Обява

Свий
Няма добавени обяви.

WR domination - синята мания

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: WR domination - синята мания

    Колега бързах мн
    Сега свалихле маховика и бендикса .Бендикса зацепва когато си иска

    Коментар


    • От: WR domination - синята мания

      Първоначално публикуван от morosport Преглед на мнение
      [ATTACH]435258[/ATTACH]
      Бендик на вр450 неработещ

      Коментар


      • От: WR domination - синята мания

        Вариантите са няколко, но не знам какъв ти е бюджета.
        1. Най-добре според мен е нов.
        2. Някой здрав втора ръка.
        3. Да намерихш някой повреден бендикс, и от двата да направиш един. По принцип ролките се изяждат през една.

        Коментар


        • От: WR domination - синята мания

          Провери да не ти се е разтегнала пружината , която държи ролките.

          Коментар


          • От: WR domination - синята мания

            Здравейте, дойде време да се включа малко и аз. Като цяло имах желание да снимам доста по-детайлно и повече неща, но като цяло интернет е пълен с развалени и ремонтирани мотори и не съм бил толкова подробен.
            Та септември си взех мотор - yz250f 2009та. Покарах го половин час, купих го, прибрах си го в мазето и го разглобих. Дори не бях включвал 4та скорост... Нямах намерение да ремонтирам, ама мотора имаше други планове. Бях забелязал някои проблемчета още преди да го взема и изникнаха още няколко та реших да разглобя всичко, за да съм спокоен после. Та днес покарах малко да го разработя, стигнах до 4та, 5та не съм включвал все още .
            С две три думи какво съм направил по мотора:
            Единствено не съм разглобил коловете и кормилните лагери, защото продавача ме убеди, че е сервизирал предницата и сменил лагерите.
            Аз разглобих всичко друго до последното болче...
            Нови лагери и семеринги на гумите, нови лагери на задното окачване, на задната вилка, на амортесьора, сервизиран заден амортесьор при Владо(мисля че suhoi27 му е ника, ако не се лъжа), защото течеше - всичко опоменатo е гресирано с водоустойчива грес на Bardahl, нови втулки на гумите(червени на ZETA), почистих и продухах спирачните апарати, смених спирачната течност естествено. Червените капачки на гумите и черваната гайка на кормилото разбира се придават една безмислена кичозност, ама реших да им дам шанс. Ново жило за газта, смазах жилото на съединителя(което също беше сравнително ново), смазах жилото за топлия старт. Монтирах гардове на кормилото, нови дръжки, нова ръчка на спирачката, защото беше пукната старата. Също така отрязах 25-30см от един черен колан и стана перфектна дръжка за теглене отгоре на седалката(двойно прегънат при захващането). Мотора беше с чисто нови външни гуми също така и вътрешни 4мм, нови спирачни дискове и накладки с доста ресурс. До тук добре...

            Ами радиаторите бяха лепени с тази сивата заварка Лики Моли ли там как е(не съм ползвал), което ме дразнеше и си взех с 30% по големи, новички лъкави и за скромната сума от 200лв. Естествено няма протектори за тях, иначе много ми се искаше да си взема на UNABIKER, но уви, наложи се сам да си направя. Моите ми излезнаха като крайна цена около 20-25лв и един ден работа. До тук пак добре...

            Двигателя,хммм, ами сълзеше малко масло от големия капак от страната на съединителя и реших да погледна вътре. Всичко изглеждаше добре, имаше лек ремонт по капака, доста готино направен, но явно с някакви микрони се разминаваше и сълзеше. ОК, ама ми се видя едно косъмче(буквално като косъмче) зад зъбното колело на балансьора. Ама като се загледах то пукнатина. Я да свалим съединителя и хоп, оказа се пункат целия блок почти от край до край, заваряван и естествено пукнат отново. Та си поръчах нов блок ама как да изпозвам старите лагери и в крайна сметка смених всяко едно лагерче и семерингче и уплътнение по целия двигател. Съединителя и той беше чисто нов, защото ми показа че бил карал с незнам си какъв усилен, ама си го бил свалил. Буталото беше на много малко часове, измерих го, както и сегментите и цилиндъра и всичко беше на долната граница според мануала - СУПЕР. Всяка част от двигателя инспектирах, измерих, почистих и затегнах по спецификация. Клапаните бяха супер, както и новата ангренажна верига. Само единия изпускателен беше 0.17мм демек на долната граница и сложих по-тънък пул, за да отиде на горната. Всмукателните бяха 0.14мм (0.10-0.15 е интервала) и изпускателните бяха 0.21 и 0.17 (0.17 - 0.22), с новия пул мисля, че дойде 0.22 точно. Смених 2 от 3те капачена на всмукателните клапани, защото ми се видяха доста амортизирани(valve lifter bucket, не знам как са на бългаски). Цялото това нещо беше песен с чисто новия микрометър и луфтомерните пластини, които си взех от UK които са до 0.6мм през много малки интервали и заострени върхове. Иначе си бях взел и такива до 1мм за 6лв, ама бяха по-широки и на вътрешните клапани не влизаха. Преди да монтирам тези "кофички" измерих старите, които махам и новите, за да видя кои са най-близко като стойност и за мое щастие бяха 2 по 2 еднакви и не се наложи нови пулове( тук ако някой спори - едната се различаваше от другата с 0.05мм по спомени).
            Инспектирах и скоростите, че нали били проблемни при някои ямахи, но бяха супер.

            Моторът е с Athena 290 Big Bore kit и wet sump kit, демек по-голям цилиндър и по-голямо бутало 83мм, както и с премахнат маслен резервоар. Към кита влиза и махането на часта от маслената помпа след пластината, самата пластина е с дупка. Като цяло се спестява около 1.5кг, което не съм убеден, че аз лично бих го направил тъй като карам само офроуд, но така го взех.

            Самото лосче на съединителя е удължено(това лосче, което е на самия двигател), за да е по-лесно дърпането. Гледам, че по форумите също прилагат този метод. Взех си на Tusk ключ за съединителя, който трябваше малко да се пилне, за да пасва добре на касетата, от другата страна има пъпки за застопоряване на маховика, които също бяха по - дебели от дупките и се наложи и те да се пилнат и като цяло още малко пилване тук таме трябваше за да се използва, но пък после стана перфектен. Взех си и "такова" за махане на маховика пак на Tusk...

            Карбуратора си беше с винт за бърз реглаж и капак на ускорителната помпа на BUD racing, като цяло още като го пробвах забелязах, че е настроен перфектно и не съм пипал друго. Видях, че е вързано с тел вътре пластмасовото на уск. помпа за болчето с пружината, за да се избегне въпросният "bog" (пак се оказа, че масово се прави). Аз лично само смених винта отдолу за float bowl-а, защото стария го бяха пренатегнали и сложих нови маркучета(голям кеф ми е да съм с новички маркучи на карбураторите).

            Като цяло интернет и мануала ми бяха предостатъчни за всичко описано. Всичко го направих с моите 22 годишни ръце, които за първи път разглобяваха 4тактов двигател. Иначе за свалянето и слагането на лагерите по двигателя - сложих го във фурната на 200С, извадих го само го дропнах 1 път на дървена плоскост и всяко едно лагерче падна веднага. При слагането на новите лагери в новия блок - пак така. Сготвих блока на 200С, лагерите от фризера и като си поставиш, има да речем към 1-1.5мм луфт - огромен, няма нужда от почукване или преса или каквото и да било и за 2 секунди - цццсссстттт и се бетонира. Доста лесно стана. За лагерите на гумите използвах пистолет за горещ въздух и фризера и пак стана елементарно. За лагерите за вилката и окачването нямах такъв късмет с този фризер. Пак от нета видях как да си направя мини преса. Взех една шпилка 10мм, 2 шайби и 2 гайки и за нула време монтирах така крехките инглени лагери.

            Изпрах си въздушния филтър, прегледах всичко. Днес сипах масло, антифриз. Покарах го 30тина минути, източих маслото, но се стъмни. Утре ще сменя филтъра, ще налея ново масло. Ще го покарам още и преди сериозното каране ще сложа пак ново масло и нов филтър(сега съм с минерално на YAMALUBE, но ще минавам на синтетично). Проверих от пробката на главата дали има налягане в маслената система - има, огледах за течове и такива нямаше. Утре ми е интересно да видя какво има при масления филтър и така.

            Тепърва предстои настройка на цялото окачване за моето каране и килограми ама няма как... Имах намерение да си сложа цялата трансмисия от WR250F, даже си бях намерил много изгодно от ebay, но се отказах. Мисля, че на yz-та скоростите са определено такива, каквито обичам. А, взех си нови пиньони(заден черен от NHM, преден на JT от един колега от форума) и О-рингова верига на CZ, както и черен плъзгач за веригата(горен). Като цяло се кефя, мотора ми харесва, допада като размери и усещане. Доста лек(като се замисля, не знам кой е по-лек между КТМ-а и този. Би било готино да ги бях премерил, ама ме домързя да си призная), достатъчно мощен и най-вече бяло и черно . Много приятели ме караха да си пръсна прахово капаците(износените), но настина, изобщо не ми пречат и нямах желание просто. Като не искам, не искам! . Трябва да монтирам едни пластмасови протектори за двигателя и тавата отдолу, но това след смяна на маслата и прочие. Монтирах си и на траил теч моточасметър, за да следя поддръжката... Тези дни може, ако искате разбира се, да споделя кое обърках, кое ме затрудни и кое може да се обърка.

            Най-вероятно съм забравил доста неща, много ми се иска да спомена, че аз съм пълен аматьор, да, всичко направих сам, да може би не е съвсем правилно, но е с много внимание, четене и любов. Нещата, които съм направил, казал и написа е МОЕ лично мнение и нямам за цел да обиждам или натяквам моите разбирания. Ако някай има въпроси, с удоволствие ще следя темата и ще отговарям. Надявам се да не съм бил досаден и прочие. Искам да благодаря на всички колеги, които ми помогнаха по какъвто и да е начин. Мерси! Поздрави!

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6541.jpg
Прегледи:1
Размер:172.8 КБ
ID:5363710 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6624.jpg
Прегледи:1
Размер:150.9 КБ
ID:5363711 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6636.jpg
Прегледи:1
Размер:190.0 КБ
ID:5363712 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6637.jpg
Прегледи:1
Размер:143.3 КБ
ID:5363713 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6641.jpg
Прегледи:1
Размер:168.7 КБ
ID:5363714 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6645.jpg
Прегледи:1
Размер:185.5 КБ
ID:5363715 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6646.jpg
Прегледи:1
Размер:191.3 КБ
ID:5363716 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6648.jpg
Прегледи:1
Размер:172.4 КБ
ID:5363717 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6649.jpg
Прегледи:1
Размер:198.9 КБ
ID:5363718 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6651.jpg
Прегледи:1
Размер:180.1 КБ
ID:5363719 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6660.jpg
Прегледи:1
Размер:126.3 КБ
ID:5363720 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6661.jpg
Прегледи:1
Размер:131.2 КБ
ID:5363721 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6662.jpg
Прегледи:1
Размер:187.3 КБ
ID:5363722 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6663.jpg
Прегледи:1
Размер:117.5 КБ
ID:5363723 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6667.jpg
Прегледи:1
Размер:159.0 КБ
ID:5363724 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6671.jpg
Прегледи:2
Размер:236.7 КБ
ID:5363725
            Последно редактирано от nk_dimitrov; 10-04-12, 23:45.
            09 YZ290F Athena BB

            Коментар


            • От: WR domination - синята мания

              Прочетох всичко което си написал и много се изкефих от старанието с което си направил всичко За да запазиш всичко това което си направил по дълго време в добро състояние ще ти дам един съвет купи си маслен метален филтър на СКОТС този филтър е направен по лазерна технология частиците които може да спре най добрия хартиен филтър са с големина 80-90 микрона а металния 35 микрона за сравнение дават че червените кръвни телца са с размер 25 микрона същевременно пропускливоста е доста по голяма като се запазва през цялото време на работа
              Едно е да искаш , друго да можеш , трето - да го направиш !

              Коментар


              • От: WR domination - синята мания

                Благодаря за предложението. Този на Scotts съм си го набелязал още преди година две като търсих за дрз-а. Искам само поне да го покарам 1-2 пъти този мотор. Иначе задължително. Поздрави!
                09 YZ290F Athena BB

                Коментар


                • От: WR domination - синята мания

                  Здравей колега, изкефих се много на работата ти, евала ти правя. Само 1 нещо не ми хареса Тази стойка оранжевата

                  Коментар


                  • От: WR domination - синята мания

                    Това клипче е много яко.

                    Диян Димитров

                    Коментар


                    • От: WR domination - синята мания

                      Здравейте колеги, иска ми се да споделя малко инфо от последните няколко дена.

                      Та взех си моточасметър на trail tech. За мое съжаление се оказа, че ми продадоха TTO Hour, а не TTO Tach-hour(беше или целенасочена грешка в техния сайт/БГ фирма/ или случайно). На външен вид са абсолютно идентични. Та разликата е че единия показва и обороти. Разликата е $2-3 демек е безмислено да не си вземете с оборотомер. Ама както и да е. Та в мануала на моточасметъра пише да се увие върху кабела към свеща. Естествено като погледнеш на yz-f се вижда, че има капачка. При този случай трябва да се увие кабелчето около нея, точно над гумата(проверих няколко сайта за такива уреди), но не хващаше сигнал. Та в крайна сметка увих кабела точно под гумата и проработи.

                      Друго нещо е, че като излязох да го покарам вчера, на пътя на 3та, 4та и 5та при постоянна газ(1/2) мотора прекъсваше зверски. Направо не се търпеше. В гората не се усещаше. Мотора няма заглъхване, чудене или каквото и странно усещане в карба. Песен като цяло, но на постоянна газ - отврат. Малко четене и видях следния тест - откача се TPS(throttle positioning sensor), който се намира на карба отгоре. Като не се развива болчето, ами просто се откача от клемата. При откачен сенсор се активира предварително зареден Мап. Като цяло се води, че може да се изгуби малко от мощността във високите обороти. Та днес исках да видя дали там е моят проблем и го откачих. Мотора запали без проблем, работеше супер и като го подкараш нямаше и следа от това прекъсване. Беше също толкова рязък, без заглъхване и мощността(поне аз) не усетих разлика. Та сега ще го покарам с разкачен, в мануала си има подробно описано как да се провери работи ли, за смяна ли е, как се настройва и прочие. Та тепърва ще се занимавам.

                      Иначе да изкажа първи впечатления - супер яко се държи този мотор. Добре, че се разубедих от WR скоростите. Скоростите на кросовия са точно по моите вкусове. Не се задавя, дърпа яко. Къси, удобни и прочие. Разбира се, доста бързо стига до пределна скорост, която е нисичка, но аз така или иначе мраза скорост над 50-60км, така, че е повече от перфектен. Окачването за моето непрофесионално каране и усещане също е супееррр. Та бях настроен малко скептично, но се оказа погрешно. Поздрави!

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:faq-stick-coil.JPG
Прегледи:1
Размер:68.6 КБ
ID:5366758

                      P.S. Това препоръчват за начин на монтиране, който поне при мен нямаше начин да проработи.
                      Последно редактирано от nk_dimitrov; 17-04-12, 15:20.
                      09 YZ290F Athena BB

                      Коментар


                      • От: WR domination - синята мания

                        Е навремето и аз бях скептично настроен но сега не искам и да чувам за други марки.Радвам се на ентусиазма ти и метни повечко снимки да му се порадваме и ние.
                        0878424143
                        0887424150

                        Коментар


                        • От: WR domination - синята мания

                          Ники супер е станало. Похвално.

                          Кабела за мотометъра си го вкарал в цилиндъра ли? Че и на мен ми предстои монтаж.
                          Същите радиатори ползвам и аз, замених оригиналните на ВР-а с такива и съм доста доволен, много дебела ламарина спрямо оригиналните много трудно се гънат ако изобщо може, аз вече имам 4-5 падания доста сериозни а нямам странични гардове и нищо не е мръднало.
                          Моя е в бокса тия дни но по нататък ще ти пиша да направим едни камбани.
                          Който оцелее ще закусва!

                          Коментар


                          • От: WR domination - синята мания

                            Първоначално публикуван от БИЖО БИЖЕВ Преглед на мнение
                            аз вече имам 4-5 падания доста сериозни а нямам странични гардове и нищо не е мръднало.
                            Въпрос на време!

                            Коментар


                            • От: WR domination - синята мания

                              Бижо как да нямаш гардове.
                              Онези алуминиевите около радиаторите да не са декоративни ?

                              Коментар


                              • От: WR domination - синята мания

                                Имам челни само срещу клони и разни там храсти.
                                Страничните изобщо не съм ги слагал че нещо не ми пасваха на корите.
                                Челните са хванати за радиаторите и дефакто пазят само от някой насрещен клон. С две думи нямам сигурна защита.

                                Джартов освен че се уча да карам, се уча да падам и с най малко щети
                                Който оцелее ще закусва!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X