изработка какви бяха тия “допуски”
              Центровки , карбуратор чистене нагласяне на иглата - муха да кацне на манивелата и пали , мия се мятам новите гащи бръммм към кръчмата аааа ууу качвам мацето и. бррр…. брррр….. кура му янко я слезни аз да побутам зад ъгала да му побая малко. “Приятелите” отстрани дюдюкат и падат от смях идваше ми да му сцепя двигателя ама с брадвата

              Като му сложихме двигател от симсон даже ме мързеше да ритам палеше с “ тласкане” даже не слизах от мотора

              Ама щом ги влече младежите да пробват
              088455338две
              "Е нищо не пали като японските, палят като те видят да вадиш ключа от джоба"
              Джамбазов 2010г..

              Коментар


              • #83
                Вървеше! Ловеч- Плевен не можеш да го стигнеш. На връщане - Симсон отпред....сезал...Балканче.
                Марин Райковски

                Коментар


                • #84
                  Бре бреееее,колко малко редове,а колко глупусти в тях изписани. Проблема на Балкан-чето беше,че всеки сополив пикльо се имаше за велик механик и всеки бърникаше,без да знае какво и как да направи. И нещо съществено. Балканчето си палеше и вървеше със седмица. Със супер-дупер вносните свещи,я студено не пали,я горещо не пали,я като загрее ще умалее .... Центровката се правеше - на око се гледа кога отварят чукчето и наковалнята и с отверка се гледа разстоянието до ГМТ. Стерженчето на смукача усукано с тел да стои горе,че щипката му не държи ... Семерингите на КВ изтърват ... Та още веднъж. Проблема не беше в Балканчето,а в "майсторите"му!😉
                  Маслото се сипваше,каквото дойде и на око. Следователно хем не върви както трябва,хем ауспуха се задънва ...
                  Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                  Коментар


                  • #85
                    Колко съм ги чакал тия с балканчетата да се охлаждат лятото.... Тръгнем да някъде с моторетките и след 20 мин някой изпищи, че е прегрял. Никога никакъв проблем с моя Симсон Стар, произведен през 60-те години. Още седи вкъщи резеврното бутало със сегмерингите както си е увито в промазнена хартия. Обаче Симсонът беше с турбинно охлаждане.
                    https://de.m.wikipedia.org/wiki/Simson_Star
                    Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                    Коментар


                    • boreto2
                      boreto2 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Ами балканчето като се направи с турбина като на Симсон Стар и се завърти главата на 90градуса спира да загрява. Максималната скорост която съм измервал - около 58км/ч с бутало първи ремонт.. Това съм го правил, имал преди ха, ха 50год. Перката беше пластмасова от турбинен вентилатор с по високи ребра! . Е аз като кучето и касапина не съм го измислил. Копирах отливките от мой братовчед който го беше направил.. Пусналите тази тема си гледат сеира тук. Да сте видяли те нещо техническо да са свършили. За нас са спомените. С поздрав Борето

                    • kameno karp
                      kameno karp коментира
                      Редактиране на коментар
                      Лоша центровка,неправилна свещ,неправилно количество и вид масло,задънен ауспух ... Е,при такива условия как да върви!? Проблеми със загряване и невървене на Балканчето не съм имал!

                  • #86
                    По принцип глава от 75cc. подобрява охлаждането и е с малко по-малка горивна камера, ама седи странно на 50cc. цилиндър. : )

                    Коментар


                    • KingofROAD
                      KingofROAD коментира
                      Редактиране на коментар
                      а шпилките съвпадат ли? ако има и риза и бутало, то направо на 75 кубика....
                      Последно редактирано от KingofROAD; 15-01-24, 22:13.

                  • #87
                    По принцип и от Симсон сме снаждали, ама се тая.
                    Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                    тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                    Коментар


                    • #88
                      През изминалата седмица намерихме два капака, някаква предна кутия и здраво стъкло за фар, което ще замести пукнатото, което имаме.

                      Един от капаците е смачкан и след кратко съвещание решихме, че ще търсим автотенекеджия, въпреки моята увереност, че мога и сам да го оправя. За тази услуга вероятно ще се наложи да обърнем джобовете и да изръсим последните си стотинки.

                      В гаража е много студено и това малко ще забави началото на монтирането на наличните части върху рамата. Тъпчем на място и единствено двигателя, който Никола сглоби, е крача напред до този момент.

                      Явно ни предстои да извървим дълъг път…

                      Ако ви е омръзнало да четете за мотори, вижте как правим мини орехови кексчета, защото май само ядем до този момент и нищо не правим по мотопеда J
                      https://youtube.com/shorts/9cX0iuzCT_Q





                      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Parts_Balkan_840.jpg Прегледи:0 Размер:397.2 КБ ID:6951512 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Parts_Balkan_1_840.jpg Прегледи:0 Размер:363.4 КБ ID:6951513 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Parts_Balkan_840_2.jpg Прегледи:0 Размер:430.6 КБ ID:6951514

                      Коментар


                      • #89
                        Цяла седмица търсене на части и само един километраж в неизвестно състояние и без жило.
                        Дали подлежи на ремонт, как се ремонтира и как се слага жило - никой не знае

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:KLM.jpg
Прегледи:278
Размер:287.6 КБ
ID:6952569

                        Коментар


                        • KingofROAD
                          KingofROAD коментира
                          Редактиране на коментар
                          Не е ли по-скоро червяк?

                        • kameno karp
                          kameno karp коментира
                          Редактиране на коментар
                          Точно така. Това си е червячен редуктор,но заради формата му се казваше охлюв.
                          https://bazar.bg/obiava-42601073/ohl...n-50-rabotesht

                        • LR2014
                          LR2014 коментира
                          Редактиране на коментар
                          Видях снимката, благодаря!
                          Тъкмо щях да питам за туй нещо "охлюв". Забавно е да търсиш и купуваш неща, които не знаеш как се казват и как изглеждат :-)

                      • #90
                        Тази SEO оптимизация (боже какви думи знам) започва да губи скорост. 48 абоната и само един клип. Мисля си, че тубата предпочита и набляга на клипове, а шортовете са спомагателни (може и да греша). Опитайте и в някой готварски форум. Предполагам, че ще даде допълнителен тласък и стимули... С най добри чувства!!!
                        Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X